[MOC] Europejski ciągnik z naczepą [v2]

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 514
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

#16 Post autor: SaperPL »

Szygalew pisze:To dobrze, że jest taka możliwość. Bo, jak wyżej, pierwotna wersja szybkości skrętu wydaje mi się duża. Chociaż, oczywiście, wiadomo - to nie moja działka :).
Muszę pewnie kiedyś przysiąść nad jakimś dobrym profilem do apki Powered UP, ale szczerze powiedziawszy więcej zabawy mi sprawia składanie modelu i kombinowanie jak go złożyć niż już sama jazda nim jak jest gotowy :D
M_longer pisze:
SaperPL pisze: 2x Buwizz Buggy Motor
To lata?
Wracając do pytania o dwa Buggy motorki - chciałem to jakoś ładniej ubrać, ale mistrzem składania wideo nie jestem :P


Awatar użytkownika
Skylark90
Posty: 588
Rejestracja: 2021-01-26, 17:25
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#17 Post autor: Skylark90 »

SaperPL poddaje się, Twój model, oraz wcześniej publikowane modele Syzygy nie dają mi spokoju pod względem obudowywania Technic systemem... Po prostu za dobrze to wygląda i ten mój pierwszy komentarz był chyba takim łabędzim śpiewem (Skowronka :P tak mam na nazwisko xD), po którym zarzucę czystość na rzecz wyglądu... a przynajmniej otworzę się na nowe możliwości, co rodzi niebezpieczeństwo, że moje projektowanie będzie trwało dużo, dużo dłużej, bo zawsze będę się zastanawiał "Czy nie można tego zrobić lepiej używając części systemowych?". Muszę sobie gdzieś wydrukować, wytatuować czy w inny sposób wbić do głowy powiedzenie mojej koleżanki z pracy, która przy jednym, dużym projekcie stwierdziła, że "Lepsze zrobione (dobrze) niż (potencjalne) idealne"...

Tak czy siak jeszcze raz napiszę, że projekt mi się baaardzo podoba, wersja Twojego znajomego z Technicowym przodem - też, a teraz wróce do swojego światka, żeby mieć co pokazać w listopadzie.

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 521
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#18 Post autor: syzygy »

Jest jednak chyba dosyć spora różnica między "moim" stylem a Sapera :) Tzn. modele Sapera, to rzeczywiście Technic, więc we wcześniejszej wypowiedzi chodziło mi o to, że nie ma sensu rozliczać i punktować Sapera, za każdy systemowy klocek, bo granica jest płynna..

Moje obudowy to praktycznie sam system, z technikiem pod spodem i tam gdzie mi wygodniej (słupki) i lepiej to wygląda - więc jakby odwrotność stylu Sapera :)
Ostatnio zmieniony 2021-10-25, 13:14 przez syzygy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Skylark90
Posty: 588
Rejestracja: 2021-01-26, 17:25
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#19 Post autor: Skylark90 »

Syzygy owszem, stylowo jesteście różni, ale chodziło mi o to, że i tu, i tu pojawia się mniej lub więcej systemu, co daje świetne efekty wizualne i to mnie przekonuje - Saper na swój sposób, Ty na swój ;) Jasne, że bliżej mi do Sapera, ale cały czas myślę o zakupie Mustanga z Creator Expert żeby zobaczyć, na ile podejdzie mi budowanie z systemu w takiej ilości i w taki sposób, a identyfikuję go bardziej z Twoim stylem. Na razie przerobiłem kilkanaście Speed Champions i bardzo mi się podobało, jak również dwa małe Creatory zwykłe (Superbike 31114 i Cyber Drone 31111) i te mi nie siadły jeśli chodzi o przyjemność z budowania - za dużo dłubaniny, tudzież dłubanina przy Speed Champions była po prostu przyjemniejsza :P

Tak czy siak czuję, że SNOT na stałe zagości w moich technicowych projektach już niedługo, w mniejszej lub większej ilości... A, i nie mogę się doczekać nowego Batmobila, który niby jest z serii Technic, ale jak dla mnie (i Balazsa z RacingBrick) jest na pograniczu, z uwagi na ilość użytego systemu i ogólny charakter. Tak więc jak gdzieś to było wcześniej powiedziane, samo TLG idzie w tym kierunku, że miesza system i technic coraz bardziej, z jednej strony wypuszczając takie klasycznie technicowe zestawy jak 42128 Heavy Tow Truck, a z drugiej - np. nadchodzący Batmobil...

Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 514
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

#20 Post autor: SaperPL »

Wstrzymywałem się trochę z odpowiedzią bo chciałem opublikować kolejną instrukcję w tym temacie - razem z Danifillem zrobiliśmy coś co powinno Ci się spodobać Skylark90:

Obrazek



Instrukcja na Rebrickable

Co do dyskusji System vs Technic - ja nie mam nic przeciwko podejściu Model Team, ale po prostu w momencie w którym model jest na tyle duży że kształty pojedynczych elementów stają się tylko pikselami, to już mnie nie rajcuje i mam poczucie, że na tym etapie to się sprowadza do tego ile kasy i czasu jesteś w stanie utopić w tym hobby żeby złożyć taki duży model.

Ja zdaje sobie sprawę z tego że to też musi być sztywne i z racji że więcej się mieści, to wypada mieć też więcej funkcjonalności, ale jednak moje odczucia są takie że mi się podoba jak ktoś sprytnie użyje jakiegoś kształtu do reprezentowania czegoś, zamiast zamodelowania kształtu z klocków które są pikselami bo przy danej skali już zaciera się granica zauważania że to model.

Ekstremalnym przykładem tego są te modele w pełnej skali które Lego robi typu bugatti/lambo - jeśli robią model w rzeczywistej skali i on się ledwie toczy po asfalcie, to mnie to nie rusza, bo to sztuka dla sztuki taka sama jak układanie wielkiego obrazu z kostek Rubika albo spalanych łebków zapałek itp.
Ostatnio zmieniony 2021-10-28, 18:01 przez SaperPL, łącznie zmieniany 1 raz.

wielkamucha
Posty: 798
Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#21 Post autor: wielkamucha »

O, jaki Maniek!

Awatar użytkownika
Skylark90
Posty: 588
Rejestracja: 2021-01-26, 17:25
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#22 Post autor: Skylark90 »

Piękny! Koniecznie złożę :)
SaperPL pisze: Ekstremalnym przykładem tego są te modele w pełnej skali które Lego robi typu bugatti/lambo - jeśli robią model w rzeczywistej skali i on się ledwie toczy po asfalcie, to mnie to nie rusza, bo to sztuka dla sztuki taka sama jak układanie wielkiego obrazu z kostek Rubika albo spalanych łebków zapałek itp.
W 100% zgadzam się, te modele 1:1 czy filmik, jak Ferrari 42125 "śmiga" po torze/nad torem, albo jak silnikami z C+ ciągną prawdziwego Volvo Haulera... gdyby 10% tej kasy, którą w to włożyli, przeznaczyć na bardziej przemyślane modele (jakaś dodatkowa rewizja przed produkcją?), to byłoby genialnie. I mówię to na świeżo po obejrzeniu recenzji Batmobila 42131 przygotowanej Sariela...

Co do pozostałej części Twojej, @SaperPL, wypowiedzi to tak jak pisałem, mój pierwszy komentarz to był ostatni oddech mojej doktryny "No system in technic", a teraz sam już przebudowuję trochę WIPa z systemu, konkretnie przód grill. I myślałem, że już kończę, ale pokazałem kilku osobom i już mi Pogotowie Ciężarówkowe Kubricka uświadomiło, że jeszcze sporo roboty :P

Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 514
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: [MOC] Europejski ciągnik z naczepą [v2]

#23 Post autor: SaperPL »

mwinkler zbudował ciągnik z naczepą i wrzucił zdjęcia na rebricka:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

SAMOLOT
VIP
Posty: 437
Rejestracja: 2014-09-30, 17:39
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Samolot
Kontakt:

 

Re: [MOC] Europejski ciągnik z naczepą [v2]

#24 Post autor: SAMOLOT »

Śliczny. Super te rygle z tyłu. Jedyne co bym zmienił to zamiast lifta trójki na spojlerze dał bym Technic Tooth 1 x 3 with Axle Hole 48267

Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 514
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: [MOC] Europejski ciągnik z naczepą [v2]

#25 Post autor: SaperPL »

SAMOLOT pisze: 2022-04-07, 19:00 Śliczny. Super te rygle z tyłu. Jedyne co bym zmienił to zamiast lifta trójki na spojlerze dał bym Technic Tooth 1 x 3 with Axle Hole 48267
Dzięki. Próbowałem z tym elementem ale wtedy bym miał niebieskie pin-ośki na wierzchu, bo tego nie da się zablokować tak jak lifta 3L, więc piaskowej pin-ośki bez tarcia tam nie użyje bo by opadało.

Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 514
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: [MOC] Europejski ciągnik z naczepą [v2]

#26 Post autor: SaperPL »

xxwassermannxx zbudował ciągnik z dodatkową osią i wrzucił zdjęcia na rebricka:

Obrazek

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Skylark90
Posty: 588
Rejestracja: 2021-01-26, 17:25
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Europejski ciągnik z naczepą [v2]

#27 Post autor: Skylark90 »

Ooo Panie, ale chcę go zbudować :P wcześniej bardzo chciałem, teraz chcę do kwadratu :P koniecznie musze to zrobić, nie wiem kiedy, ale muszę :P Piękności! I naczepę do niego, mam konkretny pomysł na całość, miałem realizować na 9 stud, ale zrealizuję tutaj

Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 514
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: [MOC] Europejski ciągnik z naczepą [v2]

#28 Post autor: SaperPL »

Skylark90 pisze: 2022-06-20, 11:08 Ooo Panie, ale chcę go zbudować :P wcześniej bardzo chciałem, teraz chcę do kwadratu :P koniecznie musze to zrobić, nie wiem kiedy, ale muszę :P Piękności! I naczepę do niego, mam konkretny pomysł na całość, miałem realizować na 9 stud, ale zrealizuję tutaj
No to więcej powodów, bo kolega wrzucił jeszcze zdjęcia z naczepą:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

Re: [MOC] Europejski ciągnik z naczepą [v2]

#29 Post autor: legosamigos »

Całkiem fajnie wygląda ten czarny 3-osiowy. Może i ja sobie takiego zbuduję ;)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 514
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: [MOC] Europejski ciągnik z naczepą [v2]

#30 Post autor: SaperPL »

Odgrzebuję temat, bo w międzyczasie zrobiłem manualną wersję. Z tyłu dodałem wydech bo w końcu mam na to miejsce po usunięciu huba control+.

Obrazek

Ciekawostką tutaj jest dostęp do sterowania jak mamy założoną naczepę - spoiler w tylnej części dachu kabiny ma określony zakres ruchów i w miarę łatwo się otwiera.

Obrazek


Instrukcja na Rebrickable

ODPOWIEDZ