[MOC] STAR 844

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#61 Post autor: smyk »

Ciekawie to wygląda. W sumie przechodzę tę samą drogę - stara buda, nowe podwozie. Nowe kółka świetnie wyglądają.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#62 Post autor: aro_kal »

Przyszedł nowy rok, a samochód wciąż ten sam. Pojawiły się pierwsze zmarszczki a świeżość gdzieś uleciała. Wymagana więc była mała operacja plastyczna i podjąłem się tego zadania występując w roli chirurga.

Dotychczas kabina była dziurawa jak ser szwajcarski - nie miałem wystarczającej ilości klocków by ją zabudować. Troszkę więc musiałem dokupić i siadłem do budowania. Efekt końcowy jest miły dla oka (w mojej opinii) i całkowicie mnie satysfakcjonuje. Pojazd niestety zyskał jakieś 300-400 gramów wagi która ulokowała się nad przednią osią. Skręt nie działa już tak idealnie - gdzieś zginęło wspomaganie. Podczas postoju nie jest łatwo skręcić koła - znaczy udaje się to niemal zawsze, ale jest ciężej. Czuć jak silnik do skrętu musi pokonać dodatkowy opór. Wystarczy jednak leciutko ruszyć w dowolnym kierunku by koła skręciły się maksymalnie. W planach mam małą przebudowę, o której już nie będę informował na forum, bo doprawdy nie warto. Dodam kilka kółek zębatych i silnik zyska na sile.

Zmieniłem troszkę zawieszenie - utwardziłem je skracając skok pojazdu i zmieniając kąt amortyzatorów. Tu również jestem zadowolony.

Pojazd wciąż ma przełożenie 1:72 - rozważam przejście na 1:108. Jest to banalne i wymaga 20 minut pracy - taka jest siła łańcuchów, że szybko można zmieniać koła z16 na z24 i z powrotem. Ale na razie pobawię się tak jak jest.

Również w planach jest wzmocnienie przedniego mostu - już mam koncepcję i wiem, że zrobię to w 30 minut - ale nikt z Was nie doceni tego na zdjęciach, ani również tego nie zauważy :-) dlatego też nie pokażę już pojazdu jak to zrobię.

A tak wygląda mój star.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

PS. Jak potem wkleić film w tekst? - pytanie nieaktualne - dzięki Pietruch

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5J-oc7SsEkE[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lx9eMaxNR9c[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-mxmeMNImw4[/youtube]

Na jednym filmie samochód się popsuł, dzięki temu dowiedziałem się, że przedni most jest ciut za słaby. Się go wzmocni. Tymczasem oceńcie, jeśli chcecie, kabinę.

GALERIA

WYEDYTOWAŁEM

Most przedni już wzmocniony, nie ma mowy by się rozpadł. Przełożenie zwiększone do 1:108. Skręt wzmocniony o 5:3, czyli niemal dwukrotnie. Teraz nawet na papierze ściernym koła skręcą.
Ostatnio zmieniony 2008-02-29, 00:00 przez aro_kal, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#63 Post autor: Pietruch »

aro_kal pisze:PS. Jak potem wkleić film w tekst?
http://00453005_0000002.pl/artykuly.php?show=48759

Star piękną przeszedł metamorfozę. Bardzo mi się podoba niebieska kabina z tym białym paskiem. Sylwetka okrąglutka, ale jeszcze za dużo wystających studów. :) Mi to nie przeszkadza, ale jak to poprawisz będzie jeszcze lepiej. Fajny zderzak. ;) Nawet wycieraczki i klamki są. ! Brawo.
Ostatnio zmieniony 2008-02-28, 21:42 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#64 Post autor: TruckeR »

Wygląda przekonywująco. W miarę możliwości poprawiłbym jednak pochylenie słupków szyb, moim zdaniem są trochę zbyt pochylone (może mi się zdaje..?). Poza tym problemem moze by teraz nie tyle waga, co robienie salt..
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#65 Post autor: smyk »

Wysiłek godny docenienia. Poprawa jest oczywista. Są nawet detale, jak wycieraczki, świetne kierunkowskazy czy klamki. Godne pochwał.
Dorzucę drobne uwagi, które powinny pomóc w dopracowaniu modelu.

Warto wyrzucić 3 (albo przynajmniej 2) warstwy grili z atrapy chłodnicy - w oryginale kończy się ona pod progiem/półeczką, czyli pod kierunkowskazami. Zmieni to istotnie proporcje na bardziej "starowate". Dorzucenie wspomnianej półeczki też powinno wyjść na plus.
To że w przeniosłeś światła ze zderzaka na maskę zupełnie mnie nie boli. Za to rozważyłbym umieszczenie ich jednego studa szerzej, ale efektu nie jestem pewien.
Optycznie model (porównując do rysunku) ma zbyt mały rozstaw osi, a za duży tylny zwis. Albo jest za wysoki - ale to może być złudzenie wywołane zbyt małymi do skali 1:13 kołami.
(patrz załącznik)

Na koniec jeszcze raz pochwalę, bo nadawanie trialówkom estetycznego wyglądu, to dobry kierunek.

(Stąd zaczerpnąłem rysunki.)
Załączniki
Star844front.jpg
unistar-Aro.jpg
Ostatnio zmieniony 2008-02-29, 11:21 przez smyk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#66 Post autor: Kubrick »

A mi sie nie podobaja podwojne lampy. Jakby bylo na zderzaku, to ok, ale na kabinie w starach z kabina z 200 i pochodnymi powinny byc pojedyncze.
Technicznie widze,ze sobie radzi, wiec fajnie. Wiem prawie na pewno, ze moja maszyna z ta nie ma szans, ale cos... bywa i tak :)
Po smyku powtorze: atrape przerob.
A poza tym, model bardzo fajnie zaczyna wygladac, taka kabina prezentuje sie zdecydowanie powazniej od poprzedniej. Iddziesz w dobrym kierunku.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

ODPOWIEDZ