Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
VOLVO A25E 4x4
Autor Wiadomość
aro_kal 
Arek

Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2006
Wpisy: 436
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-09, 17:13   VOLVO A25E 4x4

Chociaż jestem przeciwnikiem pokazywania niedokończonych projektów, jestem zmuszony pokazać moje "dzieło" ponieważ nie wiem czy jest sens kontynuowania budowy.

Teraz po kolei:

Niektórzy zauważyli, że w temacie o wzmocnieniu dyferencjału wspomniałem o mojej nowej ciężarówce. Nie chciałem wchodzić w szczegóły bo obiecałem to smykowi - dziś z obietnicy zwolniłem się sam, bo niestety dowiedziałem się, że smyk próbuje zablokować mi wszelkimi możliwymi sposobami start moją ciężarówką w zawodach. Porusza temat wozideł w temacie, który dla mnie i dla wielu innych nie jest widoczny. Jest na tyle delikatny, że nie pisze, że chodzi tu o moją pracę (tu należą się podziękowania na Kubricka, który nieświadomie wstawił się za mną). Niemniej mocno go martwi brak skrętnych osi w wozdile przegubowym. Jestem nieprzeciętnie zniesmaczony i zniechęcony tą sytuacją. Dodam tylko, że nie stało się zbyt dobrze, że spotkania w Warszawie, które pierwotnie były ot tak dla frajdy, przejął on i zaliczył do cyklu GP Mazowsza - no ale to moje zdanie.

Oto jak chciałbym by moja zabawka wyglądała:


I teraz do sedna - przedstawię tu mój punkt widzenia regulaminu, każdy z punktów do których "czepiał się" smyk. Jeśli szefostwo i ludzie zaangażowani w truck trial z klocków w swej większości uznają, że łamię za dużo punktów regulaminu i mój start volvem jest bezzasadny, z przykrością podporządkuję się Waszej woli.

1)
Cytat:
3.4. Dopuszczalne koła pojazdu:
- 24x43 Technic, (3740 + 3739);
- 81,6x34, jak te z zestawu 8880;
- 81,6x38, jak te z zestawów 8651, 8455;
- 68,8x24, jak te z zestawów 5571, 5563;
- 94,8x44, takie jak z zestawu 8284;
- każde inne rozmiarami zbliżone do podanych wyżej;
- koło musi pasować skalą do przygotowanego pojazdu;


Moje volvo używa kół z zestawu 8466 które mają średnicę większą od kół 94,8x44 o ok. 6-8 mm. Zatem mają wymiar zbliżony, bo różnica góra 8% w długości średnicy, jak na mój gust to właśnie ten "zbliżony" rozmiar. Dodatkowo koło to po prostu pasuje najlepiej do skali pojazdu.

2)
Cytat:
3.6. Wymagania ogólne pojazdu:
- wygląd rzeczywistej ciężarówki fabrycznej, lub rzeczywistej ciężarówki modyfikowanej na potrzeby startu w zawodach Truck Trial;
- skala około 1:13;
- wszystkie koła muszą być napędzane;
- wszystkie osie muszą mieć ruchome, pracujące zawieszenie;
- liczba i układ osi skrętnych muszą być zgodne z oryginałem;
- szerokość pojazdu nie może przekraczać 25 kropek, czyli pojazd musi zmieścić się między ścianami oddalonymi od siebie o 25 kropek;


- skala około 1:13 - niestety nie udałoby mi się w niej zmieścić nie przekraczając 25 kropek. Dlatego też moje volvo ma skalę około 1:14 - czy nie jest to też około 1:13?. Smyk twierdzi, że nie. A ja wiem jedno - żadna ciężarówka nie spełnia idealnie tego wymogu. Zerknijcie proszę do mojego tematu o starze. Star jak widać (oczywiście dzięki smykowi - jak by nie było rysunek porównawczy jest kontynuacją naszej cichej wymiany zdań, o zabarwieniu wojennym, prywatnymi wiadomościami, których nie chcę cytować) też nie trzyma idealnie skali - no nie udało mi się.

- liczba i układ osi skrętnych muszą być zgodne z oryginałem - moje volvo nie ma ani jednej osi skrętnej. Smyk twierdzi, że zapis ten sugeruje, że minimum jedna oś musi być skrętna. Ja się oczywiście nie zgadzam.

3) Koła od 8466 są za szerokie według smyka. Tu się z nim zgadzam, rzeczywiście są. Ale niestety koła od 8880 też są za szerokie w porównaniu z oryginalnymi stosowanymi w ciężarówkach. A lego nie robi większych kół, a tylko one jako tako znajdują zastosowanie w wozidłach.

4) Podobno wzorujemy się na regulaminie z Holandii - zwróćcie uwagę na ten pojazd, który w 2006 roku startował w tamtejszych zawodach.


Jak nic to jest wozidło. Przy okazji jest brzydkie jak cholera, ale nie o kwestiach estetycznych chciałem tu mówić.

5) Wydaje mi się, że mamy się przy okazji tych wyścigów fajnie bawić - mi chyba nie dana będzie zabawa w GP Mazowsza, bo już zostałem poinformowany przez smyka, że mój pojazd nie może w nim startować. Niepotrzebnie poruszyłem z nim ten temat. Jakiś czas temu pochwaliłem się moimi planami - od tego czasu usilnie szuka punktu w regulaminie by mnie wykluczyć. Może nie tyle mnie co volvo - starem mam zielone światło. O rany, ileż łaski ...

A tak póki co wygląda podwozie volvo:


Nie ma czego podziwiać (przynajmniej na zdjęciu). Podczas jazdy zachowuje się rewelacyjnie. Prace trwają już jakieś 3 miesiące i w zasadzie od reakcji naszego małego światka trtr zależy czy będą kontynuowane. Szkoda, że poniosłem już ok. 300 zł kosztów by zbudować to co widzicie (koła, silnik i inne elektroniczne bebechy). Zrozumcie jednak, że, jak już wspomniałem na wstępie, jestem mocno zniesmaczony postawą smyka i jego usilnym dążeniem do zablokowania mi pojazdu.

Nie czepiajcie się proszę, że z tyłu są takie same koła, a powinny być większe, że rozstaw tez powinien być większy. Po prostu trzeba pójść na jakieś ustępstwa, bo inaczej nikt by nie mógł wystartować. Liczę na przychylną ocenę.
_________________

Ostatnio zmieniony przez aro_kal 2008-03-09, 17:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2104
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2008-03-09, 17:26   

Sprawa przedstawiona jednostronnie, ale jestem ciekaw zdania społeczności.
 
 
 
Sariel 
VIP
My other ride is a tank


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5320
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-09, 17:34   

Moje jest krótkie - rany boskie, znów powtórka z chlastania się o punktację? Przecież w naszych spotkaniach ma chodzić o zabawę, nie o to czy komuś wyjdzie punkt mniej czy więcej, albo ile % ciężarówki jest w jego ciężarówce. Wyluzujcie, sam zapowiedziałem że pojadę w tym roku czymś absolutnie nieregulaminowym dla samej zabawy, i wisi mi że nie dostanę za to punktów albo ile kosztowały mnie części. Rozumiem potrzebę założenia tego tematu, ale trochę za dużo tu półsłówek i mglistych aluzji. Natomiast co do "przejęcia" spotkań przez Smyka, osobiście nie zauważyłem żeby wynikała z tego jakaś jego hegemonia, zauważam natomiast że dostaję pod nos regulamin, daty spotkań i wyniki punktowe - muszę się martwić tylko jak i czym pojadę.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
pitrek02 


Wiek: 29
Dołączył: 05 Paź 2006
Wpisy: 880
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 2008-03-09, 17:38   

Uważam, że wozidła, jako rodzaje ciężarówek powinny być brane pod uwagę w zawodach, mimo że nie mają skrętnych osi.
Moim zdaniem, ten punkt regulaminu powinien ulec zmianie.

Cytat:
skala około 1:13

Czyli 1:14 podchodzi...
Jeżeli nie, to po prostu trzeba zmienić zapis, bo ten nie jest dokładny.

Tyle mojego.

Pozdrawiam
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2128
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2008-03-09, 17:51   

Po rozmowie z Pietruchem na ten temat uwazam jak nastepuje (jak to madrze sie zaczyna xD):
1. skala
Regulamin podaje skale OKOLO 1:13, wiec 1:14 podchodzi moim zdaniem pod to OKOLO.

2. rozmiar kol
Skoro model jest skalowany i kola pasuja rozmiarem do niej, to jak najbardziej powinny byc dopuszczone.
Cytat:
3.4. Dopuszczalne koła pojazdu:
- 24x43 Technic, (3740 + 3739);
- 81,6x34, jak te z zestawu 8880;
- 81,6x38, jak te z zestawów 8651, 8455;
- 68,8x24, jak te z zestawów 5571, 5563;
- 94,8x44, takie jak z zestawu 8284;
- każde inne rozmiarami zbliżone do podanych wyżej;
- koło musi pasować skalą do przygotowanego pojazdu;

Nie ma tu slow "kola z 8466 sa niedozwolone pod rygorem wykluczenia z zawodow". Owszem, sa wielkie, wiec latwiej sie na nich jedzie po nierownosciach, ale sa tez cholernie ciezkie, wiec lamanie zebatek jest nagminne. To daje juz rownowage, a jeszcze dochodzi do tego fakt, ze ciezkie kola ciezej ruszyc silnikowi, wiec dodatkowo utrudnia to jazde.

3. szerokosc pojazdu
Miesci sie przy skali OKOLO 1:13 w 25 kropkach? No to gdzie problem?

4. ilosc osi skretnych
Ma byc zgodna z oryginalem. Skoro wozidlo jest przegubowe i to wszystko, to brak osi skretnych jest uzasadniony.

5. wozidlo
Tak, przegubowe wozidlo technologiczne nie jest Melexem, czy innym punciakiem. to jest ewidentnie CIEZAROWKA, wiec automatycznie jest dopuszczone.


I calosc: Aro sklada model od 3 miesiecy, wydal na to juz sporo kasy, napracowal sie, a wiem,ze taka konstrukcja prosta nie jest, bo sam pracuje nad maszyna pod pewnymi wzgledami podobna, ale nie TrTr. Szkoda by bylo,zeby taki model (a wierze, ze kto jak kto, ale Aro da rade zrobic swietna maszyne) nie mogl wystartowac.

Biorac wszystkie techniczne i regulaminowe za i przeciw jestem za dopuszczeniem go do startu w zawodach TrTr. Skoro juz zrobilismy wyjateek chociazby dla Makorola, ktoremu zezwolilismy na model zdecydowanie mniejszy, ale pod warunkiem zachowania skali, to pozwolmy tez Aro wystartowac maszyna, ktora zachowuje w miare skale i nie przekracza regulaminowej szerokosci.
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Pietruch 


Wiek: 31
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-09, 18:01   

Co mogę powiedzieć, zgadzam się z Kubrickiem. Dodatkowo:
Sariel napisał/a:
Przecież w naszych spotkaniach ma chodzić o zabawę, nie o to czy komuś wyjdzie punkt mniej czy więcej, albo ile % ciężarówki jest w jego ciężarówce.

Aro, masz zielone światło.
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
Ostatnio zmieniony przez Pietruch 2008-03-09, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Duke 


Wiek: 41
Dołączył: 17 Lis 2005
Wpisy: 247
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-09, 19:38   

Jeśli każdy będzie naginał ramy regulaminu w tę stronę, w którą jest mu wygodnie to marnie skończymy.

Twoje wozidło ma w oryginale 2859mm sezerokości, aby zmieściło się w 25 kropkach mamy skalę ok 1:14,3., Szerokość ogumienia 600mm czyli w skali 1:13 powinno wyjść 46mm, 1:14 - ok 40mm,a koło z 8466 ma 62mm - duża różnica, średnicy się nie czepiam.

To że w Holandii taki pojazd brał udział nie jest dla mnie żadnym argumentem, bo nie jestem przekonany, że to Holendrzy teraz popychają tę dyscyplinę do przodu.

Ja widzę problem gdzie indziej. Wydaje mi się, że w trucktrialu powinny brać udział pojazdy szosowe, a zwykle ich szerokość mieści się w 2500mm. I nasze trasy dostosowujemy do szerokości 25 studów czyli ok 20cm.
Wybór wozidła to sprytny sposób na ominięcie wielu trudności przy budowie trialówki, ale jeśli okaże się, że jest to prosta droga do zwycięstwa, to za dwa lata będziemy mieli w zawodach same wozidła, a to chyba nienaturalne, nie o to nam chodziło. Brak osi skrętnej pozwala ci zmieścić się w 25 studach, mimo że każda opona ma szerokość 8 studów. Nie ma też problemu z przeniesieniem napędu na koła skrętne, z którym zwykle najbardziej walczymy.

Dyskutowaliśmy kiedyś o pojazdach typu MAZ, które są znacznie szersze od standardowych ciężarówek i w skali 1:13 miałyby 28-29 studów. Jestem zdania, że powinniśmy pozwolić na start każdemu, kto tylko trzyma się skali, nieważne czy zrobi Suzuki Samuraja czy MAZa, ma się tylko zmieścić w skali z odchyłką szerokości 0,5 studa i stosować odpowiednie do skali koła.

REASUMUJĄC: Najbardziej czepiam się nieklimatyczności pojazdu który wybrałeś i naginania kwestii skali/szerokości, poszerz go do 28 studów jak wynika ze skali (chociaż coś zadziała na twoją niekorzyść:) ) i zapraszam do współzawodnictwa na najbliższych zawodach, musimy przyjrzeć się temu pojazdowi bliżej i podyskutować na żywo.
_________________

 
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2128
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2008-03-09, 19:43   

Duke napisał/a:
Wydaje mi się, że w trucktrialu powinny brać udział pojazdy szosowe
Szosowki zwykle nie maja napedu na wszystkie kola...
Duke napisał/a:
Jestem zdania, że powinniśmy pozwolić na start każdemu, kto tylko trzyma się skali, nieważne czy zrobi Suzuki Samuraja czy MAZa
Samurai to nie ciezarowka, a to jest TRUCK Trial.
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Pietruch 


Wiek: 31
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-09, 19:54   

Duke napisał/a:
ale jeśli okaże się, że jest to prosta droga do zwycięstwa, to za dwa lata będziemy mieli w zawodach same wozidła, a to chyba nienaturalne, nie o to nam chodziło.

Sama konstrukcja to nie wszystko. Myślisz że tutaj nie będzie problemów. Same koła to jeden wielki problem. A kardan na przegubie. ? Przecież kiedyś na pewno strzeli. :)
No nie wiem czy jest to łatwa konstrukcja, Aro męczy się już 3 miesiące.
Duke napisał/a:
Nie ma też problemu z przeniesieniem napędu na koła skrętne, z którym zwykle najbardziej walczymy.

Może nie ma, ale jest wiele innych problemów.

Musimy wytrzymać do 19 kwietnia, pogadamy, podpatrzmy i na pewno dojdziemy do porozumienia. Ale tego musimy się trzymać: Truck Trial to przede wszystkim dobra zabawa, pamiętajmy o tym. Nie szukajmy haków, zaczepek i innych zagrań, które nie są fair. Prędzej przez to Truck Trial upadnie, niż przez ciężarówkę Aro. !! Takie zachowanie zraża ludzi do Truck Trialu, nie dziwie się. To już się robi nudne. Wiem coś o tym.
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
Ostatnio zmieniony przez Pietruch 2008-03-09, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Robson 


Wiek: 30
Dołączył: 31 Sie 2006
Wpisy: 709
Skąd: Łódź-Bałuty
Wysłany: 2008-03-09, 20:00   

Pietruch_15 napisał/a:
A kardan na przegubie. ?

Ja bym zrobił na knoobach .
Moim zdaniem te zasady są za bardzo stalowe ... Też bym zmienił coś nie coś ...
_________________
Cb1100RR
 
 
 
 
Duke 


Wiek: 41
Dołączył: 17 Lis 2005
Wpisy: 247
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-09, 20:08   

Kubrick, chodziło mi o pojazdy dopuszczone do normalnego ruchu drogowego, szerokość do 2,55 metra, tak mówi kodeks drogowy
_________________

 
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2128
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2008-03-09, 20:53   

Wiec wyrazaj sie precyzyjnie, bo wyszlo,ze chodzi Ci o pojazdy przeznaczone do jazdy po drogach (co ja rozumiem przez takie, ktore nie wjada w teren).
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
aro_kal 
Arek

Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2006
Wpisy: 436
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-09, 21:08   

Jak już rozstrzygniemy tutaj pewne kwestie sporne i dojdziemy do jakiego takiego konsensusu wtedy skasujemy temat.

Niemniej pozwolisz duke'u, że przedstawię Ci też problemy jakich nastręcza budowanie takiego pojazdu:
1) Konieczność zastosowania dyferencjałów, bo inaczej pojazd nie skręci - jak wiesz to dość słaba część, jednak od momentu gdy udało mi się wymyślić jak wkładać czwarte kółko jest sporo lepiej.
2) Przegub - strasznie delikatne miejsce. Pojazd lubi się w tym miejscu wyginać. Dodatkowo napęd przenoszą kardany - przysięgam, że tego to się nie da wzmocnić (nie chodzi mi o płytkę 2x2 z zaokrągleniami) w jego środkowej części.
3) Bardzo ciężkie koła - one same ważą 600 gramów. Ośki gną się jak słomki.
4) Pękające knoby - koła potrzebują niesamowitych mocy by drgnęły i nawet te solidne części pękają.

Ja się naprawdę nie boję ciężarówek ze skrętną osią. Na tyle fajną wymyśliłem do stara, że stosowałbym ją uparcie we wszystkich następnych pomysłach. Na zawodach nigdy mi się nie popsuła. Nigdy nie reperowałem stara, który jak wiesz wciąż żyje i ma się dobrze. Po prostu miałem ochotę stestować coś nowego i tak zrodził się pomysł na wozidło.

Cieszę się, że podzieliłeś się ze mną swoimi uwagami. Nie popieram Cię jednak w kwestii kopiowania mojego pomysłu - ten sam punkt widzenia ma smyk. Też się boi, że to sposób na zwycięstwo - bujda na kółkach. Wszystkim można wygrać, wszystkim można przegrać - zależy to od czasu jaki się poświęci na budowanie pojazdu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez aro_kal 2008-03-09, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Duke 


Wiek: 41
Dołączył: 17 Lis 2005
Wpisy: 247
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-09, 21:39   

aro_kal, wiesz, przy okazji modyfikacji Offroadera 8466 (temat http://www.00453005_00000...pic.php?t=4809) doszedłem do wniosku, że jego koła są tak naprawdę nieużyteczne i jeśli ktoś zastosuje je w pojeździe do trialu, to prawdopodobnie korzyści z ich użycia będą nikłe wobec problemów, jakie to przyniesie.

Napewno lepiej ode mnie wiesz jakie są trudności przy budowie tego pojazdu i ja bardzo chętnie zobaczę twój pojazd w akcji.
_________________

 
 
 
 
Robson 


Wiek: 30
Dołączył: 31 Sie 2006
Wpisy: 709
Skąd: Łódź-Bałuty
Wysłany: 2008-03-09, 22:25   

Duke napisał/a:
wiesz, przy okazji modyfikacji Offroadera 8466

Tez takie coś tworzyłem : http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=287278
Bardzo fajnie jeździł i nie miał problemów no może kilka złamanych kardanów (całe dwa do tego na spotkaniu w Łodzi :P)
_________________
Cb1100RR
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,048 sekundy. Zapytań do SQL: 10