[MOC] Automobil - 10295 model B

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 348
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Proszę uzupełnić

 

[MOC] Automobil - 10295 model B

#1 Post autor: syzygy »

Autoplagiat :) Samochód baardzo zbliżony do modelu B z Forda Mustanga, który wrzuciłem niecały rok temu.

Jest jednak parę szczegółów, które nadają mu trochę innego charakteru. Światła są bardzo duże, przerysowane, ale jednak podoba mi się ten lekko kreskówkowy styl, który dzięki temu zyskał. A skoro światła są takie potężne, to też np. zderzaki nie mogły być zbyt cienkie, bo dziwnie to wyglądało.

Przód zbudowany trochę inaczej niż rok temu, trójkąt maski zrobiłem za pomocą zawiasów od drzwi. Kafelki jedną płytkę wyżej zakrywają dziurę i nawet nieźle to wygląda (chyba).
Drzwi przez zużycie tradycyjnych zawiasów musiałem zrobić snotem.. ale to na dobre wyszło. Podoba mi się, że mogą dzięki temu być pod kątem i stanowić przedłużenie skosu maski :) Najbardziej z fotek podoba mi się rzut z góry :)

Pomysł na nadkola, klapę tylną itp. bardzo podobny jak w poprzednim modelu. Dzięki temu to chyba najszybciej zbudowany przeze mnie samochód - w zeszłą niedzielę (w oczekiwaniu na części z bricklinka do innego modelu) rozebrałem Porsche, w poniedziałek miałem już praktycznie cały "szkic" (jeden bok, brak optymalizacji itp.), wiedziałem jak będzie wyglądało auto.

Bycie kopią na pewno ujmuje mu trochę w odbiorze, ale szczerze mówiąc nie wiem, czy ta wersja nie podoba mi się bardziej niż Mustangowa :) Ta czerń i biel nawet ładnie wygląda, choć są to kolory których nawet nie biorę pod uwagę wybierając kolory do moich modeli :) Próbowałem wrzucić szare felgi (są w zestawie dwa komplety), ale dla mnie w czarnych wygląda zdecydowanie lepiej. Lekka modyfikacja pozwala zamontować mu dach. Jednak wolę bez :)

Oszaleć można od tej pstrokacizny fundowanej przez lego... układ skrętu ma żółte, szare, czerwone i nawet zielone części.. Zaczęło mnie to wkurzać na etapie zdjęć, bo jakoś na fotkach jest to bardzo wyraźnie widoczne. Albo po prostu częściej patrzę na niego z góry, pod innym kątem w "normalnych" warunkach. Na żywo ta pstrokazina nie rzuca się aż tak w oczy.

Nakręcę pewnie jakiś filmik na potrzeby rebrickable, ale nie bardzo jest co pokazywać - koła skręcają, drzwi i bagażnik się otwiera tyle.

Obrazek1.1 by Jakub Marcisz, on Flickr
Obrazek1.2 by Jakub Marcisz, on Flickr
Obrazek2,2 by Jakub Marcisz, on Flickr
Obrazek1.5 by Jakub Marcisz, on Flickr
Obrazek2.1 by Jakub Marcisz, on Flickr
Obrazek4.1 by Jakub Marcisz, on Flickr
Obrazek5.2 by Jakub Marcisz, on Flickr
Obrazek5.3 by Jakub Marcisz, on Flickr
Obrazek11.1 by Jakub Marcisz, on Flickr
Obrazek55 by Jakub Marcisz, on Flickr
Obrazekd1 by Jakub Marcisz, on Flickr
Obrazekd2 by Jakub Marcisz, on Flickr
Obrazeke2 by Jakub Marcisz, on Flickr

Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 433
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: [MOC] Automobil - 10295 model B

#2 Post autor: SaperPL »

Muszę przyznać że poprzednik (alt z mustanga) był lepszy. Tutaj jest bardzo dużo miejsc do które nie grają/do których można by się przyczepić gdyby to był zwykły MOC a nie alt. Tam to było tylko złamanie nadkoli które kryło się dosyć dobrze w ciemnym niebieskim i szyba która nie była zamknięta, tutaj wszędzie powierzchnie są łącza się w dziwny sposób:
  • w poprzednim grill i maska były genialnie zrobione, tutaj grill jest dość generyczny a górna część maski jest dosyć dziwna i do tego wystają kolorowe elementy
  • tylne nadkola mają mocno nieregularny wewnętrzny łuk
  • ramka szyby bez dachy jest za wysoka, ma złe proporcje, przy wersji z dachem jest lepiej, ale znowu dach mam wrażenie że powinien mieć jakiś łuk z tyłu/obły tył
  • tile 1x8? pomiędzy klapą bagażnika a tylnymi nadkolami powodują sieczkę wizualnie i do tego sprawiają wrażenie niedopiętych klocków
  • brak miejsca na nogi/ławeczka za długa/za blisko deski rozdzielczej
  • brak lusterek bocznych?
O ile zdaje sobie sprawę że jest to wyzwanie którego sam dotychczas nie podjąłem żeby zrobić jakiś porządny alt model, to jednak w porównaniu do twojego niebieskiego klasyka tutaj za dużo rzeczy rzuca się w oczy i sprawia wrażenie prototypowego wstępu do kolejnych iteracji MOCa.

Awatar użytkownika
JK
Posty: 546
Rejestracja: 2014-08-12, 21:05
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Proszę uzupełnić
: 130853104@N08

   

Re: [MOC] Automobil - 10295 model B

#3 Post autor: JK »

Jako model B podziwiam. Projektowanie przy takich ograniczeniach to dla mnie kosmos. Jako MOC w oderwaniu od tego faktu - nieco toporny, nazbyt kanciasty, przy czym nie jest to taka miła dla oka kanciastość związana z legowym stylem retro, a raczej brakiem harmonii (jednak liczne realizacje z wykorzystaniem arsenału współczesnych części przyzwyczaiły mnie już do gładkich, naturalnych linii), a także zbyt dziurawy i jednak w widocznych detalach zbyt pstrokaty (o czym sam wspominasz). Cóż, zapewne to cena koniecznych kompromisów. Lecz do mnie nie przemawia. 😉

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 348
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Automobil - 10295 model B

#4 Post autor: syzygy »

Dziękuję za opinie!
w poprzednim grill i maska były genialnie zrobione, tutaj grill jest dość generyczny a górna część maski jest dosyć dziwna i do tego wystają kolorowe elementy
Tutaj w sumie polemizowałbym ;) W poprzednim grill był bardzo umowny, bo były to zwykłe serki, bez grilla, przez co samochód miał zaszyte usta :) Ale fakt, było tam trochę pokombinowane, żeby serki się zgadzały ze sobą (jedne na brackecie drugie na zwykłym bricku z kropką z boku). No i w poprzednim maska miała dodatkowe garby przed drzwiami, bo za wcześnie kończył się slope i ratowałem się dwoma mniejszymi. No ale prawdą jest też, że tam idealnie pasował wedge curved (https://rebrickable.com/parts/50955pr00 ... ill-print/), który był u góry. Tutaj jest płaska powierzchnia przykrywająca dziurę schodzących się tili.

Tam właściwie wyszedłem od tego elementu, tutaj szukałem jakiegoś zamiennika. Początkowo chciałem użyć tych nowych łuków robiących za tylne nadkola, ale nie pasowały mi nijak :)
Próbowałem dzisiaj grill zamontować na jakichś hinge'ach, czy coś, ale nie bardzo mi to wyszło, więc chyba zostanie prosty. Alternatywą są jeszcze te elementy:
https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... 5D#T=C&C=1

..ale są białe.. staram się jak ognia unikać takich połączeń, bo grill wtedy zlewa się z całością, a powinien odcinać się w jakiś sposób od reszty auta.

Lusterek brak, samochody z tamtych lat z tego co widziałem ich nie miały, choć w tamtym miejscu często są małe światła skierowane do przodu. Tak było w poprzednim modelu, tutaj nie miałem odpowiednich świateł, więc sobie darowałem, ale być może to błąd, bo upraszcza to konstrukcję i pewnie przez to bardziej toporna się wydaje.

No nic, może to nie był najlepszy pomysł, żeby adaptować tamten pomysł do innego zestawu części - dzięki za sprowadzenie na ziemię :)

Szygalew
VIP
Posty: 1213
Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
Lokalizacja: Tczew
HELF: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Automobil - 10295 model B

#5 Post autor: Szygalew »

Ale świetny!
Mi się bardzo podoba, i tylko bardzo podoba. W sensie, nie będę marudził, że to czy tamto można by lepiej, bo to model B i w związku z tym to czy tamto.. Wyszedł bardzo dobrze, ma mega dużo uroku i jest bardzo zgrabny, takie powiększone autko SERVATORA. I moim zdaniem, lepszy od B-Mustanga, a to dlatego, że tu są o wiele przyjemniejsze kolory. Taka natura tego zestawu :) Ale i po prostu, jakiś sympatyczniejszy wyszedł :). Zadek mi się bardzo podoba. (Już tak mam, sorki.. :)).

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 348
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Automobil - 10295 model B

#6 Post autor: syzygy »

Dziękuję bardzo :)

Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 433
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: [MOC] Automobil - 10295 model B

#7 Post autor: SaperPL »

syzygy pisze: 2022-03-27, 21:33No nic, może to nie był najlepszy pomysł, żeby adaptować tamten pomysł do innego zestawu części - dzięki za sprowadzenie na ziemię :)
Ja właśnie z tego względu nie ruszam altów, bo przy dużym drogim zestawie można sporo wykombinować z asortymentu części, ale już robienie małego modelu z dużego zestawu jest takim sobie pomysłem bo kto kupuje Liebherra żeby sobie mały traktorek na gąsienicach złożyć np. Z małymi zestawami jest ten problem że można właśnie grubo przecenić możliwości co da się z danego zestawu poskładać i się okazuje że trzeba mieć kilka/kilkanaście dodatkowych części i wtedy to już nie jest alt. Istotne jest oczywiście oszacowanie też co da się zrobić z danego zestawu.

Jest to oczywiście ciekawe wyzwanie, ale jestem trochę przeciwny dawaniu forów modelom za sam fakt bycia altem :)

I żeby nie być gołosłownym bucem, oceniam to krytycznie ze względu na to że jednak z tego zestawu najwyraźniej da się poskładać różne modele samochodów jak to pokazuje firas na rebricku.

Awatar użytkownika
syzygy
VIP
Posty: 348
Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Automobil - 10295 model B

#8 Post autor: syzygy »

A dla mnie budowa altów to bardzo przydatne ćwiczenie - po zabawie z częściami Mustanga czułem, że rozszerzyłem trochę wachlarz moich skromnych możliwości :) Więc choćby dlatego warto to wg mnie robić - a jak już coś zbuduję, to nie schowam tego pod kołdrę, tylko jednak chcę to opublikować :) I nie szkodzi, że część prac będzie oceniana gorzej, a inne lepiej. Czasem samemu (bądź w gronie najbliższych osób) trudno ocenić, czy coś jest dobre czy takie sobie. W zeszłym roku zastanawiałem się, czy w ogóle wystawić do konkursu na Moc miesiąca poprzednie wcielenie tego samochodu... a on wygrał ku mojemu szczeremu zdumieniu. Co więcej, ten sam alt wygrał niedawno konkurs Złote Study na zbudujmy.to (w kat. konstruktor - model wymyślonego pojazdu, nie miało tam znaczenia to, że to model B.. przynajmniej nie powinno).

No i jest to mój najlepiej sprzedający się model (ten poprzedni z Mustanga) na rebrickable :) Choć od razu może dodam, że nie robię tego dla pieniędzy, bo są to żadne pieniądze w przeliczeniu na roboczogodziny :) Nie powiem, że sprzedaż mnie nie cieszy - lajki na fb są nudne (:P), a to jest ewidentny dowód na to, że komuś na tyle spodobała się moja praca, że jest w stanie cokolwiek za nią zapłacić :) W takich kategoriach to traktuję.

Nie piszę tego, żeby się chwalić, ale żeby pokazać, że model po którym osobiście nie spodziewałbym się wiele został doceniony na wielu płaszczyznach :P I był to właśnie alt! (choć wiadomo, że taki alt model bardziej się sprzeda niż np. F100, gdzie jest góra silniczków i góra klocków i sam model jest naprawdę drogi, jeśli chcieć go skompletować - więc wiem, że nie jest to najlepsza miara jakości modelu, tak samo jak konkursy też mogą być skrzywione poprzez mocniejszą/słabszą konkurencję. Ale na jakichś informacjach zwrotnych opierać się trzeba ;) ).

Ojej, no i doskonale wiem, że nie jestem Firasem :D

Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 433
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: [MOC] Automobil - 10295 model B

#9 Post autor: SaperPL »

syzygy pisze: 2022-03-28, 12:26 Ojej, no i doskonale wiem, że nie jestem Firasem :D
Chodziło mi raczej o to, że do danego zestawu też trzeba dobrze wybrać temat pracy żeby nie zostać właśnie z taką masą problemów.

Jak lubisz te klimaty klasycznych wozów, to może spróbowałbyś zrobić z tego zestawu klasyczną ciężarówkę/pickupa skoro brakuje części żeby takie pełne limo odtworzyć bez masy niedoróbek:

Obrazek

W takiej sytuacji te dwa nowe łukowe nadkola mógłbyś użyć z przodu, a brązowych elementów siedzeń użyć jako boków skrzyni/paki.

tomaq
Posty: 151
Rejestracja: 2012-09-23, 21:04
Lokalizacja: Lubenia k.Rzeszowa
HELF: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Automobil - 10295 model B

#10 Post autor: tomaq »

Sorry za ot, ale mnie właśnie alty firasa, a konkretnie Countach i Corvette przekonały do zakupu porsche, które mi się z kolei mało podoba. 😁

ODPOWIEDZ