[MOC] Ural 4320
: 2022-11-06, 10:51
Poza kończeniu sezonu trialowego 2021, około połowy października uznałem, że mam dość Tatry i trzeba mi czegoś innego. Założenia po obserwacji aut z poprzedniego sezonu były dość konkretne:
- Napęd 6x6 na sztywnych mostach
- Rozstaw osi w tandemie 13-15 studów (czyli w rzeczywistości ok 1300-1400mm)
- Rozstaw między 1 i 2 osią możliwie krótki, ale bez przesady - 3000-3600mm w rzeczywistym pojeździe
- Kabina z nosem dla lepszego rozkładu masy
Znalezienie czegoś szczególnie finezyjnego było o tyle trudne, że zwykle brakuje materiałów do co bardziej niszowych aut, a jeśli znajdzie się coś ciekawego w ogłoszeniach, to nie ma opcji, żeby dowiedzieć się o konkretniejsze wymiary. Tym sposobem zacząłem przeglądać zebrane przez lata na dysku materiały i trafiło na znane z trialowego podwórka auto - Urala 4320. Spełnia dokładnie wszystkie założenia, więc potem już poszło.
Jak to kiedyś trochę w żartach stwierdziłem, auto powstało z recyklingu, ale w trialu chodzi o zabawę z jazdy, więc nie chciałem po raz kolejny wynajdować koła - to nigdy nie wychodzi tak jak powinno.
- Przedni most to zaadaptowana kolebka Blahy dopracowana przez Olka, a od siebie zmieniłem jeszcze kolebkę na pływające zawieszenie.
- Tylny tandem to połączone 2 tylne mosty ATROSa z jego Urala 43206 ze zmodyfikowanym zawieszeniem.
- Kabina zainspirowana Ziłem Olka, a przednie nadkola podpatrzone jeszcze z 2015 roku z Urala Jacy
- Pałąk za kabiną (tak, mój znak firmowy), który z kosmetycznymi modyfikacjami montuję w praktycznie każdym aucie od 2008 roku i w tym sezonie kilka razy naprawdę pomógł przy rolowaniu.
W sezonie 2022 auto startowało we wszystkich rajdach, przechodziło w tym czasie drobne modyfikacje, stąd na zdjęciach będzie widać różniące się detale. To było też drugie najszybsze auto w stawce, mając przełożenie 2.14:1 i poprzecznie zamontowane silniki PF XL w mostach (niskie opory) i ustępując tylko BJowi, który na szybszym biegu w swoim Uralu miał 1:1.
20220823_142253 by Krystian Kubrak, on Flickr
20220823_142410 by Krystian Kubrak, on Flickr
20220823_142547 by Krystian Kubrak, on Flickr
IMG20220525182537 by Krystian Kubrak, on Flickr
IMG20220924130911 by Krystian Kubrak, on Flickr
- Napęd 6x6 na sztywnych mostach
- Rozstaw osi w tandemie 13-15 studów (czyli w rzeczywistości ok 1300-1400mm)
- Rozstaw między 1 i 2 osią możliwie krótki, ale bez przesady - 3000-3600mm w rzeczywistym pojeździe
- Kabina z nosem dla lepszego rozkładu masy
Znalezienie czegoś szczególnie finezyjnego było o tyle trudne, że zwykle brakuje materiałów do co bardziej niszowych aut, a jeśli znajdzie się coś ciekawego w ogłoszeniach, to nie ma opcji, żeby dowiedzieć się o konkretniejsze wymiary. Tym sposobem zacząłem przeglądać zebrane przez lata na dysku materiały i trafiło na znane z trialowego podwórka auto - Urala 4320. Spełnia dokładnie wszystkie założenia, więc potem już poszło.
Jak to kiedyś trochę w żartach stwierdziłem, auto powstało z recyklingu, ale w trialu chodzi o zabawę z jazdy, więc nie chciałem po raz kolejny wynajdować koła - to nigdy nie wychodzi tak jak powinno.
- Przedni most to zaadaptowana kolebka Blahy dopracowana przez Olka, a od siebie zmieniłem jeszcze kolebkę na pływające zawieszenie.
- Tylny tandem to połączone 2 tylne mosty ATROSa z jego Urala 43206 ze zmodyfikowanym zawieszeniem.
- Kabina zainspirowana Ziłem Olka, a przednie nadkola podpatrzone jeszcze z 2015 roku z Urala Jacy
- Pałąk za kabiną (tak, mój znak firmowy), który z kosmetycznymi modyfikacjami montuję w praktycznie każdym aucie od 2008 roku i w tym sezonie kilka razy naprawdę pomógł przy rolowaniu.
W sezonie 2022 auto startowało we wszystkich rajdach, przechodziło w tym czasie drobne modyfikacje, stąd na zdjęciach będzie widać różniące się detale. To było też drugie najszybsze auto w stawce, mając przełożenie 2.14:1 i poprzecznie zamontowane silniki PF XL w mostach (niskie opory) i ustępując tylko BJowi, który na szybszym biegu w swoim Uralu miał 1:1.
20220823_142253 by Krystian Kubrak, on Flickr
20220823_142410 by Krystian Kubrak, on Flickr
20220823_142547 by Krystian Kubrak, on Flickr
IMG20220525182537 by Krystian Kubrak, on Flickr
IMG20220924130911 by Krystian Kubrak, on Flickr