[MOC] Coruscant - Uscru District

Aquazone, Mecha, Space, SW, Underground, Bionicle, Hero Factory

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Falcrum
VIP
Posty: 607
Rejestracja: 2016-08-29, 14:22
Lokalizacja: Oksford/Lublin fifty-fifty
brickshelf: GrandVigoFalcrum

 

[MOC] Coruscant - Uscru District

#1 Post autor: Falcrum »

ObrazekFront by Jakub Grochowski, on Flickr
Postanowiłem w końcu zbudować coś "dla przyjemności", bez zakupów na Bricklinku, czy trudzenia się odwzorowywaniem maszyny czy kadru z filmu jeden do jednego - i tak powstała owa makieta. Jest to fragment niezamożnej ulicy jednej z niezliczonych metropolii na świecie okupowanym przez Imperium - po zbudowaniu naszła mnie myśl, że całość dzieli pewne podobieństwa z dzielnicą Uscru na Coruscant - i tak też zatytułowałem pracę.

Obrazek

Celem dioramy było odwzorowanie "futurystycznego niedostatku" i bezprawia, tłumu, oraz jego interakcji z otoczeniem - chciałem, by wszystko na makiecie w jakiś sposób ze sobą oddziaływało. Zatem mnogość figurek jak i totalny brak kontroli nad kolorami są zamierzone. Ze strony klockowej chciałem pobawić się barwami i wyobraźnią.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

W ten sposób na pierwszym planie widzimy pościg (a nawet dwa!) - rebelianta uciekającego na skradzionym ścigaczu przed wymiarem prawa oraz... szemranego jegomościa biegnącego z pokaźnym zapasem Igiełek Śmierci, gonionego przez rozwścieczonego właściciela owych dóbr, jak i takiego dżentelmana która nie trudził się wzięciem nóg za pas i skosztował narkotyku na miejscu. Niedaleko, bo w ciemnej, wąskiej uliczce w głąb dioramy, ktoś miał mniej szczęścia i musi sobie poradzić ze spluwą przytkniętą do piersi, najpewniej przez pożegnanie z portmonetką - chyba, że niczym anioł stróż, z nieba spadnie Mandalorianin i uratuje nieszczęśnika, ale kto widział takie rzeczy.... również nieopodal, na przyległym dachu odbywa się lekcja latania - lecz już nie lądowania.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

No i poćwiczyłem sobie budowanie SNOTem - tego nigdy nie za dużo :)

Galeria na Flickr

Zapraszam do komentowania.
Ostatnio zmieniony 2022-12-28, 00:31 przez Falcrum, łącznie zmieniany 1 raz.
A szare klocki są najbardziej kolorowe!

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [MOC] Coruscant - Uscru District

#2 Post autor: SERVATOR »

Niezamierzona mnogość kolorów o której piszesz spowodowała, że powstał bardzo fajny, nieszablonowy, świeży MOC ze świata SW. Dla mnie bomba.

Szygalew
VIP
Posty: 1585
Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
Lokalizacja: Tczew
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Coruscant - Uscru District

#3 Post autor: Szygalew »

Falcrum pisze: 2022-12-28, 00:04 Postanowiłem w końcu zbudować coś "dla przyjemności"
No w końcu! ;)
...
Jest kolorowo, bardzo dużo się dzieje, "zabudowania" nawet ciekawe. Ogólnie na plus. Kolory wcale nie są jakieś mocno "od czapy". Nie wiem, czy się w jakiś sposób uzupełniają, ale na pewno nie przeszkadzają jeden drugiemu. W jakiś swoisty sposób ta wielość kolorów się broni.

Awatar użytkownika
Falcrum
VIP
Posty: 607
Rejestracja: 2016-08-29, 14:22
Lokalizacja: Oksford/Lublin fifty-fifty
brickshelf: GrandVigoFalcrum

 

Re: [MOC] Coruscant - Uscru District

#4 Post autor: Falcrum »

Dziękuję za komentarze!

Aczkolwiek dokonam sprostowania, otóż szeroka gama kolorów jest zamierzona, mimo że dosyć niejasno opisałem ją jako "totalny brak kontroli nad kolorami" - tutaj raczej miałem na myśli, że w dzielnicy tego pokroju mieszkańców średnio obchodziło czy powinni budować niebieski domek skoro sąsiad obok machnął sobie sklep na czerwono.

Przede wszystkim, starałem się zawrzeć 4 najbardziej kontrastujące barwy - zielony, niebieski, czerwony oraz żółty.
A szare klocki są najbardziej kolorowe!

Fuku
Posty: 974
Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
Lokalizacja: radom/kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

Re: [MOC] Coruscant - Uscru District

#5 Post autor: Fuku »

Wygląda to świetnie, bardzo dużo się tu dzieje. Najbardziej podoba mi się podstawka - ulica snotem i instalacje pod nią. Ciekawym smaczkiem jest emerytowany klon - żebrak. Tam z tyłu między budynkami to Durge?
Generalnienie ma się do czego przyczepić, jednak nie do końca lezy mi górne wykończenie niebieskiego budynku, ta nieregularność bardziej przywodzi na myśl jakiś teren, skały. Wiem, że to praca z tego co pod ręką, ale myślę że duzo by jej dodało, gdyby ten budynek był 2 razy wyższy, dwupiętrowy.

Awatar użytkownika
Falcrum
VIP
Posty: 607
Rejestracja: 2016-08-29, 14:22
Lokalizacja: Oksford/Lublin fifty-fifty
brickshelf: GrandVigoFalcrum

 

Re: [MOC] Coruscant - Uscru District

#6 Post autor: Falcrum »

Fuku pisze: 2022-12-31, 14:32 Tam z tyłu między budynkami to Durge?
Podobieństwo tutaj jest akurat przypadkowe
Fuku pisze: 2022-12-31, 14:32 nie do końca lezy mi górne wykończenie niebieskiego budynku, ta nieregularność bardziej przywodzi na myśl jakiś teren, skały. Wiem, że to praca z tego co pod ręką, ale myślę że duzo by jej dodało, gdyby ten budynek był 2 razy wyższy, dwupiętrowy.
Mi również to wykończenie nie leży, a w szczególności krawędź o której piszesz. Klon-żebrak symbolizuje mnie na wystawie w Pszczynie, próbującego wyżebrać niebieskie klocki od każdego forumowicza, niestety, na ładny dach nie starczyło :P

I jak najbardziej powinien być dwupiętrowy, dzięki za pomysł.
A szare klocki są najbardziej kolorowe!

ODPOWIEDZ