[MOC] Ford Mustang Shelby GT500 - 42115
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Ford Mustang Shelby GT500 - 42115
Ford Mustang Shelby GT500
Dane techniczne
Dł. 79s / szer. 32s / wys. 28s (63/26/22cm)
Skala: 1:8
Waga: 2461g
Liczba części: 3152
Funkcje
Przednie i tylne niezależne zawieszenie
8-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów
Atrapa silnika V8 z działającym kompresorem
RWD
Sterowanie za pomocą HOGa
Ruchoma kierownica
Otwierane drzwi, maska i pokrywa silnika
Można powiedzieć "w końcu" :D Jest to jeden z modeli, które robiłem najdłużej. Momentami miałem go już dość, ale udało się dotrwać do końca 😂
Początkowo miał to być Lamborghini Urus (ale jakiś czas temu ubiegł mnie Loxlego), potem Mercedes AMG GT (tutaj podobna sytuacja), więc wybór ostatecznie padł na Forda Mustanga we flagowej wersji Shelby GT500. W tzw. międzyczasie Lego wypuściło zestaw 42138, co jeszcze mnie utwierdziło, że to dobry wybór samochodu (można zrobić zdjęcia "dużego" i "małego").
Poniżej klika zdjęć WIP. Widać jak ewoluowały przednie światła do obecnego stanu.
Mustang posiada skrętne koła, obsługiwane za pomocą HOGa z działającą kierownicą. Nie ma napędu na cztery koła, więc promień skręt nie jest zły.
Z przodu i z tyłu jest niezależne zawieszenie. Z przodu z kolumnami McPhersona, a z tyłu z podwójnym wahaczami. Przednie zawieszenie posiada geometrię - skręt Akcermanna, KPI - King Pin Inclination (nachylenie sworznia) i minimalny negatywny Camber. Dolny wahacz ma 9 studów długości, co tworzy dużą dźwignię, więc wystarcza jeden amortyzator na koło. Z tyłu jest prostsze zawieszenie z dwoma amortyzatorami na koło. Skrzynia biegów znajduje się zaraz przed tylną osią. Ciekawostką jest, że tylny dyferencjał jest cofnięty o 4 study względem tylnej osi, żeby udało się wszystko upchnąć. Dobrze to widać na zdjęciu od spodu.
Skrzynia ma 8 biegów i jest to moja inwencja. W przeciwieństwie do tych z zestawów (42083,42115,42143) zamiast małych zębatek z8, użyłem z24. Moim zdaniem jest to lepsze rozwiązanie, nie jestem fanem używania takich małych zębatek w napędzie (oprócz oczywiście redukcji). Biegi są zmieniane sekwencyjnie lewarkiem w tunelu środkowym lub drugim "lewarkiem" znajdującym się w miejscu tylnej szyby. Ułatwia to zmianę biegów podczas jazdy modelem, nie trzeba wciskać rąk do wnętrza. W mechanizmie jest zastosowana blokada, która uniemożliwia wrzucenie z pierwszego biegu na ósmy i odwrotnie.
Starałem się dość szczegółowo odwzorować silnik, jest działający kompresor i stożkowy filtr powietrza.
Mustang był na wystawie w Chojnicach. Od tego czasu lekko przerobiłem dach oraz doszło kilka detali.
Porównanie z Mustangiem od Lego.
Jestem naprawdę zadowolony z tego modelu. Mimo ograniczonej liczby elementów wyszło całkiem dobrze. Widać, że to Mustang, co chyba jest najważniejsze 😁
Galeria
Instrukcja na Rebrickable
Dane techniczne
Dł. 79s / szer. 32s / wys. 28s (63/26/22cm)
Skala: 1:8
Waga: 2461g
Liczba części: 3152
Funkcje
Przednie i tylne niezależne zawieszenie
8-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów
Atrapa silnika V8 z działającym kompresorem
RWD
Sterowanie za pomocą HOGa
Ruchoma kierownica
Otwierane drzwi, maska i pokrywa silnika
Można powiedzieć "w końcu" :D Jest to jeden z modeli, które robiłem najdłużej. Momentami miałem go już dość, ale udało się dotrwać do końca 😂
Początkowo miał to być Lamborghini Urus (ale jakiś czas temu ubiegł mnie Loxlego), potem Mercedes AMG GT (tutaj podobna sytuacja), więc wybór ostatecznie padł na Forda Mustanga we flagowej wersji Shelby GT500. W tzw. międzyczasie Lego wypuściło zestaw 42138, co jeszcze mnie utwierdziło, że to dobry wybór samochodu (można zrobić zdjęcia "dużego" i "małego").
Poniżej klika zdjęć WIP. Widać jak ewoluowały przednie światła do obecnego stanu.
Mustang posiada skrętne koła, obsługiwane za pomocą HOGa z działającą kierownicą. Nie ma napędu na cztery koła, więc promień skręt nie jest zły.
Z przodu i z tyłu jest niezależne zawieszenie. Z przodu z kolumnami McPhersona, a z tyłu z podwójnym wahaczami. Przednie zawieszenie posiada geometrię - skręt Akcermanna, KPI - King Pin Inclination (nachylenie sworznia) i minimalny negatywny Camber. Dolny wahacz ma 9 studów długości, co tworzy dużą dźwignię, więc wystarcza jeden amortyzator na koło. Z tyłu jest prostsze zawieszenie z dwoma amortyzatorami na koło. Skrzynia biegów znajduje się zaraz przed tylną osią. Ciekawostką jest, że tylny dyferencjał jest cofnięty o 4 study względem tylnej osi, żeby udało się wszystko upchnąć. Dobrze to widać na zdjęciu od spodu.
Skrzynia ma 8 biegów i jest to moja inwencja. W przeciwieństwie do tych z zestawów (42083,42115,42143) zamiast małych zębatek z8, użyłem z24. Moim zdaniem jest to lepsze rozwiązanie, nie jestem fanem używania takich małych zębatek w napędzie (oprócz oczywiście redukcji). Biegi są zmieniane sekwencyjnie lewarkiem w tunelu środkowym lub drugim "lewarkiem" znajdującym się w miejscu tylnej szyby. Ułatwia to zmianę biegów podczas jazdy modelem, nie trzeba wciskać rąk do wnętrza. W mechanizmie jest zastosowana blokada, która uniemożliwia wrzucenie z pierwszego biegu na ósmy i odwrotnie.
Starałem się dość szczegółowo odwzorować silnik, jest działający kompresor i stożkowy filtr powietrza.
Mustang był na wystawie w Chojnicach. Od tego czasu lekko przerobiłem dach oraz doszło kilka detali.
Porównanie z Mustangiem od Lego.
Jestem naprawdę zadowolony z tego modelu. Mimo ograniczonej liczby elementów wyszło całkiem dobrze. Widać, że to Mustang, co chyba jest najważniejsze 😁
Galeria
Instrukcja na Rebrickable
-
- VIP
- Posty: 1622
- Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
- Lokalizacja: Tczew
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC] Ford Mustang Shelby GT500 - 42115
Masz opanowane te alty do perfekcji :). Piękny jest!
- Aleksander Spyra
- VIP
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-08-20, 18:41
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
-
Re: [MOC] Ford Mustang Shelby GT500 - 42115
Wspaniały! Wierzyć się nie chce, że uzyskałeś taki kształt i funkcje z tak ograniczoną gamą klocków. Dużo zostało klocków w lime?
Mnie najbardziej urzekło przednie zawieszenie, nie dość że geometryczne deklasuje wszystkie oficjalne modele, to jeszcze to MacPherson.
Jak miałbym się do czegoś przyczepić, to słupek C wydaje się być trochę za cienki; gubi się nieco przy masywnym słupku B i idącej między nimi w górę linii karoserii (zresztą świetnie oddanej). No i spoiler na fotkach trochę opadł, czy tak ma być?
Jeszcze raz - genialny model alternatywny, gdybym mial siana na Sian'a to już bym składał!
Mnie najbardziej urzekło przednie zawieszenie, nie dość że geometryczne deklasuje wszystkie oficjalne modele, to jeszcze to MacPherson.
Jak miałbym się do czegoś przyczepić, to słupek C wydaje się być trochę za cienki; gubi się nieco przy masywnym słupku B i idącej między nimi w górę linii karoserii (zresztą świetnie oddanej). No i spoiler na fotkach trochę opadł, czy tak ma być?
Jeszcze raz - genialny model alternatywny, gdybym mial siana na Sian'a to już bym składał!
Re: [MOC] Ford Mustang Shelby GT500 - 42115
Zgłosiłem już wczoraj na TLCB i dostałem info że ma być wkrótce. Dopiero teraz zajarzyłem że kolega po fachu z naszego LUGu :)
Jedna rzecz która nie jest idealna to linia tylnej szyby/tył - mam wrażenie że za ostro schodzi w dół i przypomina to trochę kształt audi TT albo porsche, możliwe że jakby powierzchnia nad linią tylnych świateł była o jeden stud wyżej, albo krawędź tylnej szyby by się kończyła praktycznie pod spoilerem, to całość by się idealnie zgrywała z oryginałem. No ale pewnie elementów już niezbyt dużo było żeby to dobrze uzupełnić. Model i tak jest świetny.
Jedna rzecz która nie jest idealna to linia tylnej szyby/tył - mam wrażenie że za ostro schodzi w dół i przypomina to trochę kształt audi TT albo porsche, możliwe że jakby powierzchnia nad linią tylnych świateł była o jeden stud wyżej, albo krawędź tylnej szyby by się kończyła praktycznie pod spoilerem, to całość by się idealnie zgrywała z oryginałem. No ale pewnie elementów już niezbyt dużo było żeby to dobrze uzupełnić. Model i tak jest świetny.
Re: [MOC] Ford Mustang Shelby GT500 - 42115
Ło panie, genialny jest. Zacząłem się poważnie zastanawiać czy nie przebudować mojego Lambo na to cudo.
- syzygy
- VIP
- Posty: 524
- Rejestracja: 2020-10-30, 19:51
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC] Ford Mustang Shelby GT500 - 42115
Coś wspaniałego, wielkie gratulacje!
Re: [MOC] Ford Mustang Shelby GT500 - 42115
Jest na TLCB :)
Re: [MOC] Ford Mustang Shelby GT500 - 42115
Cieszę się, że się podoba :D
Słupek C robiłem na końcu, już z ograniczoną liczbą elementów i to chyba było jedyne wyjście, żeby jako tako wyglądało. Na pewno lepiej by wyglądał zrobiony z paneli, ale wszystkie, które się nadawały już zużyłem.
Spoiler tak ma być ze względu na lekko opadającą klapę bagażnika, a jest do niej podłączony na sztywno.
Trochę zostało, ale bez szału (z pominięciem flex axli).Aleksander Spyra pisze: ↑2023-12-03, 23:01 Dużo zostało klocków w lime?
Jak miałbym się do czegoś przyczepić, to słupek C wydaje się być trochę za cienki; gubi się nieco przy masywnym słupku B i idącej między nimi w górę linii karoserii (zresztą świetnie oddanej). No i spoiler na fotkach trochę opadł, czy tak ma być?
Słupek C robiłem na końcu, już z ograniczoną liczbą elementów i to chyba było jedyne wyjście, żeby jako tako wyglądało. Na pewno lepiej by wyglądał zrobiony z paneli, ale wszystkie, które się nadawały już zużyłem.
Spoiler tak ma być ze względu na lekko opadającą klapę bagażnika, a jest do niej podłączony na sztywno.
Super, dzięki :D Linia dachu/tylna szyba to na pewno najsłabszy punkt. Przez zaokrąglone panele właśnie trochę przypomina Porsche (w końcu nick zobowiązuje 😂), ale i tak jest lepiej niż było wcześniej. Może aż tak by się nie rzucało gdyby dach był jeszcze studa niżej, ale wtedy już "szyby" robią się małe.SaperPL pisze: ↑2023-12-04, 10:48 Zgłosiłem już wczoraj na TLCB i dostałem info że ma być wkrótce. Dopiero teraz zajarzyłem że kolega po fachu z naszego LUGu :)
Jedna rzecz która nie jest idealna to linia tylnej szyby/tył - mam wrażenie że za ostro schodzi w dół i przypomina to trochę kształt audi TT albo porsche, możliwe że jakby powierzchnia nad linią tylnych świateł była o jeden stud wyżej, albo krawędź tylnej szyby by się kończyła praktycznie pod spoilerem, to całość by się idealnie zgrywała z oryginałem. No ale pewnie elementów już niezbyt dużo było żeby to dobrze uzupełnić. Model i tak jest świetny.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Re: [MOC] Ford Mustang Shelby GT500 - 42115
Nie będę się silił na krytykę. Kiedy zobaczyem pierwsze zarysy na targach hobby zakochałem się w tym MOCu i samym pomyśle na niego! Bądź bogaty! :D
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Krall
- Posty: 102
- Rejestracja: 2018-09-07, 11:18
- Lokalizacja: Trzciana k. Rzeszowa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [MOC] Ford Mustang Shelby GT500 - 42115
Śliczny, ale i tak największe wrażenie zrobiło na mnie przednie zawieszenie, po prostu wow...
~Tej nocy, idziemy budować!
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Re: [MOC] Ford Mustang Shelby GT500 - 42115
A mimo, to sprzedałeś swój zestaw. Co do Mustanga, to jeśli dobrze pamiętam, widziałem go nie tylko w Chojnicach, ale i w Pszczynie, ale to w fazie budowania. Całość wyszła imponująco
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję