[MOC] Mobile AT Crane 6x4x2
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Całość oki, ale są dwa spore "ALE"
1. Czemu rama jest tak nie stabilna, na dwóch zdjęciach widać dosyć duże przegięcia, czy całość się nie wygina góra-dół, kiedy rama się wysuwa?
2. Kabina jest bardzo nisko, i kiedy rama jest złożona i opuszczona do jazdy, to jest dosyć wysoko, a gdzie stała podpórka dla ramy i tryzmająca ją na sztywno w czasie jazdy? W rzeczyswistości rama zawsze jest oparta tuż za kabiną i ok. 0.5 metra nad nią.
Ale niektórzy stwierdzą że się czepiam, ale ja na codzień jestem budowlańcem i się troszkę naoglądam potężnych catów, komatsu, liebherrów, weberów itd. Ale i tak daję potężny plus i czekam na jeszcze nowszy i lepszy. Pozdrawiam.
1. Czemu rama jest tak nie stabilna, na dwóch zdjęciach widać dosyć duże przegięcia, czy całość się nie wygina góra-dół, kiedy rama się wysuwa?
2. Kabina jest bardzo nisko, i kiedy rama jest złożona i opuszczona do jazdy, to jest dosyć wysoko, a gdzie stała podpórka dla ramy i tryzmająca ją na sztywno w czasie jazdy? W rzeczyswistości rama zawsze jest oparta tuż za kabiną i ok. 0.5 metra nad nią.
Ale niektórzy stwierdzą że się czepiam, ale ja na codzień jestem budowlańcem i się troszkę naoglądam potężnych catów, komatsu, liebherrów, weberów itd. Ale i tak daję potężny plus i czekam na jeszcze nowszy i lepszy. Pozdrawiam.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Rozumiem że chodzi o bom. Opisałem tę kwestię, jest pewne przewidziane ugięcie w środkowej sekcji bomu, ale niezbyt duże i nie grożące zawaleniem całości. W przyszłości będę musiał jednak zdecydowanie usztywnić bom jeśli ma mieć więcej niż 3 sekcje.Shadow pisze:1. Czemu rama jest tak nie stabilna, na dwóch zdjęciach widać dosyć duże przegięcia, czy całość się nie wygina góra-dół, kiedy rama się wysuwa?
Bom siedzi na amortyzatorach, więc nie widziałem potrzeby podpierać go czymś jeszcze. To nie jest MT, to jest TechnicShadow pisze:2. Kabina jest bardzo nisko, i kiedy rama jest złożona i opuszczona do jazdy, to jest dosyć wysoko, a gdzie stała podpórka dla ramy i tryzmająca ją na sztywno w czasie jazdy? W rzeczyswistości rama zawsze jest oparta tuż za kabiną i ok. 0.5 metra nad nią.
Ostatnio zmieniony 2007-06-04, 08:20 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Jeden z tych opisów MOCy, które się chwilę czyta...
Dźwig rzeczywiście trochę łysy na górze, ale działa pięknie. Najbardziej chyba powala ciężar jaki ciągnie (wiem ktoś kiedyś podnióśł ok. chyba 20kg). Jazda też niczego sobie. Czy mi się wydaje, czy 2 koła są na jednym wzdłużnym wachaczu?
Dodano:
Apropo tego drugiego segmentu teraz sobie tak myślę, czy nie mógłbyś zamontować poprzecznie liftarmów, które by nie pozwalały uginać się całemu segmentowi? No chyba, że takie rozwiązanie powodowałoby dla Ciebie problem z szerokością ramienia i jego chowaniem.
Dźwig rzeczywiście trochę łysy na górze, ale działa pięknie. Najbardziej chyba powala ciężar jaki ciągnie (wiem ktoś kiedyś podnióśł ok. chyba 20kg). Jazda też niczego sobie. Czy mi się wydaje, czy 2 koła są na jednym wzdłużnym wachaczu?
Dodano:
Apropo tego drugiego segmentu teraz sobie tak myślę, czy nie mógłbyś zamontować poprzecznie liftarmów, które by nie pozwalały uginać się całemu segmentowi? No chyba, że takie rozwiązanie powodowałoby dla Ciebie problem z szerokością ramienia i jego chowaniem.
Ostatnio zmieniony 2007-06-04, 17:45 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Rekord w podnoszeniu klockami wynosi obecnie o ile wiem 40 kg.
Tak, dwa koła są na każdym wachaczu.
Nie mógłbym zamontować poprzecznie liftarmów, bo przez środek segmentu drugiego przesuwa się segment trzeci. Żeby było tam miejsce na jakiekolwiek wzmocnienia boczne, musiałbym poszerzyć cały bom o 2 study.
Tak, dwa koła są na każdym wachaczu.
Nie mógłbym zamontować poprzecznie liftarmów, bo przez środek segmentu drugiego przesuwa się segment trzeci. Żeby było tam miejsce na jakiekolwiek wzmocnienia boczne, musiałbym poszerzyć cały bom o 2 study.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Zgodnie z obietnicą przedstawiam film jak działa 3-sekcyjny bom mojego dźwigu po podłączeniu silnika 47154. Nie miałem takiego silnika podczas budowania tego dźwigu, za to na pewno wykorzystam go przy następnym, którego bom będzie sprawniej się rozsuwał i być może miał więcej sekcji
Ostatnio zmieniony 2007-06-13, 11:04 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
- TruckeR
- Posty: 851
- Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
- Lokalizacja: Układ Mendelejewa
- brickshelf: Ciezarowkaz
-
Heh, u mnie było bardziej zabawnie - swego czasu zbudowałem sobie ciężarówkę M34 napędzaną silnikiem RC. Wszystko by było ok, gdyby nie to, że zrobiłem bardzo... mhm, idiotyczne przełożenie 1:1 (przypominam, ze M34 to cięzarówka terenowa). Szło to mniej więcej tak - silnik RC -> ślimak ->z 24 ->z 24 ->z 24 ->koła . Na szczęście ciężarówka była dla mnie za wolna i nie jeździłem nią wiele z tego powodu.. Gdybym jej częsciej uzywał to kto wie jakby to się skończyło? Szczęśliwie skrzynka - przekładnia nie została uszkodzona, natomiast na ślimaku (czarnym) odbił się szary ślad
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
Nobody helps him, now he has his revenge!