[MOC] Mobile AT Crane 6x4x2

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
szarikm
Adminus Emeritus
Posty: 1312
Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
Lokalizacja: Rzeszów
brickshelf: szarikm

 

#16 Post autor: szarikm »

pod względem optycznym nie podoba mi się to baaaardzo ażurowe ramię, wydaje się, że go wiatr może zdmuchnąć ;)
ale reszta :spoko:

Shadow

#17 Post autor: Shadow »

Całość oki, ale są dwa spore "ALE"
1. Czemu rama jest tak nie stabilna, na dwóch zdjęciach widać dosyć duże przegięcia, czy całość się nie wygina góra-dół, kiedy rama się wysuwa?
2. Kabina jest bardzo nisko, i kiedy rama jest złożona i opuszczona do jazdy, to jest dosyć wysoko, a gdzie stała podpórka dla ramy i tryzmająca ją na sztywno w czasie jazdy? W rzeczyswistości rama zawsze jest oparta tuż za kabiną i ok. 0.5 metra nad nią.
Ale niektórzy stwierdzą że się czepiam, ale ja na codzień jestem budowlańcem i się troszkę naoglądam potężnych catów, komatsu, liebherrów, weberów itd. Ale i tak daję potężny plus i czekam na jeszcze nowszy i lepszy. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#18 Post autor: Sariel »

Shadow pisze:1. Czemu rama jest tak nie stabilna, na dwóch zdjęciach widać dosyć duże przegięcia, czy całość się nie wygina góra-dół, kiedy rama się wysuwa?
Rozumiem że chodzi o bom. Opisałem tę kwestię, jest pewne przewidziane ugięcie w środkowej sekcji bomu, ale niezbyt duże i nie grożące zawaleniem całości. W przyszłości będę musiał jednak zdecydowanie usztywnić bom jeśli ma mieć więcej niż 3 sekcje.
Shadow pisze:2. Kabina jest bardzo nisko, i kiedy rama jest złożona i opuszczona do jazdy, to jest dosyć wysoko, a gdzie stała podpórka dla ramy i tryzmająca ją na sztywno w czasie jazdy? W rzeczyswistości rama zawsze jest oparta tuż za kabiną i ok. 0.5 metra nad nią.
Bom siedzi na amortyzatorach, więc nie widziałem potrzeby podpierać go czymś jeszcze. To nie jest MT, to jest Technic ;)
Ostatnio zmieniony 2007-06-04, 08:20 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#19 Post autor: Bricksley »

Jeden z tych opisów MOCy, które się chwilę czyta...

Dźwig rzeczywiście trochę łysy na górze, ale działa pięknie. Najbardziej chyba powala ciężar jaki ciągnie (wiem ktoś kiedyś podnióśł ok. chyba 20kg). Jazda też niczego sobie. Czy mi się wydaje, czy 2 koła są na jednym wzdłużnym wachaczu?

Dodano:
Apropo tego drugiego segmentu teraz sobie tak myślę, czy nie mógłbyś zamontować poprzecznie liftarmów, które by nie pozwalały uginać się całemu segmentowi? No chyba, że takie rozwiązanie powodowałoby dla Ciebie problem z szerokością ramienia i jego chowaniem.
Ostatnio zmieniony 2007-06-04, 17:45 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#20 Post autor: Sariel »

Rekord w podnoszeniu klockami wynosi obecnie o ile wiem 40 kg.
Tak, dwa koła są na każdym wachaczu.
Nie mógłbym zamontować poprzecznie liftarmów, bo przez środek segmentu drugiego przesuwa się segment trzeci. Żeby było tam miejsce na jakiekolwiek wzmocnienia boczne, musiałbym poszerzyć cały bom o 2 study.

Shadow

#21 Post autor: Shadow »

Sariel pisze:Bom siedzi na amortyzatorach, więc nie widziałem potrzeby podpierać go czymś jeszcze. To nie jest MT, to jest Technic
Oki sorki, fakt że to technic, a nie MT, ale ja niebyłbym sobą gdybym się nie czepiał- taka już moja czasem nieznośna natura :)

pawelec
Posty: 107
Rejestracja: 2006-12-28, 10:21
Lokalizacja: Gdynia

#22 Post autor: pawelec »

Kapitalna kontrukcja.
Mam małe pytanko...
Nie jestem ekspertem w dziedzienie zawieszeń, dlatego moje pytanie będzie lamerskie.

Czy przednia oś (skrętna) to zawieszenie zależne?
Tzn uniesienie lewego powoduje opuszczenie prawego, czy czegoś nie dostrzegam?

Pozdrawiam
Paweł

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#23 Post autor: Sariel »

Tak, przednia oś to zawieszenie zależne. To sztywny most zawieszony kolebkowo, więc tak jak zauważyłeś podniesienie jednego koła powoduje opuszczenie drugiego.

pawelec
Posty: 107
Rejestracja: 2006-12-28, 10:21
Lokalizacja: Gdynia

#24 Post autor: pawelec »

Dzięki za odpowiedź.
Do tej pory budowałem tylko roboty, ale jak widzę takie konstrukcje jak Twoja to coś mnie ściska w sercu ciągnie w strone "prawdziwych maszyn".

Chylę czoło :)

Pozdrawiam
Paweł

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#25 Post autor: Sariel »

Zgodnie z obietnicą przedstawiam film jak działa 3-sekcyjny bom mojego dźwigu po podłączeniu silnika 47154. Nie miałem takiego silnika podczas budowania tego dźwigu, za to na pewno wykorzystam go przy następnym, którego bom będzie sprawniej się rozsuwał i być może miał więcej sekcji :)
Ostatnio zmieniony 2007-06-13, 11:04 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

pawelec
Posty: 107
Rejestracja: 2006-12-28, 10:21
Lokalizacja: Gdynia

#26 Post autor: pawelec »

Wygląda jak wętka z silnikiem elektrycznym :mruga:

Pozdrawiam
Paweł

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#27 Post autor: Sariel »

Bo zdjąłem z niego część pierdółek, np. całą wyciągarkę. Została sama esencja ;)

Pietruszka

#28 Post autor: Pietruszka »

Faktycznie - wygląda to jak wędka z ładną rybą na haczyku - podobnie się wyginają :/

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#29 Post autor: Sariel »

Z cyklu ciekawostki: skończyłem dziś wreszcie demontować dźwig i obejrzałem worm screwa w napędzie. O ile sam worm screw wygląda jak nowy, o tyle nie mogę tego powiedzieć o skrzynce w której się znajdował. Przyjrzyjcie się jak spiłowana jest ścianka wokół otworu na oś:

Obrazek

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#30 Post autor: TruckeR »

Heh, u mnie było bardziej zabawnie - swego czasu zbudowałem sobie ciężarówkę M34 napędzaną silnikiem RC. Wszystko by było ok, gdyby nie to, że zrobiłem bardzo... mhm, idiotyczne przełożenie 1:1 (przypominam, ze M34 to cięzarówka terenowa). Szło to mniej więcej tak - silnik RC -> ślimak ->z 24 ->z 24 ->z 24 ->koła . Na szczęście ciężarówka była dla mnie za wolna i nie jeździłem nią wiele z tego powodu.. Gdybym jej częsciej uzywał to kto wie jakby to się skończyło? Szczęśliwie skrzynka - przekładnia nie została uszkodzona, natomiast na ślimaku (czarnym) odbił się szary ślad :)
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

ODPOWIEDZ