Strona 2 z 3

: 2007-08-15, 16:27
autor: Maciej Drwięga
Więc raczej pogubiłeś się z proporcjami, skoro Ci coś wystaje zbytnio ;)


Obrazek

Obrazek

Koła których używasz mają 10 kropek średnicy, codaje 20 kropek w sumie. Powiedz, gdzie i co Ci wystaje 6-7 kropek ? Jak dla mnie odstęp między kołami to będzie 1 kropka, więc zostaje 3. 2 kropki nawisu z tyłu i jedna przed koło w kierunku kabiny.

: 2007-08-15, 18:38
autor: Kubrick
Teraz zmienilem co nieco i moze sie da zrobic to lepiej. Przesunalem osie o krope w tyl przy okazji zmiany przeniesienia napedu. Ale wciaz mam wyrzuty sumienia, ze robie pake 24x24, co nie jest proporcjonalnie wieksze dla 3 osi od wersji dla 2 osi.

P.S. na pierwszym zdjeciu dales nie explorera, a pioneera

: 2007-08-15, 18:48
autor: smyk
Mogę się wtrącić?
Maciejowi chodzi o proporcje, a Kubrick ma wyrzuty sumienia, że jak zbudował proporcjonalnie, to regulaminu nie spełnia (bo ów głosi, że dla 3 osi więcej paki ma być niż 24 kropki). Ja na miejscu Kubricka zrobiłbym pakę gdzieś na 25-26 długą i dalej dał sobie spokój :) Będzie dobrze.

: 2007-08-15, 19:07
autor: Kubrick
W sumie, to faktycznie te proporcje nie sa sprecyzowane w regulaminie, wiec chyba tak zrobie,zeby nikt nie mogl sie przyczepic. Bedzie lekko wystawac, ale juz trudno... Siadam na razie do podwozia, bo wciaz mam ten efekt "west coast hotrod" :P

: 2007-08-15, 19:11
autor: Maciej Drwięga
Kubrick pisze:na pierwszym zdjeciu dales nie explorera, a pioneera
Wiem, ale Pioneer ma krótszą skrzynię a i tak powinno względnie pasować.
smyk pisze:Maciejowi chodzi o proporcje, a Kubrick ma wyrzuty sumienia, że jak zbudował proporcjonalnie, to regulaminu nie spełnia (bo ów głosi, że dla 3 osi więcej paki ma być niż 24 kropki).
Teraz zapis jest OK ?

: 2007-08-15, 19:21
autor: Kubrick
Dzieki, rozwialiscie moje watpliwosci ;) Ale zeby mi sie teraz nikt nie czepial paki, ze za mala, jak dojdzie do badan technicznych w Kielcach (o ile dotre).

[EDIT]
w czasie, kiedy oczekiwalem na odpowiedz udalo mi sie doprowadzic do tego,ze teraz scammell stoi prosto ;) Pozbylem sie dolegliwosci, na ktora cierpialy tez poprzednie niedokonczone modele :]


[EDIT2]
Aktualne przelozenie: 180:1, zwrotnice z kardanami i na zawiaskach, reczna blokada przedniego dyfra, w planach powrot do tylnego dyfra (chyba sie z nim przeprosze), bo mi sie kola podwijaja na zakrecie jakos dziwnie i auto potrafi jechac na 4 zamiast na 6.
Dzisiejszy test sprawnosciowy, wyniki: wjezdza mi na noge, dopoki nie polozy sie na boku. Wniosek: trzeba ubnizyc maksymalnie srodek ciezkosci i dorobic wreszcie nowa bude.
Wkrotce premiera nowej ewolucji scammella :okulary:

: 2007-08-27, 19:09
autor: Kubrick
Obrazek
Nowy image (bez tych oblesnych belek na bokach).


Obrazek
Nowy przedni most.


Obrazek
Nowe przeniesienie napedu na tyl.


Obrazek
Zabudowane boki komory silnika.


Obrazek
Zgrabniejszy tylek ;)

Z polaczenia tego wszystkigo powstal nowy, lepszy scammell explorer. Przelozenie ze 120:1 zmienilem na 180:1. Nie stracilem duzo na predkosci, ale zdolnosci terenowe wzrosly. Zawieszenie oparte na tych samych zalozeniach, ale dzieki poprawieniu przedniego mostu srodek ciezkosci obnizyl sie znacznie.
Nowy fotel kierowcy, ale to juz kiedy indziej.
I nareszcie mam te schowki pod kabina, co scammell :D
Obrazek

GALERIA

Do zobaczenia w Kielcach, kiedy pokaze co to potrafi (oprocz skladania zwronic,,jakby byly z papieru :P

: 2007-08-27, 19:16
autor: smyk
Nowy image (bez tych oblesnych belek na bokach).
Ja tam dalej widzę spinające górę z dołem. I nie lubię tego ogromnego skoku zawieszenia. I za pstrokaty. Niemniej, jest sporo lepiej niż było. I wydaje się, że powinien przyzwoicie jeździć.

: 2007-08-27, 19:23
autor: Kubrick
Pod warunkiem,ze sie z holownika robi skrzynie, to jedzie super. Na pstrokatosc niestety niewiele poradze, bo niektorych czesci brakuje, a nie chce kupowac specjalnie do jednego modelu klockow na sztuki.
Jezdzi niezle, ale jeszcze mu usztywnie zwrotnice, poprawie go tu i tam i bedzie wymiatal, albo sie wezme w koncu za MANa ;) W sumie, to juz zyje tym MANem KAT, ale nie zdaze za Chiny ludowe do Kielc go zbudowac.

: 2007-08-27, 21:40
autor: TruckeR
Mmm.. Nie wyświetlają mi się Twoje zdjęcia, nie działa mi Brickshelf. To tylko tak u mnie, czy Wam też nie działa? :|

PS. Sprawdziłem i maj.com też mi nie działa. A inne strony wolno, bo wolno, ale się ładują.. Czyżby kolejny pad?

: 2007-08-28, 16:50
autor: Kubrick
Spoko spoko... zaladuje zdjecia na gardenium i bedzie.

Poki co, dla cierpliwych (dlugo sie laduje, bo to dopiero przymiarka) animacja pracy zawieszenia w oryginale i moim modelu:
Obrazek Obrazek

: 2007-08-29, 15:44
autor: TruckeR
Eee, mów co chcesz, ale dalej jest brzydki :ups: Bryła wozu jest ładna i ciekawa, ale ta ilość kolorów jest nieco zastanawiająca, he he. Szkoda, że nie masz tyle klocków, żeby go zrobić w jednolitym kolorze, wyglądałby dużo, dużo lepiej.. A gdyby tak zrezygnować z takiej kabiny i zrobić ją z technic bricków, tak jak u Pietrucha, czy Aro_Kala? Może by Ci się wtedy udało wygospodarować trochę klocków w tym samym kolorze?

EDIT: No dobra, to tak jak BYŁO u Pietrucha :P.

: 2007-08-29, 15:47
autor: Pietruch
TruckeR pisze:zrobić ją z technic bricków, tak jak u Pietrucha
Mnie już proszę nie liczyć. :)

: 2007-08-30, 17:06
autor: Kubrick
TruckeR, Myslalem nad opcja z liftarmow, bo sa jeszcze lzejsze, ale przede wszystkim chce, zeby to stylem trzymalo sie kupy. Nie zrobie azurowej szoferki i solidnej tylnej zabudowy. Ale mysle, ze nastepna ciezarowka moze pojsc w tamtym kierunku, bo zapowiada sie na razie ciezki projekt ;)

: 2007-08-30, 21:06
autor: VanKrawiec
Kubrick pisze:TruckeR, Myslalem nad opcja z liftarmow,
Nie wiem czy dobrze odczuwam, ale zderzają się tu dwie szkoły - budowania z belek lub z liftarmów. Ja uważam, że raczej wartałoby (trudne słowo) pójść na wykorzystaniu dwóch szkół. Mocne podwozie z belek, góra, mniej obciążona z liftarmów.

No, a że za pstrokaty to nie ma dwóch zdań...