Miasto & zamek

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Trurl

Miasto & zamek

#1 Post autor: Trurl »

Witam!
Wstyd się przyznać, ale to mój pierwszy MOC od pół roku, w dodatku był już prawie skończony pod koniec poprzednich wakacji, ostatnio tylko go dopracowałem. Mam teraz mniej czasu na Lego niż kiedyś, bo przygotowuję się do prawdziwego budowania, tzn. studiuję architekturę :mruga:

Wracając do MOCa:
W mojej wyobraźni jest to kwitnące miasto portowe u podnóża zamku wspartego na wyniosłej skale. W rzeczywistości jest to małe miasteczko u podnóża wieży wspartej na szafce :mruga: Ten mebel zamiast skały może być dla niektórych rażący, ale ja mam takie przyzwyczajenie z czasów, gdy zamki budowałem w celu przeprowadzania ich efektownych oblężeń, do czego potrzebne były zawrotne (dla minifigów) wysokości.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=264438

Wiele elementów tej budowli powstało, gdy nie znałem jeszcze Lugpolu. Pozbawiony tej kopalni inspiracji, tworzyłem budynki raczej pozbawione detali i niekonwencjonalnych rozwiązań. Moim głównym celem była wielkość – zużyłem wszystkie zamkowe klocki jakie miałem, ale wielokolorowość nie psuje efektu. Miasto składa się z bogatej dzielnicy, niebezpiecznej części portowej i zaułku rzemieślniczego. Góruje nad nim wieża świątyni, zaopatrzona w małe obserwatorium astronomiczne, które obraca się, kiedy kręci się korbką ukrytą pod balkonem sąsiedniej kamienicy. Jeśli chodzi o wspomniane oblężenia (no dobrze, przyznaję się – nadal je przeprowadzam), to zamek jest nie do zdobycia – dostać się tam można jedynie windą prowadzącą do ufortyfikowanej bramy. Gdyby winda pomyłkowo obsłużyła nieproszonych gości, strażnik bramy może uruchomić pułapkę: kolce wysuwane ze ściany.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=2612797
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=2612798

W samej wieży zamkowej też są pułapki: zapadnia i spadające z sufitu ostrza chroniące śpiącego króla przed skrytobójcami.

kris kelvin

#2 Post autor: kris kelvin »

Bardzo niekonwencjonalne użycie szafki :D. Generalnie MOC wysokiej próby, a winda wręcz świetna.
No i jako przyszły architekt myślę, że zaskoczysz nas jeszcze wielokrotnie.

Frax

#3 Post autor: Frax »

Faktycznie niekonwencjonalne użycie szafki... i tak trzymać :ok: Może nie ma bardzo dużo detali, ale też nie ma się specjalnie do czego doczepić. Gęsta zabudowa i mury dość skutecznie uniemożliwiają dokładne obejrzenie zabudowy :-). Widać tylko dużą ilość różnych dachów. Przyczepiłbym się tylko do pustego pokładu statku, powinien być bardziej zaludniony i zastawiony towarem. Bardzo podobają mi się skały. Ogólnie miasteczko robi bardzo dobre wrażenie, szczególnie wznosząca się wysoko wieża :)

Awatar użytkownika
tomey
Posty: 528
Rejestracja: 2007-03-26, 22:04
Lokalizacja: Nysa / Wrocław
brickshelf: tomey

 

#4 Post autor: tomey »

bardzo podobają mi się te demoki nadbrzezne (białe z brązowymi wstawkami) ogólnie bardzo przyjemna kompozycja
37236809 nowe gadu:)

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#5 Post autor: smyk »

Miasteczku bardzo pomaga zróżnicowanie poziomów, takie wertykalne rozplanowanie przestrzeni łamie nudę standardowych miasteczek. Plusem jest też duża powierzchnia "drewna" - zwłaszcza ta palisada robi wrażenie. Potrafisz wybudować coś z rozmachem, duża forma Cię nie przerasta, ale warto teraz pochylić się nad szczegółem, zadbać o dachy, chodniki, stragany i mieszkańców oczywiście.

Pozdrawiam!

LordBlackFalcon

#6 Post autor: LordBlackFalcon »

super

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2556
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#7 Post autor: V1 »

Cześć!
Jeśli robisz to wyłącznie dla zabawy a nie żeby ciekawie wyglądało, to nie czytaj dalej :)
Pewnie dużo roboty w to włożyłeś, ale już sama podstawa jest na bardzo średnim poziomie. Do rzeczy: nie podoba mi się użycie niektórych dużych elementów, w sposób pozwalający na natychmiastową ich identyfikację. (Ale mądrze wyszło :)
Mianowicie na pierwszy rzut oka widać gdzie użyłeś skały, nie sa w ogóle "obudowane", przecież aż się prosi żeby na nich położyć parę (no, dobra, parędziesiąt) szarych "dachówek".
Tak samo podstawki (czyli baseplates), szczególnie te wypukłe. Lepiej z nich zrezygnować, albo obudować. Wszędzie idealnie płaskie i jednolite trawniczki, kilka razy jednakowy podjazd... Choćby nie wiem co na nich postawić, będą swoim prymitywnym wyglądem obniżały ogólny odbiór konstrukcji.
Domki są bardzo uproszczone i chaotycznie zbudowane. Dachy z ceraty zupełnie nie do zaakceptowania.
Brak szczegółów, na jaki juz zwrócono uwagę, jest aż bolesny. A detalami typu daszek nad okienkiem, pochodnia przy wejściu, kamienie na dziedzińcu można sprawić że to, co wygląda bardzo słabo bez nich, z nimi stanie się przynajmniej dobre i ciekawe.
Za to dobrych jest parę pomysłów - winda do zamku, kanał w pobliżu portu z szopami, łódką i kładką (pozwolisz, że wykorzystam ten pomysł ? uważam go tutaj za zdecydowanie najciekawszy), Ogólna koncepcja zamkowej wieży (kilka pięter z galeryjkami), umieszczenie lwów pod okienkami w wieży. Ale jednak wszystkiemu brakuje dopieszczenia.
A dlaczego i po co to mądrzenie?
Patrząc po raz pierwszy, po pierwszym zdjęciu na którym zobaczyłem bramę wjazdową na wypukłej płytce zamknąłem wątek, żeby nie tracić czasu i dalej nie oglądać, ani nic na ten temat nie pisać. Ale mi kazali! Lecz jeśli poprawisz choćby parę rzeczy, po pierwszym zdjęciu każdy z przyjemnością obejrzy wszystkie aż do końca. Widać że klocków Ci nie brakuje, i widać też, że Ci się chce, tylko akurat nie wyszło.
\/1 ______________

Hippotam

#8 Post autor: Hippotam »

W skrócie - to jest za duże, nie obraź się, ale wygląda jak praca pod hasłem "zbuduj pracę wykorzystując wszystkie swoje klocki i szafki". Jest kilka ciekawych pomysłów (V1 wymienił je wszystkie, nie będę się powtarzał), ale giną w masie przeciętności.
Z tego budowania na ilość wynika brak komentarzy - no bo nie bardzo jest co komentować.

Ale widze, że jesteś tego świadomy, bo sam w sumie napisałeś to w pierwszym poście. Spróbuj dopracowac jeden element - szopę, wieżę, przystań - cokolwiek. Zobaczysz że zabawa jest tak samo dobra, a odzew większy.

Trurl

#9 Post autor: Trurl »

Doskonale zdaję sobię sprawę z tych wszystkich mankamentów mojego MOCa, zresztą długo wahałem się, czy go w ogóle pokazywać. Gdybym dzisiaj zaczął budowę, wyglądałby inaczej. Nie zapominajmy jednak, że moim celem nie było zrobienie ładnego modelu przeznaczonego na Lugpol - pozostałem raczej w konwencji bardziej zabawowej, stąd użyłem "dużych elementów, w sposób pozwalający na natychmiastową ich identyfikację" ;] , takich jak skały czy podstawki - z "modelarskiego" punktu widzenia jest to może prymitywne. Zresztą chyba zbyt bezkrytycznie podchodzę do wszystkich rozwiązań i elementów jakie daje mi Lego, bo te ceratki z Harrego Pottera sa rzeczywiście brzydkie.

ODPOWIEDZ