Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Skrzynia biegów 8 biegowa
Autor Wiadomość
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-08-31, 07:32   

W tym przypadku zależy to od kierunku obrotów drugiego silnika. Jeśli 1 silnik ma np. lewe - to mamy np 1 bieg, teraz jeśli dołączymy drugi silnik z lewymi obrotami - 2 bieg, mamy rzeczywiście (przynajmniej teoretycznie) większą moc i WYŻSZE obroty ale jeśli dołączymy drugi silnik z obrotami prawymi - 3 bieg który jest wolniejszy od 1 i 2. Czwarty bieg jest najwolniejszy oprócz 3 o ile dobrze pamiętam.

A teraz dodam jeszcze, że moje zdjęcia mogą być mylące bo aktualnie nie mam innych wolnych silników, ale:
Ta skrzynia działała by najlepiej (moim zdaniem), kiedy na miejscu pierwszego silnika (w mojej terminologii silnika wiodącego) byłby jakiś mocny np 8287 a w miejscu drugiego (i znowu po mojemu spowalniacz) byłby jakiś słabszy. Wtedy czasem moment byłby mimo prędkości mniejszy ale różnice byłby nie wielkie z racji różnic samych silników.
Im większa różnica mocy tych silników (przynajmniej teoretycznie) tym mniejsze straty na dyferku.

Zaleta to niezmniennie banalna zmiana biegów, ich ilość i minimalne wymiary skrzynki jak też prostota jej konstrukcji
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5054
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-08-31, 08:10   

Ilość biegów na pewno jest zaletą, natomiast kłóciłbym się o banalną zmianę biegów. Banalną to mogę nazwać zmianę biegów w skrzyni 8880. Trzymanie dwóch pilotów w ręce i zastanawianie się która kombinacja obrotów którego silnika da jaki bieg jakoś mi się z banalnością nie kojarzy.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-08-31, 15:59   

Sariel ale Ja jak będę miał chwilę to bliżej zainteresuję się truck trialem i w moim pierwszym modelu postaram się umieścić tą skrzynię... Wtedy wszystko się okaże ... :-)
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2007-08-31, 15:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Grand
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-31, 17:51   

Sariel wystarczy mieć sterownik od Control Center, przód i boki podłączasz pod "joystick" dodatkowy silnik pod A i B :) można też pokombinować coś z tymi nowymi...
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5054
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-08-31, 21:48   

Pewnie można. Emilus, też na początku byłem ambitny i różne rzeczy wsadzałem w swoją trialówkę, ale praktyka pokazuje że droga do sukcesu prowadzi przez ich wyrzucanie. Ostatnio pozbyłem się nawet dyferencjałów i efekty są zadziwiające ;)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Scaner 
Koparka age :-)


Wiek: 31
Dołączył: 23 Mar 2005
Wpisy: 292
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2007-09-02, 00:25   

Sariel: "Piękno jest wtedy gdy nie ma nic zbędnego" (9 kompania)

Ciekawy ten patent ale nie podoba mi się idea "walczących" silników. Lepiej żeby współpracowały.
_________________
Koparka tu, koparka tam, i ja też koparkę mam :-).
Pierwszy projekt - 8043 + pneumatyka.
 
 
 
Frax
[Usunięty]

Wysłany: 2007-09-02, 11:20   

Beznadzieja.
Faktycznie najmniejsza prędkość będzie na pierwszym biegu. Ale na trzecim biegu siła będzie większa niż na pierwszym. I tylko on tu ma sens.
Jaki sens ma bieg drugi(nawiasem - na tzw. "drugim biegu" oba silniki muszą obracać się w prawo, nie w lewo, inaczej to będzie wsteczny)? Od prędkości prawej półosi odejmujemy prędkość lewej półosi. I tyle. Te silniki nie walczą, chociaż chyba to jest to, co miał na myśli smyk. To wygląda tak: jeden silnik kręci drugim, a ten drugi mu w tym pomaga.
Poza tym to rozwiązanie wymaga użycia ślimacznic. Inaczej może dojść do sytuacji, w której silnik działający obraca silnikiem wyłączonym.

V1: Dobrze myślisz, to coś nie zmienia przełożenia. To jest tylko sumator, z podłączonymi dwoma silnikami, z których każdy ma inne przełożenie. Mamy do wyboru: silnik pierwszy z pierwszym przełożeniem *2 (tzw. pierwszy bieg), silnik drugi z drugim przełożeniem *2 (tzw. czwarty bieg) i sumę, mocy z obydwu silników.

Podsumowując: Fajny sumator. Ale chyba lepiej sumować prędkość silników, a dopiero za dyfrem zrobić przekładnię.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,046 sekundy. Zapytań do SQL: 9