[MOC] Skrzynia biegów 8 biegowa

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#16 Post autor: Emilus »

W tym przypadku zależy to od kierunku obrotów drugiego silnika. Jeśli 1 silnik ma np. lewe - to mamy np 1 bieg, teraz jeśli dołączymy drugi silnik z lewymi obrotami - 2 bieg, mamy rzeczywiście (przynajmniej teoretycznie) większą moc i WYŻSZE obroty ale jeśli dołączymy drugi silnik z obrotami prawymi - 3 bieg który jest wolniejszy od 1 i 2. Czwarty bieg jest najwolniejszy oprócz 3 o ile dobrze pamiętam.

A teraz dodam jeszcze, że moje zdjęcia mogą być mylące bo aktualnie nie mam innych wolnych silników, ale:
Ta skrzynia działała by najlepiej (moim zdaniem), kiedy na miejscu pierwszego silnika (w mojej terminologii silnika wiodącego) byłby jakiś mocny np 8287 a w miejscu drugiego (i znowu po mojemu spowalniacz) byłby jakiś słabszy. Wtedy czasem moment byłby mimo prędkości mniejszy ale różnice byłby nie wielkie z racji różnic samych silników.
Im większa różnica mocy tych silników (przynajmniej teoretycznie) tym mniejsze straty na dyferku.

Zaleta to niezmniennie banalna zmiana biegów, ich ilość i minimalne wymiary skrzynki jak też prostota jej konstrukcji

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#17 Post autor: Sariel »

Ilość biegów na pewno jest zaletą, natomiast kłóciłbym się o banalną zmianę biegów. Banalną to mogę nazwać zmianę biegów w skrzyni 8880. Trzymanie dwóch pilotów w ręce i zastanawianie się która kombinacja obrotów którego silnika da jaki bieg jakoś mi się z banalnością nie kojarzy.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#18 Post autor: Emilus »

Sariel ale Ja jak będę miał chwilę to bliżej zainteresuję się truck trialem i w moim pierwszym modelu postaram się umieścić tą skrzynię... Wtedy wszystko się okaże ... :-)
Ostatnio zmieniony 2007-08-31, 14:59 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Grand

#19 Post autor: Grand »

Sariel wystarczy mieć sterownik od Control Center, przód i boki podłączasz pod "joystick" dodatkowy silnik pod A i B :) można też pokombinować coś z tymi nowymi...

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#20 Post autor: Sariel »

Pewnie można. Emilus, też na początku byłem ambitny i różne rzeczy wsadzałem w swoją trialówkę, ale praktyka pokazuje że droga do sukcesu prowadzi przez ich wyrzucanie. Ostatnio pozbyłem się nawet dyferencjałów i efekty są zadziwiające ;)

Awatar użytkownika
Scaner
Posty: 292
Rejestracja: 2005-03-23, 19:19
Lokalizacja: Rybnik
brickshelf: Tomtores

 

#21 Post autor: Scaner »

Sariel: "Piękno jest wtedy gdy nie ma nic zbędnego" (9 kompania)

Ciekawy ten patent ale nie podoba mi się idea "walczących" silników. Lepiej żeby współpracowały.
Koparka tu, koparka tam, i ja też koparkę mam :-).
Pierwszy projekt - 8043 + pneumatyka.

Frax

#22 Post autor: Frax »

Beznadzieja.
Faktycznie najmniejsza prędkość będzie na pierwszym biegu. Ale na trzecim biegu siła będzie większa niż na pierwszym. I tylko on tu ma sens.
Jaki sens ma bieg drugi(nawiasem - na tzw. "drugim biegu" oba silniki muszą obracać się w prawo, nie w lewo, inaczej to będzie wsteczny)? Od prędkości prawej półosi odejmujemy prędkość lewej półosi. I tyle. Te silniki nie walczą, chociaż chyba to jest to, co miał na myśli smyk. To wygląda tak: jeden silnik kręci drugim, a ten drugi mu w tym pomaga.
Poza tym to rozwiązanie wymaga użycia ślimacznic. Inaczej może dojść do sytuacji, w której silnik działający obraca silnikiem wyłączonym.

V1: Dobrze myślisz, to coś nie zmienia przełożenia. To jest tylko sumator, z podłączonymi dwoma silnikami, z których każdy ma inne przełożenie. Mamy do wyboru: silnik pierwszy z pierwszym przełożeniem *2 (tzw. pierwszy bieg), silnik drugi z drugim przełożeniem *2 (tzw. czwarty bieg) i sumę, mocy z obydwu silników.

Podsumowując: Fajny sumator. Ale chyba lepiej sumować prędkość silników, a dopiero za dyfrem zrobić przekładnię.

ODPOWIEDZ