Strona 1 z 1

[MOC] 4-biegowa miniskrzynia biegów

: 2007-10-11, 18:01
autor: Sariel
Przedstawiam modyfikację skrzyni biegów pomysłu Erika Leppena. Ma 4 biegi, jest znacznie mniejsza od oryginalnej skrzyni z 8880, i ma większą różnicę przełożeń między biegami.

Obrazek

Galeria

Projekt Erika jest naprawdę świetny, moje modyfikacje to jedynie uzyskanie takiego układu biegów jak w oryginalnym 8880 - co jest wygodne jeśli ma się oryginalne nalepki oznaczające biegi, albo po prostu jest się do tego układu przyzwyczajonym. U Erika biegi miały nieco inny układ, dlaczego - tego nie wiem, ale Erik Leppen nie jest osobą którą posądzałbym o brak umiejętności :) W mojej wersji input i output są również bliżej siebie.
Skrzynia oferuje dużą redukcję, żaden bieg nie ma efektu overdrive:

1 bieg - 5:1
2 bieg - 3:1
3 bieg - 1.67:1
4 bieg - 1:1

Kolejne biegi (czerwony - input, zielony - output, niebieski to zębatki przenoszące napęd na danym biegu):

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A tak wygląda porównanie wielkości - po lewej skrzynia Erika, po prawej oryginalna z 8880:

Obrazek

Jest to jak widać prawdziwe cudo, za co chwała należy się oczywiście Erikowi. Jego oryginalną skrzynię możecie znaleźć tutaj.

: 2007-10-12, 11:14
autor: Shadow
Ładnie zmniejszona, więc domyślam się że niedługo pewnie te i podobne mikruski - bo chyba można ją tak nazwać, zobaczymy w większych modelach, ale chyba w trtr raczej nikt jej nie zastosuje, jedna wynalazek godny polecenia.

: 2007-10-12, 11:19
autor: Sariel
W TrTr pewnie nie, ale bardzo będę się starał mieć jedną taką w dźwigu przy wyciągarce :)

: 2007-10-12, 11:26
autor: Shadow
Czyli że w Twoim nowym dźwigu, w którym zastosujesz Swój automat bombowy, prawdopodobnie upchniesz też tąprzekładnię, no bardzo pięknie już nie mogę się doczekać żeby to zobaczyć.

: 2007-10-12, 11:36
autor: Sariel
Automatu bomowego niestety raczej nie upchnę bo nie rozwiązałem dotąd problemu wrażliwości dyfra na zmiany oporu. A w trzysekcyjnym bomie długości ok. dwóch metrów będą duże różnice.

: 2007-10-12, 11:40
autor: Shadow
Dwóch metrów.. powiadasz?? Sariel jak duże ustrojstwo konstruujesz?? Możesz się pochwalić =]

EDIT: A gdyby go z tamtąd wyrzycić, i ominąć?? Tzn. zastąpić zębatką przesuwną plus lewarek do zmiany biegów, llub obejśc zwykłymi zębatkami. Wiem że to pewnie się nie zmieści, albo jest nie wykonalne, ale tylko tak powstają wynalazki.

: 2007-10-12, 11:54
autor: Sariel
Sam dźwig conajmniej 110 studów długości, bom złożony conajmniej setka, rozłożony prawdopodobnie ponad 250 (mam gotowe 2 sekcje z trzech więc nie wiem na 100%). Generalnie będzie wzorowany na Liebherrze LTM 1400, ale z podporami gwiazdowymi zamiast zwykłych.

Jak wyrzucimy dyfer i zrobimy to o czym mówisz, to zamiast automatu wyjdzie skrzynia rozdzielająca napęd między wyciągarkę i mechanizm rozsuwania bomu. Taka skrzynia jest malutka i na pewno znajdzie się w dźwigu - oprócz tej 4-biegowej, która będzie regulować prędkość wyciągarki.

: 2007-10-12, 20:52
autor: Pietruch
Bardzo mi się podoba ta skrzynia. Wszystko małe i praktyczne. :)
Z chęcią ją przetestuje i nie omieszkam jej gdzieś wykorzystać. Może nie przy najbliższym projekcie, ale kiedyś na pewno. :)

: 2007-10-30, 09:43
autor: Sariel
Może to się przyda: to jest ta sama skrzynia zbudowana na liftarmach (tak jak Maciek lubi ;) ), dzięki czemu po przypięciu do ramy jest praktycznie niezniszczalna, podczas gdy wcześniejszą wersję trzeba jeszcze dodatkowo wzmacniać. Testowałem i przy naprawdę ekstremalnym obciążeniu po prostu wysprzęglają się driving ringi.
Zwracam uwagę że zastosowałem tu zwykły wodzik, co wymagało dwóch zmian żeby układ biegów pozostał taki sam - output jest w innym miejscu, a zębatki z przodu skrzyni zamieniły się miejscami.

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

: 2007-10-30, 13:59
autor: Pietruch
Sariel pisze:Może to się przyda
Na pewno się przyda, jest mała, wytrzymała i dobrze że z liftarmów.
Sariel, ty to masz głowę, proszę wymyśl mi jeszcze sterowanie za pomocą IR pneumatyką wielkości tej skrzyni. ;)

: 2007-10-30, 14:10
autor: Sariel
Myślę że przy mocy nowych silników można darować sobie finezję i zastosować z24 ze sprzęgłem metodą Duke'a. Ale jeszcze mi chodzi jeden patent po głowie, muszę wypróbować jak do domu wrócę :)

: 2007-10-30, 14:32
autor: Pietruch
Fajnie, fajnie, ale i tak będę potrzebował jeszcze jeden odbiornik IR i dwa silniki.
3 siłowniki = 3 silniki = 3 kanały

PS. Sorka za śmietnik. ;)