[MOC] Fokker Dr. I - Samolot Czerwonego Barona

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Hippotam

#16 Post autor: Hippotam »

kris kelvin pisze:Jak jest zrobiony i zamocowany ten ośmiokątny kawałek silnika przy skrzydle.
Dokładnie tak jak Kubrick napisał:
Kubrick pisze:V1, 8 takich klockow: http://media.peeron.com/ldraw/images/7/6019.png zalozonych na tym: http://media.peeron.com/ldraw/images/7/30033.png i na to zalozone jako koncowki glowic takie elementy: http://media.peeron.com/ldraw/images/7/4073.png
Co do proporcji, to fakt, nie pilnowałem żeby były idealnie zgodne, ale generalnie trójpłatowce miały węższe skrzydła. Trzeci płat uzupełniał straty nośności, za to całość była bardziej zwrotna.

Dziękuję za komentarze!

kris kelvin

#17 Post autor: kris kelvin »

No faktycznie nie zauważyłem :)

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#18 Post autor: Jerac »

Imponujący model, naprawdę. Nic mnie nie obchodzą drobne niepoprawności, nikną w ogromie doskonałości. Chyba czas zainteresować się lotnictwem, bo to aż dziwne że nigdy dotąd nie wpadłem na pomysł żeby zbudować samolot... :)

Awatar użytkownika
pit
VIP
Posty: 681
Rejestracja: 2006-03-16, 23:10
Lokalizacja: Rzeszów
brickshelf: pepik

 

#19 Post autor: pit »

Wszystko już zostało powiedziane :) - świetny model.

Ja tylko dodam, że ponoć niemiecka armia nie chciałam Barona w swoich szeregach. Dlatego Baron, jako człowiek majętny, sam zbudował sobie samolot i zaczął nim walczyć.

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2557
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#20 Post autor: V1 »

Pit, skąd masz informacje że Richthofen finansował projekt DrI ?

I ja też coś dopiszę :)

Pomysł trójpłatowca, jako bardziej zwrotnego myśliwca (ta sama pow. nośna przy mniejszych wymiarach i większym skupieniu masy), oraz o lepszej widoczności dzięki mniejszej cięciwie skrzydeł, okazał się nietrafiony. Trójpłatowce nie miały żadnej przewagi nad dwupłatowcami. Co więcej - z ich konstrukcji wynikały również dodatkowe problemy, z których największym było wichrowanie i odrywanie się górnego płata przy dużych prędkościach. Oczywiście w rękach dobrego pilota każdy przynajmniej średnio udany samolot staje się śmiertelnie niebezpieczny dla wroga, i tylko dzięki Richthofenowi Fokker DrI stał się sławny.
Co do samego Richthofena - podobno był słabym uczniem w szkole pilotażu, niczym pozytywnym się nie wyróżniał i nic nie wskazywało że w przyszłości stanie się asem. Również jego 'mistrzostwo' jest dyskusyjne. Był wielokrotnie zestrzeliwany, na szczęście zazwyczaj udawało mu się ujść z życiem. Latał na wielu samolotach, głównie na Fokkerach DVII i DrI. Tych ostatnich miał kilka, większość z nich kazał pomalować na większej lub mniejszej powierzchni na czerwono. Jednak podobno żaden z nich nigdy nie był całkowicie czerwony, jak to się zazwyczaj pokazuje. W późniejszym okresie swojej kariery latał w eskorcie, i w razie napotkania wroga eskorta szła do ataku, a Baron dobijał samoloty uszkodzone, bądź uciekające z pola walki.
Tak więc Richthofen - jak każda legenda - był potrzebny i został stworzony.

Ponieważ I wojna była czasem eksperymentów i poszukiwań, trójpłatowce nie były wtedy niczym niezwykłym. Poza Dr I i Sopwith Triplane, było mnóstwo innych samolotów o takim układzie.
W użyciu operacyjnym był m.in. czteropłat myśliwski Armstrong-Whitworth FK-10, zaś na deskach kreślarskich Armstrong Whitworth powstał nawet piętnastopłat. (oba projekty holendra Frederika Koolhoven'a).
\/1 ______________

Awatar użytkownika
pit
VIP
Posty: 681
Rejestracja: 2006-03-16, 23:10
Lokalizacja: Rzeszów
brickshelf: pepik

 

#21 Post autor: pit »

V1 pisze:Pit, skąd masz informacje że Richthofen finansował projekt DrI ?
Znajomy, który się tym interesuje, kiedyś mi opowiadał.
Chociaż swoim pytaniem zasiałeś mi teraz ziarnko niepewności :)
Dopytam go.

Awatar użytkownika
martinbb
Posty: 673
Rejestracja: 2007-03-10, 14:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: martinbb

 

#22 Post autor: martinbb »

Duuuże... i piękne ;) Nic wiecej nie napisze bo mnie zatkało! :D Pokazałeś klase Hippo ;) BTT07 jest Twój :D
Inspired by NavySEALs

Hippotam

#23 Post autor: Hippotam »

martinbb pisze:BTT07 jest Twój :D
O, kochany, o tym zadecydują m.in. Twoje głosy :-)

Konkurencja jest bardzo mocna, modele wspaniałe i wszystko się jeszcze może zdazyć.
Ostatnio zmieniony 2007-10-22, 10:55 przez Hippotam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2557
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#24 Post autor: V1 »

Nic się nie może zdarzyć. Stawiam swoją czarną brodę (niestety nie pamitam numeru katalogowego na samolot Czerwonego Barona.
\/1 ______________

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2557
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#25 Post autor: V1 »

Znalazłem dzisiaj to:
youtube.com/watch?v=Qk8B4PyRgpk

Dla mnie to jeden z najciekawszych filmów w internecie.

Widać wyraźnie silnik rotacyjny, (czy ktoś wie co mechanik robi przy każdej głowicy? wyciera olej?), odpalanie, jedną z pierwszych wersji kamuflażu (jasnozielone 'zacieki' rzadkiej farby na ciemnozielonym tle), oznaczenia samolotu, jak obsługa pomaga Richthofenowi założyć kombinezon, i sam start.
\/1 ______________

ODPOWIEDZ