Kalkulator przełożeń
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Kalkulator przełożeń
Kalkulator przełożeń zębatek
Tak jak pisałem, prosty ale wygodny skrypt pozwalający obliczyć łączne przełożenie zestawu do 20 zębatek. Zawarłem w nim instrukcję, gdyby coś było trzeba dodatkowo wyjaśnić, albo gdybyście chcieli zgłosić dodatkowe częsci, proszę pisać w tym temacie.
Polecam, bo jest naprawdę wygodny - kilkoma kliknięciami policzyłem że mój budowany aktualnie HotRod ma na niższym biegu przełożenie 1296 : 5, a w dodatku kalkulator podaje własności uzyskanego przełożenia
Postaram się jeszcze dziś przygotować osobny kalkulator dla kół pasowych, i zamieszczę go również tutaj.
PS. Nie mam nic przeciwko wrzuceniu linka do kalkulatora na Lugpol
PPS. Chętnie poznałbym przełożenia z jakimi jeżdżą Wasze ciężarówki do TrTr
Tak jak pisałem, prosty ale wygodny skrypt pozwalający obliczyć łączne przełożenie zestawu do 20 zębatek. Zawarłem w nim instrukcję, gdyby coś było trzeba dodatkowo wyjaśnić, albo gdybyście chcieli zgłosić dodatkowe częsci, proszę pisać w tym temacie.
Polecam, bo jest naprawdę wygodny - kilkoma kliknięciami policzyłem że mój budowany aktualnie HotRod ma na niższym biegu przełożenie 1296 : 5, a w dodatku kalkulator podaje własności uzyskanego przełożenia
Postaram się jeszcze dziś przygotować osobny kalkulator dla kół pasowych, i zamieszczę go również tutaj.
PS. Nie mam nic przeciwko wrzuceniu linka do kalkulatora na Lugpol
PPS. Chętnie poznałbym przełożenia z jakimi jeżdżą Wasze ciężarówki do TrTr
Ostatnio zmieniony 2007-05-15, 17:35 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
I daj takim formularz do zabawy Bo to jest jak symulacja: pojazd z takim przełożeniem nie ruszy, więc kalkulator też niepkowalcz pisze:Taki już jestem, że jak coś z modyfikowalnymi elementami zobaczę, to zaraz muszę walnąć wszystko na maksa i zobaczyć czy ruszy
Lomero - weź pod uwagę że nie świadomość że kółko A i kółko B mają tyle samo zębów i dają takie samo przełożenie, nie musi być powszechna. Ludzie bywają odporni na wiedzę, dlatego postawiłem na bardzo łopatologiczne rozwiązanie
Ostatnio zmieniony 2007-05-15, 17:57 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak dla mnie extra.
W pierwszej chwili pomyślałem, żeby napisać jakiś soft do liczeni układów złożonych.
Ale jak pomyślałem o układach np z kilkoma zębatkami na jednej osi to trochę się zniechęciłem.
Chyba żeby założyć max dwie zębatki na osi.
Trochę by się uprościło.
Co Wy na to? Jest sens coś takiego pisać?
Pozdrawiam
Paweł
W pierwszej chwili pomyślałem, żeby napisać jakiś soft do liczeni układów złożonych.
Ale jak pomyślałem o układach np z kilkoma zębatkami na jednej osi to trochę się zniechęciłem.
Chyba żeby założyć max dwie zębatki na osi.
Trochę by się uprościło.
Co Wy na to? Jest sens coś takiego pisać?
Pozdrawiam
Paweł
Im więcej automatów liczących tym nam łatwiej funkcjonować!
Właśnie, można by dodać do kalkulatorka efektywność, ktoś kiedyś pisał na forum ile wynosi dla przełożenia, ale nie pamiętam. Byłoby to bardzo pomocne przy projektowaniu większych układów, skrzyń biegów, etc.Sariel pisze: Bo to jest jak symulacja: pojazd z takim przełożeniem nie ruszy, więc kalkulator też nie
Nie zrozumiałem do końca działania Twojego kalkulatora.
Teraz wszystko jasne.
Jest cool.
Jedna mała konstruktywna uwaga:
Ja osobiście wolałbym, żeby po przeliczeniu, wybrane przełożenia zostały oznaczone.
Widziałbym co wybrałem (czy np się nie pomyliłem).
Teraz widzę wynik a nie jestem pewny z czego się składa.
Żeby całość miała sens, na dole obok przelicz proponuję dodać "reset"
Pozdrawiam i gratuluję pomysłu.
Teraz wszystko jasne.
Jest cool.
Jedna mała konstruktywna uwaga:
Ja osobiście wolałbym, żeby po przeliczeniu, wybrane przełożenia zostały oznaczone.
Widziałbym co wybrałem (czy np się nie pomyliłem).
Teraz widzę wynik a nie jestem pewny z czego się składa.
Żeby całość miała sens, na dole obok przelicz proponuję dodać "reset"
Pozdrawiam i gratuluję pomysłu.
Ostatnio zmieniony 2007-05-15, 23:16 przez pawelec, łącznie zmieniany 3 razy.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Zmiany:
- zębatki pogrupowane wg ilości zębów
- dodana zębatka 14-zębowa
- wszystkie części podlinkowane do peerona
- kalkulator zapamiętuje wybrane przełożenia i pokazuje je przy wyświetlaniu wyniku. Można go zresetować przyciskiem 'zeruj' (przyciski są dostępne nad i pod tabelą wyboru zebatek)
Kalkulator dla kół pasowych w przygotowaniu
- zębatki pogrupowane wg ilości zębów
- dodana zębatka 14-zębowa
- wszystkie części podlinkowane do peerona
- kalkulator zapamiętuje wybrane przełożenia i pokazuje je przy wyświetlaniu wyniku. Można go zresetować przyciskiem 'zeruj' (przyciski są dostępne nad i pod tabelą wyboru zebatek)
Kalkulator dla kół pasowych w przygotowaniu
Ostatnio zmieniony 2007-05-16, 10:25 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
@pixel - ok, przetlumacze tez kalkulator, tylko dam do niego innego linka bo duzo tam tekstu. Nie mam nic przeciwko dodaniu, tylko wstrzymajcie się z tym jeszcze chwilę, to zrobię tłumaczenie i jeszcze kalkulator dla kół pasowych.
@k@rol - wydaje mi się że albo ja nie rozumiem o jakim układzie piszesz, albo Ty nie rozumiesz działania kalkulatora: cału układ zębatek trzeba podzielić na pary które się zazębiają. Tylko one zmieniają przełożenie - zębatki na wspólnej osi, czy idlery pomiędzy zębatką dającą i odbierającą napęd nie mają znaczenia.
W przypadku o którym mówisz, jeśli dobrze go rozumiem, należy policzyć przełożenie między tą zębatką 14, a zębatką która ją napędza (para numer 1), i między zębatką kątową a "drugą taką zębatką" (para numer 2). Bilans tych dwóch par da Ci łączne przełożenie całego układu.
Dyferencjałów nie planuję - można je policzyć jako koła 16 i 24-zębne, a kalkulator niepotrzebnie by się skomplikował gdyby trzeba było wybierać o którą stronę dyfka nam chodzi.
Edit:
Kalkulator dla kół pasowych jest do Waszego użytku
@k@rol - wydaje mi się że albo ja nie rozumiem o jakim układzie piszesz, albo Ty nie rozumiesz działania kalkulatora: cału układ zębatek trzeba podzielić na pary które się zazębiają. Tylko one zmieniają przełożenie - zębatki na wspólnej osi, czy idlery pomiędzy zębatką dającą i odbierającą napęd nie mają znaczenia.
W przypadku o którym mówisz, jeśli dobrze go rozumiem, należy policzyć przełożenie między tą zębatką 14, a zębatką która ją napędza (para numer 1), i między zębatką kątową a "drugą taką zębatką" (para numer 2). Bilans tych dwóch par da Ci łączne przełożenie całego układu.
Dyferencjałów nie planuję - można je policzyć jako koła 16 i 24-zębne, a kalkulator niepotrzebnie by się skomplikował gdyby trzeba było wybierać o którą stronę dyfka nam chodzi.
Edit:
Kalkulator dla kół pasowych jest do Waszego użytku
Ostatnio zmieniony 2007-05-17, 08:06 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.