[MOC] 4-biegowa miniskrzynia biegów

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5335
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

[MOC] 4-biegowa miniskrzynia biegów

#1 Post autor: Sariel »

Przedstawiam modyfikację skrzyni biegów pomysłu Erika Leppena. Ma 4 biegi, jest znacznie mniejsza od oryginalnej skrzyni z 8880, i ma większą różnicę przełożeń między biegami.

Obrazek

Galeria

Projekt Erika jest naprawdę świetny, moje modyfikacje to jedynie uzyskanie takiego układu biegów jak w oryginalnym 8880 - co jest wygodne jeśli ma się oryginalne nalepki oznaczające biegi, albo po prostu jest się do tego układu przyzwyczajonym. U Erika biegi miały nieco inny układ, dlaczego - tego nie wiem, ale Erik Leppen nie jest osobą którą posądzałbym o brak umiejętności :) W mojej wersji input i output są również bliżej siebie.
Skrzynia oferuje dużą redukcję, żaden bieg nie ma efektu overdrive:

1 bieg - 5:1
2 bieg - 3:1
3 bieg - 1.67:1
4 bieg - 1:1

Kolejne biegi (czerwony - input, zielony - output, niebieski to zębatki przenoszące napęd na danym biegu):

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A tak wygląda porównanie wielkości - po lewej skrzynia Erika, po prawej oryginalna z 8880:

Obrazek

Jest to jak widać prawdziwe cudo, za co chwała należy się oczywiście Erikowi. Jego oryginalną skrzynię możecie znaleźć tutaj.
Ostatnio zmieniony 2007-12-29, 14:26 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.

Shadow

#2 Post autor: Shadow »

Ładnie zmniejszona, więc domyślam się że niedługo pewnie te i podobne mikruski - bo chyba można ją tak nazwać, zobaczymy w większych modelach, ale chyba w trtr raczej nikt jej nie zastosuje, jedna wynalazek godny polecenia.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5335
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#3 Post autor: Sariel »

W TrTr pewnie nie, ale bardzo będę się starał mieć jedną taką w dźwigu przy wyciągarce :)

Shadow

#4 Post autor: Shadow »

Czyli że w Twoim nowym dźwigu, w którym zastosujesz Swój automat bombowy, prawdopodobnie upchniesz też tąprzekładnię, no bardzo pięknie już nie mogę się doczekać żeby to zobaczyć.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5335
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#5 Post autor: Sariel »

Automatu bomowego niestety raczej nie upchnę bo nie rozwiązałem dotąd problemu wrażliwości dyfra na zmiany oporu. A w trzysekcyjnym bomie długości ok. dwóch metrów będą duże różnice.

Shadow

#6 Post autor: Shadow »

Dwóch metrów.. powiadasz?? Sariel jak duże ustrojstwo konstruujesz?? Możesz się pochwalić =]

EDIT: A gdyby go z tamtąd wyrzycić, i ominąć?? Tzn. zastąpić zębatką przesuwną plus lewarek do zmiany biegów, llub obejśc zwykłymi zębatkami. Wiem że to pewnie się nie zmieści, albo jest nie wykonalne, ale tylko tak powstają wynalazki.
Ostatnio zmieniony 2007-10-12, 11:45 przez Shadow, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5335
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#7 Post autor: Sariel »

Sam dźwig conajmniej 110 studów długości, bom złożony conajmniej setka, rozłożony prawdopodobnie ponad 250 (mam gotowe 2 sekcje z trzech więc nie wiem na 100%). Generalnie będzie wzorowany na Liebherrze LTM 1400, ale z podporami gwiazdowymi zamiast zwykłych.

Jak wyrzucimy dyfer i zrobimy to o czym mówisz, to zamiast automatu wyjdzie skrzynia rozdzielająca napęd między wyciągarkę i mechanizm rozsuwania bomu. Taka skrzynia jest malutka i na pewno znajdzie się w dźwigu - oprócz tej 4-biegowej, która będzie regulować prędkość wyciągarki.
Ostatnio zmieniony 2007-10-12, 11:56 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Pietruch-15
: 129951284@N03
: pietruch

   

#8 Post autor: Pietruch »

Bardzo mi się podoba ta skrzynia. Wszystko małe i praktyczne. :)
Z chęcią ją przetestuje i nie omieszkam jej gdzieś wykorzystać. Może nie przy najbliższym projekcie, ale kiedyś na pewno. :)
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5335
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#9 Post autor: Sariel »

Może to się przyda: to jest ta sama skrzynia zbudowana na liftarmach (tak jak Maciek lubi ;) ), dzięki czemu po przypięciu do ramy jest praktycznie niezniszczalna, podczas gdy wcześniejszą wersję trzeba jeszcze dodatkowo wzmacniać. Testowałem i przy naprawdę ekstremalnym obciążeniu po prostu wysprzęglają się driving ringi.
Zwracam uwagę że zastosowałem tu zwykły wodzik, co wymagało dwóch zmian żeby układ biegów pozostał taki sam - output jest w innym miejscu, a zębatki z przodu skrzyni zamieniły się miejscami.

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2007-10-30, 09:50 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Pietruch-15
: 129951284@N03
: pietruch

   

#10 Post autor: Pietruch »

Sariel pisze:Może to się przyda
Na pewno się przyda, jest mała, wytrzymała i dobrze że z liftarmów.
Sariel, ty to masz głowę, proszę wymyśl mi jeszcze sterowanie za pomocą IR pneumatyką wielkości tej skrzyni. ;)
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5335
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#11 Post autor: Sariel »

Myślę że przy mocy nowych silników można darować sobie finezję i zastosować z24 ze sprzęgłem metodą Duke'a. Ale jeszcze mi chodzi jeden patent po głowie, muszę wypróbować jak do domu wrócę :)

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Pietruch-15
: 129951284@N03
: pietruch

   

#12 Post autor: Pietruch »

Fajnie, fajnie, ale i tak będę potrzebował jeszcze jeden odbiornik IR i dwa silniki.
3 siłowniki = 3 silniki = 3 kanały

PS. Sorka za śmietnik. ;)
Ostatnio zmieniony 2007-10-30, 14:33 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

ODPOWIEDZ