[MOC] Deutz-Fahr Agrotron

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

[MOC] Deutz-Fahr Agrotron

#1 Post autor: Emilus »

Witam wszystkich forumkowiczów

Przedstawiam pierwszą swoją konstrukcję z liftarmów (bricków jest w ciągniku ok. 7 sztuk)

Deutz-Fahr Agrotron:
Obrazek
Wzorowałem się na ciągnikach tej marki, ale nie na jakimś konkretnym modelu. Tak więc wymiarami (w skali oczywiście) blisko mu do Agrotrona 265 ale wielkości kół to raczej Agrotron ~190 i mniejsze. To przykład jednego z mniejszych ciągników Deutz-Fahr w orginale:
Obrazek

Konstrukcyjnie ten model jest kompromisem między wyglądem nawiązującym do prawdziwych, a funkcjonalnością. Chciałem aby miał on jak najwięcej funkcji identycznych jak w prawdziwych ciągnikach. Na dodatek umieściłem w nim mój nowy patent tylnej osi(chyba nikt tego wcześniej nie stosował) ale o tym dalej, tak więc czas na opis:

- Napęd na 4 koła
- Napęd z silnika RC poprzez 2 biegową skrzynię biegów i skrzynię redukcyjną do przedniej osi (przednie koła mają mniejszą średnicę)
Chciałem aby całość była możliwie jak najbardziej wytrzymałą, a wiadomo że jednymi z najsłabszych punktów w napędzie z technic są dyfry, więc teraz o patenci:
- Tylna oś ma dwa dyfry połączone w tandem - zalety teoretycznie taki most jest dwa razy wytrzymalszy - może się przydać w TrTr
Obrazek
- Przedni most wahliwy i napędzany - nie udało mi się w nim upchnąć niestety 2 dyfrów - i tak jest duży - ale na zwrotnicach są knoby
Obrazek
- Skręt realizowany za pomocą kostki
- Model ma wałek WOM wyprowadzony z tyłu i o niezależnych obrotach względem biegu
- Układ pneumatyczny składa się z kompresora i 3 zaworów - 1 zaworu przeciwprzeciążeniowemu i 2 zworów sterujących podnośnikami (przewidziane miejsce na air tank którego niestety nie mam)
- Tylny podnośnik napędzany 2 dużymi siłownikami
- Przedni podnośnik napędzany jednym dużym siłownikiem

Nie udało mi się niestety upchnąć atrapy silnika, ale za to model przystosowany jest do montażu bliźniaków:
Obrazek

Układ tylnej osi jest świetny i bardzo wytrzymały a cały ciągnik bardzo zwarty (nic się nie rozczepia). Gdy najechał na ścianę, najpierw przeskoczyły zębatki w przednim moście, a po kilku takich próbach, zębatkę w przednim dyferku rozerwało - z tyłu było cicho, nic nie przeskoczyło - wniosek ten most jest znacznie bardziej wytrzymały.

Wymiary modelu:
długość 33 cm
szerokość 22 cm
szerokość z bliżniakami 30 cm

Galeria:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=300630

Oceniajcie...
Ostatnio zmieniony 2008-02-11, 11:26 przez Emilus, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#2 Post autor: M_longer »

To model technicowy, a na małych zdjęciach mało widać niestety.
Mogłeś zrobić tak, żeby miniaturki były sznurkami do dużych zdjęć.
Na ocenienie modelu poczekam do upublicznienia galerii.
Emilus pisze:Gdy najechał na ścianę, najpierw przeskoczyły zębatki w przednim moście, a po kilku takich próbach, zębatkę w przednim dyferku rozerwało
Za takie próby ktoś powinien Ci zabrać klocki :P

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#3 Post autor: Kubrick »

Emilus pisze:Wymiary modelu:
długość 33 cm
szerokość 22 cm
szerokość z bliżniakami 30 cm
Czy ten most da sie zwezic do 25 kropek z tymi kolami? Moze bym cos podpatrzyl, bo wlasnie pracuje nad tajna bronia na truck Trialowe GP Galicji ;)
Model jest bardzo ciekawy, ale zastanawia mnie po co uzyles podwojnego dyfra z tylu? Czy to ma sluzyc polamaniu wiekszej ilosci zebatek na raz, czy temu, zeby obracac felgami w oponach podczas pokonywania trudniejszych przeszkod terenowych?
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#4 Post autor: Sariel »

Jest naprawdę ładny! :) Konstrukcja, szczególnie zawieszenie i układ jezdny, są już na tyle zaawansowane, że spodziewaj się nacisków ze strony Smyka na budowę trialówki :)

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2554
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#5 Post autor: V1 »

Traktor wygląda doskonale, możesz zrobić film jak jeździ?
Podwójny dyfer? - wrzuć proszę jakieś dokładniejsze zdjęcie albo schemat. Brzmi to bardzo interesująco.
\/1 ______________

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#6 Post autor: Emilus »

Czy ten most da sie zwezic do 25 kropek z tymi kolami? Moze bym cos podpatrzyl, bo wlasnie pracuje nad tajna bronia na truck Trialowe GP Galicji ;)
Model jest bardzo ciekawy, ale zastanawia mnie po co uzyles podwojnego dyfra z tylu? Czy to ma sluzyc polamaniu wiekszej ilosci zebatek na raz, czy temu, zeby obracac felgami w oponach podczas pokonywania trudniejszych przeszkod terenowych?
Po to, aby właśnie nie połamało zębatek. Robiłem testy (za które już się podnoszą głosy gniewu...:-)) i okazuje się że taki most może przenieść dużo większe obciążenia, napisałem to dokładnie w pierwszym poscie.

Konstrukcję tylnego mostu z dwoma dyframi w tandemie widać w miarę dokładnie na jednym zdjęciu, co sami zobaczycie po upublicznieniu galerii

Filmik może jutro, ale mam tylko telefon więc sam nie wiem jak to wyjdzie...

Tylny most z dyframi w tandem wg. mojej wiedzy (jeśli dobrze zrozumiałem pytanie) z tymi oponami da się zwęzić nawet bardziej.

z przednim mostem może być problem, ale może na styk do 25 kropek dałoby się go zwęzić, bo do 27 to łatwiej
Ostatnio zmieniony 2008-02-10, 18:26 przez Emilus, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#7 Post autor: Kubrick »

Mnie interesuje przede wszystkim przedni most, bo mam bardzo fajny pomysl na zastosowanie go (nie do konca w trialowce)...
Ostatnio zmieniony 2008-02-10, 18:20 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#8 Post autor: M_longer »

Emilus pisze:Konstrukcję tylnego mostu z dwoma dyframi w tandemie widać w miarę dokładnie na jednym zdjęciu, co sami zobaczycie po upublicznieniu galerii
Albo mam problemy ze wzrokiem, albo na tych zdjęciach nie widać jak koła są połączone z dyframi ;)
Na dwóch zdjęciach widać głównie same dyfry, a na kolejnych dwóch to że są napędzane przez worm screwy.

Mógłbyś zrobić zdjęcia samego mechanizmu? :)

A sam traktor wygląda bardzo dobrze, ale TUZ'a dalej nie ma ;)

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#9 Post autor: Emilus »

Zgodnie z prośbami, przedstawiam zdjęcie mostu z 2 dyframi, który na szybko zbudowałem (idea jest taka sama jak w ciągniku, z tym że tam dyfry są dodatkowo wzmocnione sposobem aro_kala)
Obrazek

Tam gdzie jest czerwone( :-) ) jest wejście mocy a tam gdzie kółka, wyjście (oczywiście w ciągniku kółka są większe...)
Ostatnio zmieniony 2008-02-10, 20:57 przez Emilus, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#10 Post autor: M_longer »

Emilus pisze:przedstawiam zdjęcie mostu z 2 dyframi, który na szybko zbudowałem
Ja też zbudowałem go sobie na szybko ;)
I...
Wygląda na dobry pomysł, mówiłeś że 'z tyłu było cicho'
Ale tak patrząc na konstrukcję, myślę że podwójny dyfer to dobry pomysł, bo nawet gdyby jeden z nich się posypał, zawsze awaryjnie zostaje drugi :)

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#11 Post autor: Kubrick »

Pomysl bardzo hardkorowy. A czy to daje jakis efekt typu 'organiczony uslizg', albo cos w tym stylu? Czy tylko zwieksza niezawodnosc konstrukcji?
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2554
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#12 Post autor: V1 »

Aha, ale z tego wynika że to wcale nie chodzi o drugi dyfer :) Jest lepiej, bo za dyfrem jest redukcja. Najlepiej by było w ogóle umieścić dyfer jako pierwszy od silnika, i robić dwa niezależne 'drive trains' do obu kół, ale to może być kłopotliwe.
\/1 ______________

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#13 Post autor: Emilus »

Pomysl bardzo hardkorowy. A czy to daje jakis efekt typu 'organiczony uslizg', albo cos w tym stylu? Czy tylko zwieksza niezawodnosc konstrukcji?
Daje taki efekt, że (przy wzmocnionych sposobem aro_kala) dyfrach, moc z silnika jest przekazywana w tym moście w sumie na 8 a nie 4 zębatki skośne, więc rozkłada się na większą ilość klocków (zębatki to też klocki) więc jest teoretycznie dwa razy wytrzymalszy, bo mi jak coś rozsypuje się w mostach, to ZAWSZE jest to skośna zębatka...

A więc niezawodność.
Aha, ale z tego wynika że to wcale nie chodzi o drugi dyfer :) Jest lepiej, bo za dyfrem jest redukcja. Najlepiej by było w ogóle umieścić dyfer jako pierwszy od silnika, i robić dwa niezależne 'drive trains' do obu kół, ale to może być kłopotliwe.
Chodzi tylko o drugi dyfer, redukcja jest w tym przypadku, ale mogłoby jej nie być, mogłyby być 3 zębatki 16 i już nie masz redukcji. Napisałem wsio powyżej.

Dziękuję za pochwałki ciągnika.

filmik ale niestety z telefonu:
http://pl.youtube.com/watch?v=oeK298TBBDc
Ostatnio zmieniony 2008-02-11, 11:25 przez Emilus, łącznie zmieniany 2 razy.

Piekny

#14 Post autor: Piekny »

Oho-ho albo jak by to Borat powiedział: Łała-łiła!

Naprawdę udany MOC,kupa fajnych rozwiązań,masz u mnie wielki plus za pneumatykę ponieważ bardzo ją lubie a poza tym od kiedy wprowadzą już na stałe "siłowniki śrubowe" prawdopodobnie będzie to coraz rzadsze rozwiązanie a szkoda. ;)


Best Regards.
Piekny.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#15 Post autor: M_longer »

Widać że w terenie radzi sobie dobrze :)

Masz w planach budowę jakiejś maszyny do niego? :)
Piekny pisze:prawdopodobnie będzie to coraz rzadsze rozwiązanie a szkoda. ;)
NIE będzie.
Te siłowniki śrubowe nie zastąpią siłowników pneumatycznych w każdym modelu.
Spróbuj zrobić koparkę z łyżką poruszana siłownikiem.

Pneumatyka - zero problemu.
siłowniki śrubowe - w najlepszym przypadku dużo gimnastyki ;)

ODPOWIEDZ