Strona 1 z 1

[MOC] 8466 Off Roader z napędem PF

: 2007-11-10, 17:19
autor: Duke
Obrazek
Zupełnie spontaniczne dzieło. Oryginalny offroader stał u mnie na półce od kilku miesięcy, a wczoraj wieczorem postanowiłem wprawić mu napęd PF i sterowanie na podczerwień.
Filmik:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GAos5jasFUw[/youtube]

Założenie było takie, by zachować wygląd i funkcje oryginalnego modelu, ale napęd miał się odbywać przez duży silnik PF, a skręt przez mały silnik, wszystko sterowane pilotem. Skrzynia biegów zabudowana w tym pojezdzie miała być w pełni funkcjonalna, czyli pojazd miał mieć zdolność jazdy na każdym z 6 biegów (5+wsteczny). Już wcześniej podejmowałęm próby wstawienia do 8466 różnych różnistych silników, więc wiedziałem, że nie obejdzie się bez większych modyfikacji. A to dlatego , że 8466 jest stworzony tak, że wszystko działa ładnie, jeśli pchamy pojazd po podłodze i to koła napędzają atrapę silnika. Jeśli natomiast spróbujemy skierować moc odwrotnie, od silnika do kół, to okazuje się, że jest to prawie niemożliwe, bo napęd przenoszony jest zbyt bezpośrednio, prawie bez redukcji.

Przeto dokonałem następujących modyfikacji:
-silnik PF XL wstawiłem zaraz na wejściu do skrzyni biegów (zmieścił się między skrzynią a atrapą V8),
-zwiększyłem przełożenie o współczynnik x27 (3x3x3),
-zastąpiłem zębatki stożkowe knobami (te zębatki to największa słabość 8466),
-zlikwidowałem trzy mechanizmy różnicowe, nie dlatego, że były by najsłabszym ogniwem, ale po prostu zabierały miejsce tam, gdzie dokonywałem modyfikacji,
-delikatnie zmieniłem przełożenia w skrzyni biegów (żeby 1. bieg był bardziej "terenowy")
-skręt kół przednich realizowany jest przez mniejszy silnik PF, ze sprzęgłem jako zabezpieczeniem
-atrapa silnika V8 napędzana jest dodatkowym małym silnikiem PF (umieszczonym pod nią), tak było prościej:)
-dodałem trochę ozdobników no i przedewszystkim zmieniłem kolor na czerwony (chciałem pokazać wszystkim jak dużo mam czerwonych paneli)

Na filmie widać i słychać jak jeździ. na płaskim podłożu rusza bez zgrzytów z każdego biegu. Wjazd na przeszkodę - na filmie na 1. biegu, jako tako, choć co ciekawe, na wyższych biegach nie jest jakoś znacznie gorzej, nawet na najszybszym 5. można przejechać przez leżącą oponę z 8421 bez problemu. Przy trudniejszych przeszkodach zaczyna się strzelanie zębatek. Z pewnością można by to poprawić, ale mi się najzwyczajniej nie chce, bo wymagałoby to daleko posuniętych modyfikacji pojazdu.
Proszę nie posądzać mnie o wtórnośc/lenistwo/pójście na łatwiznę (bo użyłem gotowego modelu), w tytule wyraźnie zaznaczam, że jest to tylko modyfikacja, a nie autorska konstrukcja.
galeria - lepsze zdjęcia

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek

: 2007-11-10, 17:40
autor: Sariel
Bomba :) Moc PF XL jest wielka, i ciekaw jestem czy trend wsadzania go so supercarów jakoś się rozwinie.

: 2007-11-10, 18:56
autor: mienso123
Duke pisze:Oryginalny offroader stał u mnie na półce od kilku miesięcy
Nie rozumiem dlaczego wstawiłeś czerwone owiewki
Moc świetny, po zdjęciach(przynajmniej tym pierwszym) nie można poznać że jest sterowany, i że posiada jakikolwiek silnik, bardzo ładnie wszystko upchnąłeś :mruga: :mruga:

: 2007-11-10, 20:10
autor: Robson
Jest superowy, takie cudo marzy mi się od kilku miesięcy. wiec trzeba będzie zrobić tak jak ty i pośmigamy razem:P pozwolisz że ściągnę patent ?? :(

: 2007-11-10, 20:24
autor: M_longer
Silniki PF pojawiają się w coraz większej ilości modeli.
Ale w Super Carze jeszcze żadnego nie widziałem :-)
Bardzo elegancko wkomponowane moduły PF.
I eee, no SUPER jest ;)

: 2007-11-10, 22:45
autor: Duke
A i zupełnie niechcący stworzyłem nienajgorszy pojazd do TruckTrialu (no troche pozaregulaminowy). Warunek konieczny - pozbycie się ciężkich ogromnych kół i zastąpienie ich normalnymi, (jakiekolwiek o średnicy 81mm). Od razu widać różnicę. Obecnie jestem zdania, że kołą od 8466 są wysoce bezużyteczne. Ale za to ładne.
Oto jak sobie radzi:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NuiaZN7HtLQ[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8nGBYlZ9Hxk[/youtube]




mienso123 pisze:Nie rozumiem dlaczego wstawiłeś czerwone owiewki
A nie są ładniejsze?
Robson1903 pisze: pozwolisz że ściągnę patent
proszę bardzo, ale to prowizorka:)
EDIT: Robson, to załóż konto na Youtube, przecież to żaden problem

: 2007-11-10, 23:15
autor: Robson
Duke chyba nie widziałeś jakiego ja potwora stworzyłem z 8466 ?? TrTr stoi otworem ale był za szeroki pod 2 pionowo koła ustawione od 8466 podjeżdżał i przejeżdżał po nich ^^ moge filmiki podrzucić ale gdzie je wsadzić jak na Utubie nie mam konta?

: 2007-11-11, 09:22
autor: makorol
Robson1903 pisze:jak na Utubie nie mam konta
Załóż - to tylko kilka minut

: 2007-11-11, 09:43
autor: Kubrick
Duke pisze:jestem zdania, że kołą od 8466 są wysoce bezużyteczne. Ale za to ładne.
Jak to bezuzyteczne? Nie ustawiales ich jako przeszkod do testowania trialowki? :) Moj pierwszy model na strym silniki 2838 potrafil wjechac na 4 takie ustawione jedno na drugim (szkoda, ze skrecac nie potrafil :P ). Do tego celu sa najlepsze, zaraz po glanach.
Duke pisze:A nie są ładniejsze?
Ta czerwien dodaje mu charakteru, zielony wyglada jak kupa wymiocin :P

: 2007-11-16, 20:17
autor: Bricksley
Kubrick pisze:Duke napisał/a:
A nie są ładniejsze?
Ta czerwien dodaje mu charakteru, zielony wyglada jak kupa wymiocin
Czerwony szybszy :D

I kolejny dowód (i chyba najmocniejszy), że nowe silniki naprawdę są mocne.