Snow Trial
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Ale tylko przy skręcie, nie podczas jazdy na wprost. Chodzi mi głównie o to żeby nie było pojazdów napędzanych bezsensownie dużą liczbą silników - dwa PF XL to maksimum, i tak nie wykorzystamy w pełni ich mocy.
Moje propozycje ustaleń:
- data: pierwsza sobota stycznia, 5.01.2008?
- tylko nowe gąsienice
- staranne zabezpieczenie silników i wtyczek (metalowe elementy!), z uwzględnieniem tego że pojazd może się przewrócić więc nie tylko spód jest ważny
- dopuszczamy użycie folii do chronienia elektryki przed wilgocią
- napęd max. 1 silnik na gąsienicę, przy czym dopuszczamy gąsienice złożone z więcej niż jednego pasma ogniw pod warunkiem że stanowią jedną całość
- może jakieś ograniczenie szerokości, żeby liliputy nie ścigały się z gigantami?
Postaram się jeszcze w tym miesiącu przedstawić swój prototypowy pojazd żeby niezdecydowani mieli jakiś punkt zaczepienia
Moje propozycje ustaleń:
- data: pierwsza sobota stycznia, 5.01.2008?
- tylko nowe gąsienice
- staranne zabezpieczenie silników i wtyczek (metalowe elementy!), z uwzględnieniem tego że pojazd może się przewrócić więc nie tylko spód jest ważny
- dopuszczamy użycie folii do chronienia elektryki przed wilgocią
- napęd max. 1 silnik na gąsienicę, przy czym dopuszczamy gąsienice złożone z więcej niż jednego pasma ogniw pod warunkiem że stanowią jedną całość
- może jakieś ograniczenie szerokości, żeby liliputy nie ścigały się z gigantami?
Postaram się jeszcze w tym miesiącu przedstawić swój prototypowy pojazd żeby niezdecydowani mieli jakiś punkt zaczepienia
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Za pamięci, w temacie zabezpieczania elektryki - każdy pojazd sterowany przez IR lub RC musi mieć możliwość zmiany kanału między etapami zawodów. Chodzi o te jednoczesne wyścigi na wspólnym torze, chyba bez sensu żebyśmy wcześniej się umawiali kto zajmie jaki kanał, bo ktoś potem zapomni i się okaże że przełącznik kanałów zabunkrował na amen.
Jednocześnie proszę osoby deklarujące udział w ST o zgłaszanie jak sterowany będzie ich pojazd, co pozwoli policzyć ile pojazdów może startować jednocześnie.
Na razie mamy:
Duke - ?
Pietruch - IR
Rekrutacja - kabel?
Sariel - IR
Smyk - ?
Mam cichą nadzieję że może jeszcze przynajmniej Aro i V1 do nas dołączą
Jednocześnie proszę osoby deklarujące udział w ST o zgłaszanie jak sterowany będzie ich pojazd, co pozwoli policzyć ile pojazdów może startować jednocześnie.
Na razie mamy:
Duke - ?
Pietruch - IR
Rekrutacja - kabel?
Sariel - IR
Smyk - ?
Mam cichą nadzieję że może jeszcze przynajmniej Aro i V1 do nas dołączą
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 14:50 przez Sariel, łącznie zmieniany 4 razy.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
A chcesz użyć płóz czy kół? Kołom jestem niechętny, ryzykujemy że nie tylko się zakopiesz ale - gdybyśmy robili odcinki na okrążenia - podziurawisz tor innym zawodnikom.
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 14:46 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak szybko, zaraz po nowym roku. ? Może lepiej 12.01.2008.Sariel pisze:- data: pierwsza sobota stycznia, 5.01.2008
Tak.Sariel pisze:- tylko nowe gąsienice
Tak.Sariel pisze:- dopuszczamy użycie folii do chronienia elektryki przed wilgocią
Tak.Sariel pisze:- napęd max. 1 silnik na gąsienicę, przy czym dopuszczamy gąsienice złożone z więcej niż jednego pasma ogniw pod warunkiem że stanowią jedną całość
Coś trzeba wymyślić, ale nie przesadzajmy w tej kwestii.Sariel pisze:- może jakieś ograniczenie szerokości, żeby liliputy nie ścigały się z gigantami
Tak.Sariel pisze:Pietruch - IR
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Mi pasuje.Pietruch_15 pisze:Może lepiej 12.01.2008.
Tak wstępnie liczę: same gąsienice 10 studów, 2 silniki PF XL obok siebie do 12 studów jeśli w poprzek, i coś trzeba doliczyć na ramę i takie tam. Czyli nie ma sensu ograniczać poniżej 26 studów, i to nie uwzględniając że gąsienice mogą być poszerzone np. belkami. To co, 30s?Pietruch_15 pisze:Coś trzeba wymyślić, ale nie przesadzajmy w tej kwestii.Sariel pisze:- może jakieś ograniczenie szerokości, żeby liliputy nie ścigały się z gigantami
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 15:00 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.
Powinno wystarczyć.Sariel pisze:To co, 30s?
PS Kiedy możemy się spodziewać tej przejściówki z PF do 9V starego typu. ?
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 15:24 przez Pietruch, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Sariel, masz jakieś propozycje co do rodzaju toru i konkurencji. ?
To jest dość ważne, ponieważ od tego zależy jakie trzeba będzie zrobić przełożenie, jakimi silnikami napędzać itd.
Można zrobić podjazd pod górę, można zrobić jakieś niewielkie skocznie, okrągły tor z przeszkodami, okrągły tor bez przeszkód, tor start--->meta...
Możliwości jest od groma, oczywiście można to ustalić na miejscu, ale powinniśmy przybliżyć to wszystko już teraz.
To jest dość ważne, ponieważ od tego zależy jakie trzeba będzie zrobić przełożenie, jakimi silnikami napędzać itd.
Można zrobić podjazd pod górę, można zrobić jakieś niewielkie skocznie, okrągły tor z przeszkodami, okrągły tor bez przeszkód, tor start--->meta...
Możliwości jest od groma, oczywiście można to ustalić na miejscu, ale powinniśmy przybliżyć to wszystko już teraz.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Nie wiem jak Wy, ale ja bym postawił na szybkość. Torów z TrTr nie ma co kopiować bo po pierwsze będzie śnieg, po drugie na gąsienicach jeździ się zupełnie inaczej. Tym bardziej jeśli mamy się ścigać grupami. Na pewno chciałbym stosować tory wytyczane bramkami między którymi trzeba się zmieścić, ale dłuższe niż w TrTr. Skoro niemal wszyscy będą sterować przez IR to nic nas nie powstrzymuje przed wytyczeniem toru do okrążeń o nawet kilkunastometrowym obwodzie, a my sterowalibyśmy ze środka.