Snow Trial

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#16 Post autor: Sariel »

Dobrze, to proponuję zapis o napędzie maksimum jednym silnikiem na jedną gąsienicę. To obejmie i skutery śnieżne i pojazdy napędzane przez substraktor.

Awatar użytkownika
trubal
Posty: 299
Rejestracja: 2007-06-13, 14:50
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: trubal
Kontakt:

 

#17 Post autor: trubal »

tu chyba nie ma wielkiego problemu żeby dać jedną, ale podwójną gąsienicę w przypadku skutera śnieżnego, prawda?na zasadzie dwa razy szerszą.
"I got a bad feeling about this..."

Mój sklep BL:
www.brickbox.prv.pl

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#18 Post autor: Sariel »

Nie widzę problemu. Tym bardziej że do nowych gąsienic można łatwo przypiąć belki albo liftarmy, czasem takie rozwiązanie aż się prosi, więc nie ma sensu ograniczać ich szerokości.

Awatar użytkownika
makorol
Posty: 666
Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
brickshelf: makorol

 

#19 Post autor: makorol »

Sariel pisze:Dobrze, to proponuję zapis o napędzie maksimum jednym silnikiem na jedną gąsienicę. To obejmie i skutery śnieżne i pojazdy napędzane przez substraktor.
Z tym subtraktorem to niebardzo - czasami działają dwa silniki na jedną gąsienicę :)
Pozdrawiam, Makorol.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#20 Post autor: Sariel »

Ale tylko przy skręcie, nie podczas jazdy na wprost. Chodzi mi głównie o to żeby nie było pojazdów napędzanych bezsensownie dużą liczbą silników - dwa PF XL to maksimum, i tak nie wykorzystamy w pełni ich mocy.

Moje propozycje ustaleń:
- data: pierwsza sobota stycznia, 5.01.2008?
- tylko nowe gąsienice
- staranne zabezpieczenie silników i wtyczek (metalowe elementy!), z uwzględnieniem tego że pojazd może się przewrócić więc nie tylko spód jest ważny
- dopuszczamy użycie folii do chronienia elektryki przed wilgocią
- napęd max. 1 silnik na gąsienicę, przy czym dopuszczamy gąsienice złożone z więcej niż jednego pasma ogniw pod warunkiem że stanowią jedną całość
- może jakieś ograniczenie szerokości, żeby liliputy nie ścigały się z gigantami?

Postaram się jeszcze w tym miesiącu przedstawić swój prototypowy pojazd żeby niezdecydowani mieli jakiś punkt zaczepienia :)

Frax

#21 Post autor: Frax »

Ale w sumie są 2 silniki na 2 gąsienice.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#22 Post autor: Sariel »

Za pamięci, w temacie zabezpieczania elektryki - każdy pojazd sterowany przez IR lub RC musi mieć możliwość zmiany kanału między etapami zawodów. Chodzi o te jednoczesne wyścigi na wspólnym torze, chyba bez sensu żebyśmy wcześniej się umawiali kto zajmie jaki kanał, bo ktoś potem zapomni i się okaże że przełącznik kanałów zabunkrował na amen.
Jednocześnie proszę osoby deklarujące udział w ST o zgłaszanie jak sterowany będzie ich pojazd, co pozwoli policzyć ile pojazdów może startować jednocześnie.

Na razie mamy:

Duke - ?
Pietruch - IR
Rekrutacja - kabel?
Sariel - IR
Smyk - ?

Mam cichą nadzieję że może jeszcze przynajmniej Aro i V1 do nas dołączą :)
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 14:50 przez Sariel, łącznie zmieniany 4 razy.

penci

#23 Post autor: penci »

A czy w zawodach mogą brać udział pojazdy półgąsienicowe?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#24 Post autor: Sariel »

A chcesz użyć płóz czy kół? Kołom jestem niechętny, ryzykujemy że nie tylko się zakopiesz ale - gdybyśmy robili odcinki na okrążenia - podziurawisz tor innym zawodnikom.
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 14:46 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#25 Post autor: Pietruch »

Sariel pisze:- data: pierwsza sobota stycznia, 5.01.2008
Tak szybko, zaraz po nowym roku. ? Może lepiej 12.01.2008.
Sariel pisze:- tylko nowe gąsienice
Tak.
Sariel pisze:- dopuszczamy użycie folii do chronienia elektryki przed wilgocią
Tak.
Sariel pisze:- napęd max. 1 silnik na gąsienicę, przy czym dopuszczamy gąsienice złożone z więcej niż jednego pasma ogniw pod warunkiem że stanowią jedną całość
Tak.
Sariel pisze:- może jakieś ograniczenie szerokości, żeby liliputy nie ścigały się z gigantami
Coś trzeba wymyślić, ale nie przesadzajmy w tej kwestii.
Sariel pisze:Pietruch - IR
Tak.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#26 Post autor: Sariel »

Pietruch_15 pisze:Może lepiej 12.01.2008.
Mi pasuje.
Pietruch_15 pisze:
Sariel pisze:- może jakieś ograniczenie szerokości, żeby liliputy nie ścigały się z gigantami
Coś trzeba wymyślić, ale nie przesadzajmy w tej kwestii.
Tak wstępnie liczę: same gąsienice 10 studów, 2 silniki PF XL obok siebie do 12 studów jeśli w poprzek, i coś trzeba doliczyć na ramę i takie tam. Czyli nie ma sensu ograniczać poniżej 26 studów, i to nie uwzględniając że gąsienice mogą być poszerzone np. belkami. To co, 30s?
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 15:00 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#27 Post autor: Pietruch »

Sariel pisze:To co, 30s?
Powinno wystarczyć.

PS Kiedy możemy się spodziewać tej przejściówki z PF do 9V starego typu. ?
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 15:24 przez Pietruch, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#28 Post autor: Sariel »

Na początku 2008, nie znam dokładniejszej daty.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#29 Post autor: Pietruch »

Sariel, masz jakieś propozycje co do rodzaju toru i konkurencji. ?
To jest dość ważne, ponieważ od tego zależy jakie trzeba będzie zrobić przełożenie, jakimi silnikami napędzać itd.
Można zrobić podjazd pod górę, można zrobić jakieś niewielkie skocznie, okrągły tor z przeszkodami, okrągły tor bez przeszkód, tor start--->meta...
Możliwości jest od groma, oczywiście można to ustalić na miejscu, ale powinniśmy przybliżyć to wszystko już teraz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#30 Post autor: Sariel »

Nie wiem jak Wy, ale ja bym postawił na szybkość. Torów z TrTr nie ma co kopiować bo po pierwsze będzie śnieg, po drugie na gąsienicach jeździ się zupełnie inaczej. Tym bardziej jeśli mamy się ścigać grupami. Na pewno chciałbym stosować tory wytyczane bramkami między którymi trzeba się zmieścić, ale dłuższe niż w TrTr. Skoro niemal wszyscy będą sterować przez IR to nic nas nie powstrzymuje przed wytyczeniem toru do okrążeń o nawet kilkunastometrowym obwodzie, a my sterowalibyśmy ze środka.

ODPOWIEDZ