[MOC] Big Bud Tractor
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
[MOC] Big Bud Tractor
Witam
Pewnego pięknego dnia zainspirował mnie ten potwór http://pl.youtube.com/watch?v=3Q06ZcO2F3I
Tak więc tydzień pracy i ... oceńcie sami: galeria http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=293009
Z racji tego, że zawsze brak mi pewnych części, np. silników elektrycznych, staram się aby jak najmniejsza ich ilość wykonywałą jak najwięcej funkcji. A więc:
W tym modelu są dwa, połączone sumatorem. Jednocześnie na wale każdego silnika oprócz połączenia z sumatorem, jest wpięty kompresor. Zaleta tego rozwiązania to to, że włanczając przeciwne obroty, prędkość wypadkowa na sumatorze jest zerowa (te same silniki) a pomimo tego te same silniki pompują powietrze, co znaczy - pojazd stoi w miejscu i jednocześnie może skręcać, bo skręt w ciągniku realizowany jest jednym siłownikiem. Napęd z sumatora poprzez dwubiegową skrzynię biegów (zmiana biegów dźwignią w kabinie) jest przenoszony na jeden centralny mechanizm różnicowy i następnie na osie (bez kolejnych dyfrów). W zamierzeniu miało to powodować większą dzielność w terenie, a w praktyce traktor koszmarnie skręca, bo szerokie koła generują duże obory które siłownik musi przepchnąć gdy ciągnik się łamie (BO BRAK NA OSIACH tych dyfrów i koła nie mogą obracając się pomagać w łamaniu). Dodatkowo z tyłu jest podnośnik tak jak w traktorach, sterowany zaworem w kabinie .
Dane:
-długość ok. 39 cm
-szerokość ok. 24 cm
- przełożenia na poszcz. biegach: 1:66,67 i 1:200
Wady już zaobserwowane to uciążliwe skręcanie (z racji braku dyfrów o czym powyżej) i słaby punkt przeniesienia napędu czyli centarlny dyfer (przeskakują na nim zębatki) przy przeszkodach terenowych nieco większych od palca
Te skrzynie duże i żółte z tyłu to na narzędzia, taki pomysł bo było pusto :-)
Zbudowałem tego MOCA zby sprawdzić parę patentów co niniejszym zrobiłem
PS. Sariel to już piąty
Pewnego pięknego dnia zainspirował mnie ten potwór http://pl.youtube.com/watch?v=3Q06ZcO2F3I
Tak więc tydzień pracy i ... oceńcie sami: galeria http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=293009
Z racji tego, że zawsze brak mi pewnych części, np. silników elektrycznych, staram się aby jak najmniejsza ich ilość wykonywałą jak najwięcej funkcji. A więc:
W tym modelu są dwa, połączone sumatorem. Jednocześnie na wale każdego silnika oprócz połączenia z sumatorem, jest wpięty kompresor. Zaleta tego rozwiązania to to, że włanczając przeciwne obroty, prędkość wypadkowa na sumatorze jest zerowa (te same silniki) a pomimo tego te same silniki pompują powietrze, co znaczy - pojazd stoi w miejscu i jednocześnie może skręcać, bo skręt w ciągniku realizowany jest jednym siłownikiem. Napęd z sumatora poprzez dwubiegową skrzynię biegów (zmiana biegów dźwignią w kabinie) jest przenoszony na jeden centralny mechanizm różnicowy i następnie na osie (bez kolejnych dyfrów). W zamierzeniu miało to powodować większą dzielność w terenie, a w praktyce traktor koszmarnie skręca, bo szerokie koła generują duże obory które siłownik musi przepchnąć gdy ciągnik się łamie (BO BRAK NA OSIACH tych dyfrów i koła nie mogą obracając się pomagać w łamaniu). Dodatkowo z tyłu jest podnośnik tak jak w traktorach, sterowany zaworem w kabinie .
Dane:
-długość ok. 39 cm
-szerokość ok. 24 cm
- przełożenia na poszcz. biegach: 1:66,67 i 1:200
Wady już zaobserwowane to uciążliwe skręcanie (z racji braku dyfrów o czym powyżej) i słaby punkt przeniesienia napędu czyli centarlny dyfer (przeskakują na nim zębatki) przy przeszkodach terenowych nieco większych od palca
Te skrzynie duże i żółte z tyłu to na narzędzia, taki pomysł bo było pusto :-)
Zbudowałem tego MOCA zby sprawdzić parę patentów co niniejszym zrobiłem
PS. Sariel to już piąty
Ostatnio zmieniony 2008-01-01, 22:57 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
Może się nie znam, ale jakoś mi się ten traktor nie podoba... Coś w nim jest nie tak w wyglądzie zewnętrznym, jest jakiś nieproporcjonalny. A te skrzynie na narzędzia wyglądają fatalnie. Nie wiem jak to wygląda od strony mechanicznej, bo na zdjęciach trudno ocenić jak coś jeździ i skręca ;] Ale tak ogólnie to gratuluje stworzenia MOCa ;]
Ride Your Way!
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
To jest trójpunktowy układ zawieszenia, tzw. TUZ.Emilus pisze:Dodatkowo z tyłu jest podnośnik tak jak w traktorach, sterowany zaworem w kabinie .
Gdzie miejsce do zamocowania górnego cięgła, a? :)
I gdzie jest WOM?
Wydaje mi się, że każdy ciągnik rolniczy ma możliwość współpracy z maszynami napędzanymi z wałka odbioru mocy, a przy tak wielkiej konstrukcji zmieszczenie tego nie byłoby żadnym problemem :)
Tam powinno być pusto...Emilus pisze:Te skrzynie duże i żółte z tyłu to na narzędzia, taki pomysł bo było pusto :-)
Skrzynki na narzędzia raczej nie są podobne do wanny ;) (no chyba że to są pojemniki, choć i tak powinny być dużo mniejsze)
A światła tylne powinny być większe.
I żeby nie było że ja tylko wady widzę ;)
Kolejny ciągnik na Forum :)
I wyglądający nawet dobrze, choć po poprawkach wyglądałby jeszcze lepiej :)
Przydałby się filmik pokazujący jak działa.
Teoretycznie to nie.Fistach pisze:Czy to nie dewastuje roślin podczas pracy?:D
W praktyce bywa czasem różnie ;)
Im większe (szersze) są opony (najlepsze są bliźniacze), tym masa pojazdu rozkłada się na większej powierzchni i nie ugniata tak bardzo gleby/roślin jak pojazdy o takiej samej masie, lecz o węższych/mniejszych kołach.
(Przykład (choć niekoniecznie w temacie ;) )- Co wywiera większy nacisk powierzchniowy?
Kobieta stawiająca nogę na obcasie szpilek czy czołg?
Odp. - Obcas :) )
Ostatnio zmieniony 2008-01-01, 22:46 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Jeśli mam się przyczepiać: nie podoba mi się pomysł na koła - w życiu nie widziałem pojazdu który miałby 4 x bliźniaki. Kabina wydaje mi się nieco za mała, a maska bardzo wystająca do przodu, za to ładnie zrobiony komin. I ciekawe użycie obrotnicy.
PS. Nazw tematów nie musimy pisać wielkimi wołami. To podobno nie rozmiar się liczy, a technika :)
PPS. Całkiem przyzwoity poziom skomplikowania jak na piąty MOC. Nie pamiętam co było moim piątym, ale raczej na pewno było prostsze.
PS. Nazw tematów nie musimy pisać wielkimi wołami. To podobno nie rozmiar się liczy, a technika :)
PPS. Całkiem przyzwoity poziom skomplikowania jak na piąty MOC. Nie pamiętam co było moim piątym, ale raczej na pewno było prostsze.
Ostatnio zmieniony 2008-01-01, 23:02 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
Pod względem wizualnym - nie jest tragicznie, ale mogło by być lepiej :) Te skrzynie też mi tam nie pasują, nie widziałem takich wielkich skrzyń na narzędzia. Wielkie płaskie powierzchnie pełne studów można by jakoś urozmaicić, dodając jakieś garb na masce, gdzieniegdzie tiles albo kratki jakieś... Pod względem technicznym się nie wypowiem, bo Technic jest mi obcy :)
No niby tak ale ta krowa sama w sobie sporo waży więc się zastanawiałem właśnie czy wystarczy, żeby się nacisk rozłożył czy nie:)Teoretycznie to nie.
W praktyce bywa czasem różnie ;)
Im większe (szersze) są opony (najlepsze są bliźniacze), tym masa pojazdu rozkłada się na większej powierzchni i nie ugniata tak bardzo gleby/roślin jak pojazdy o takiej samej masie, lecz o węższych/mniejszych kołach.
(Przykład (choć niekoniecznie w temacie ;) )- Co wywiera większy nacisk powierzchniowy?
Kobieta stawiająca nogę na obcasie szpilek czy czołg?
Odp. - Obcas :) )
A ciekawi mnie czy jest możliwośc (tzn czy istnieje taki czołg i taka kobieta:D i takie szpilki) że jednak wychodziłoby że czołg :)
Ostatnio zmieniony 2008-01-01, 23:30 przez Fistach, łącznie zmieniany 1 raz.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Są :)czekoladowyboss pisze:A "podwójne" bliźniaki to w ciągnikach rolniczych dopiero początek, są też "potrójne" czy "poczwórne"
Chociaż taki ciągnik zamienia się przez to w wał do ubijania ziemi ;)
EDIT:
'Mój' ciągnik ma je z przodu :P
Ostatnio zmieniony 2008-01-01, 23:37 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Bo napisałem ZAINSPIROWAŁ MNIE a nie WZOROWAŁWEM SIĘ NA NIM lub TO JEGO MODEL a to subtelna różnica.Mnie też się nie podoba - w ogóle nie przypomina tego z filmiku z youtube.
Cóż forumowicze, ze zdziwieniem zarejestrowałem, że choć to forum o TECHNICU a nie MODEL TEAM, poza tym wyraźnie napisałem że zbudowałęm tego MOCA nie z chęci idealnego odwzorowania ciągnika rolniczego tej klasy, ale aby sprawdzić pewne patenty (z tego co wiem tak ułożonych silników el. nikt z was do tej pory na forum nie prezentował, ale mogę się mylić), to jakoś nikt nie interesuje się jak taki układ pracuje w praktyce, i jak wogule pracuje tu mechanika. Same głosy o studach, kabinie i światełkach, ale ok.
Może Ci od średniowiecznych zamków zainteresują się tym układem i wykorzystają go do opuszczania mostu zwodzonego hi hi :-)
Biję się w piersi, brak WOMU a że to POWINIEN być TUZ to wiem ale u mnie jest dwupunktowy bo jak sam napisałeś, brak centralnego zawiesia ... więc to TUZ ale i nie TUZ ;-)To jest trójpunktowy układ zawieszenia, tzw. TUZ.
Gdzie miejsce do zamocowania górnego cięgła, a? :)
I gdzie jest WOM?
Ostatnio zmieniony 2008-01-02, 07:49 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
A jak mamy o tym pisać skoro po zdjęciach się tego nie zobaczy jak to działa? Na zdjęciach też nie bardzo widać mechanizmy (prócz obrotnicy) więc jak mamy to ocenić?
Rozumiem, że Cię zainspirował ale jak Cię coś zainspirowało to rozumiem, że to co zbudujesz jest w jakimśtam stopniu podobne do oryginału a ja tu żadnych podobieństw nie widzę więc nie bardzo rozumiem jak się tym zainspirowałeś.
Rozumiem, że Cię zainspirował ale jak Cię coś zainspirowało to rozumiem, że to co zbudujesz jest w jakimśtam stopniu podobne do oryginału a ja tu żadnych podobieństw nie widzę więc nie bardzo rozumiem jak się tym zainspirowałeś.
- pitrek02
- Posty: 880
- Rejestracja: 2006-10-05, 19:27
- Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
- brickshelf: pitrek02
-
Emilus pisze:Cóż forumowicze, ze zdziwieniem zarejestrowałem, że choć to forum o TECHNICU a nie MODEL TEAM, poza tym wyraźnie napisałem że zbudowałęm tego MOCA nie z chęci idealnego odwzorowania ciągnika rolniczego tej klasy, ale aby sprawdzić pewne patenty (z tego co wiem tak ułożonych silników el. nikt z was do tej pory na forum nie prezentował, ale mogę się mylić), to jakoś nikt nie interesuje się jak taki układ pracuje w praktyce, i jak wogule pracuje tu mechanika. Same głosy o studach, kabinie i światełkach, ale ok.
Mówisz, że się tylko inspirowałeś...
Dopowiadasz, że nie jest to MT, ale technic... a tu się tylko liczy funkcjonalność...
Z Twojej wypowiedzi można wywnioskować to:
- Wybuduję MOC-a, składającego się z 2 części, i wszyscy mają mnie wychwalać, ponieważ ja się tylko czymś inspirowałem...
Śmieszne...
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Wobec tego jestem śmieszny (chcąc dyskusji a nie pochwał ) ale Piotrek sam sobie przeczysz, bo jak mogę chcieć żeby mnie wychwalać, jak sam się kładę, pisząc że mój moc ma wiele wad: układ napędowy który okazał się nienajlepszy i słabą skrzynię.Z Twojej wypowiedzi można wywnioskować to:
- Wybuduję MOC-a, składającego się z 2 części, i wszyscy mają mnie wychwalać, ponieważ ja się tylko czymś inspirowałem...
Śmieszne...