[MOC] Roadrunner Buggy
: 2008-01-20, 15:23
Z cyklu "mały relaksacyjny MOCyk":
Roadrunner Buggy
Dane techniczne:
Waga: 859g
Wymiary: dł. 37s / szer. 22s / wys. 26s
Napęd: silnik PF XL z przełożeniem 3:5 na tylną oś
Prędkość maksymalna: 3.55 km/h
Zawieszenie: przód - niezależne, tył - oś wleczona na amortyzatorach
Prościutka konstrukcja, która z założenia miała być możliwie szybka. W zasadzie nie byłem pewien czy jest sens publikować coś tak prostego, ale niektóre niedawno pokazane MOCe przekonały mnie że jest. Pierwotnie chciałem wyposażyć buggiego w skrzynię biegów, ale kiedy zobaczyłem jakie naprężenia generuje silnik PF XL powyżej przełożenia 1:1 i kiedy jeden z kardanów przy skrzyni został dosłownie rozmielony od środka axlem, odpuściłem sobie skrzynię.
Napęd przenoszony jest dyfrem projektu aro_kala, który sprawuje się bez zarzutu (dyfer znaczy :) ). Kierownica w kabinie nie działa bo zabrakło miejsca żeby podłączyć ją do układu skrętnego. Za skręt odpowiada silnik PF, na zdjęciach z redukcją 24:1 i sprzęgłem, na filmie już z 8:1 i bez sprzęgła - musiałem przyspieszyć skręcanie żeby pobawić się w drift, ale o tym za moment.
Buggy jest całkiem szybki, być może to mój najszybszy MOC, ale wątpię żeby wyczerpywał możliwości silnika PF XL. Gdyby pozbyć się zawieszenia i (sorry aro :) ) dyfra, możnaby wykorzystać moc silnika efektywniej, ale nie chciałem aż tak upraszczać.
Założeniem które częściowo udało mi się spełnić jest "driftowalność" pojazdu. Po założeniu na tylną oś felg od 8448 daje się łapać ładny poślizg przy ruszaniu i zmianie kierunku jazdy, ale nie przy skrętach - buggy jest na to za wolny i za ciężki. Decyduje też pewnie jego wyważenie, jak widać battery box znajduje się nad tylną osią, specjalnie żeby poprawiać przyczepność, obawiałem się że ze środkiem ciężkości bardziej z przodu buggy po prostu nie ruszy bez opon. W efekcie do Supersonica trochę mu jeszcze brakuje ;)
Galeria
Przykładowe zdjęcia
Film:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=saLiSWBHpz0[/youtube]
Roadrunner Buggy
Dane techniczne:
Waga: 859g
Wymiary: dł. 37s / szer. 22s / wys. 26s
Napęd: silnik PF XL z przełożeniem 3:5 na tylną oś
Prędkość maksymalna: 3.55 km/h
Zawieszenie: przód - niezależne, tył - oś wleczona na amortyzatorach
Prościutka konstrukcja, która z założenia miała być możliwie szybka. W zasadzie nie byłem pewien czy jest sens publikować coś tak prostego, ale niektóre niedawno pokazane MOCe przekonały mnie że jest. Pierwotnie chciałem wyposażyć buggiego w skrzynię biegów, ale kiedy zobaczyłem jakie naprężenia generuje silnik PF XL powyżej przełożenia 1:1 i kiedy jeden z kardanów przy skrzyni został dosłownie rozmielony od środka axlem, odpuściłem sobie skrzynię.
Napęd przenoszony jest dyfrem projektu aro_kala, który sprawuje się bez zarzutu (dyfer znaczy :) ). Kierownica w kabinie nie działa bo zabrakło miejsca żeby podłączyć ją do układu skrętnego. Za skręt odpowiada silnik PF, na zdjęciach z redukcją 24:1 i sprzęgłem, na filmie już z 8:1 i bez sprzęgła - musiałem przyspieszyć skręcanie żeby pobawić się w drift, ale o tym za moment.
Buggy jest całkiem szybki, być może to mój najszybszy MOC, ale wątpię żeby wyczerpywał możliwości silnika PF XL. Gdyby pozbyć się zawieszenia i (sorry aro :) ) dyfra, możnaby wykorzystać moc silnika efektywniej, ale nie chciałem aż tak upraszczać.
Założeniem które częściowo udało mi się spełnić jest "driftowalność" pojazdu. Po założeniu na tylną oś felg od 8448 daje się łapać ładny poślizg przy ruszaniu i zmianie kierunku jazdy, ale nie przy skrętach - buggy jest na to za wolny i za ciężki. Decyduje też pewnie jego wyważenie, jak widać battery box znajduje się nad tylną osią, specjalnie żeby poprawiać przyczepność, obawiałem się że ze środkiem ciężkości bardziej z przodu buggy po prostu nie ruszy bez opon. W efekcie do Supersonica trochę mu jeszcze brakuje ;)
Galeria
Przykładowe zdjęcia
Film:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=saLiSWBHpz0[/youtube]