[MOC] Gaz 3308

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#61 Post autor: mienso123 »

Kubrick pisze:to widze w Tobie powazna konkurencje
Czy kiedykolwiek w to wątpiłeś ? ;)

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#62 Post autor: Kubrick »

Zasadniczo, jak widze debiutanta, to jestem w miare spokojny, ale teraz zaczynam sie bac, ze mozesz sporo namieszac w tym sezonie :]
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#63 Post autor: mienso123 »

To sie przestań martwić, i bierz się za trialówke :P

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#64 Post autor: mienso123 »

Zamontowałem do GAZa skrzynię biegów. Wypowiedzcie się na jej temat.
skrzynia
skrzynia2

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#65 Post autor: smyk »

mienso123 pisze:Zamontowałem do GAZa skrzynię biegów. Wypowiedzcie się na jej temat.
Służę uprzejmie.
Z tego co widać na zdjęciu, to dźwigienka nie jest potrzebna, bo i tak ręcznie (paluchami!) będziesz musiał przesuwać zębatki na osi. Ogranicza to zakres użycia do postojów między sekcjami, ale i tak powinno się przydać.

Ważną kwestią jest ustalenie efektywności zębatek. Widzę, że jedno z przełożeń to 1:1 - czyli jedynie strata mocy na martwych zębatkach wynikająca z tarcia i luzów między nimi. Różnica między 3:5 a 1:1 wielka nie jest, więc ja bym rozważył zamianę 1:1 na 5:3.

Mam też pewne zastrzeżenia co do obudowy - obawiam się, że w skutek wyginania się osi, niezamocowane solidnie przełożenie 3:5 może przeskakiwać.

Trzeba pamiętać, że skrzynia biegów nie jest celem samym w sobie, a jedynie narzędziem do poprawienia mobilności pojazdu.

Szacunek za podjęcie wyzwania!

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#66 Post autor: Pietruch »

Równie dobrze możesz zmienić z 1:1 na 3:1 (albo odwrotnie - to tylko zależy od Ciebie)
Nie podoba mi się mocowanie belki tylko z jednej strony i to jeszcze tymi czerwonymi pinami. A pamiętaj że skrzynia biegów to najsłabszy punkt pojazdu i dlatego musi być pancerna.
Pozdrawiam,
Maciej

Frax

#67 Post autor: Frax »

Pietruch_15 pisze:skrzynia biegów to najsłabszy punkt pojazdu
Tak samo jak dyferencjał i kilka innych rzeczy :P

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#68 Post autor: mienso123 »

Poprawiłem kilka rzeczy w skrzyni. Zmieniłem przełożenie, i bardziej ją obudowałem. Teraz belka nie powinna się wyginać
[1], [2]

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#69 Post autor: Pietruch »

Frax pisze:Tak samo jak dyferencjał i kilka innych rzeczy
Ale to są elementy często używane, a jeżeli chodzi o dyferencjały - nie widziałem jeszcze aby któryś nam się połamał/ukręcił, mamy również wzmocnienie im. Aro_Kal. ;)
mienso123 pisze:Poprawiłem kilka rzeczy w skrzyni.
Bardzo dobrze, teraz ta skrzynia zależna jest tylko od wytrzymałości zębatek. :)
Mała uwaga, na przyszłość zmniejszaj jednak troszkę zdjęcia.
Pozdrawiam,
Maciej

ODPOWIEDZ