mienso123 pisze:Zamontowałem do GAZa skrzynię biegów. Wypowiedzcie się na jej temat.
Służę uprzejmie.
Z tego co widać na zdjęciu, to dźwigienka nie jest potrzebna, bo i tak ręcznie (paluchami!) będziesz musiał przesuwać zębatki na osi. Ogranicza to zakres użycia do postojów między sekcjami, ale i tak powinno się przydać.
Ważną kwestią jest ustalenie efektywności zębatek. Widzę, że jedno z przełożeń to 1:1 - czyli jedynie strata mocy na martwych zębatkach wynikająca z tarcia i luzów między nimi. Różnica między 3:5 a 1:1 wielka nie jest, więc ja bym rozważył zamianę 1:1 na 5:3.
Mam też pewne zastrzeżenia co do obudowy - obawiam się, że w skutek wyginania się osi, niezamocowane solidnie przełożenie 3:5 może przeskakiwać.
Trzeba pamiętać, że skrzynia biegów nie jest celem samym w sobie, a jedynie narzędziem do poprawienia mobilności pojazdu.
Równie dobrze możesz zmienić z 1:1 na 3:1 (albo odwrotnie - to tylko zależy od Ciebie)
Nie podoba mi się mocowanie belki tylko z jednej strony i to jeszcze tymi czerwonymi pinami. A pamiętaj że skrzynia biegów to najsłabszy punkt pojazdu i dlatego musi być pancerna.
Frax pisze:Tak samo jak dyferencjał i kilka innych rzeczy
Ale to są elementy często używane, a jeżeli chodzi o dyferencjały - nie widziałem jeszcze aby któryś nam się połamał/ukręcił, mamy również wzmocnienie im. Aro_Kal. ;)
mienso123 pisze:Poprawiłem kilka rzeczy w skrzyni.
Bardzo dobrze, teraz ta skrzynia zależna jest tylko od wytrzymałości zębatek. :)
Mała uwaga, na przyszłość zmniejszaj jednak troszkę zdjęcia.