[MOC] Mini Power Function Truck
: 2008-02-16, 22:58
Witam.
Nadszedł czas na zaprezentowanie kolejnej pracy z cyklu 'Ile Technica można wcisnąć w skalę minifig' ;)
Zainspirowany ciężarówką dmaca (i zmotywowany jego wypowiedzią na Klockach ) postanowiłem pójść krok dalej i zrobić coś co będzie bardziej pasować do moich sześciostudowych pojazdów :)
Wynikiem tego jest:
Mini Power Function Truck:
Może na początek trochę danych:
Ciężarówka razem z naczepą ma 55 studów długości.
Jest szeroka na 6 studów (nie licząc lusterek i uchwytów na naczepie)
Waży ok. 1,1 kg (ciężarówka +/- 450g, naczepa ok. 650g)
Jest napędzana przez silnik PF XL, umieszczony w naczepie (redukcja 3:1).
Przednia oś jest sterowana za pomocą PF Medium, umieszczonego w kabinie (redukcja 27:1).
Całość oczywiście w pełni zdalnie sterowana.
(to brzmi jak charakterystyka trialówki ;) )
Po szczegóły zapraszam dalej :)
Na pierwszy rzut oka nic nie wskazuje na to że z tym zestawem jest 'coś nie tego'
Ale po przyjrzeniu się...
Sworzeń wystający z naczepy jest za długi.
Miedzy kołami naczepy widać co jest za nią.
No i te skrętne koła...
A zrobione to jest tak:
Oś wystająca z naczepy jest osią napędową:
Sam napęd został rozwiązany podobnie jak u dmaca:
Napęd jest przenoszony przez przekładnie kątowe na tylną oś ciężarówki
A działa tak:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UyEvGlcP7cI[/youtube]
Prześwit między kołami naczepy spowodowany jest umieszczeniem battery boxa 'do góry nogami'
Pozwoliło to na wykończenie góry naczepy tiles'ami ( i ułatwiło prowadzenie przewodu od odbiornika wewnątrz naczepy) :)
A właśnie:
Odbiornik jest zamaskowany i odgrywa rolę agregatu od chłodni :)
Teraz sterowanie przednimi kołami:
Redukcja 27:1 pozwala na w miarę komfortowe sterowanie przednia osią za pomocą pilota.
Tak wygląda wewnątrz:
A tak działa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VGMfGPwRjYQ[/youtube]
I właśnie przez zastosowanie redukcji w kabinie nie ma miejsca na minifiga. Mówi się trudno ;)
Sam sposób połączenia ciężarówki z naczepą pozwala na ich rozłączenie w kilku ruchach:
1. Zabieramy kilka plates'ów:
2. Wyciągamy przewód:
3. I rozłączamy wtyczkę:
I ciężarówka odłączona :)
A tak maleństwo jeździ :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n6i7GBeGNh0[/youtube]
GALERIA
Jestem ciekaw co myślicie o mojej konstrukcji, więc komentarze mile widziane ;)
I na koniec, cytując dmaca:
Kto da więcej? ;)
Nadszedł czas na zaprezentowanie kolejnej pracy z cyklu 'Ile Technica można wcisnąć w skalę minifig' ;)
Zainspirowany ciężarówką dmaca (i zmotywowany jego wypowiedzią na Klockach ) postanowiłem pójść krok dalej i zrobić coś co będzie bardziej pasować do moich sześciostudowych pojazdów :)
Wynikiem tego jest:
Mini Power Function Truck:
Może na początek trochę danych:
Ciężarówka razem z naczepą ma 55 studów długości.
Jest szeroka na 6 studów (nie licząc lusterek i uchwytów na naczepie)
Waży ok. 1,1 kg (ciężarówka +/- 450g, naczepa ok. 650g)
Jest napędzana przez silnik PF XL, umieszczony w naczepie (redukcja 3:1).
Przednia oś jest sterowana za pomocą PF Medium, umieszczonego w kabinie (redukcja 27:1).
Całość oczywiście w pełni zdalnie sterowana.
(to brzmi jak charakterystyka trialówki ;) )
Po szczegóły zapraszam dalej :)
Na pierwszy rzut oka nic nie wskazuje na to że z tym zestawem jest 'coś nie tego'
Ale po przyjrzeniu się...
Sworzeń wystający z naczepy jest za długi.
Miedzy kołami naczepy widać co jest za nią.
No i te skrętne koła...
A zrobione to jest tak:
Oś wystająca z naczepy jest osią napędową:
Sam napęd został rozwiązany podobnie jak u dmaca:
Napęd jest przenoszony przez przekładnie kątowe na tylną oś ciężarówki
A działa tak:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UyEvGlcP7cI[/youtube]
Prześwit między kołami naczepy spowodowany jest umieszczeniem battery boxa 'do góry nogami'
Pozwoliło to na wykończenie góry naczepy tiles'ami ( i ułatwiło prowadzenie przewodu od odbiornika wewnątrz naczepy) :)
A właśnie:
Odbiornik jest zamaskowany i odgrywa rolę agregatu od chłodni :)
Teraz sterowanie przednimi kołami:
Redukcja 27:1 pozwala na w miarę komfortowe sterowanie przednia osią za pomocą pilota.
Tak wygląda wewnątrz:
A tak działa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VGMfGPwRjYQ[/youtube]
I właśnie przez zastosowanie redukcji w kabinie nie ma miejsca na minifiga. Mówi się trudno ;)
Sam sposób połączenia ciężarówki z naczepą pozwala na ich rozłączenie w kilku ruchach:
1. Zabieramy kilka plates'ów:
2. Wyciągamy przewód:
3. I rozłączamy wtyczkę:
I ciężarówka odłączona :)
A tak maleństwo jeździ :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n6i7GBeGNh0[/youtube]
GALERIA
Jestem ciekaw co myślicie o mojej konstrukcji, więc komentarze mile widziane ;)
I na koniec, cytując dmaca:
Kto da więcej? ;)