Modyfikacje pilotów IR

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Mrutek

Modyfikacje pilotów IR

#1 Post autor: Mrutek »

Pewnie nic nowego, może na forum już było.
Nad czymś taki pracowałem, na szczęście znalazłem w galerii chyba lepsze rozwiązanie niż moje własne.
Może komuś się przyda.
Obrazek

większe zdjęcie
Ostatnio zmieniony 2008-01-29, 14:27 przez Mrutek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#2 Post autor: Sariel »

Wydaje mi się że chyba lepiej dać to do "Ciekawych konstrukcji" w Wolnej Dyskusji. Po pierwsze rozwiązanie bardzo proste, po drugie pojawiało się już na Brickshelfie i jeszcze nie raz pojawi. Sam mam w swoim folderze Ideas przeróbkę pilota na czterokierunkowy, ale uważam to za taki drobiazg że nie pokazywałem jej w ogóle na forum.

Mrutek

#3 Post autor: Mrutek »

Sariel pisze:Wydaje mi się że chyba lepiej dać to do "Ciekawych konstrukcji" w Wolnej Dyskusji. Po pierwsze rozwiązanie bardzo proste, po drugie pojawiało się już na Brickshelfie i jeszcze nie raz pojawi. Sam mam w swoim folderze Ideas przeróbkę pilota na czterokierunkowy, ale uważam to za taki drobiazg że nie pokazywałem jej w ogóle na forum.
Oczywiście, że jest to drobiazg ale Ty osiągnąłeś taki poziom rozwoju w te klocki, że pewne rzeczy wydają Ci sie nieistotne. Jednak z tego co wiem, forum przeglądają także prości ludzie, a nie tylko "geniusze" lego. Mnie tego rozwiązania w pewnym momencie bardzo brakowało. Mimo wielu forów i galerii wcale nie jest łatwo, szybko znaleźć, coś potrzebnego - jeżeli w danym momencie nie ma się ochoty lub pomysłu na wynalezienie jakiegoś rozwiązania. Bądź wyrozumiały. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#4 Post autor: Sariel »

Jestem :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#5 Post autor: Duke »

Więc może niech będzie to zaczątek tematu o modyfikacjach pilotów IR? Myślę, że warto wymienić się doświadczeniami, jak wrócę z pracy to zarzucę mojego MEGA kosmicznego pilota:)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#6 Post autor: Sariel »

Rzekłeś :)

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#7 Post autor: Duke »

Oto mój kontrolerek do pojazdu.
Funkcje dźwigienek: (lewe zdjęcie, od lewej)
1. i 2. - zielona i żółta - jazda
3. tę dźwigienkę można zablokować w położeniu "do przodu", wystarczy przesunąć ją do przodu a następnie w lewo na osi obrotu i pozostaje cały czas włączona, może się do czegoś przydać np. wciągarka
4. wiadomo - skręcanie
5. i 6. sterowanie dodatkowymi funkcjami

Obrazek Obrazek
Czerwony pałąk chroni przed mimowolnym zasłanianiem palcami nadakników.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#8 Post autor: M_longer »

A ja się zastanawiałem gdzie wcięło wszystkie kontrolery PF z Allegro :P

Duke, od jakiego pojazdu jest ten kontroler?
Ostatnio zmieniony 2008-01-29, 20:29 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bobofrutx
Posty: 1014
Rejestracja: 2007-08-21, 21:26
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Bobofrut

 

#9 Post autor: Bobofrutx »

A ja też przerobiłem kontrolera ;P
Troche dziwny ale działa :D
Obrazek
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...

Grygus

#10 Post autor: Grygus »

Duke, taka ilość nadajników nie powoduje żadnych opóźnień? Niby są różne kanały do wybrou, ale w TechBallu zdaje się chłopaki mieli problemy bo przy 4 graczach sterowanie działało z dużym opóźnieniem.

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#11 Post autor: Duke »

Grygus, mało kiedy wszystkie są w użyciu, ale zauważyłem ciekawą sprawę. Załóżmy że mamy dwa piloty, oba ustawione na ten sam kanał, ale w każdym używamy innej dźwigienki i nawet mamy dwa odbiorniki IR , i okazuje się, że mamy zakłócenia, dwa oddzielne silniki pracują skokowo, tak jakby dostawały sygnały w pakietach.

A tak jakby co, to ta kierowniczka w moim pilocie jest całkiem praktyczna, steruje się kciukiem prawej ręki.

M_longer, kontroler oczywiście do ciężarówki TrTrialowej

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2554
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#12 Post autor: V1 »

Duke, z ujawnionego niedawno dokumentu wynika,że każdy odbiornik odbiera wszystkie sygnały, jakie wychodzą z każdego nadajnika.
Przy czym kanał nie jest tak naprawdę kanałem (częstotliwość wszystkich 'kanałów' jest taka sama), jest to tylko kwestia numeru adresata zakodowanego w sygnale.
Więc to nie kwestia zakłóceń - w opisanej przez Ciebie sytuacji każdy odbiornik musi poświęcić chwilę na odczyt dodatkowego sygnału i wykonanie żądanej akcji, ew. zignorowanie sygnału. Stąd też zaobserwowane przez chłopaków problemy podczas meczu Techballu.
I jest to zupełnie logiczne. Ew. jest to problem braku niezależności samego układu odbiornika i układu wykonawczego, czy jak to nazwać.

Aha - jeszcze dopiszę - jeżeli np. w pierwszym pilocie włączasz lewą dźwignię, a w drugim prawą (a lewa jest w poł. neutralnym), to jeden z odbiorników odłączając napięcie od drugiego silnika zachowuje się jak najbardziej prawidłowo, ponieważ otrzymuje żądanie podania napięcia na jedno wyjście, i zdjęcia napięcia z drugiego wyjścia (informacja o neutralnym położeniu dźwigni też jest wysyłana do odbiornika)
Ostatnio zmieniony 2008-02-01, 17:15 przez V1, łącznie zmieniany 2 razy.
\/1 ______________

djtermoz
Posty: 176
Rejestracja: 2007-10-26, 02:33
Lokalizacja: Boston

#13 Post autor: djtermoz »

Jednym slowem o kant d... te odbiorniki potluc. Lego jednak moglo je zaprojektowac troche lepiej. Szkoda. Pozostaje starodawne ale sprawdzone sterowanie kablem.
A tak poza tym - czy istnieje w Lego jakis dobry kontroler silnika ktory potrafi sterowac analogowo? Tzn. w zaleznosci od tego jak mocno wychylona jest przepustnica obroty silnika moga byc plynnie zmienianie? Cos czuje ze ten duzy, z zoltym kolkiem od kolejki to potrafi ale on sie nie nadaje do silnikow RC i PF. Jak wyglada ta sprawa z tym wielkim, czarnym kontrolerem RC?

Awatar użytkownika
makorol
Posty: 666
Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
brickshelf: makorol

 

#14 Post autor: makorol »

Z tego co wiem w pilocie RC jest coś takiego ( 3 stopnie prędkości)
Pozdrawiam, Makorol.

sives1
Posty: 153
Rejestracja: 2005-10-16, 19:12
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: sives1
Kontakt:

 

#15 Post autor: sives1 »

Ale to nie jest płynne. Pewnie chodzi coś w rodzaju potencjometru? Niestety chyba tylko to co mówisz ma płynną regulację prędkości.

ODPOWIEDZ