Off Road Power Functions

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
lizak86
Posty: 62
Rejestracja: 2007-06-22, 22:28
Lokalizacja: Kwidzyn
HELF: lizak86

 

Off Road Power Functions

#1 Post autor: lizak86 »

Witam


Chciałbym zaprezentować Wam ramę samochodu z wbudowanymi silnikami Pf XL jako naped. Sposob montowania raczej innowacyjny, bo nie widziałem jeszcze zeby ktos tak zamontowal silniki. Otóz wpadłem na pomysł aZeby silnik PF XL podlaczyc przez redukcje za nowych zebatkach z12 i z20 czyli 5:3 i zamontowac je bezposrednio na moscie rownolegle do koła. Silniki sa zamontowane na wszystkie 4 koła z redukcja. Z tyłu dałem zawieszenie kolebkowe a przód jest sztywno zamontowany do ramy. Właśnie jestem w trakcie budowania skretu. Samochod jest bardzo silny. Docelowo bedzie zasilany z dwoch battery box na każda oś, bo gdy przed soba napotka przeszkodze nie do przejechania to po chwili załącza sie zabezpieczenie przeciążeniowe. Z tej ramy powstac ma Pickup o ile starczy mi klocków. Kola z zestawu 8466.
Kilka zdjec

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=305704
Załączniki
tyk.JPG
ytty.JPG
gghg.JPG

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5337
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

Re: Off Road Power Functions

#2 Post autor: Sariel »

lizak86 pisze:Sposob montowania raczej innowacyjny, bo nie widziałem jeszcze zeby ktos tak zamontowal silniki.
Ktoś zamontował, a nawet poszedł dalej - wśród czeskich pojazdów do Truck Trialu była w zeszłym roku jedna z silnikami zamontowanymi w przednim zawieszeniu, tak że obracały się razem ze zwrotnicami.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2008-03-06, 21:02 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lizak86
Posty: 62
Rejestracja: 2007-06-22, 22:28
Lokalizacja: Kwidzyn
HELF: lizak86

 

#3 Post autor: lizak86 »

A widzisz nie dokladnie szukałem:)
U mnie z przodu silniki tez obracaja sie razem ze zwrotnicami- na 3 zdjeciu mozna to zauwazyc
Rama oczywiście bedzie wzmocniona. jak wróce z nocki to bede dalej kombinowal Jak zrobie to zobacze jak to to jeździ poza domem
Ostatnio zmieniony 2008-03-06, 21:16 przez lizak86, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
HELF: duku

 

#4 Post autor: Duke »

Egzotyczne, ale i ciekawe, może wyjść ci z tego bardzo potężny pojazd, czekam na dalsze kroki.

Awatar użytkownika
lizak86
Posty: 62
Rejestracja: 2007-06-22, 22:28
Lokalizacja: Kwidzyn
HELF: lizak86

 

#5 Post autor: lizak86 »

Oto efekt dzisiejszej porannej pracy:)
Mechanizm skrecania zbudowany dołączony drugi battery box i wieżyczka IR
Załączniki
ppppp.JPG
kkkkkk.JPG
yyyyy.JPG
jjjjjj.JPG
Ostatnio zmieniony 2008-03-07, 11:16 przez lizak86, łącznie zmieniany 2 razy.

Wodorek

#6 Post autor: Wodorek »

Jestem naprawdę pod wielkim wrażeniem tego pojazdu. Powodzenia w dalszym konstruowaniu!

Awatar użytkownika
solic
Posty: 376
Rejestracja: 2008-02-18, 11:52
Lokalizacja: Zabrze
HELF: solic

 

#7 Post autor: solic »

lizak86 pisze:Docelowo bedzie zasilany z dwoch battery box na każda oś
Jeśli planujesz 1 Battery box = 1 oś to będzie problem, bo silniki będą napędzały koła w przeciwnych kierunkach.
Musiałbyś podpiąć silniki parami (osobno 2 lewe i osobno 2 prawe) do wejść w odbiorniku IR, a na pilocie odpowiednio ustawić polaryzację.

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 709
Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
HELF: robson1903
Kontakt:

 

#8 Post autor: Robson »

solic pisze:Jeśli planujesz 1 Battery box = 1 oś to będzie problem, bo silniki będą napędzały koła w przeciwnych kierunkach.
Musiałbyś podpiąć silniki parami (osobno 2 lewe i osobno 2 prawe) do wejść w odbiorniku IR, a na pilocie odpowiednio ustawić polaryzację.
Ale ty kręcisz łola Boga ...
Po pierwsze to nie zależy od battery boxów!
Po drugie można kierunek napędu zmieniać w pilocie!
Po trzecie dobra myśl na te 2 battery boxy ponieważ wiecej bedzie mocny do tych silników :) POzdrawiam
Cb1100RR

Awatar użytkownika
solic
Posty: 376
Rejestracja: 2008-02-18, 11:52
Lokalizacja: Zabrze
HELF: solic

 

#9 Post autor: solic »

Nie wiem czy precyzyjnie to opisałem w poprzednim poście...

Robsonie szanowny, podłącz sobie dwa silniki PF ustawione do siebie "plecami" do JEDNEGO wyjścia, wszystko jedno czy battery boxa czy odbiornika IR i zobacz w którą stronę się kręcą. I czy tak skonstruowana oś pojedzie..
Oczywiście można zmienić w pilocie biegunowość, ale jak dwa silniki będą na jednym kanale to przełaczysz oba na raz i w dalszym ciągu pozostanie niezgodność.
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...

Awatar użytkownika
lizak86
Posty: 62
Rejestracja: 2007-06-22, 22:28
Lokalizacja: Kwidzyn
HELF: lizak86

 

#10 Post autor: lizak86 »

Witam
Mam wysztko polaczone i śmiga bez problemu, a połączone mam tak:
jeden battery box na os przednia przez wiezyczkie IR ustawiona na kanał 1, nastepnie drugi battery box na os tylna przez druga wieżyczke IR ustawiona rowniez na kanał 1, nastpenie 3 wiezyczka IR na skret ustawiona na kanał 4. Na jednym pilocie mam ustawione: lewy wichajster przelacznik do gory od obrotów a prawy wichajster na doł -oba polaczone przez axl'a, drugi pilot kanal 4-skret-silnik Medium PF połączony bezpośrednio do listwy zebatej. Zostaje mi jeszcze jedno wolne przyłącze w 3 wieżyczce. Wykorzystana bedzie na wyciagarke na Medium PF albo dwoma z duza redukcja i rozsprzęgleniem od silnika zeby nie czekac do czasu az rowienie sie 50 centymtrow, tylko samemu rozwinac:)
Robson dokladnie, chodziło mi o moc :) bo jak zasilałem to z jednego battery box ta tak jak wyżej pisałem po napotkaniu na przeszkode typu pufa:) po chwili załączalo sie zabezpieczenie.
Odnośnie ukladu napedowego dzieje sie tak:
-dzialajac jednym wichajstrem w pilocie od napedu kreca sie kola z lewej strony z osi przedniej i tylnej. Dzialajac drugim kreca sie kola z prawej strony od osi tylnej i przedniej czyli tak jak Solic napisał- z tym moze jeszcze pokombinuje zeby było jak najlepiej chyba ze uznam ze tak jest najrozsądniej lub inaczej sie nie da..

Rama juz wzmocniona, właśnie biore sie za pake. potem buda-skad tyle czarnych brickow wezme- ratunku:(!!

tak działa układ skrętu:
http://pl.youtube.com/watch?v=G7D3Ji87eJ8
Ostatnio zmieniony 2008-03-09, 04:16 przez lizak86, łącznie zmieniany 8 razy.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5337
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#11 Post autor: Sariel »

Jedno mnie zastanawia. Masz dość kiepską geometrię skrętu, tzn. koła są daleko od osi obrotu zwrotnic i przy skręcaniu poruszają się po łuku. To znaczy że przy skręcaniu w miejscu jedno będzie toczyć się do tyłu, drugie do przodu. W normalnej trialówce taką różnicę załatwia dyferencjał w moście, u Ciebie go nie ma, a koła są podłączone od razu do silników, które raczej nie pozwolą im się obracać. Stąd ciekawi mnie czy Twój pojazd będzie w stanie skręcać w miejscu, i czy nie będzie się to wiązało z "oraniem" ziemi kołami.

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
HELF: mienso123
: light_my_fire
: light_my_fire

   

#12 Post autor: mienso123 »

Można tego bardzo łatwo uniknąć: np. dać dwie zębatki bezpośrednio do zwrotnic, wtedy koła nie będą orać, ale obracać się w dobrym kierunku. W twoim przypadku wsadziłbym zamiast zębatek knoby bo przy takim ciężarze zębatki mogą przeskakiwać.

Awatar użytkownika
lizak86
Posty: 62
Rejestracja: 2007-06-22, 22:28
Lokalizacja: Kwidzyn
HELF: lizak86

 

#13 Post autor: lizak86 »

Witam
Geometria skrętu została poprawiona
Wczoraj oś obrotu przesunałem o jedna kropke w strone kół.
Podczas skrecania silniki pozwalaja na obrót, nie tak żwawo jak bez silnikow, ale w miejscu skręca normalnie
Zapewniam Cie Mienso123 ze nic nie przeskakuje nawet jak koło zatrzyma sie. Axel jest podparta z obydwu stron zaraz przy zebatkach wiec nie ma sie co uginac a co za tym idzie zebatki nie przeskakuja.
Załozeniem moim miało byc to zeby uniknać łaczenia zebatek prostopadle, bo nowe silniki je po prostu miela -jedynie Knoby daja rade
Ostatnio zmieniony 2008-03-09, 13:10 przez lizak86, łącznie zmieniany 4 razy.

ODPOWIEDZ