[MOC] łazik terenowy na gąsienicach

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
mcdoc

[MOC] łazik terenowy na gąsienicach

#1 Post autor: mcdoc »

witam!
przedstawiam "łazik terenowy na gąsienicach"


mimo prostej konstrukcji wykazuje dużą bawialnosc

korzystny rozkład obciążenia i zwarta budowa zapewniają sporą "dzielnośc" w terenie

jest to w zasadzie studium tematu (brak czasu na rozwinięcie...) ale myślę że w przyszłości będzie można na tej bazie coś ładnego zbudowac

zwracam uwage na wykorzystanie gąsienic z systemowej koparki
(niestety z braku gąsienic technic)

ukłąd przeniesienia napędu na gąsienice działa nadspodziewanie dobrze

pozdrawiam
mcdoc


oto link do galerii na Brickshelf:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3045221
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3045222
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3045223


oto link do filmiku z akcji na klockowym pobojowisku;)
czołg Szymona
Ostatnio zmieniony 2008-03-12, 08:43 przez mcdoc, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
HELF: Emilus
: Emilus
Kontakt:

 

#2 Post autor: Emilus »

korzystny rozkład obciążenia i zwarta budowa zapewniają sporą "dzielnośc" w terenie

ukłąd przeniesienia napędu na gąsienice działa nadspodziewanie dobrze
Pewnie z racji małej masy tego łazkia :-) Choć mi to przypomina bardziej łunochód...
Piszesz o dzielności w terenie. Gdyby myślę ten "łazik" ważył więcej, to dzielność byłaby zerowa, bo silniki by się porozczepiały - brak chyba ich zamocowania poza wciśnięciem...

Kolorystyka też pełne spektrum, ale rozumiem, że to prototyp.
Ogólnie testuj dalej :-)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5337
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#3 Post autor: Sariel »

Kolega napisał w zasadzie wszystko - prawie zerowa masa, najsłabsze możliwe silniki, niczym nie przymocowane. Rozkład obciążenia faktycznie korzystny, środek ciężkości przesunięty do przodu ułatwia podjazd. W zasadzie to wypada koledze pozazdrościć - z tymi silnikami można się jeszcze nie martwić o mielenie czy przeskakiwanie zębatek, można używać najsłabszych bez żadnych szczególnych wzmocnień. Mocniejsze silniki niestety poważnie zdemolowałyby konstrukcję :)
Ale to wciąż całkiem obiecujący początek.
Ostatnio zmieniony 2008-03-12, 08:43 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ