Strona 1 z 2

[MOC] John Deere 9520

: 2008-03-09, 08:46
autor: Emilus
Witam, przedstawiam swojego nowego moca John Deere 9520
Obrazek

to orginał:
Obrazek

Model posiada:

-napęd od silnika RC

-skrzynię 4 biegową - przełożenia na kołach to 66,67 ; 111 ; 150 ; 416 - skrzynia przed montażem:
Obrazek

Biegi zmienia się z kabiny 2 czerwonymi dźwigniami :Obrazek

-sztywne mosty z dyframi w tandem Obrazek

-rozbudowany kompresor złożony z 2 pompek napędzanych dwoma silnikami (kostkami) poprzez przekładnie łańcuchowe i sumator

-skręt na przegubie realizowany 2 siłownikami (przegub jest ruchomy w 2 płaszyznach więc żadna z osi nie musi być wahliwa) - zawór sterujący w pilocieObrazek

-napędzana atrapa silnika V8 pod unoszoną maską(orginał ma R6 ale V 8 fajniej wygląda)
Obrazek

-podnośnik z tyłu ruchomy dzięki 2 dużym siłownikom sterowanym zaworem w ciągniku

-wyjście z tyłu na dodatkową pneumatykę na np. przyczepie (sterowane zaworem w ciągniku)

-wałek WOMu z tyłu - kręci się podczas jazdy - (nie ma TUZa M_Longer :-))

-ruchomy fotel kierowcy i kierownica

Model miał być funkcjonalny i jest myślę. Liftarmy pozwoliły mi poupychać jak najwięcej wewnątrz a bricki zapewniają sztywność - rama.
Ciągnik w terenie radzi sobie bardzo dobrze ale na 2 niższych biegach, na dwóch wyższych, stary battery box dość szybko odcina prąd...
Konstrukcja bardzo mocna - sztywne wytrzymałe mosty (po dwa dyfry w każdym) i w przegubie knoby zamiast kardana.

Wymiary:
- długość - 48 cm
- szerokość - 25 cm
- wysokość 28 cm

masa ~2,2 kg

Film będzie potem. Oceniajta...

Galeryyyyja (po cenzorce):
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=306253

: 2008-03-09, 09:45
autor: Sariel
Czekamy na film, w międzyczasie gratuluję stworzenia tak potężnego kawałka sprzętu. Gdybym miał się do czegoś przyczepić, to tylko do tej skrzyni biegów z dwoma wodzikami - bezpieczniejsza byłaby z jednym przesuwanym, przy dwóch teoretycznie zawsze jest jakieś ryzyko że niechcący zasprzęglisz oba naraz, co w trakcie jazdy skończyłoby się prawdopodobnie uszkodzeniem skrzyni.
PS. Czy fotki nie są ciut za duże?

: 2008-03-09, 10:01
autor: M_longer
Potężna maszyna :)
Emilus pisze:nie ma TUZa M_Longer :-)
Eeeee :P

Szkoda że galeria jeszcze nie upubliczniona, ale już teraz widać że to bardzo przemyślana konstrukcja, stawiająca na wytrzymałość (knoby zamiast kardana, podwójne dyfry)
Czekam na film :)

Co następne?
Może jakiś kombajn? :)

: 2008-03-09, 13:37
autor: lizak86
Gratuluje stworzenia ładnego Moca. Widac ze lubujesz sie w sprzecie rolniczym:) W swoim poprzednim Mocu tez miałes dyfry w tandem i knoby w zwrotnicach. Co do battery box starego typu to mozna usunac termistor, Sariel w ktoryms z postów podesłał zdjecie i lnik na BS jak i co usunac. Sam wymontowałem ten element i RC idzie jak szalony

a Moze snopowiązałke albo kopaczke do ziemniaków:) jako dodatek do ciagnika

: 2008-03-09, 13:59
autor: M_longer
lizak86 pisze:snopowiązałke
Ulala, proszę Pana...
Taki antyczny sprzęt do nowego John Deere'a? :P
Zdaje się że ostatnie wyprodukowano w okolicach 1989 roku.

Poza tym, to ciągnik łamany, a one przeważnie wykonują najcięższą pracę.
Do pras do słomy (i innych lekkich maszyn) stosuje się mniejsze ciągniki.

;)

: 2008-03-09, 14:17
autor: lizak86
mały żart z mojej strony
Jak piszesz do snopowiazałki to Ursus C360:)
Oproćz tych prostopadłościennych snopków ktore probowalo sie wrzucic na przyczepe kiedys widziałem poźniej takie duze w ksztalcie walca snopki. Taka snopo moglaby być np podwojna:) hehe

: 2008-03-09, 15:44
autor: Emilus
Oto film (jakość pewnie kiepska, ale to z telefonu a kamerowała żona :-))... Jeździłem nim tylko na 2 niższych biegach.

http://pl.youtube.com/watch?v=cZvh_FcWl_g

W przyszłości chę zbudować mu dużą 4 osiową przyczepę i zrobić pokazówkę z ładunkiem max. jaki pociągnie...

Na filmie jak się ktoś dopatrzy wentylator się odłączył od atrapy silnika przy przenoszeniu, ale to szczeg....

Jak może dokonam modyfikacji w którymś z battery boxów moich, to sfilmuję jazdę na każdym biegu.

: 2008-03-09, 16:12
autor: Kubrick
Bardzo mnie interesuje przegub. W jaki sposob zrobiles mozliwosc obrotu wokol osi wzdluznej pojazdu? To jest obrotnica, czy jakos inaczej to zmotales?

: 2008-03-09, 16:44
autor: Emilus
Bardzo mnie interesuje przegub. W jaki sposob zrobiles mozliwosc obrotu wokol osi wzdluznej pojazdu? To jest obrotnica, czy jakos inaczej to zmotales?
Przyjrzyj się zdjęciu ze skrzynią biegów przed montażem... tam jest obrotnica, ale nie tylko

: 2008-03-09, 16:46
autor: Kubrick
Faktycznie :) Nie dopatrzylem sie jej poczatkowo, jakos sie rozmyla ;) Chyba czas do okulisty...

: 2008-03-09, 18:47
autor: Bobofrutx
Piękne monstrum :] dziób ma troche zbyt długi wzgledem orginału ;]

Taaa... a na filmiku przy okazji pochwaliłes sie cała kolekcja dużych kuł ;P zadroszcze ;)

: 2008-03-09, 18:54
autor: Robson
Bobofrutx pisze:kuł ;
KÓŁ !
Model Bardzo ciekawy normalnie TrTr :P:P Świetnie śmiga i do tego te kochane koła <marzyciel>

: 2008-03-10, 10:48
autor: Emilus
Bardzo mnie interesuje przegub. W jaki sposob zrobiles mozliwosc obrotu wokol osi wzdluznej pojazdu? To jest obrotnica, czy jakos inaczej to zmotales?

Cytat:
Bardzo mnie interesuje przegub. W jaki sposob zrobiles mozliwosc obrotu wokol osi wzdluznej pojazdu? To jest obrotnica, czy jakos inaczej to zmotales?


Przyjrzyj się zdjęciu ze skrzynią biegów przed montażem... tam jest obrotnica, ale nie tylko
Będąc po kilkudniowych testach, mogę podzielić się wiedzą na temat użytkowania dość ciężkiego (2,2 kg) pojazdu 2 osiowego z napędem 4x4 i sztywnymi mostami (to, że jest to ciagnik w tym przypadku nic nie wnosi, gdyż długi dziób z atrapą silnika jest do jazdy zbędny - tj. testowałem go i bez dziobu, cała mechanika do jazdy mieści się mniej więcej w obrysie kół).

Czytając tematy w TrTr (min. ten ostatni o Volvicy) mogę napisać, że mój układ - obok przgubu obrotnica - jest niby lepszy przy pojazdach terenowych, bo brak skomplikowanych zwrotnic, ale i jest to najsłabsze ogniwo (kazia ach kazia...) bo obrotnica ma w sobie zaskakująco dużo luzów. Mówimy tu o luzach między talerzami. Jestem gotów zaryzykować nawet stwierdzenie, że nowa obrotnica (nowszy model i nowa fabrycznie) ma więcej luzów tego typu, niż stara i do tego kilkuletnia.
Tak więc moim zdaniem dla wykorzystania w TrTr układu pojazdu łamanego (ale powtarzam z obrotnicą mniej więcej w środku długości pojazdu i w okolicach przgubu) konieczne jest wyrównanie ciężaru przypadającego na każdą oś i nie robienie długich nawisów zarówno przed jedną jak i za drugą osią...

Dodatkowo mogę dać pewną informację. Na podstawie testów wypracowałem pewną zasadę. Dla pojazdu o masie >2kg, napędzie 1 silnikiem RC i zastosowaniu kół większych od 8284 a w szczeg. tych największych z 8466, graniczne przełożenie na kołach powinno być min 150 lub więcej (oczywiście bez zdejmowania ograniczeń z battery boxów).

Dzięki za opinie

: 2008-03-10, 11:41
autor: Sariel
A nie próbowałeś stabilizować ramy układem dwóch obrotnic ułożonych jedna nad drugą? Robiłem tak z obrotnicami nowego typu w jednym MOCu i rezultat był zadowalający (ale i masa mniejsza). Chociaż i tak nie jestem w ogóle przekonany czy trzeba tu używać obrotnic, pozioma zębatka z36 na dobrze umocowanej osi powinna załatwić sprawę.

: 2008-03-10, 12:48
autor: Emilus
A nie próbowałeś stabilizować ramy układem dwóch obrotnic ułożonych jedna nad drugą?
Ale w takim wypadku Sariel nie byłoby ruchu w drugiej płaszczyźnie, więc po co wtedy wogule jakiekolwiek obrotnice?
Obrotnica w moim układzie zapewnia ruch wokół swej osi, przenosząc w swym wnętrzu oś napędu. Największy problem stanowią nie luzy same w sobie, ale opory, jakie generują do układu napędowego (tj. naprężenia w środku osi przekroju obrotnicy).
Mój układ (wyżej na obrazku) generuje powiedzmy opór x, układ dwóch obrotnic jedna za drugą (a nie nad drugą bo wtedy brak osi obrotu) generuje opór 2x (to miejsca na obrotnicach - te zielone linie - zielona linia to obrotnica). Rysunek pokazuje też kąt opadania segmentów podwozia, ale w moim przypadku, długi dziób powoduje opadanie w kierunku w dół a nie w górę. W obu przypadkach jest to szkodliwe. Obrazek