Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Cat R2900G
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5090
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-05, 12:39   [MOC] Cat R2900G

Ponieważ już dawno nic nie pokazałem ;) ...

Cat R2900G



Dane techniczne:
Waga: 1.44 kg
Wymiary (z opuszczonym ramieniem): dł. 57s / szer. 16s / wys. 16s
Zawieszenie: przód - brak, tył - kolebkowe
Napęd: silnik PF z redukcją 6:1
Skręt: silnik PF z redukcją 48:1
Pneumatyka: dwa obwody z wewnętrznym kompresorem i pompką ręczną

Temat podobny do ładowarki M_longera - on, jak pisał, wzorował się luźno na ładowarkach podziemnych Caterpillara w ogóle, ja ściśle na konkretnym modelu. Pierwotnie przymierzałem się do zbudowania go na kołach z 8421, ale nie mogłem wtedy zmieścić w jego kuprze całej mechaniki o którą mi chodziło. Do wyboru miałem: zaburzyć proporcje, zrezygnować z części funkcji albo przejść na większą skalę, i wybrałem to ostatnie - myślę że z korzyścią dla wierności modelu, bo koła od 8880 są szersze i bardziej przypominają te oryginalne.
Ten raczej niepozorny model jest moim absolutnym rekordem w dziedzinie upychania mechaniki: w jego kuprze, oprócz battery boxa mieszczą się 2 silniki PF z okablowaniem, skrzynka rozdzielcza dzieląca napęd między koła a wewnętrzny kompresor, oraz sam kompresor. Poza kuper wychodzą już tylko 2 wały napędowe i 1 przewód pneumatyczny.



Kolebka tylnego zawieszenia została zaprojektowana tak, żeby nie tylko napędzać koła, ale też przekazywać napęd dalej do przodu. Przegub w miejscu łamania ramy powstał bez użycia obrotnic, bo nie było na nie miejsca - zamiast tego mamy zębatkę z36 osadzoną w strukturze z liftarmów. Skręt ogranicza tylko 'ciągliwość' przewodów pneumatycznych, bez nich rama może się składać o conajmniej 45 stopni.
Jak widać na filmie, silnik PF spokojnie radzi sobie z napędzaniem całości, i ma dość mocy na przeszkody. Minusem upychania mechaniki jest niestety wolno działający wewnętrzny kompresor - zabrakło miejsca żeby zmienić jego przełożenie - dlatego dodałem pompkę ręczną, przewożoną w pozycji złożonej na przodzie ramy. Po jej zdjęciu można pompować pneumatykę, która działa sprawnie i z dużym zakresem ruchu - gdyby Was niepokoiło, że na filmie nie opuszczam lemiesza do samej ziemi, to jego maksymalne pochylenie jest takie:



Innym kosztem upychania jest kanciastość kupra - jest tak wypchany mechaniką, że zachowuje wymiary wynikające ze skali ale nie było mowy o odworowaniu żadnych wcięć czy zaokrągleń. Również rozstaw osi jest nieco większy niż w oryginale - inżynierowie Caterpillara są prawdziwymi mistrzami w upychaniu:



Całość jest stabilna mimo ciężkiego tyłu, ale np. nie udało mi się nakręcić zdjęć z kamerą na kadłubie; kiedy z tyłu przybywało dodatkowe 200 gramów w postaci cyfrówki, ładowarka traciła stabilność przy skrętach. Zresztą to po wadze właśnie widać ile mechaniki mieści się w modelu - jest krępy, niezbyt duży, a wagą przewyższa niejedną trialówkę.

GALERIA

Film:



Wybrane zdjęcia:

_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Misterzumbi 
Zasłużony


Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2006
Wpisy: 1446
Skąd: z piekła
Wysłany: 2008-04-05, 13:34   

Ty masz linie produkcyjna czy jak? Wydaje mi sie ze PF to jak dla ciebie spelnienie wszelakich marzen jezeli chodzi o naped Lego... Od kiedy pojawil sie buldek skrecasz te swoje stwory jak w transie i kazdy jest godny uwagi, nawet dla nietechnicowca jak mnie... Moze to twoja "dzika" muzyka ;D ? Proponuje Kaizers Orchestra dla odprezenia http://profile.myspace.co...endID=109828260 .

A teraz ja mam zyczenie. Ladowarka Ostrowek. Ale juz!
_________________
Maciej Drwięga napisał/a:
czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.


kris kelvin napisał/a:
Boże chroń Lugpol.
 
 
 
Piotr91
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-05, 14:27   

Hmm, całkiem ciekawa koparka, od razu rzuciło mi się w oczy, że porusza się znacznie szybciej niż twoja poprzednia konstrukcja, za to należy się plus ;) ale łycha dziwnie wygląda, bardziej do spychania niż ładowania. Dlaczego nie zamontowałeś pompki na stałe? I dlaczego nie zbudujesz całej konstrukcji z liftarmów?
 
 
 
TruckeR 
Sabbath Bloody Sabbath


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2006
Wpisy: 851
Skąd: Układ Mendelejewa
Wysłany: 2008-04-05, 14:51   

Widząc Twoje konstrukcje zaczynam się mocno zastanawiać, czy dobrze robię inwestując w koła 24x43, a nie w nowe silniki... Khem. Niemniej kolejny wspaniały MOC. I znowu tak upchnięty, że aż nie wierzę jak to wszystko tam zbudowałes... Chociaż chyba lepiej by wyglądał na 24x43 :->
_________________
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
 
 
 
 
intech 
Technic Maniak

Wiek: 25
Dołączył: 28 Lis 2007
Wpisy: 79
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-04-05, 15:18   

No no no... ;) Kolejny udany MOC. Czy Tobie się kiedyś coś nie udało? Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem, które wynika z upchnięcia mechaniki... Dosyć to szybkie :) Co do PF-ów, przydałby się buldek...
_________________

 
 
 
 
spacelord 

Wiek: 38
Dołączył: 21 Cze 2007
Wpisy: 908
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-04-05, 17:30   

tempo budowy nowych modeli niesamowite... a że to modele technic to tym bardziej niesamowite... ja ostatnio więcej czasu spędzam przed klockami i jakoś nic nie chce się zbudować :/

Bryła (jako kształt) bardzo fajna, no i funkcjonalność też. Widać że "lekko" Ci się buduje ;)

Wszystko super ale... nie podobają mi się modele technic w których skleja się stare klocki jeden na drugim (u Ciebie np jest "ściana" wysoka na 6 takich klocków) bez żadnych łączeń technic'owych... wygląda to nieładnie i niezgrabnie (mało technicowo)... poza tym jak zawsze super :)
Ostatnio zmieniony przez spacelord 2008-04-05, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-04-05, 19:49   

Cytat:
inżynierowie Caterpillara są prawdziwymi mistrzami w upychaniu


Bez przesady, oni nie budują z LEGO.

To o rekordzie też przeszadzasz, widziałem bardziej pozgniatane moim zdaniem twe konstrukcje.
Osobiście nie mam przekonania do takich maszyn, ale pewnie trzyma formę.
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5141
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-04-05, 20:03   

Dobra, przekonałeś mnie :)

Jazda bez smyczy pneumatycznej wygląda bardzo zachęcająco ;)

Upchnąłeś to wszystko świetnie, maszyna działa bez zarzutu, ale przyczepiłbym się do dwóch rzeczy:

Wygląd łyżki. Powinna być głębsza i mieć dłuższy lemiesz. Ale może to braki materiałowe? ;)

Mocowanie siłowników podnoszących ramię:


Nie dało by się wcisnąć między siłownik a ramię liftarma i połączyć go pinami z ramieniem? :)
Wyglądałoby by to wtedy dużo solidniej.

Ale to drobnostka, nawet z nią model mi się podoba :)
_________________
m1longer.com
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2008-04-05, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5090
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-05, 21:28   

Cytat:
Wydaje mi sie ze PF to jak dla ciebie spelnienie wszelakich marzen jezeli chodzi o naped Lego


Twój kolega Markus zrobił świetną robotę, trudno zaprzeczyć, ale wiesz - marzeniem to byłyby silniki o połowę mniejsze, i zasilane z aku wielkości bricka 1x2 ;)

Cytat:
A teraz ja mam zyczenie. Ladowarka Ostrowek. Ale juz!


Takie coś?



Cytat:
łycha dziwnie wygląda


Jest płytsza niż oryginalna, nie chciałem żeby była przesadnie ciężka, żeby pneumatyka dobrze sobie z nią radziła.

Cytat:
Dlaczego nie zamontowałeś pompki na stałe?


Bo wystawałaby brzydko nad kadłub.

Cytat:
I dlaczego nie zbudujesz całej konstrukcji z liftarmów?


A dlaczego powinienem? Tradycyjne belki czasem sprawdzają się lepiej. Nie mam parcia żeby trzymać się tylko belek albo tylko liftarmów, wolę łączyć te dwie techniki tak, żeby korzystać z zalet jednej i drugiej - kadłub lepiej wygląda i funkcjonuje kiedy jest z belek, ramię - kiedy jest z liftarmów.

Cytat:
Chociaż chyba lepiej by wyglądał na 24x43


Być może, nie mam i nie używam tych kół, a te z 8880 bardzo mi tu pasują.

Cytat:
Czy Tobie się kiedyś coś nie udało?


Bywało. W takich wypadkach odkładam pomysł na później, i robię drugie podejście po jakimś czasie :)

Cytat:
nie podobają mi się modele technic w których skleja się stare klocki jeden na drugim (u Ciebie np jest "ściana" wysoka na 6 takich klocków) bez żadnych łączeń technic'owych


Finezyjne to na pewno nie jest :) ale jak pisałem - w środku jest tyle mechaniki, że zostaje miejsce tylko na proste ścianki, na urozmaicenia brak już miejsca.

Cytat:
widziałem bardziej pozgniatane moim zdaniem twe konstrukcje


Które to na przykład? :)

Cytat:
Wygląd łyżki. Powinna być głębsza i mieć dłuższy lemiesz.


Powinna, ale na taką konstrukcję że dużo by wtedy przybrała na masie. Wiesz jak wtedy zachowuje się pneumatyka Lego - wali jak cepem.

Cytat:
Nie dało by się wcisnąć między siłownik a ramię liftarma i połączyć go pinami z ramieniem?


Pewnie że by się dało, ale jako że liftamów na 1 kropkę nie produkują, trzebaby użyć dłuższego - myślę że to poszerzyłoby wizualnie ramię w tym miejscu, i wyglądało dziwnie.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2036
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2008-04-05, 21:41   


Takie cos ;)
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Pietruch 


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-05, 21:45   

Tempo budowania niesamowite, jakość wykonania bardzo dobra i czego chcieć więcej. :)
Kolejny udany MOC w Twoim wykonaniu. !
Jedno co mi się nie podoba, to duża liczba dziur. :) Zwykłe bricki powinny pomóc.
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5090
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-05, 21:49   

Kiedy ja zwykłych żółtych bricków to mam ze cztery, i żaden nie dłuższy niż 2 study :)
Kubrick, myślałem że ten Caterpillar jest brzydką maszyną, ale to co pokazałeś bije go na głowę :)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-05, 21:52   

Sariel napisał/a:
Kiedy ja zwykłych żółtych bricków to mam ze cztery, i żaden nie dłuższy niż 2 study

No dobra, to Cię usprawiedliwia. :) Ale czasem zwykłe bricki się przydają, więc może pora zakupić kilka woreczków. :)
Sariel napisał/a:
ale to co pokazałeś bije go na głowę

Często jeszcze takie starocia widzę na ulicach. :)
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5090
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-05, 21:54   

Może w maju uda mi się wreszcie zakupić 7784, wtedy przynajmniej do czarnych MOCy będę miał większy zapas nietechnicowych klocków :) BTW, udało mi się w ostatniej chwili upolować fajny zestaw do wykończenia lemiesza - wszystkie 8 czarnych serków, które robią za zęby, pochodzi z 8150.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2008-04-05, 21:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-05, 22:14   

Mam ogromną chęć napisania artykułu o Twoich MOCach i nie tylko. ;) Jeżeli pozwolisz...
Ale nie będzie to coś normalnego.
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
Ostatnio zmieniony przez Pietruch 2008-04-05, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9