[MOC] Forklift
: 2008-04-12, 11:34
Linia produkcyjna Sariel Kąpany przedstawia:
Forklift
Dane techniczne:
Waga: 1.12 kg
Wymiary: dł. 50s / szer. 21s / wys. 31s (65s z maksymalnie podniesionym masztem)
Napęd: silnik PF z redukcją 2.78:1 na przednią oś
Skręt: silnik PF z redukcją 9:1
Maszt: 3-sekcyjny, podnoszony systemem bloczków
Podnoszenie masztu: silnik PF z redukcją 3:1
Przechylanie masztu: silnik PF z redukcją 72 : 1
Zawieszenie: brak
Ten temat chodził za mną od bardzo dawna, bo to chyba jedna z obowiązkowych pozycji dla szanującego się Technicowca :) - i wreszcie jest. Wygląd wózka był tu dla mnie kwestią drugorzędną, na pierwszym miejscu stawiałem sprawnie i z sensowną szybkością działające funkcje. Udało mi się także wykorzystać system bloczków rodem z dźwigów Jennifer Clark do obsługi trzeciej sekcji masztu:
Wózek miał być niezbyt duży, dlatego nie było mowy o używaniu pneumatyki - wszystkie funkcje są zelektryfikowane. Co do systemu podnoszenia masztu, rozważałem tradycyjne zębatki + racki, ale liftarmowa rama masztu rozsuwała się tak gładko, że spróbowałem uprościć sobie życie i użyć linki - system działa z powodzeniem. Silnik PF ciągnąc linkę podnosi drugą sekcję, trzecia jest wysuwana wspomnianym wyżej systemem bloczków, a w dół maszt opada pod własnym ciężarem. Co do prób udźwigu: eksperymentowałem z ciężarem 0.55 kg i maszt zaczął się podnosić, ale w połowie wysokości zerwała się linka podnosząca. Masztowi nic się nie stało, więc może jak uda mi się ją jakoś sensownie związać, to spróbuję poprawić wynik.
Dodam że model był osobiście test-drive'owany przez Smyka, skutkiem czego zwiększyłem redukcję skrętu bo Smyk zaczął mi meble przestawiać :)
Tym razem udało się nie upuścić bomby :)
GALERIA
Film:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=crdsRGzS4jI[/youtube]
Przykładowe zdjęcia:
Forklift
Dane techniczne:
Waga: 1.12 kg
Wymiary: dł. 50s / szer. 21s / wys. 31s (65s z maksymalnie podniesionym masztem)
Napęd: silnik PF z redukcją 2.78:1 na przednią oś
Skręt: silnik PF z redukcją 9:1
Maszt: 3-sekcyjny, podnoszony systemem bloczków
Podnoszenie masztu: silnik PF z redukcją 3:1
Przechylanie masztu: silnik PF z redukcją 72 : 1
Zawieszenie: brak
Ten temat chodził za mną od bardzo dawna, bo to chyba jedna z obowiązkowych pozycji dla szanującego się Technicowca :) - i wreszcie jest. Wygląd wózka był tu dla mnie kwestią drugorzędną, na pierwszym miejscu stawiałem sprawnie i z sensowną szybkością działające funkcje. Udało mi się także wykorzystać system bloczków rodem z dźwigów Jennifer Clark do obsługi trzeciej sekcji masztu:
Wózek miał być niezbyt duży, dlatego nie było mowy o używaniu pneumatyki - wszystkie funkcje są zelektryfikowane. Co do systemu podnoszenia masztu, rozważałem tradycyjne zębatki + racki, ale liftarmowa rama masztu rozsuwała się tak gładko, że spróbowałem uprościć sobie życie i użyć linki - system działa z powodzeniem. Silnik PF ciągnąc linkę podnosi drugą sekcję, trzecia jest wysuwana wspomnianym wyżej systemem bloczków, a w dół maszt opada pod własnym ciężarem. Co do prób udźwigu: eksperymentowałem z ciężarem 0.55 kg i maszt zaczął się podnosić, ale w połowie wysokości zerwała się linka podnosząca. Masztowi nic się nie stało, więc może jak uda mi się ją jakoś sensownie związać, to spróbuję poprawić wynik.
Dodam że model był osobiście test-drive'owany przez Smyka, skutkiem czego zwiększyłem redukcję skrętu bo Smyk zaczął mi meble przestawiać :)
Tym razem udało się nie upuścić bomby :)
GALERIA
Film:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=crdsRGzS4jI[/youtube]
Przykładowe zdjęcia: