Strona 1 z 3

[MOC] Oshkosh MTVR 4x4

: 2008-04-18, 16:41
autor: Duke
Kolejny Oshkosh w moim wykonaniu, tym razem jest to uniwersalna ciężarówka do transportu średnich ładunków w trudnym terenie. Dość powszechnie używana obecnie przez armię USA w Iraku i Afganistanie.
Jednak wersja którą zdecydowałem się zbudować 4x4 chyba nie zyskała akceptacji armii, gdyż nie doszukałem się informacji, czy jest ona przez kogokolwiek używana w większej ilości. bardzo popularna jest natomiast wersja 6x6 w wielu zabudowach - Cargo, cięgnik siodłowy, wrecker. Budując moją ciężarówkę musiałem wzorować się na zdjęciach i schematach różnych wersji 6x6. Do wersji 4x4 miałem dokładnie jeden rysunek z wymiarami i jedno niewyraźne zdjęcie :( . Na szczęście różnice między wersją 2 i 3 osiową są niewielkie, dotyczą tylko tyłu samochodu.

Obrazek
Obrazek



galeria - lepsze zdjęcia
zdjęcia oryginału
wymiary oryginału


Główne cechy mojej konstrukcji:
-całość oparta na silnikach PF i sterowaniu IR,
-koła 94.8 czyli duże koła z traktora 8284, z tyłu opony zamontowane na felgach z offroadera 8466
-napęd dwoma silnikami PF XL, każdy silnik napędza jedną oś i nie są ze sobą mechanicznie połączone, dodatkowo każdy z silników napędowych jest zasilany z osobnego pojemnika na baterie i przez osobny przekaźnik IR, za pomocą pilota można więc sterować napędem każdej z osi niezależnie,
-przeniesienie napędu z silników na mosty odbywa się za pomocą wałów giętkich (również mój patent, przynajmniej nigdie wcześniej tego nie widziałem) którym nadałem nazwę "kiełbasa", przełożenie 1:9, w całości odbywające się w mostach,
-skręt kół przedniej osi za pomocą silnika PF Medium poprzez przekładnię ślimakową umieszczoną w przednim moście (ślimak -> zębatka 40z) z mechanizmem kasującym luzy na przekładni ślimakowej mojego pomysłu
-zawieszenie niezależne wszystkich kół, koncepcja podobna jak w poprzednim Oshkoshu 8x8, odpowiada zawieszeniu w prawdziwym pojeździe MTVR
-atrapa sinika rzędowego 6-cylindrowego własnej konstrukcji, napędzana silnikiem PF Medium
-wciągarka umieszczona z przodu pojazdu, napędzana tym samym silnikiem co atrapa, załączanie wciągarki przez driving ring między chłodnicą a silnikiem, wciągarka może być szybko zdemontowana i zastąpiona zwykłym zderzakiem lub innym urządzeniem podwieszanym z przodu pojazdu i korzystającym z tego samego wyjścia mocy, jest wystarczająco mocna, by unieść wiszący pojazd,
-przepisowa paka na tyle pojazdu, można ją bardzo szybko zdemontować i zastąpić inną zabudową, burty paki otwierane na 3 strony, na tylnej burcie drabinka
-kabina posiadająca otwierane drzwi i pełne oszklenie (przód, szyby w drzwiach, szybka z tyłu) z dwoma siedzeniami, deską rozdzielczą z otwieranym schowkiem, itp. wyposażeniem, oczywiście są też schodki do kabiny, wycieraczki i lusterka (także w kabienie)
-za kabiną mamy komin, zamykaną skrzynkę z liną holowniczą, kominy oraz zestaw przekaźników IR (3 sztuki), a niżej dwa pojemniki na baterie udające zbiorniki paliwa, pojemniki można łatwo demontować usuwając dwie zawleczki - wtedy pojemniki same wypadają
-z tyłu ciężarówki umieściłem składany hak pozwalający na podłączenie przyczepy albo holowanie innych pojazdów, składany dlatego, aby nie psuć "kąta zejścia" pojazdu, zresztą w tym samym celu można demontować wciągarkę

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Trochę wymiarów: długość 525/557mm(bez wciągarki/z wciągarką), szerokość 196mm, wysokość z kominem 290mm, masa ok. 3300g
Konstrukcja oparta zarówno na klasycznych belkach (technic bricki) jak i liftarmach. Z belek zdudowana jest rama pojazdu, natomiast mosty, kabina, maska w większości z liftarmów.


Filmik:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=URije4hEcGQ[/youtube]

: 2008-04-18, 16:53
autor: mienso123
to jest BOSKIE!!! Nie dość, że truck trial to jeszcze model team. Ciekawe jak sprawi się na zawodach :D

: 2008-04-18, 17:11
autor: aro_kal
Czy Ciebie porąbało? Nie powinieneś tak śrubować poziomu pod względem estetyki. Nie dość, że auto jest ładne, mimo że kolor jest mało twarzowy, to jeszcze wygląda na skuteczne. Już wiem, że jutro warto wpaść na zawody, chociażby po to by zobaczyć to coś w akcji.

Gratuluję!!

: 2008-04-18, 17:13
autor: Sariel
Cudo. To już nie musimy rywalizować z Holendrami i nikim innym, bo Duke zjada ich w przedbiegach. Teraz się tylko zastanawiam, jak ja Cię jutro zważę na mojej malutkiej wadze? :)

: 2008-04-18, 17:25
autor: djtermoz
Jasny gwint! Ale kolega dolozyl do pieca. Chyba mamy przyszlego zwyciezce w truck trial. Nawet jesli nie wygra zadnych zawodow to juz wygral wygladem i nowatorskimi rozwiazaniami technicznymi ("kielbasa" rzadzi!). Wyglada pancernie, jest piekny, mozliwosc sterowania osobno przednia i tylna osia zasluguje na pochwale, a do tego jeszcze takie smaczki jak wysuwany hak, ciekawie zbudowana atrapa silnika, oszklenie kabiny, itp.
Czekam na wyniki z zawodow.

: 2008-04-18, 18:04
autor: Pietruch
Że co proszę. ?! Co to ma być. !? Masakra. Piękne, duże i mocne - jednym słowem wspaniałe. Nie wiem czy mam brać swoją ciężarówkę... Rządzisz Duke. !!

: 2008-04-18, 18:18
autor: ImpreSariO
WOW! Takie cacka robią mi ochotę na TrTr! Gratuluje niesamowitego modelu! Pełen szacun!

: 2008-04-18, 18:48
autor: Nexus 7
Przylaczam sie do zachwytow, nawet mnie -kompletnego laika - to bierze. Model estetycznie swietny i jeszcze zapowiada sie doskonala trialowka.

: 2008-04-18, 19:24
autor: makorol
Kurczę, super !!! Nie dośc że taki ładny, to jeszcze tak dobrze i szybko jeżdzi...
Kabina wygląda przepięknie ! Fajnie się prezentuje ten holenderski patent na błotniki. No i w ogóle świetny !!!

P.S. Napisz coś o tych "kiełbasach"

: 2008-04-18, 19:31
autor: M_longer
Piękny :)

Sam nie wiem co mi się w nim bardziej podoba, wygląd czy właściwości jezdne ;)

: 2008-04-18, 19:49
autor: spacelord
Mi też się bardzo podoba... Wykonanie jak na trialówki niesamowicie dokładne i ładne. Wygląda super! :)

: 2008-04-18, 20:09
autor: Bobofrutx
Cudo!!! ;D Ale ty to wiesz ;P Pomimo 3,3 kg wagi nieźle sobie radzi, widzę że ma duży zapas mocy (moc jest w nim silna xD). I te pancerne wały masakra 0.o A tam z tyłu jest wysuwany hak, o lol xD ach ta dbałość o szczegóły. Szkoda że mnie w wawie jutro niebedzie xD

SZACUN!

: 2008-04-18, 20:21
autor: intech
"Oh my ... " ! Człowieku skąd Tyś się urwał? To jest cudowane... Lepszej trialówki w życiu nie widziałem. Chylę czoło!

: 2008-04-18, 20:57
autor: szarikm
Duke, to już jest MT! :)

hmm, ciekawy pomysł z wykorzystanie pojemnika na baterie jako zbiornika paliwa.

: 2008-04-18, 21:10
autor: TruckeR
Ooo matko.. Już silniki RC miały być początkiem dla MT na torze trialowym, ale to.. Chylę czoła. Przecież to monstrum ma ponad 3kg i jest takie żwawe..? Nic się nie rozlatuje przy takiej predkości? No cóż. Widzę, że czas inwestować w PFy.