[MOC] STAR 266

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#31 Post autor: smyk »

Pietruch_15 pisze:
smyk pisze:truck trial powstając był w zamyśle "jeżdżącym prawie MT"
No właśnie Smyku, to prawie trzeba podkreślić. Co za dużo to niezdrowo. ;)
A widziałeś kiedyś "czyste MT" w trtr? Bo ja nie. Nie da się po prostu.

Jakieś elementy (silnik Pixela, schowki w kabinie Duka, detale Macieja), okej, pojawiały się. Ale nie da się zrobić MT trialówki. Stąd to "prawie". Ale do takiego ideału dążyć warto, zwłaszcza, że dysponujemy mocą dużo większą niż dwa lata temu.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#32 Post autor: Emilus »

To co Ty sam stwierdzasz w np. mojej ciężarówce
Brak proporcji to tu to tam, ale oki.
Wyraziłem swoje zdanie i tyle. Każdy buduje jak chce.

PS. Po 1 poście, teoretyk? Smyku....hmmmm
Ostatnio zmieniony 2008-05-26, 21:55 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#33 Post autor: Pietruch »

Raczej chodziło mi o takie sytuacje: Kabina za szeroka o 1 studa, a gdzie drzwi, słupki za grube.... Wiem że to jest ważne, ale jak to podkreślił Emilus to jest Truck Trial i naprawdę nie musimy wymagać od wszystkich doskonałych proporcji i pięknych kabin z dokładną deską rozdzielczą. Ja wiem, ja naprawdę wszystko wiem i myślę że tym miłym akcentem zakończymy tą dyskusję. A jak nie to przypomnę sobie moje niemiłe oblicze. :P
Pozdrawiam,
Maciej

spacelord
Posty: 960
Rejestracja: 2007-06-21, 16:23
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: spacelord
Kontakt:

 

#34 Post autor: spacelord »

Eh... przegapiłem z rozpędu nową konstrukcję krakowską :/
Nawet fajny pojazd :) - ciekawe jak się będzie spisywał w terenie, bo do tej pory to Kubrick lekko oddawał punkty przyjezdnym Truck-Trialowcom ;) - i przy tym jeszcze klocki łamał (strasznie się na to patrzyło... ;) )
Ale teraz - już są co najmniej dwa (razem z Truckerem) nowe krakowskie pojazdy TrTr - więc pewnie będzie ciężej ;)
Wypadałoby w końcu żeby ktoś z gospodarzy znalazł się na I miejscu ;)
Ostatnio zmieniony 2008-05-27, 14:42 przez spacelord, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#35 Post autor: Kubrick »

Pietruch_15 pisze:Raczej chodziło mi o takie sytuacje: Kabina za szeroka o 1 studa, a gdzie drzwi, słupki za grube....
Wadomo, mozna isc w kierunku idealnych proporcji, ale w TrTr trzeba umiec pojsc na kompromisy. Na przyklad mnie strasznie razi to, ze srodkowy slupek przedniej szyby jest bardziej pionowo ustawiony,niz boczne, ale ciezko to naprostowac (aczkolwiek, probuje ;] ), Wscieklem sie na siebie, ze nie mam klamek i bocznych migaczy, ale to sie dorobi tez w swoim czasie, musze dorobic do tego zbiorniki powietrza, skrzynke na akumulator, powiekszyc bak, zrobic ladnie kosz na kolo zapasowe i kanistry(chyba mam na niego pomysl :] )... Generalnie, duzo pracy przede mna, ale to glownie stylistyka, za to ograniczna pod katem wyrzymalosci i w miare lekkiej konstrukcji (o ile mozna tak nazwac tego potwora xD ).


W czasie przestoju w budowie zmotlem krotki film.
[youtube]http://youtube.com/watch?v=mB97-Kj_Fv0[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2008-05-31, 14:41 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#36 Post autor: Kubrick »

Nowe nowosci z placu budowy:
Mam skonczona kabine z fotelami z 4404 (tak, uwielbiam te fotele i w ogole ten zestaw uwazam za genialny) i deska z samolotu ;)
Auto dorobilo sie tez paki z modulem RC i 2 kolami zapasowymi dla dociazenia tylu.
Obrazek
Obrazek
Chyba mosty bede musial zmienic na solidniejsze, bo strasznie strzelaja, instalacja elektryczna tez jest troche badziewnie zrobiona, ale na GPG wystartuje chyba juz w tej konfiguracji.
Zrezygnowalem z kosza na kolo zapasowe, bo przez silnik RC nie wejdzie za kabine. W zamian kola poszly do tylu, co na pewno poprawilo troche balans.
Do zrobienia zostaly jeszcze zbiorniki powietrza, kosmetyka paki, naladowanie baterii do testow i tradycyjny motyw zwierzecy :)
Po GPG juz na pewno zajme sie mostami, bo mnie denerwuje przeskakiwanie. Jest niegrozne, ale irytujace, bo co kawalek musze robic remont mostow... Za to jak na razie nic sie nie lamie, a nadmiaru mocy nie ma takiego, zeby cos sie moglo stac, bo ciezarowka jdzie na 1 RC :)
Ostatnio zmieniony 2008-06-08, 18:15 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#37 Post autor: smyk »

Nie podoba mi się podwyższenie między ramą a paką. No i brakuje mi zbiornika paliwa. A wszystko przez Podolskiego! ]:->

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#38 Post autor: Kubrick »

smyk pisze:Nie podoba mi się podwyższenie między ramą a paką.
Tam prawdopodobnie pojdzie jeszcze rzad brickow, zeby dociazyc tyl i obnizyc optycznie pake, wiec na razie spoko luz.
smyk pisze:No i brakuje mi zbiornika paliwa.
Jest, ale malenstwo, dopiero nad wlasciwym siade kiedy sie uporam z problemami technicznymi, bo po osiagnieciu 2 kg napedy staly sie hamulcami :)


[youtube]http://youtube.com/watch?v=xpUWzh2cr30[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2008-06-09, 21:10 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#39 Post autor: Emilus »

wygląda pięknie, tzn jak star.
Tylko martwią mnie (szczerze martwi mnie wiele, bo widzę, że cięż. Duka zjadłaby Stara na przedbiegach. Za mało mocy i za wolno. Nie chcę Ci radzić, ale moim zdaniem powinieneś iść w kier. upraszczania mostów) te nie osłonięte zębatki.

Na ost. GPM gdzie byłem ja i min. Duke, jego nie oczyszczona od 2 rajdów trialówka jeździła momentami ciężej niż moja (jego na 2x PF XL, moja 2 x RC). Mimo, że RC ma mniejszy moment i wymaga więcej przekładni, tak się stało, bo w moim krazie jest 1 para zębatek do kół plus skrzynka z wormem i z24. Kiedyś na tylu przekładniach widziałem w trialówkach ukł. skrętu i tu jest moim zdaniem pole do popisu (u Duka też do kół są 2 pary zębatek).

Ale to tak ode mnie.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#40 Post autor: Kubrick »

Emilus pisze:Za mało mocy i za wolno.
Mocy mu nie brakuje, a szybkosc jest jaka jest, bo wiekszosc filmu nie jechalem na pelnej mocy, poza tym, mialem slabe baterie...
Ze jest wolny w porownaniu do Duke'a,to owszem, ale ja postawilem na niezawodnosc, nie chce nic polamac, a szybkosc dopracuje, jak bede przechodzil na PFy ;]
Emilus pisze:szczerze martwi mnie wiele, bo widzę, że cięż
2KG z bateriami na pokladzie... nie jest zle :] Maszyna bedzie jeszcze ewoluowala, na pewno do czasu zasluzonej emerytury duzo sie poprawi, na razie zostaje przy tym, co jest z braku czasu (sesja sie zbliza).
Emilus pisze:wygląda pięknie, tzn jak star.
dzieki ;]
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#41 Post autor: Kubrick »

Z ostatniej chwili: Nauczony doswiadczeniem z ostatniego GPG (to byla moja zyciowa porazka, bo mnie juz namawiali, zebym sie wzial za castle), kombinuje nad tandemem tylnych osi opartym na staro-nowej obrotnicy (jutro beda zdjecia i testy). Jesli sie powiedzie, to bedzie duzy krok do przodu w kierunku solidnosci tego elementu i przede wszystkim moge duzo zyskac na wlasciwosciach jezdnych.
Jednoczesnie bede testowal pomysl z blokowanymi dyframi aro_kal'a. Efekty opisze dokladnie po zakonczeniu testow.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#42 Post autor: Kubrick »

Po podrasowaniu tandemu (nikt jeszcze nie zbudowal tak zabojczej wyrzutni zebatek z wykorzystaniem dyfrow :P ), postanowilem pobawic sie z przednim mostem.
Poprawilem przeswit na srodku, zmienilem uklad knobow, zeby mimo braku dyfra dalo sie lekko skrecac w miejscu i ogolnie popracowalem nad caloscia konstrukcji.
W srode (moglbym jutro, ale mi dziewczyna powie, ze ja zaniedbuje) siadam nad uzbrojeniem stara w nowy most, nie wiem czy nie bede musial zmieniac wiekszej czesci ramy, wszystko wyjdzie w praniu.

Zdjecia w trakcie budowy: 1, 2
galeria
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#43 Post autor: mienso123 »

Układ zębatek masz taki sam jak ja tutaj

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#44 Post autor: Kubrick »

A wiesz,ze nawet nie zauwazylem tego u Ciebie? ;] I fakt jest taki, ze ten uklad daje fajny efekt, bo kola kreca sie podczas skrecania tak, ze jest tylko minimalny poslizg przy skrecaniu w miejscu i unika sie niepotrzebnych naprezen. teraz pozostaje mi to wsadzic do stara i przetestowac pod obciazeniem, ale to sie bedzie wiazalo z powaznymi zmianami w konstrukcji przedniej czesci podwozia :/
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
pixel
Posty: 285
Rejestracja: 2006-06-05, 13:43
Lokalizacja: wawa
brickshelf: pixel

 

#45 Post autor: pixel »

eeee...
kiepsko widze takie mocowanie knobow
nie sadzisz ze te trojkaty pod knobami to sa raczej spisane na straty?
ja wiem ze knoby potrafia ustapic ale ona zwykle ustepuja ostatnie ;)
wiec obawiam sie ze pozegnasz je przy duzym obciazeniu

mienso123 ma o tyle fajniej ze u niego knoby zleza z axla i nic wiecej :)

poza tym kubrick nie dopatrzylem sie pionowego zabezpieczenia przed rozpieciem
dobrze widze?

ODPOWIEDZ