[MOC] Excavator

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2893
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
HELF: Zbiczasty
: Zbik

 

#16 Post autor: Żbik »

Żbik - a nie 'przedsiębierna' czasem ?
Zdecydowanie - mój błąd. Przedsiębierne kopacze zastępują czasem ładowarki kołowe. Gra toczy się o czas załadunku danej masy :)

MATIIX

#17 Post autor: MATIIX »

Sariel pisze:Tymczasem prawdziwe koparki też mają silniki napędowe w wieży, za bardzo nie roztrząsałem powodów, wystarczy mi że tak jest i w rzeczywistości, i w koparkach Jennifer Clark :)
Tak dla pełnej jasności (ze str. Jennifer Clark) -
"On modern hydraulic excavators, the engine, usually diesel powered, is connected to several pumps that drive hydraulic oil at high pressure to the hydraulic rams and motors used to move all the excavator functions, including the tracks."

czekoladowyboss

#18 Post autor: czekoladowyboss »

To ja złośliwie dodam że ta koparka... nie może kopać :P Tzn nie może opuścić łyżki poniżej poziomu gruntu (co prawda koparki przedsiębierne mają niewielkie głebokości kopania, ale mają :) ).

A tak ogólnie to wydaje mi się, że ta koparka odstaje trochę od super modeli jakie ostatnio prezentujesz :)
Ostatnio zmieniony 2008-06-16, 13:12 przez czekoladowyboss, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5341
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#19 Post autor: Sariel »

Obiecane fotki przeniesienia napędu:

Górna część to podstawa wieży (z przodu znajdował się mechanizm jej obracania), dolna to podwozie między gąsienicami. Dwa szare axle joinery na górze wchodzą bezpośrednio do silników PF XL, dwa na dole wyprowadzają napęd na tył podwozia, gdzie przez knoby trafia na tylne koła napinające:
Obrazek

Dolna część podwozia to liftarmowa kostka 7x7x7 studów, mieszczą się w niej pionowe ślimacznice (jednej nie widać, bo spadła z axla przy demontażu i nie chciało mi się rozbierać pół kostki żeby znów ją założyć) i z8 odbierające z nich napęd. Dyferencjał przekazuje napęd 1:1 na obu osiach, więc ślimacznice to jedyna redukcja:
Obrazek
Obrazek

Reszta podwozia to struktura wzmacniająca, również 4 axle wystające na boki:
Obrazek

Po lewej stronie widać miejsce, gdzie znajdowała się z8 obracająca wieżę:
Obrazek

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Pietruch-15
: 129951284@N03
: pietruch

   

#20 Post autor: Pietruch »

Sariel pisze:Obiecane fotki przeniesienia napędu:
Bardzo dziękuje. Proste, a działa jak marzenie. :)
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5341
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#21 Post autor: Sariel »

Działa właśnie dlatego, że proste. Jak próbowałem kombinować, dodawać redukcję przy samym dyfrze, to powstawały straszne opory.

Awatar użytkownika
pixel
Posty: 285
Rejestracja: 2006-06-05, 13:43
Lokalizacja: wawa
HELF: pixel

 

#22 Post autor: pixel »

apropos podsiebierna...

technicznie zwykla lopata powinna byc zaklasyfikowana jako
przedsiebierna zasierzutna :D

a koparka brzydka ale fajna

Awatar użytkownika
Bartex0805
Posty: 197
Rejestracja: 2008-01-21, 16:24
Lokalizacja: Leszno
HELF: Bartex0805

 

#23 Post autor: Bartex0805 »

No cóż model nie jest estetyczny ale dla mnie to nie ważne bo jest super- taka moja ocena. Podoba mi się cała konstrukcja nad gąsiennicami, jest duża czyli wygląda masywnie i dobrze że tak jest. Szkoda że łyżka zamontowana w tą stronę, widocznie takie było twoje zamierzenie podczas budowy takiego sprzętu budowlanego.

ODPOWIEDZ