Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Hot Black
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-16, 20:22   [MOC] Hot Black

Po ostatnim HotRodzie został mi niespełniony pomysł na podnoszony dach, przybyło za to coś nowego - mnóstwo zaokrągleń i skosów z Batmobila. I tak powstał...

Hot Black



Dane techniczne:
Waga: 1.7 kg
Wymiary: dł. 51s / szer. 20s / wys. 18s
Zawieszenie: brak
Napęd: tylna oś, PF Medium z redukcją 2:1
Skręt: PF Medium
Inne: dach podnoszony PF Medium

Nie jest to klasyczny HotRod, ot po prostu coś luźno zbliżonego. Starałem się zachować sylwetkę roadstera. Mimo wymiarów niemal identycznych z poprzednikiem, jest prawie 400 gramów cięższy - tu widać ewidentną wyższość karoserii z giętkich axli. Mimo to, zapewne w dużej mierze dzięki brakowi zawieszenia, silnik PF Medium jest w stanie napędzać model z rozsądną prędkością, choć widać że ciężar całości go hamuje.



MOC mieści trzy silniki, oprócz napędowego i skrętnego jest też dodatkowy silnik ze sprzęgłem, podnoszący i opuszczający dach. Tył mógłby być sporo krótszy, ale jego wymiary wyznacza battery box ułożony poziomo za tylną osią. Z przodu mamy niedziałającą niestety kierownicę, detale wnętrza typu zegary, dźwignia przy kierownicy, pedały, oraz maskę podnoszoną do przodu, jak w amerykańskich ciężarówkach, pod którą mieści się (ledwie) atrapa silnika w układzie V12.



Czekam na opinie jak Wam się widzą pewne uproszczenia techniczne (brak zawieszenia na przykład) na rzecz wygładzenia i zaokrąglenia całości, tak że przestaje wyglądać technicowo.

GALERIA

Przykładowe zdjęcia:



I film, tym razem nieco krótszy (V1 :) ):

_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2042
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2008-06-16, 20:37   

Noooo... :)
Mogę wpaść i obejrzeć?

Chyba tyłek trochę za "ciężki", ale sama koncepcja "eklektyczna" bardzo mi się podoba. Połączenie estetyki z funkcjonalnością, to jest to!
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 1983
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2008-06-16, 20:38   

Czemu to nie ma drzwi?
Czemu dach po rozlozeniu nie ma tylnej scianki, a stelaz jest tak na srodku?
Wyglada to calkiem niezle, ale po Tobie mozna by sie jednak spodziewac zawieszenia przynajmniej na tyle.
Opuszczasz sie jakosciowo Sariel ;P
Telehandler Mk.2 ma byc bardziej wypasiony.
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-16, 20:45   

Kubrick napisał/a:
Czemu to nie ma drzwi?


Drzwi są dla mięczaków ;P
Stelaż po podniesieniu dachu jest z tyłu. Tworzą go liftarmy L-ki, które układają się równolegle z dachem.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2008-06-16, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2525
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-16, 21:35   

Bardzo fajny pojazd, choć ma jedną fatalną rzecz, którą - jak sądzę - łatwo możnaby zmienić, ale to na końcu :)
Składany dach jest super! nie mogłem powstrzymać uśmiechu jak patrzyłem jak się składa i rozkłada. (choć widziałem w supermarketach zabawkę - chiński samochód osobowy zdalnie sterowany, który miał chowany i rozkładany dach jednym przyciskiem - zaczynał się składać, otwierała się klapa bagażnika, dach się chował, i klapa się zamykała - a wszystko praktycznie jednym płynnym ruchem, i po zamknięciu bagażnika nie powiedziałbym że pod klapą może się cokolwiek kryć. Ale Twoje rozwiązanie też jest bardzo fajne i zrobiło na mnie spore wrażenie, choć romboidalny układ dźwigni do przenoszenia dachu w inne miejsce zapewne jest jedną z prostszych konstrukcji, to jest to jeden z lepszych bajerów, tak w rzeczywistości jak i w modelach.)
Fajne są symboliczne czerwone wstawki (zresztą czarny z czerwonym nie może wyglądać źle).
Wspomniany brak zawieszenia zupełnie mi nie przeszkadza, wszak w oryginale jego skok byłby pewnie na tyle niewielki, że z zewnątrz ledwo zauważalny. Dobrze że postawiłeś na wygładzenie - jeszcze tylko gładkie boki maski i zeszlifowanie tych studów które zostały tu i ówdzie i będzie ideał :) Za to drzwi jednak mogłyby być, choćby symboliczne, i reflektory i lusterka widziałbym raczej bardziej klasyczne - przezroczystoczerwone lusterka walą niestety tandetnymi zabawkami.
Podoba mi się sposób otwierania maski, szczególnie że chłodnica zostaje na swoim miejscu.
Za to bardzo mnie razi rozstaw kół. Z tyłu zdecydowanie za mały, wydaje się wręcz węższy niż z przodu, a tak nie powinno być, bo to kalectwo. Dałbyś z tyłu o kilka studów dłuższe półosie - niech koła sobie wystają spod błotników, błotniki też są dla mięczaków. Myślę że byłoby znacznie lepiej.
Lecz pomimo paru niedoróbek ten wózek podoba mi się prawie najbardziej spośród Twoich wszystkich cywilnych (niemilitarnych i niebudowlanych) pojazdów. Myślę że postawiłbym go na drugim miejscu. (Pierwsze wciąż zajmuje niebieski czterokołowiec.)
_________________
\/1 ______________
Ostatnio zmieniony przez V1 2008-06-16, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-17, 18:16   

chciałem tylko spytać, w jakim dość tanim modelu, mogę dorwać takie zegary?? :D
btw model bardzo fajny, chociaż faktycznie, z tyłu koła bym dał troszkę szerzej i podniósł kufer do góry. w sumie biorąc pod uwagę, że to pod mt podchodzi, mogłęś zrobić, by w trakcie skręcania kół, kręciła się kierownica :)
a brak drzwi.... hmmm niektóre hoty ich nie mają :)

"poza tym, do automatycznego dachu, użyłeś oddzielnego silnika, czy jest z przekładnią na ten od skrętu?" - sory moja wina, w takim razie wracam do 1 pytania :)
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Ostatnio zmieniony przez OmenGda 2008-06-17, 18:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-17, 18:17   

OmenGda napisał/a:
do automatycznego dachu, użyłeś oddzielnego silnika, czy jest z przekładnią na ten od skrętu?
Sariel napisał/a:
MOC mieści trzy silniki, oprócz napędowego i skrętnego jest też dodatkowy silnik ze sprzęgłem, podnoszący i opuszczający dach.
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-17, 18:57   

OmenGda napisał/a:
chciałem tylko spytać, w jakim dość tanim modelu, mogę dorwać takie zegary?? :D


W 8448. Ale czy on jest tani, to kwestia do dyskusji :)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-17, 20:02   

bardzo zabawne ;P miałem na myśli coś raczej w granicach 50 zł a nie 400 zł :P
ps. masz zamiar poprawić ten model, wg naszych sugestji? bo aż jestem ciekaz jak by wyglądał po tych przebóbkach :)
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-17, 20:26   

Właściwie mogę spróbować. Tylko sprawdzę, ile Smyk popsuł jak go dziś oglądał :P
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-17, 20:28   

to ja czekam na nowe fotki. acha i popraw jednen wężyk przy silniku, bo jeden jest prosto, a drugi się załamuje ;P
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-18, 19:19   

Facelifting. Tylna oś poszerzona o 4 study, zmienione lusterka boczne, dodane drzwi, które zapewne nie otwierają się w sposób, jakiego oczekiwaliście :) Zostawiłem reflektory, bo podoba mi się jak światło przechodzi przez te niebieskie elementy.
Fotki:






Foto5
Foto6
Foto7
Foto8
Foto9
Foto10
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-18, 19:29   

fajowo, dużo lepiej, szkoda że drzwi nie otwierają się w poziomie, i w przeciwnym kierunku do powszechnie obowiązującego - coś la' stara syrenka ;)
ale i tak jest cool :)
Pozdrawiam
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-18, 19:33   

Sariel wiedział co robi, pierwszy lepszy przykład: http://www.autozine.org/g...edes/SLR_up.jpg
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-18, 19:39   

wiem jak lambo door wyglądają, jednak kompletnie nie pasują do tego modelu ale to tylko moje skromne zdanie
poza tym porównać slr do hot roda to trochę nie na miejscu ;P
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Ostatnio zmieniony przez OmenGda 2008-06-18, 19:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,071 sekundy. Zapytań do SQL: 9