[MOC] Hot Black
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[MOC] Hot Black
Po ostatnim HotRodzie został mi niespełniony pomysł na podnoszony dach, przybyło za to coś nowego - mnóstwo zaokrągleń i skosów z Batmobila. I tak powstał...
Hot Black
Dane techniczne:
Waga: 1.7 kg
Wymiary: dł. 51s / szer. 20s / wys. 18s
Zawieszenie: brak
Napęd: tylna oś, PF Medium z redukcją 2:1
Skręt: PF Medium
Inne: dach podnoszony PF Medium
Nie jest to klasyczny HotRod, ot po prostu coś luźno zbliżonego. Starałem się zachować sylwetkę roadstera. Mimo wymiarów niemal identycznych z poprzednikiem, jest prawie 400 gramów cięższy - tu widać ewidentną wyższość karoserii z giętkich axli. Mimo to, zapewne w dużej mierze dzięki brakowi zawieszenia, silnik PF Medium jest w stanie napędzać model z rozsądną prędkością, choć widać że ciężar całości go hamuje.
MOC mieści trzy silniki, oprócz napędowego i skrętnego jest też dodatkowy silnik ze sprzęgłem, podnoszący i opuszczający dach. Tył mógłby być sporo krótszy, ale jego wymiary wyznacza battery box ułożony poziomo za tylną osią. Z przodu mamy niedziałającą niestety kierownicę, detale wnętrza typu zegary, dźwignia przy kierownicy, pedały, oraz maskę podnoszoną do przodu, jak w amerykańskich ciężarówkach, pod którą mieści się (ledwie) atrapa silnika w układzie V12.
Czekam na opinie jak Wam się widzą pewne uproszczenia techniczne (brak zawieszenia na przykład) na rzecz wygładzenia i zaokrąglenia całości, tak że przestaje wyglądać technicowo.
GALERIA
Przykładowe zdjęcia:
I film, tym razem nieco krótszy (V1 :) ):
[youtube]http://youtube.com/watch?v=0k0LoMAwecI[/youtube]
Hot Black
Dane techniczne:
Waga: 1.7 kg
Wymiary: dł. 51s / szer. 20s / wys. 18s
Zawieszenie: brak
Napęd: tylna oś, PF Medium z redukcją 2:1
Skręt: PF Medium
Inne: dach podnoszony PF Medium
Nie jest to klasyczny HotRod, ot po prostu coś luźno zbliżonego. Starałem się zachować sylwetkę roadstera. Mimo wymiarów niemal identycznych z poprzednikiem, jest prawie 400 gramów cięższy - tu widać ewidentną wyższość karoserii z giętkich axli. Mimo to, zapewne w dużej mierze dzięki brakowi zawieszenia, silnik PF Medium jest w stanie napędzać model z rozsądną prędkością, choć widać że ciężar całości go hamuje.
MOC mieści trzy silniki, oprócz napędowego i skrętnego jest też dodatkowy silnik ze sprzęgłem, podnoszący i opuszczający dach. Tył mógłby być sporo krótszy, ale jego wymiary wyznacza battery box ułożony poziomo za tylną osią. Z przodu mamy niedziałającą niestety kierownicę, detale wnętrza typu zegary, dźwignia przy kierownicy, pedały, oraz maskę podnoszoną do przodu, jak w amerykańskich ciężarówkach, pod którą mieści się (ledwie) atrapa silnika w układzie V12.
Czekam na opinie jak Wam się widzą pewne uproszczenia techniczne (brak zawieszenia na przykład) na rzecz wygładzenia i zaokrąglenia całości, tak że przestaje wyglądać technicowo.
GALERIA
Przykładowe zdjęcia:
I film, tym razem nieco krótszy (V1 :) ):
[youtube]http://youtube.com/watch?v=0k0LoMAwecI[/youtube]
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2201
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Czemu to nie ma drzwi?
Czemu dach po rozlozeniu nie ma tylnej scianki, a stelaz jest tak na srodku?
Wyglada to calkiem niezle, ale po Tobie mozna by sie jednak spodziewac zawieszenia przynajmniej na tyle.
Opuszczasz sie jakosciowo Sariel ;P
Telehandler Mk.2 ma byc bardziej wypasiony.
Czemu dach po rozlozeniu nie ma tylnej scianki, a stelaz jest tak na srodku?
Wyglada to calkiem niezle, ale po Tobie mozna by sie jednak spodziewac zawieszenia przynajmniej na tyle.
Opuszczasz sie jakosciowo Sariel ;P
Telehandler Mk.2 ma byc bardziej wypasiony.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Drzwi są dla mięczaków ;PKubrick pisze:Czemu to nie ma drzwi?
Stelaż po podniesieniu dachu jest z tyłu. Tworzą go liftarmy L-ki, które układają się równolegle z dachem.
Ostatnio zmieniony 2008-06-16, 19:45 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo fajny pojazd, choć ma jedną fatalną rzecz, którą - jak sądzę - łatwo możnaby zmienić, ale to na końcu :)
Składany dach jest super! nie mogłem powstrzymać uśmiechu jak patrzyłem jak się składa i rozkłada. (choć widziałem w supermarketach zabawkę - chiński samochód osobowy zdalnie sterowany, który miał chowany i rozkładany dach jednym przyciskiem - zaczynał się składać, otwierała się klapa bagażnika, dach się chował, i klapa się zamykała - a wszystko praktycznie jednym płynnym ruchem, i po zamknięciu bagażnika nie powiedziałbym że pod klapą może się cokolwiek kryć. Ale Twoje rozwiązanie też jest bardzo fajne i zrobiło na mnie spore wrażenie, choć romboidalny układ dźwigni do przenoszenia dachu w inne miejsce zapewne jest jedną z prostszych konstrukcji, to jest to jeden z lepszych bajerów, tak w rzeczywistości jak i w modelach.)
Fajne są symboliczne czerwone wstawki (zresztą czarny z czerwonym nie może wyglądać źle).
Wspomniany brak zawieszenia zupełnie mi nie przeszkadza, wszak w oryginale jego skok byłby pewnie na tyle niewielki, że z zewnątrz ledwo zauważalny. Dobrze że postawiłeś na wygładzenie - jeszcze tylko gładkie boki maski i zeszlifowanie tych studów które zostały tu i ówdzie i będzie ideał :) Za to drzwi jednak mogłyby być, choćby symboliczne, i reflektory i lusterka widziałbym raczej bardziej klasyczne - przezroczystoczerwone lusterka walą niestety tandetnymi zabawkami.
Podoba mi się sposób otwierania maski, szczególnie że chłodnica zostaje na swoim miejscu.
Za to bardzo mnie razi rozstaw kół. Z tyłu zdecydowanie za mały, wydaje się wręcz węższy niż z przodu, a tak nie powinno być, bo to kalectwo. Dałbyś z tyłu o kilka studów dłuższe półosie - niech koła sobie wystają spod błotników, błotniki też są dla mięczaków. Myślę że byłoby znacznie lepiej.
Lecz pomimo paru niedoróbek ten wózek podoba mi się prawie najbardziej spośród Twoich wszystkich cywilnych (niemilitarnych i niebudowlanych) pojazdów. Myślę że postawiłbym go na drugim miejscu. (Pierwsze wciąż zajmuje niebieski czterokołowiec.)
Składany dach jest super! nie mogłem powstrzymać uśmiechu jak patrzyłem jak się składa i rozkłada. (choć widziałem w supermarketach zabawkę - chiński samochód osobowy zdalnie sterowany, który miał chowany i rozkładany dach jednym przyciskiem - zaczynał się składać, otwierała się klapa bagażnika, dach się chował, i klapa się zamykała - a wszystko praktycznie jednym płynnym ruchem, i po zamknięciu bagażnika nie powiedziałbym że pod klapą może się cokolwiek kryć. Ale Twoje rozwiązanie też jest bardzo fajne i zrobiło na mnie spore wrażenie, choć romboidalny układ dźwigni do przenoszenia dachu w inne miejsce zapewne jest jedną z prostszych konstrukcji, to jest to jeden z lepszych bajerów, tak w rzeczywistości jak i w modelach.)
Fajne są symboliczne czerwone wstawki (zresztą czarny z czerwonym nie może wyglądać źle).
Wspomniany brak zawieszenia zupełnie mi nie przeszkadza, wszak w oryginale jego skok byłby pewnie na tyle niewielki, że z zewnątrz ledwo zauważalny. Dobrze że postawiłeś na wygładzenie - jeszcze tylko gładkie boki maski i zeszlifowanie tych studów które zostały tu i ówdzie i będzie ideał :) Za to drzwi jednak mogłyby być, choćby symboliczne, i reflektory i lusterka widziałbym raczej bardziej klasyczne - przezroczystoczerwone lusterka walą niestety tandetnymi zabawkami.
Podoba mi się sposób otwierania maski, szczególnie że chłodnica zostaje na swoim miejscu.
Za to bardzo mnie razi rozstaw kół. Z tyłu zdecydowanie za mały, wydaje się wręcz węższy niż z przodu, a tak nie powinno być, bo to kalectwo. Dałbyś z tyłu o kilka studów dłuższe półosie - niech koła sobie wystają spod błotników, błotniki też są dla mięczaków. Myślę że byłoby znacznie lepiej.
Lecz pomimo paru niedoróbek ten wózek podoba mi się prawie najbardziej spośród Twoich wszystkich cywilnych (niemilitarnych i niebudowlanych) pojazdów. Myślę że postawiłbym go na drugim miejscu. (Pierwsze wciąż zajmuje niebieski czterokołowiec.)
Ostatnio zmieniony 2008-06-16, 20:38 przez V1, łącznie zmieniany 1 raz.
\/1 ______________
chciałem tylko spytać, w jakim dość tanim modelu, mogę dorwać takie zegary?? :D
btw model bardzo fajny, chociaż faktycznie, z tyłu koła bym dał troszkę szerzej i podniósł kufer do góry. w sumie biorąc pod uwagę, że to pod mt podchodzi, mogłęś zrobić, by w trakcie skręcania kół, kręciła się kierownica :)
a brak drzwi.... hmmm niektóre hoty ich nie mają :)
"poza tym, do automatycznego dachu, użyłeś oddzielnego silnika, czy jest z przekładnią na ten od skrętu?" - sory moja wina, w takim razie wracam do 1 pytania :)
btw model bardzo fajny, chociaż faktycznie, z tyłu koła bym dał troszkę szerzej i podniósł kufer do góry. w sumie biorąc pod uwagę, że to pod mt podchodzi, mogłęś zrobić, by w trakcie skręcania kół, kręciła się kierownica :)
a brak drzwi.... hmmm niektóre hoty ich nie mają :)
"poza tym, do automatycznego dachu, użyłeś oddzielnego silnika, czy jest z przekładnią na ten od skrętu?" - sory moja wina, w takim razie wracam do 1 pytania :)
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 17:31 przez OmenGda, łącznie zmieniany 3 razy.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sariel wiedział co robi, pierwszy lepszy przykład: http://www.autozine.org/gallery/mercedes/SLR_up.jpg
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
wiem jak lambo door wyglądają, jednak kompletnie nie pasują do tego modelu ale to tylko moje skromne zdanie
poza tym porównać slr do hot roda to trochę nie na miejscu ;P
poza tym porównać slr do hot roda to trochę nie na miejscu ;P
Ostatnio zmieniony 2008-06-18, 18:40 przez OmenGda, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!