Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Unistar
Autor Wiadomość
Lomero 


Wiek: 29
Dołączył: 14 Paź 2004
Wpisy: 355
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-28, 17:14   [MOC] Unistar

Poprzednich trialówek nie prezentowałem na forum, tym razem będzie inaczej. Czemu? Bo to pierwsza z której jestem tak naprawdę zadowolony.



Wybór Unistara na trialówkę nie był może zbyt orginalny, ale jednak jest coś takiego w tej maszynie, ze jest warta zbudowania :) Dla mnie istotne było to, że jest cieżarówką stosunkowo krótką, dzięki czemu mogłem użyć podwozia od mojego Unimoga, nie tracąc czasu na budowę nowego. W rezultacie jednak okazało się, że musiałem je sporo zmodyfikować, głównie ze względu na użycie innych silników.

Unistar jest napędzany dwoma PF XL, z domyślną redukcją 1:9, którą można relatywnie szybko zmienić na inną (1:5 lub 1:3). Waży 2.8 kg, co niestety nie zapewnia zbyt korzystnego przelicznika, ale no cóż, ważne, ze jeździ :)

Jak jeździ można zobaczyć na filmach z ostatniego GPM :)
_________________
Lomero
 
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2074
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2008-07-28, 17:37   

Jak to już było powiedziane przy okazji GPM, Twój nowy Unistar jest bardzo klimatyczny. Wielkie koła, muskularne nadkola, wyczynowa klatka bezpieczeństwa. Do tego wrażenie dynamiki potęgują skosy tylnej zabudowy, z dachu której wystają odbiorniki IR. Bardzo mi sie to podoba. No i oczywiście lusterka! Ku mojemu zdumieniu nie zanotowałem, żeby w czasie wyścigu odpadały, to spory sukces :)

Natomiast ubolewam nad brakiem obudowy silnika i otwieranych drzwi, oraz nad zbyt małą kierownicą. No i ciągle nie kumam jak działa to zawieszenie ;P

Podziwiam temp, w jakim jeździ ten Starek; gdy przestanie się przewracać o własne błotniki, będzie mistrzem.
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Kraków i Bytom
Wysłany: 2008-07-28, 17:43   

Tak jak Ci mówiłem Lomero na ircu. Twoja ciężarówka jest taką konstrukcją jaką sobie wymarzyłem: osie na obrotnicach, duże koła, PF i do tego mocne łączenie i piękna zabudowa.
Jak poprawisz te drobne problemy (odpadające koła) to będziesz faworytem w Kielcach.
Gratulacje.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2526
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-28, 18:39   

O! Jedna z najładniejszych trialówek. Nie ma sensu tego pisać, ale bardzo zgrabnie dopasowałeś skrzydełka w obudowie tyłu.
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Ramzes 
Master of disaster


Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2008
Wpisy: 395
Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Wysłany: 2008-07-28, 19:11   

Co prawda nie znam sie na trialowkach ale wizualnei prezentuje sie na prawde ciekawie, Widac, ze to Unistar a nie jakas chinska podróba:) Mam nadziej ze bede mia lokazje przyjrzec sie temu blizej, i mam nadzieje ze okazja ku temu bedzie;]
 
 
 
 
mienso123 


Wiek: 28
Dołączył: 15 Lut 2007
Wpisy: 319
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2008-07-28, 19:38   

Lomero, czy masz takie zawieszenie czy mi sie wydaje? Myślałem że bede pierwszy :)
Ostatnio zmieniony przez mienso123 2008-07-28, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 30
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-28, 20:21   

Może zacznę od kabiny - wygląda pięknie, klatka bezpieczeństwa dodaje jej uroku, lusterka i błotniki są świetne, ściana czołowa idealna jak w oryginale.
Zabudowa bardzo mi się podoba, zwłaszcza ten wzorek na górze i opadający tył. Fajnie schowałeś wieże IR. Teraz po zmianie zwrotnic powinno być idealnie. Zawieszenie spisuje się bardzo dobrze, choć przy ostrych spadkach ciężarówka traci równowagę. Pięknie Lomero, pięknie. :)
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
 
 
 
kris kelvin
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-28, 21:29   

Na temat spraw technicznych czasu tracił nie będę bo się nie znam, ale wygląd zewnętrzny jest po prostu bombowy. Wygląda po prostu ślicznie. Zdecydowanie najładniejsza trialówka jaką widziałem w moim krótkim życiu :D.
Kabina jest bombowa i ta rama(?) jest kapitalna.
V1 ma poważnego konkurenta w mocu miesiąca. Bardzo poważnego.
 
 
 
Lomero 


Wiek: 29
Dołączył: 14 Paź 2004
Wpisy: 355
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-28, 22:07   

smyk napisał/a:
Ku mojemu zdumieniu nie zanotowałem, żeby w czasie wyścigu odpadały, to spory sukces :)

Ja też nie zanotowałem... a w domu okazało się, że jednego nie ma:/
smyk napisał/a:
Natomiast ubolewam nad brakiem obudowy silnika i otwieranych drzwi, oraz nad zbyt małą kierownicą.

Brak otwieranych drzwi to niestety konieczność. Raz, że osłabiły by znacząco kabinę, dwa, ze błotniki są sporo większe niż w orginale, niestety kosztem drzwi. Wnętrze przyznaję, potraktowałem trochę po macoszemu. Na następne GPM postaram się to poprawić.
mienso123 napisał/a:
Lomero, czy masz takie zawieszenie czy mi sie wydaje? Myślałem że bede pierwszy :)

Trochę inaczej zrobione, ale ogóla zasada jest taka sama. Pierwszy był dawno temu Mahjqa :)
Pietruch_15 napisał/a:
Zawieszenie spisuje się bardzo dobrze, choć przy ostrych spadkach ciężarówka traci równowagę.

No niestety taka już wada zawieszenia zależnego, ale i tak nie jest tak źle jak sie można by spodziewać.
Pietruch_15 napisał/a:
Teraz po zmianie zwrotnic powinno być idealnie.

Też mam taką nadzieję :) Wstępne testy pokazują, że jest lepiej, ale wiadomo, że testowanie w domu ma się nijak do warunków jakie panują na trasie.

Kris, czyżby twój pierwszy post w tym dziale? :)

Bardzo dziekuję za tak pozytywne komentarze :)
_________________
Lomero
 
 
 
 
kris kelvin
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-28, 22:32   

Lomero napisał/a:

Kris, czyżby twój pierwszy post w tym dziale? :)

DRUGI ! ! !
Ale też nad tym ubolewam :D
 
 
 
pitrek02 


Wiek: 27
Dołączył: 05 Paź 2006
Wpisy: 880
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 2008-07-28, 22:54   

No! Z taką ciężarówką to mogę przegrać!
Jest piękna!
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2061
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2008-07-29, 09:33   

mienso123 napisał/a:
Lomero, czy masz takie zawieszenie czy mi sie wydaje? Myślałem że bede pierwszy :)
Wczesniej byl chociazby Bobofrut, a ja podobny patent zastosowalem w tandemie w 266 ;]
Wlasciwie, to wszystko, co chcialem wychwalac juz zostalo powiedziane. A, ze nawet Kris odezwal sie w tym dziale, to juz chyba mowi samo za siebie. Maszyna jest genialna i doceniaja to wszyscy. Po Kielcach bede w stanie powiedziec Ci cos wiecej ze strony technicznej, bo tez nie do konca pojmuje budowe podwozia i musze to na zywo zobaczyc dokladnie, zeby zajac oficjalne stanowisko :)
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Misterzumbi 
Zasłużony


Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2006
Wpisy: 1446
Skąd: z piekła
Wysłany: 2008-07-29, 09:58   

Jako ze do techniki nic nie napisze to powiem cos o budzie. Cala ciezarowka ma wspanialy zarys, jest bardzo ciekawa i bardzo podobna do orginalu. Jedyne co mi sie nie widzi to Grill (A wlasciwie jego brak), dlaczego nie pokusiles sie o zostawienie szpar zamiast budowac je z czarnych klockow? Naokolo lamp przydaly by sie oponki rowerowe zeby dodac troche glebii.
Kierunkowskazy jak na Stara za male chyba, i niema wycieraczek. Pozatym moja druga "ulubiona" Trialowka.
_________________
Maciej Drwięga napisał/a:
czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.


kris kelvin napisał/a:
Boże chroń Lugpol.
 
 
 
Lomero 


Wiek: 29
Dołączył: 14 Paź 2004
Wpisy: 355
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-30, 11:33   

Misterzumbi napisał/a:
Jedyne co mi sie nie widzi to Grill (A wlasciwie jego brak), dlaczego nie pokusiles sie o zostawienie szpar zamiast budowac je z czarnych klockow?

Mi też grill nie pasuje, ale znowu, wolałem postawić na wytrzymałość (w końcu to truck trial) niż co chwilę szukać w trawie części.
Misterzumbi napisał/a:
Naokolo lamp przydaly by sie oponki rowerowe zeby dodac troche glebii.

Już są, dzięki za pomysł :)
Misterzumbi napisał/a:
Kierunkowskazy jak na Stara za male chyba, i niema wycieraczek.

Faktycznie, ze skalowania wynika, że powinny być ciut większe. Co do wycieraczek... nie mam pomysłu jak je zrobić, żeby nie wygladały zbyt topornie.
_________________
Lomero
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,071 sekundy. Zapytań do SQL: 9