[WIP] truck do Kielc
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[WIP] truck do Kielc
Od paru dni myślę nad nowa ciężarówką. Kombinuje co będzie najbardziej korzystne - kiedyś to było łatwiej - wytrzymała, mocna ciężarówka wystarczała, teraz musi być wytrzymała, odpowiednio ciężka i o odpowiedniej mocy. Prace rozpocząłem od trucku 8x8. Niestety chyba nie mam tyle części (zrobiłem 2 osie i niektóre podstawowe części sie skończyły :D ). Teraz przeskoczyłem na 4x4 i chyba na tym stanie. Chce wam pokazać kilka zdjęć osi którą wyczarowałem pracując nad 8x8.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=324550
http://www.brickshelf.com/gallery/TT/Tr ... IP/002.jpg (od 002 do 008)
http://www.brickshelf.com/gallery/TT/Tr ... IP/001.jpg (inne próby)
Oś ma kilka plusów: jest bardzo mocna (axle się trochę skręcają, reszta trzyma dzielnie), ma mocny skręt i przy skręcaniu generuje obroty we właściwym kierunku, jest niewielka. Minus: kiepski prześwit. Ułożenie zębatek jest dość nie typowe (w środku jest slimak) - ciekaw jestem jak to ocenicie.
Prawdopodobnie nie będę montował takiej osi w moim 4x4. Mam w planach zrobienie osi z wbudowanym PF medium. Miałbym wtedy 2 PF medium na napęd, co zapewniałoby niskie o opory, przelicznik w normie (przy masie ok 1800g), no i chyba wystarczająca moc (chociaż tego nie wiem, bo nie wiem jak te silniki pracują). Jest tylko małe "ale" musiałbym kupić 8275 ;)
Zobaczymy jak będą posuwały się prace. Najważniejsze są dobre osie, dlatego będę chciał wypróbować różne patenty. Na zachętę mogę powiedzieć, że jeśli zrobie 4x4 to będzie to tatra 805 - taki czeski unimog ;)
http://www.powalski.de/__we_thumbs__/60 ... 052007.jpg
http://www.hankstruckpictures.com/pix/t ... ern/07.jpg
http://tomastomecek.cz/fotky/t805/T805_05_s.jpg
http://www.kropi.webz.cz/kacena/kacena1.jpg
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=324550
http://www.brickshelf.com/gallery/TT/Tr ... IP/002.jpg (od 002 do 008)
http://www.brickshelf.com/gallery/TT/Tr ... IP/001.jpg (inne próby)
Oś ma kilka plusów: jest bardzo mocna (axle się trochę skręcają, reszta trzyma dzielnie), ma mocny skręt i przy skręcaniu generuje obroty we właściwym kierunku, jest niewielka. Minus: kiepski prześwit. Ułożenie zębatek jest dość nie typowe (w środku jest slimak) - ciekaw jestem jak to ocenicie.
Prawdopodobnie nie będę montował takiej osi w moim 4x4. Mam w planach zrobienie osi z wbudowanym PF medium. Miałbym wtedy 2 PF medium na napęd, co zapewniałoby niskie o opory, przelicznik w normie (przy masie ok 1800g), no i chyba wystarczająca moc (chociaż tego nie wiem, bo nie wiem jak te silniki pracują). Jest tylko małe "ale" musiałbym kupić 8275 ;)
Zobaczymy jak będą posuwały się prace. Najważniejsze są dobre osie, dlatego będę chciał wypróbować różne patenty. Na zachętę mogę powiedzieć, że jeśli zrobie 4x4 to będzie to tatra 805 - taki czeski unimog ;)
http://www.powalski.de/__we_thumbs__/60 ... 052007.jpg
http://www.hankstruckpictures.com/pix/t ... ern/07.jpg
http://tomastomecek.cz/fotky/t805/T805_05_s.jpg
http://www.kropi.webz.cz/kacena/kacena1.jpg
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 17:37 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Mosty wyglądają bardzo dobrze, ale prześwit za mały, na pierwszej lepszej przeszkodzie możesz zawisnąć. Ułożenie zębatek nie ma wpływu na resztę. Ślimak, jeżeli chcesz napędzać to PF musisz zwiększyć redukcję, inaczej zrobisz najwolniejszą ciężarówkę świata. ;)
Kolebka do Tatry nie pasuje, ale to Twoja decyzja.
Kolebka do Tatry nie pasuje, ale to Twoja decyzja.
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 17:47 przez Pietruch, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Myślę, że będą mosty w dodatku wahliwe - najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie. Ale nie wykluczam innej możliwości. Kubricki nie martw się jak co to zmienię model ciężarówki :D hehe
Z moich przemyśleń wynika, że najkorzystniej jest użyć kół 94mm. Ale z powodu ich braku włożę 81,6mm, które w dodatku pasują do skali.
Ślimak jest w tych osiach bo były robione dla 8x8, który miał być napędzany przez silniki RC. Tak jak już mówiłem, jak będę brał PF i włożę je do osi to na pewno nie będzie ślimaka.
ps. Duke sprawdź, tylko nie zapomnij o tym plate na górze - jak sie go wyciągnie to sie robię bardziej miękko :)
Z moich przemyśleń wynika, że najkorzystniej jest użyć kół 94mm. Ale z powodu ich braku włożę 81,6mm, które w dodatku pasują do skali.
Ślimak jest w tych osiach bo były robione dla 8x8, który miał być napędzany przez silniki RC. Tak jak już mówiłem, jak będę brał PF i włożę je do osi to na pewno nie będzie ślimaka.
ps. Duke sprawdź, tylko nie zapomnij o tym plate na górze - jak sie go wyciągnie to sie robię bardziej miękko :)
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- szarikm
- Adminus Emeritus
- Posty: 1312
- Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
- Lokalizacja: Rzeszów
- brickshelf: szarikm
-
TT, nie ma konieczności wrzucania takich kobył.
Kod: Zaznacz cały
Image resized from 1280x960
To chyba nie jest duże zdjęcie? Skompresowałem je z 2048x1536 do 1280x960. Z tego co widzę to ludzie bardzo często wstawiają 2048 i więcej. Ja widząc tu jakieś apele, żeby nie mordować brickshelfa dałem 1280. A Ty mi jeszcze za taką postawę dałeś ostrzeżenie... żenada...szarikm pisze:TT,nie ma konieczności wrzucania takich kobył.Kod: Zaznacz cały
Image resized from 1280x960
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- szarikm
- Adminus Emeritus
- Posty: 1312
- Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
- Lokalizacja: Rzeszów
- brickshelf: szarikm
-
Jak nie wiesz za co to napiszę wprost: Masz w domu fajną tapetę.TT pisze:To chyba nie jest duże zdjęcie? Skompresowałem je z 2048x1536 do 1280x960. Z tego co widzę to ludzie bardzo często wstawiają 2048 i więcej. Ja widząc tu jakieś apele, żeby nie mordować brickshelfa dałem 1280. A Ty mi jeszcze za taką postawę dałeś ostrzeżenie... żenada...
Widzisz jakąś różnicę w poniższych zdjęciach? O to mi chodzi!
Ostatnio zmieniony 2008-06-18, 10:39 przez szarikm, łącznie zmieniany 2 razy.
Dobra, dobra, wyluzujcie. Będę już wstawiał foto, jak należy. Sory ...teraz się czuje jak jakiś łobuz z tym ostrzeżeniem :(
Jak myślicie czy ten dolny knoob nie będzie wyskakiwał przy dużych obciążeniach? Na razie z tego co robiłem różne naprężenia to trzymało się bardzo dobrze.
http://www.brickshelf.com/gallery/TT/Tr ... P/0012.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/TT/Tr ... P/0013.jpg
Jak myślicie czy ten dolny knoob nie będzie wyskakiwał przy dużych obciążeniach? Na razie z tego co robiłem różne naprężenia to trzymało się bardzo dobrze.
http://www.brickshelf.com/gallery/TT/Tr ... P/0012.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/TT/Tr ... P/0013.jpg
Ostatnio zmieniony 2008-06-18, 15:02 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
My to chyba mamy kłótliwą naturę. TT poruszył temat budowania mostów, dość przyzwoicie zmniejszył zdjęcia i dostał ostrzeżenie w ramach obrony brickshelfa - absurd. W ramach obrony onetu mi powinno się dać ostrzeżenie, bo nie cierpię go jak cholera.
Panie TT - może i konstrukcja fajna, ale naprawdę zdjęcia zrobiłeś z tak fatalnych pozycji, że ja nic nie dostrzegam. Ponadto słabe oświetlenie. No i najważniejsze - jaką masz pewność, że dokończysz samochodzik? Pokazałeś sam począteczek (początunio nawet). Raz już robiłeś wózek widłowy i poza konstrukcją wideł nie widziałem nic więcej. Wciąż jestem przeciwnikiem pokazywania naprawdę mało zaawansowanych konstrukcji. Jeszcze żebyś miał ramę skończoną i zostałaby Ci tylko wykończeniówka. Trzymam jednak kciuki.
Panie TT - może i konstrukcja fajna, ale naprawdę zdjęcia zrobiłeś z tak fatalnych pozycji, że ja nic nie dostrzegam. Ponadto słabe oświetlenie. No i najważniejsze - jaką masz pewność, że dokończysz samochodzik? Pokazałeś sam począteczek (początunio nawet). Raz już robiłeś wózek widłowy i poza konstrukcją wideł nie widziałem nic więcej. Wciąż jestem przeciwnikiem pokazywania naprawdę mało zaawansowanych konstrukcji. Jeszcze żebyś miał ramę skończoną i zostałaby Ci tylko wykończeniówka. Trzymam jednak kciuki.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Aro, za nielubienie Onetu to tylko pochwały :)
Co do niepokazywania wstępnych konstrukcji, z jednej strony jak najbardziej Cię rozumiem, z drugiej - osobiście popełniłbym Stara 266 z silnikiem V6 gdybym nie konsultował jego budowy z forumowymi specami :) Poza tym podejdźmy do sprawy pozytywnie, zamiast wypominać koledze jeden wózek poczekajmy jak mu pójdzie z budową czegoś nowego.
Zdjęcia faktycznie mogłyby być lepsze.
Co do niepokazywania wstępnych konstrukcji, z jednej strony jak najbardziej Cię rozumiem, z drugiej - osobiście popełniłbym Stara 266 z silnikiem V6 gdybym nie konsultował jego budowy z forumowymi specami :) Poza tym podejdźmy do sprawy pozytywnie, zamiast wypominać koledze jeden wózek poczekajmy jak mu pójdzie z budową czegoś nowego.
Zdjęcia faktycznie mogłyby być lepsze.
Wózek był praktycznie pod względem technicznym gotowy - dałbym Ci link do zdjęcia, ale nie chce dostać kolejnego ostrzeżenia za rozmiar, a całej mojej galerii nie chce mi się heblować (jest ono w folderze z wózkiem widłowym). Co prawda też jestem zawiedziony tym, że go nie skończyłem, ale całość nie działała tak jakbym chciał, więc go zarzuciłem.
Co do trialówki to nie mam pewności, że ją skończę...
Temat założyłem, żeby przy okazji budowania z wami pogadać o różnych patentach. Wy już jeździliście w trialu to wiecie na co trzeba zwracać uwagę. Po prostu wasze doświadczenie może być mi przydatne :)
Z osią cały czas kombinuje. Wczoraj podchwyciłem pomysł zrobienia osi tak jak w tatrach i aktualnie nad tym siedzę. Tak jak już mówiłem, moim zdaniem dobra oś to podstawa w trialu.
Co do trialówki to nie mam pewności, że ją skończę...
Temat założyłem, żeby przy okazji budowania z wami pogadać o różnych patentach. Wy już jeździliście w trialu to wiecie na co trzeba zwracać uwagę. Po prostu wasze doświadczenie może być mi przydatne :)
Z osią cały czas kombinuje. Wczoraj podchwyciłem pomysł zrobienia osi tak jak w tatrach i aktualnie nad tym siedzę. Tak jak już mówiłem, moim zdaniem dobra oś to podstawa w trialu.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek