Oshkosh MTVR 4x4 - Reanimacja

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

Oshkosh MTVR 4x4 - Reanimacja

#1 Post autor: Duke »

Pojazd po paru miesiącach życia zaczął się przedwcześnie starzeć i niedomagać.
3. i 4. GP Mazowsza pokazały, że największą jego wadą jest układ skrętu (dość skomplikowany, dużo elementów generujących opory) oraz słaba odporność pojazu na przechyły boczne (częste wywrotki na zboczach). Przez te dwie wady przegrałem wiele odcinków, dlatego musiałem je zniwelować.

Obrazek


Silnik skrętu z okolic tyłu kabiny przewędrował na przedni most i napędza zębatkę z40, dalej z8 i listwa zębata.
stary układ skrętu
nowy skręt - silnik w moście

Aby poprawić stabilność boczną pojazdu postanowiłem obniżyć zawieszenie o ok 2 study, zmienić system montażu amortyzatorów, zmienić twardośc amortyzatorów, oraz obniżyć środek ciężkości pojazdu poprzez eliminację ciężkiej zabudowy tyłu (paka) oraz dodatnie 4 odważników pod kabiną. Poprawa stateczności jest znaczna i daje efekty.
Zmieniłem również przeniesienie napędu w zwrotnicach, eliminując knoby i dając http://www.peeron.com/inv/parts/50?img=20725 (pin with towball):zwrotnice

Postanowiłem również dodać na tyle pojazdu nową zabudowę - coś a'la wrecker, czyli opuszczany podest i wyciągarka.

Tak to działa:
Obrazek Obrazek Obrazek

W tej chwili na pokładzie jest 6 silników (3x PF XL i 3x PF medium), 4 odbiorniki IR i 2 battery boxy

GALERIA


Film

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h-fpTAuvROU[/youtube]

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#2 Post autor: Sariel »

Jak już mówiliśmy na rajdzie - pojazd nie spełnia wymogów regulaminu:
- wszystkie koła muszą być napędzane;
:P

Awatar użytkownika
Hasky128
Posty: 122
Rejestracja: 2006-12-20, 23:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
brickshelf: Hasky128

 

#3 Post autor: Hasky128 »

Zawsze może się uprzeć, że napędza je tarcie o podłoże:)
Mam wrażenie, że teraz oshkosh wygląda bardziej sportowo. Takie wrażenie sprawia, zapewne przez obniżenie nadwozia. Ciekawi mnie jak sprawdzą się nowe zwrotnice:)
Trzymam kciuki za Twoją ciężaróweczkę!
...

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#4 Post autor: smyk »

Duke! Twój MTVR był, jest i będzie niesamowity. Pytanie, czy aby na pewno ma zabudowę tyłu o minimalnych wymiarach 24x24?

A poza tym, to widzę, że patenty ZBLJ dają radę. Czy ten gość odpowiada Ci na mejle? Bo na mnie się chyba obraził :/

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#5 Post autor: Duke »

smyk pisze:Pytanie, czy aby na pewno ma zabudowę tyłu o minimalnych wymiarach 24x24?
Hmm, a jeśli nie to co? mam dobudować kwadrat 24x24 z liftarmów? Uważam że przepis o zabudowie wymaga większej dyskusji. Gdy powstawał (i to chyba u Holendrów) to miał raczej zmuszać do trzymania się wymiarów i ograniczać możliwość wrzucenia na tył pojazdu tego wszystkiego czego nie udało się konstruktorowi zmieścić (silników, atrap, przekładni), a nie ograniczać kreatywność.
Ta zabudowa powstała po zdjęciu paki o wymiarach 24x27 studów, za kabiną niczego istotnie nie modyfikowałem, zresztą nie mamy już o czym mówić, bo na Kielce będzie nowa zabudowa.


ZBLJ pisuje czasem, dziś chyba 3 razy, ciągle chce żebym sobie jakiegoś messengera zainstalował.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#6 Post autor: smyk »

Duke pisze:
smyk pisze:Pytanie, czy aby na pewno ma zabudowę tyłu o minimalnych wymiarach 24x24?
Hmm, a jeśli nie to co? mam dobudować kwadrat 24x24 z liftarmów? Uważam że przepis o zabudowie wymaga większej dyskusji.
Insza inszość. Też nie jestem fanem tego zapisu. No ale do czego miałem się przyczepić? ;P

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#7 Post autor: Pietruch »

To prawda nie ma się do czego przyczepić, kawał pięknej i bezawaryjnej maszyny. W Twoich zabudowach Duke podoba mi się ich funkcjonalność, zawsze możemy liczyć na miłe zaskoczenie. :)

Ale żeby nie było, to znalazłem jedną rzecz do której można się przyczepić: zbyt kolorowy przedni most. ;P
Pozdrawiam,
Maciej

Michal

#8 Post autor: Michal »

smyk pisze:Insza inszość. Też nie jestem fanem tego zapisu. No ale do czego miałem się przyczepić? ;P
Znakomicie. To ja nieśmiało proponuję, żeby ten zapis wywalić. Uzasadnienie:

1. Jest sprzeczny z duchem regulaminu. Dokładniej, wszyscy budując trialówki muszą dbać o proporcje (wymóg regulaminu), co bardziej utalentowani dbają też o estetykę (dochodząc do Model Teamowych efektów). Tymczasem w sporej części ciężarówek zabudowa po przeskalowaniu ma inne wymiary (np jest węższa). Jaki sens dbania o proporcje, które następnie sami musimy niszczyć?

2. Jak wykazuje historia, ten przepis bywa raz uchylany, raz nie. Np. do jego zawieszenia na rzecz (bodaj) maszyn Bobofrutexa i Makorola (chyba), Rules Team dopuścił, a do jego zawieszenia w moim przypadku chyba nie (bo było jeden do jednego czyli remis). Prawo, które obowiązuje jednych, a nie obowiązuje drugich nie jest zupełnie nic warte.

3. Wydaje mi się że pamiętam argumenty, że ten przepis ma zapobiec budowie "zbyt małych" maszyn. Osobiście nie rozumiem co jest w tym złego, co to znaczy "zbyt mała" maszyna? Na pewno taka nie ma większych szans niż duże, bo, siły nie ma, jeśli jest zbudowana proporcjonalnie będzie mieć mniejsze prześwity itd. A i jeszcze uważam prywatnie, że jak ktoś potrafi zbudować TrTr Haflingera czy inne maleństwo tego typu, to fajnie byłoby zobaczyć takie coś koło potworów w rodzaju MTVR czy Stara 266. Byle proporcjonalnie i w skali co może być mocno utrudnione...

4. To już idąc dalej, ale wydaje mi się że górne ograniczenie rozmiarów też można wywalić. Po pierwsze, jeśli zachowujemy proporcje to zwiększać tego w nieskończoność się nie da, bo ograniczeniem będą największe koła jakie Lego robi. Po drugie, będą problemy z przeniesieniem napędu, skrętem, itpd - podobnie jak teraz w największych trialówkach, ale jeszcze bardziej. Po trzecie, argumentem było kiedyś, o ile dobrze pamiętam, zapobieganie sytuacjom w których ktoś używa gotowego zawieszenia LEGO. No więc, niech używa, moim zdaniem Truck Trial poszedł tak daleko technicznie do przodu, że gotowe zawieszenie z 8880 czy innego 8466 jest w porównaniu z co lepszymi MOCami o kant...opony rozbić :-).

Nie ukrywam że jestem poniekąd adwokatem we własnej sprawie (nie mam ochoty szpecić i tak brzydkiego U1600), ale naprawdę wydaje mi się że te wymiary paki pasują do obecnego TrTr w Polsce jak pięść do nosa.

Michał

Awatar użytkownika
pixel
Posty: 285
Rejestracja: 2006-06-05, 13:43
Lokalizacja: wawa
brickshelf: pixel

 

#9 Post autor: pixel »

a ja mysle ze robisz kolego OT

Michal

#10 Post autor: Michal »

pixel pisze:a ja mysle ze robisz kolego OT
Ja?
Ja nawiązałem do wypowiedzi Duke'a i Smyka. Nie wydaje mi się żeby to był OT. To raz.

Dwa, czytam to forum od dłuższego czasu już, a w szczególności w temacie TrTr przeczytałem bodaj wszystko co było napisane. Tego typu zachowania (wychodzenie od czyjejś ciężarówki i dyskutowanie jakiegoś temat z nią związanego, choćby pośrednio) są na porządku dziennym.

Przepraszam jeśli kogoś uraziłem, ale naprawdę nie wydaje mi się żeby to był OT.

Michał

ODPOWIEDZ