Strona 1 z 2

[MOC] IVECO eurocargo

: 2008-08-05, 09:00
autor: makorol
Czas pokazać go światu :) Oto przed Wami:

IVECO eurocargo
Obrazek

Skąd pomysl ?? Jak kupiłem nowe przejściówki chciałem je wykorzystać. Od dawna marzyła mi się zdalnie strerowana ciężarówka z hdsem. A IVECO pewnie dlatego, że z poprzedniego nie byłem zbyt zadowolony i chciałem się poprawić :)
Jak już wspomniałem w modelu chciałem użyć przejściówek i starych silników. Tak było w poprzedniej wersji, którą mogliście zobaczyć w Kielcach. Tutaj mamy już tylko nową elektrycę, a dokładniej taki zestaw jak w 8275 + światła i polaryzator (Tu chciałbym podziękować Janowi Beyerowi).

Tak więc w modelu mamy cztery silniki:
-PF XL do napędu
-PF M do skrętu
-PF XL do napędu obrotnicy
-PF M do napędu kompresora i autozaworu

Autozawór służy do wysuwania podpór. Reszta pneumatyki sterowana ręcznie z dużą pomką. W Kielcach M_Longer podsunął mi pomysł, żeby jeden kompresor służył do całej pneumatyki, jednak w środku jest tak mało mniejsca, że nic więcej nie zmieściłem. Zresztą sami zobaczcie:
Obrazek


Obrazek

Użycie PF XLa do napędu obrotnicy zamiast starej przezroczystej kostki wymusiło przesunięcie Mediuma skręcającego do wnętrza kabiny (wiadomość dla tych co widzieli model w Kielcach) Jednak dzięki temu ramię może udźwignąć większe ciężary.

Fotka z opisem ficzersów:

Obrazek

Galeria(niepubliczna):
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=334571

Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NOgCsjlC5us[/youtube]

KOMENTUJCIE !!!!!

: 2008-08-05, 09:02
autor: Sariel
Ładnie to wszystko upchnięte. Fajnie oklejone siłowniki. Drugi LugPolowy MOC z nowymi światłami :) Świetne zdjęcia - podoba mi się, że kolejna osoba ciągnie standard prezentowania technicowych MOCy do góry :) Autozawór jest według mojego projektu, czy jakiś inny?

: 2008-08-05, 09:04
autor: makorol
Według Twojego Projektu, ale ułożenie zupełnie inne.

: 2008-08-05, 09:05
autor: Sariel
Ciekawe, pokażesz fotki? Bo na tych ogólnych nie mogłem dopatrzeć się szczegółów.

: 2008-08-05, 09:06
autor: makorol
No fotce INSIDE To widać. Zawór jest ułożony do góry nogami, a slimak jest pomiędzy tymi dwiema białymi płytkami.

: 2008-08-05, 09:07
autor: bartek_mi
model ladny i funkcjonalny - nie bede wiecej pisal bo wyjdzie laurka :).
czekam na fotki podwozia bo sie ciagle ucze i najlepiej to idzie patrzac na takie wlasnie wynalazki (sam nie potrafie tak poupychac silnikow... - co "nieco" ogranicza mozliwosci budowy)

pochwale za to obrobke fotek - tak to powinno wygladac!

: 2008-08-05, 09:09
autor: makorol
Fotki podwozia ?? Hmnn... no w sumie mogę dodać, ale ono jest zrobioye "byle by jeździło" Tzn napęd tylko na jedną oś (więcej bym nie zmieścil).

: 2008-08-05, 09:12
autor: M_longer
makorol pisze:W Kielcach M_Longer podsunął mi pomysł, żeby jeden kompresor służył do całej pneumatyki, jednak w środku jest tak mało mniejsca, że nic więcej nie zmieściłem.
No trudno, następnym razem zrób czteroosiowe podwozie, to więcej się zmieści ;)

No i ładne światełka na dachu masz :P

: 2008-08-05, 09:13
autor: Sariel
M_longer miał rację, fajniej byłoby podłączyć do kompresora też resztę pneumatyki, autozawór to umożliwia, a na filmie widać trochę jak całość rusza się od naciskania pompki ręcznej kiedy obsługujesz HDS.

: 2008-08-05, 09:22
autor: M_longer
A mi się jednak wydaje że zmieściłbyś te dodatkowe przewody. Zdolny jesteś ;)
Projekt: Tow Truck
TAK! :>

: 2008-08-05, 09:26
autor: kris kelvin
KOMENTUJĘ ! ! !
No, no, no...
SIę techniksowcy zawzięli, żeby ich twory przypominały normalne samochody.
Ciekawy trend :D
Ciekawym kiedy się załamie i kiedy wrócicie do surowych nie nadających się do oglądania dziurawych szkaradzieństw. Chyba, że Aro zostanie samotnym ostatnim sprawiedliwym.
No duże brawo bo wygląda pięknie po prostu (na tej całej technice to się nie znam i zostawiam zachwyty dla fachowców).

: 2008-08-05, 10:07
autor: makorol
Dzieki. Usłyszeć to od "nie-technicowca" jest bardzo miło. Prosze o komentarze także innych, nawet tych co byli w Kielcach.

: 2008-08-05, 10:26
autor: Ramzes
Samochód wygląda świetnie, na żywo jeszcze lepiej, o czym miałem się okazje przekonac w Kielcach. Nie jestem technicowcem (jeszcze), ale przyglądając się "Iveco" z bliska wszystkie mechanizmy upchnąłeś w niedużym pojeździe - brawo!
Od strony wizualnej również niczego nie brakuje, nic tylko się uczyc :)
pozdrawiam

: 2008-08-05, 14:26
autor: TT
Świetna konstrukcja. Widziałem na żywo. Można się fajnie pobawić. Gratuluje!


ps. gdyby Jan jeszcze dał lampy na dach ;)

: 2008-08-05, 14:28
autor: TruckeR
Milusi. Fajnie się nim jeździło ;-) O wszystkim właściwie powiedziano, lecz dołożę jedną wadę - nie mruga tak fajnie światłami jak Krab V1 ;-P