Strona 1 z 1

[MOC] TEDOM TRUCK FOX 14,32 PA/M MKII

: 2008-08-19, 14:58
autor: Emilus
Witam,

Dzięki inspiracji Aro, oto co następuje:
Przedstawiam kolejną, trzecią już wersję TEDOMA, który jest żywym przykładem na to, ile można wcisnąć w 4 kołową ciężarówkę do TrTr:
Obrazek

Teraz model posiada 7 silników, 3 battery boxy i 4 wieże IR
Zmiany w stosunku do wersji pierwszej znanej z ostatniego GPM to:
-Mosty o obniżonym wewnętrznym tarciu
-Wykonane w mostach otwory inspekcyjne do smarowania, zakrywane osłonami
-skręt realizowany silnikiem PF XL, bez kardanów (przełożenie 3:1, knoby)
-uklepszony układ pozycjonowania i aktywnego zawieszenia obsługiwany 2 x PF
-Wszelkie zębatki napędowe zdublowane i smarowane (napęd - 2 x PF XL)
-Wciągarka umieszczona w środku podwozia na wysokości mostów (niski środek ciężkości) napędzana silnikiem PF
-Atrapa silnika R6 napędzana od dodatkowego battery boxa nie zabiera energii silnikom napędowym i jest napędzana silnikiem PF
-Utwardzone amortyzatory w ukł. nożycowym

TEDOM ma gaśnicę :), skrzynkę narzędziową z narzędziami i jedno koło zapasowe.

Zamontowałem w celach poznawczych na ciężarówce układ stawiający ją na koła po upadku na bok. Działało to nieźle, ale wyglądało nieco futurystycznie... System ten miał też funkcję podpierania podczas jazdy :) - wtedy ciężarówka jechała na 5 kołach:)

Waga po odchudzeniu 3,5 kg.
Jeździ żwawo i jest całkiem stabilna (niski punkt ciężkości)

Galeria: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=337525

: 2008-08-19, 15:07
autor: Sariel
Jesteś szalony. Chociaż po zobaczeniu jak nieprawdopodobnie stabilna była Twoja ciężarówka na ostatnim GP, tylko się z tego cieszę :)

: 2008-08-19, 16:03
autor: SeezSQ
imponująca konstrukcja!! jeżeli możesz zdradzić to do czego ci tam służy AŻ 7 silników ?

: 2008-08-19, 17:41
autor: aro_kal
Jesteś mistrzem upychania badziewia w samochodach. Zapewne masz tam niezłą plątaninę kabli, osiek i zębatek. Szkoda, że jesteś chytrusek i nie chcesz pokazać wnętrza. No i olbrzymia prośba - pokazałbyś jak to jeździ. Jestem bardzo ciekawy.

Mistrzem fotografii nie jesteś :-).

: 2008-08-19, 17:42
autor: Duke
Emilus pisze:-Mosty o obniżonym wewnętrznym tarciu
brzmi bardzo mądrze, ale mogłeś napisać po prostu, że złożyłeś mosty od nowa i dobrze podociskałeś klocki:)
A tak na serio to nie mam się do czego przyczepić, wkrótce zobaczymy czy jeździ tak dobrze, jak się zapowiada.

A ja też mam 7 silników na pokładzie!

: 2008-08-19, 17:46
autor: Kubrick
Duke pisze:A ja też mam 7 silników na pokładzie!
I w MTVR 3 z nich sluza do siania malowniczego spustoszenia w najblizszej okolicy ;)
Emilus, poloz to auto na boku i zrob porzadne zdjecia podwozia, bo na tych, co sa teraz nic nie widac ;]

: 2008-08-19, 17:46
autor: Pietruch
Szczęśliwa siódemka Panowie. :P Wygląda super, na najbliższym GP zobaczymy jak jeździ.
Ale mogłeś pokazać jakieś wnętrzności czy co, bo do GP jeszcze daleko. :)

: 2008-08-19, 18:31
autor: smyk
Widzę, że kółeczka gąsienicowe w roli halogenów się przyjęły :)

Teraz tylko żebyś nie przedobrzył.
Strasznie żałuję, że okazję do zmierzenia się, będę miał dopiero w przyszłym sezonie.

: 2008-08-19, 18:34
autor: lizak86
Pietruch i tak dużo widać:)
Mi sie udało coś podpatrzeć (zerknij do galerii Emiliusa podwozie ciężarówki), mosty wyłożone jak na dłoni:)
Jeździ to rewelacyjnie bo mam podobna konstrukcje...

: 2008-08-19, 19:05
autor: Emilus
Duke pisze:Emilus napisał/a:
-Mosty o obniżonym wewnętrznym tarciu
brzmi bardzo mądrze, ale mogłeś napisać po prostu, że złożyłeś mosty od nowa i dobrze podociskałeś klocki:)
he he nie tylko:)
Smyk pisze:Widzę, że kółeczka gąsienicowe w roli halogenów się przyjęły :)
Yes:), przyznaję, zainspirowałeś mnie

Dzięki wszystkim za opinie, zdjęcia dodatkowe i film postaram się dodać jutro.

PS. Kombinowałem nawet z wypełnianiem opon liftarmami wewnątrz, czy okręcaniem nowymi gąsienicami, bo te opony to słabe ogniwo - kiepska przyczepność

: 2008-08-20, 17:14
autor: Emilus
Nowe zdjęcia w galerii (specjalnie aby pokazać że są nowe)

galeria po aktualizacji : http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=337525

Edit:

film - Proszę nie zwracać uwagi na bajzel wokoło domu, ale właśnie skończyłem robić elewację. Kamerowała wife.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VWk1Qxz7R6g[/youtube]

: 2008-08-28, 17:54
autor: TT
Kurcze strasznie mało klatek ma ten film. W ogóle nie można poznać płynności tego pojazdu - kiedy silniki zwalniają itp.
Ta regulacja poziomu ma jakieś ograniczenia czy jest na zasadzie ile zawieszenie da (albo i nie da) tyle go przekręci (ja tak mam w unimogu)?


ps. świetny poligon do testowania ciężarówki ja mam co najwyżej łóżko i kilka książek ;)

: 2008-08-28, 17:57
autor: Emilus
TT pisze:Kurcze strasznie mało klatek ma ten film. W ogóle nie można poznać płynności tego pojazdu - kiedy silniki zwalniają itp.
Kurcze nie wiem właśnie czym to jest spowodowane, u mnie na kompie jest płynnie :(
Regulacja zawieszenia jest aż do końca ruchu kolebek.

: 2008-08-28, 18:39
autor: TT
youtube kompresuje filmiki. Umiałbyś to umieścić gdzieś indziej? Albo podesłać na meila?