Wiek: 38 Dołączył: 28 Mar 2007 Wpisy: 5197 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-31, 12:56 [MOC] HDS
Dane techniczne:
Waga: 734g (bez płyty bazowej)
Napęd: 4 x PF Medium
Maksymalny testowany ciężar: 250g
Nie ma się co rozpisywać, ot spontaniczny, czysto funkcjonalny MOCyk dla nacieszenia się precyzją sterowania siłownikami śrubowymi. Chciałem też przetestować w praktyce jak sprawdza się doprowadzanie napędu na ramię nowymi kardanami, i wykorzystać sprzęgło liniowe. Mamy tu 4 silniki, wszystkie kontrolowane przełącznikami. Jeden obraca cały dźwig, drugi napędza dolny siłownik. Para silników znajduje się z tyłu dźwigu, ustawiona jak widać pod kątem, po to żeby zapewnić parze kardanów takie ustawienie, żeby mogły pracować cały czas. Dzięki temu niezależnie od pozycji ramienia, dwa pierwsze kardany nigdy nie są zgięte tak bardzo, żeby nie mogły się obracać. Inaczej ma się sprawa z trzecim, i stąd użycie sprzęgła liniowego przy jednym z silników - działa bez zarzutu. Drugi siłownik jest napędzany z dodatkową redukcją, co przydaje się przy manewrowaniu hakiem. Jak to się w całości sprawdza, dobrze widać na filmie.
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Wpisy: 1460 Skąd: Polska
Wysłany: 2008-08-31, 13:32
Ot taki pokaz możliwości siłowników liniowych (siłowników, akurat).
Choć Sariel niczemu nie jesteś winien, to korzystając z okazji wyleje żale na zkończenie produkcji pneumatyki!
Po tym HDSie widać, jak nierzeczywiście wygląda to doprowadzanie napędu do tych "siłowników". To wygląda po prostu sztucznie, bo sztuczny jest sam zamysł symulacji takich siłownków (w rzeczywistości hydraulicznych) tym rozwiązaniem. Przecież, skoro już dla sztuki samej muszą one przypominać hydrauliczne pierwowzory, to czemu nie pokuszono się o dorobienie silników które można wpinać zaraz przy nich lub nawet zintegrowanie tychże silników? Wtedy od takiego "siłownika" sterczałby kabelek i bardziej by to przypominało rzeczywistość! Moim zdaniem pneumatyka była bliższa orginałom.
Tak wiem, zaraz usłyszę, że to dla dzieci nie dla starszych, ale śmiem twierdzić, że elektryka nie jest ciekawsza od pneumatyki. Jest inna więc można bylo zostawić pneumatyke i rozwijać ją niejako równolegle! Wiem że czasem te aktywatory mogą być lepsze, dlatego powinno być w zestawach to i to.
Nie uśmierca się legendy, co widać np. w przemyśle samochodowym. Myslę, że prawdopodobnym jest, że Lego wróci do pneumatyki, tak jak koncerny samochodowe wracają do uśmierconych przedwcześnie modeli a nawet marek np. fiat 500, dodge challenger itp.
Tym jakże optymistycznym akcentem kończe ten przydługi i nudnawy wywód zgorzkniałego trialowca.
PS. ale hak to mogłeś dać metalowy:)
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2008-08-31, 13:33, w całości zmieniany 1 raz
Mr.Bubbles [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-31, 16:05
Emilus napisał/a:
to czemu nie pokuszono się o dorobienie silników które można wpinać zaraz przy nich lub nawet zintegrowanie tychże silników? Wtedy od takiego "siłownika" sterczałby kabelek i bardziej by to przypominało rzeczywistość!
Pomysł naprawdę dobry i faktycznie nadałby siłownikom śrubowym większego realizmu. Ale takie rozwiązanie (według mnie)pociągnęłoby za sobą zmniejszenie stopnia skomplikowania modeli np. jakby takie silniczki juz istniały i zostały zastosowane w 8294 to nie miałby on chyba tej „mini skrzyni biegów”, ale dwa przełączniki. No ale to jest tylko i wyłącznie moja opinia. A co do MOC`a. Bardzo fajny pokaz precyzji ruchów elementów, które w przyszłości „zastąpią?” pneumatykę.
Wiek: 38 Dołączył: 28 Mar 2007 Wpisy: 5197 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-31, 18:28
Ale te elementy nie zastąpią pneumatyki i nikt nie kończy jej produkcji, wręcz ją rozwija, czego dowodem jest nowy element w postaci manometru w nadchodzących zestawach Education. Pardon panowie, ale Wasz lament wynika chyba tylko z niedoinformowania.
Co do haka, metalowy jest znacznie mniejszy i trudniej nim coś złapać, moim zdaniem nie wygląda też dobrze. Ma miejsce na blok, a na HDSach nie ma bloków. Co więcej, Lego w 8436 zrobiło bardzo wierny model pneumatycznego HDSa z dokładnie tym hakiem, którego użyłem.
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2008-08-31, 19:30, w całości zmieniany 2 razy
Mr.Bubbles [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-31, 19:29
No tak. Był nawet news na pewnym zagranicznym blogu, małe niedopatrzenie. Jest nawet wzmianka o tym na oficjalnej stronie lego w dziale technic ”… It is not the idea that it should replace any of the pneumatic cylinder…” . Nie off-topuje więc więcej już, bo dział ten nie jest poświęcony temu tematowi.
Ostatnio zmieniony przez Mr.Bubbles 2008-08-31, 19:40, w całości zmieniany 1 raz
Ech, Sariel... No niestety muszę Ci powiedzieć że się nie postarałeś. Fakt- działa, ale to wszystko. Jeśli chcesz coś takiego pokazać na forum, to dopracuj to, a nie dajesz coś co wygląda jak "pierwszy prototyp". Jak tylko dostanę w swoje ręce 8294 to zrbię coś podobnego i pokażę Ci, ża można to zbudować ESTETYCZNIE.
Sorry, musialem.
_________________ Pozdrawiam, Makorol.
Ostatnio zmieniony przez makorol 2008-09-01, 10:18, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 38 Dołączył: 28 Mar 2007 Wpisy: 5197 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-01, 11:40
Bo starałem się trzymać konstrukcji typowego żurawia HDS stosowanego jako moduł na samochodach ciężarowych z otwartą paką. Nie mówię, że to model, ale układ ramienia jest ten sam:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum