Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Star 1142
Autor Wiadomość
aro_kal 
Arek

Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2006
Wpisy: 436
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-13, 17:00   [MOC] Star 1142

Wiecie, że czasami brzydkie kaczątko, potrafi przeistoczyć się w pięknego łabędzia? Andersen pisał o tym już jakiś czas temu. Ja pisałem i zamieszczałem zdjęcia mostów do nowej trialówki O TU. Dziś już wszystko jest spięte do kupy. Pomiędzy mostami jest rama, na ramie spoczywa kabina i paka. A razem wygląda toto tak:



Kilka słów o oryginale:
szerokość - 2380 mm
długość - zależnie od zabudowy
wysokość - 3300 mm
rozstaw osi - 3900 mm

Tak to potrafi wyglądać:





A teraz może nieco o samej budowie i parametrach modelu.

szerokość - 24 kropki + 2 na błotniki w kabinie; można je błyskawicznie odpiąć, jeśli ktoś uzna, że łamię regulamin i nie mieszczę się w ustalonych 25 kropkach
- długość - 64 kropki
- rozstaw osi 38 kropek
- napęd - dwa silniki PF XF
- skręt - jeden silnik PF M
- amortyzacja - stabilizatory
- waga - 3000 - 3200 - zależnie od tego ile podepnę balastu, a mam aż cztery ciężarki lego po 50 gr każdy.
- przełożenie napędu - 9:1
- przełożenie skrętu - 9:1 ze sprzęgłem
- ilość użytych klocków - ok. 2500 - 3000 szt.
- cena - oj tragicznie wielka



Model zacząłem budować niedługo po Kielcach. Dziś mijają ok. dwa miesiące z małym hakiem. Potrzebowałem niemal wszystkich klocków do jego budowy. Rama i mosty zbudowany są z nowych bezkropkowych belek, spięte jak się tylko dało, pod warunkiem, że nie zmniejszało to prześwitu. Kabina to niemal same zielone klocki, o które jest ciężko jak cholera. Musiałem kupić je u czterech różnych sprzedawców. Paka to czerwono-brązowy kolor, którego oczywiście też nie miałem i musiałem kupić, tym razem u dwóch handlarzy. Jak pewnie widzicie starałem się całą konstrukcję wygładzić jak się tylko dało. Paka pokryta jest ponad dwustoma kafelkami 2x2. Na pace znajdują się dwie beżowe skrzynie. W pierwotnej wersji, miały skrywać pudełko na baterie i silnik skrętu. Jednak gdy projekt komputerowy przekształcił się w żywy twór, okazało się, że paka musi być kilka płytek wyżej i wszystko się pod nią mieści. A skoro kupiłem beżowe klocki, to czemu ich nie wykorzystać? Przy okazji skrzynie dodają nieco uroku i ładnie rozjaśniają konstrukcję. Trzymają się one tylko na łańcuszkach, a pod spodem oczywiście wszystko jest wygładzone.



Rama była budowana sześć razy. Za każdym razem coś w niej strzelało. Dopiero piąta wersja była niezniszczalna. Niestety napęd stanowił tylko jeden silnik. Okazało się, że to nieco za mało dla takiej masy. Dawał radę ale strasznie się męczył no i podjazdy pod strome zbocza nie byłyby możliwe. Nauczony też ostatnim GP, że baterie nie lubią chłodu bo ich wydajność spada, uznałem, że potrzeba mi dwóch pudełek na baterie. Teraz umieszczone są z boków, a beczki przesunięte są do przodu. Wtedy wyglądał ładniej, ale teraz jest mordercą. Zdjęć po modyfikacji nie ma bo i po co. Jeśli będę chciał w dowolnym momencie mogę przełożyć pudełko znów pod pakę za tylną oś.



Teraz może zdradzę na kim się wzorowałem. Stabilizacja ramy oparta na pomyśle mahjqa. Przeniesienie napędu przez obrotnice to też chyba jego pomysł. Kabinę inspirował lomero swoim unistarem. Oczywiście jest tam sporo zmian, jak np. atrapa, inaczej zbudowane wybrzuszenie nad nią, inaczej dach, słupki, błotniki i pewno troszkę innych detali. Lusterka to też jego pomysł - myślałem, myślałem i w końcu doszedłem do tego co już on dawno wymyślił. Fotele inspirowane były fotelami z kraba V1. Oczywiście tu są większe ale pomysł w sumie ten sam. Paka jest w 100% mojego pomysłu. Lusterko w kabinie to też mój pomysł. Ja nie wyobrażam sobie jazdy bez tego pomocnika.



Na koniec się pochwalę, że jest to pierwszy w pełni modułowy pojazd mojego pomysłu. Wyjęcie silników, by np. go umyć, to ok. 5 minut pracy. Kabina trzyma się na czterech kołeczkach i błyskawicznie się odpina. Pakę wbija się na stare belki. Odłączenie mostów to po dwie minuty na każdy. Jestem z tego samochodu naprawdę zadowolony. Mam nadzieję, że i Wam się spodoba, i w sumie liczę na komentarze.

PS. Zastanawiam się, jakie światła byłyby ładniejsze, może te prostokątne, ale postawiłem na okrągłe. Jakoś tak mnie zaciekawiła przeźroczystość :-). Oczywiście star ten miał i takie, i takie światła, a zmienić to to kwestia chwili.

A tak to jeździ. Niestety film jest krótki i nie pokazuje pełni możliwości stara. Podczas nagrania w parku z zimna umarły mi baterie w aparacie, oczywiście po powrocie do domu działały w najlepsze. Ciepłolubne cholery...



>>>>> GALERIA <<<<<
_________________

Ostatnio zmieniony przez aro_kal 2008-10-13, 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
makorol 
VIP


Wiek: 24
Dołączył: 20 Lis 2004
Wpisy: 666
Skąd: Bystrzyca / Wrocław
Wysłany: 2008-10-13, 17:05   

ZIELONY !!!!!!
Piękny Star. Idealne proporcje, duże koła, ładna paka, no i te kolory... Ach !!!

Możesz pokazać jakieś zdjęcia podwozia, bo galeria jeszcze niepubliczna??
_________________
Pozdrawiam, Makorol.
 
 
 
 
ImpreSariO 


Wiek: 30
Dołączył: 24 Lut 2007
Wpisy: 578
Skąd: Wrocław, Wysoka
Wysłany: 2008-10-13, 17:20   

Wypas! Bardzo mi się spodobał twój Star. Jest to druga trialówka która mi się podoba (pierwsza to ta Duke'a). Nie dość że funkcjonalna, bo jak napisałeś można ją rozebrać w parę minut i do tego przejechała po kamieniu jak chciała, to ma do tego świetny wygląd. Zielony kolor wygląda świetnie choć przez chwile myślałem że to Lime. Świetna robota. Brawo!
Ostatnio zmieniony przez ImpreSariO 2008-10-13, 17:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 29
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Kraków i Bytom
Wysłany: 2008-10-13, 17:48   

Aro piękna trialówka!
O walorach technicznych nie będę się rozpisywał. Wszyscy dobrze Cię znamy i wiadomo, że tam jest wszystko zrobione na 150% normy. Zresztą już po przednim moście było widać, że nie odpuściłeś w żadnym parametrze.
Co do wyglądu - tu również perfekcja, wiadomo trzeba było pójść na kompromisy - w końcu to trial, więc pewnie jakiś MT będzie mógł się przyczepić do czegoś. Ja jestem pod dużym wrażeniem.
Podziwiam też upór w zdobywaniu tych kolorów klocków. Lecz w tym przypadku zupełnie nie potrzebny. Brązowy kolor paki sugeruje, że jest ona drewniana, a tak chyba w tych starach nie było, prawda? :) (jak jakiś czas temu słyszałem, że skupujesz te kolory to byłem pewien, że pokażesz nam jakąś starą radziecką trialówkę).

Gratuluje super ciężarówki!




ps. nie umiem się doczekać upublicznienia galerii
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 34
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2025
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2008-10-13, 17:56   

No nareszcie! :)

To było tak:
od dwóch lat Aro budował maszynki do wygrywania, a gdy mu marudziłem o estetyce, to się zarzekał, że "nie umie". Dobrze, wiedziałem, że to nie prawda. Choć już traciłem nadzieję, że da się przekonać. Na szczęście Arek to zawzięty typ.
Gdy zobaczyłem tę ciężarówkę podczas naszego ostatniego spotkania w Parku, szczęka opadła mi dość nisko i musiałem się mocno przytrzymać ziemi, żeby nie sturlać się do jeziorka.
Ogólnie Star jest śliczniutki, a dobór kolorów dał wspaniały efekt.

Jako stary maruda pozwolę sobie wsadzić też kilka drobnych uwag, które myślę nie zmącą ogólnej pochwały:
-brak podłogi w kabinie, brak otwieranych drzwi, brak pokrywy silnika;
-fotele chyba ciut za szerokie;
-skalowanie szerokości - 22 kropki kabiny + 2 kropki na błotniki byłoby lepiej.
-trochę dziwnie wygląda ze skręconymi kołami.

Ale trudno się nie zachwycić :)
Ostatnio zmieniony przez smyk 2008-10-13, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 45
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2523
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-13, 17:57   

Piękny! I w dodatku zielony! Jednak Star musi być zielony... Może i pakę zrobisz zieloną?

Estetyka legowych trialówek rozwija się w błyskawicznym tempie.
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Robson 


Wiek: 27
Dołączył: 31 Sie 2006
Wpisy: 709
Skąd: Łódź-Bałuty
Wysłany: 2008-10-13, 18:05   

V1 napisał/a:
Może i pakę zrobisz zieloną?

No chyba zart ?
Jest śliczna "drewniana"

Chciałem takiego stara zrobić ale MT a nie TrTr i zrobie. Jak narazie Twój powala !
_________________
Cb1100RR
 
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 45
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2523
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-13, 18:32   

I właśnie dlatego niezbyt pasuje.
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Scrat 


Wiek: 27
Dołączył: 24 Cze 2008
Wpisy: 543
Skąd: Lubań
Wysłany: 2008-10-13, 18:38   

Zielony! Piękny. Brązowa paka też wygląda pięknie. Oj pooglądam sobie jak będzie galeria publiczna. Aż samemu zachciało mi się jakiejś ciężarówki. Jeśli tak mają wyglądać trialówki w następnym sezonie...
_________________
whbricks || facebook
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5001
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-13, 18:45   

Piękny jest, tylko mu świateł brakuje do pełni urody :P
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Iskra 


Wiek: 28
Dołączyła: 01 Cze 2007
Wpisy: 422
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-13, 18:48   

O kurczę, ale ładny. I do tego brązowo-zielony. Takie trialówki to ja lubię. :)
Fajnie, że zmierzacie gdzieś w stronę model team zamiast jeździć jakimiś dziurawymi ramami na kołach.
 
 
 
Ciamek 
VIP
Ciamosław Ciamek


Wiek: 36
Dołączył: 24 Cze 2004
Wpisy: 2316
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-10-13, 18:51   

Cytat:
Fajnie, że zmierzacie gdzieś w stronę model team zamiast jeździć jakimiś dziurawymi ramami na kołach.

Właśnie - brawo!
Więcej trucka w truck-trialu - wreszcie coś dla oka : oP
_________________
Zdrufko, Ciamek
Ostatnio zmieniony przez Ciamek 2008-10-13, 18:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 1909
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2008-10-13, 19:18   

Wypowiedzi Iskry i Ciamka w tym dziale mowia chyba same za siebie :D
Maszyna jest genialna.
<3 Zielona kabina <3
Jest po prostu genialny. Zlamie regulamin, co modowi nie przystoi, tak samo vipowi, ale musze to powiedziec: JEST ZA******Y!!! - Cenzura, tzn Longer :P
Normalnie zakochalem sie, slow mi braklo, jutro siadam do mojego 266, ktory juz nie bedzie 266 ;)
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Ostatnio zmieniony przez M_longer 2008-10-13, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Robson 


Wiek: 27
Dołączył: 31 Sie 2006
Wpisy: 709
Skąd: Łódź-Bałuty
Wysłany: 2008-10-13, 19:39   

Wiecie ale moim zdaniem MT + TrTr nie daje takie efektu w terenie jak dziurawe TrTr bo są dużo cięższe i do tego ma co odpadać ... Myślę że powinny to być dwie odrębne kategorie...
_________________
Cb1100RR
 
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 1909
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2008-10-13, 19:47   

A ja mysle, ze wlasnie efekt jest lepszy. Wiecej odpada, wiecej sie dzieje. Poza tym, widok ladniejszej ciezarowki robi wieksze wrazenie, przyciaga wiecej ludzi i ogolnie jest fajniej.
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,082 sekundy. Zapytań do SQL: 10