Kolejny projekt Sariela i znowu duże, jak najbardziej pozytywne zaskoczenie, przede wszystkim jeżeli chodzi o rozwiązania techniczne.
Jako początkujący AFOL niektóre konstrukcje widzę po raz pierwszy w życiu - ot, proszę - oś pływająca.
Po bliższym zaznajomieniu się z opisem i przeanalizowaniu dość dokładnych zdjęć muszę przyznać, iż rozwiązanie jest wręcz fenomenalne i niesamowicie pomysłowe. Nie trzeba filmu by oczami wyobraźni zobaczyć jak to wszystko pracuje, a zdjęcia jedynie potwierdzają to stwierdzenie.
Skrzynia biegów też prezentuje się bardzo korzystnie - odpowiednio zróżnicowane przełożenia w przód i w tył urozmaicają funkcjonalność modelu, co tylko podnosi jego punktację.
Jeżeli chodzi o wygląd, to nie wiem, ale chyba jestem ślepy albo chory, bo uroda tego "dziwoląga" wcale mi nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie ;)
Dzięki. Pietruch_15, dodanie tego wachacza nie pozwoliłoby osi się przekręcać, bo w tej chwili robi to wzdłuż osi wału napędowego. Ale jakby dodać drugiego kardana na wale, to już powinno działać.
Po dokładnym zastanowieniu zgadzam się oczywiście, że bez wału to zawieszenie się rozpadnie, ale wydaje mi się, że obciążony jest tylko przy skręcie. Bo tak: wagę biorą na siebie amortyzatory, utrzymanie osi za pojazdem biorą na siebie dolne cięgna, które są poziomo w jednej linii w wałem. Spróbuję pokazać to na filmie, wydaje mi się że tylko podczas skrętu oś obciąża wał.