Punkty w zawodach a liczba osi

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

Punkty w zawodach a liczba osi

#1 Post autor: aro_kal »

Nie chcę wywoływać bezsensownej wojny i dyskusji, dlatego zwracam się z prośbą. Nie piszcie tu za dużo, ograniczcie się do konkretów, przemyślcie swoją wypowiedź, niech będzie konstruktywna.

Dwa lata temu i wcześniej, kiedy trucktrial u nas raczkował, był przepis by premiować samochody z większą liczbą osi. Doszedłem do wniosku, że nie był on wcale zły, tylko może nienajlepiej wprowadzony w życie. Wtedy profity z większej liczby osi były gigantyczne. Dziś nie mamy tego w ogóle. Pewnie dlatego, że samochód na większej liczbie kół lepiej pokonuje nierówności i przeszkody, ale... Ileż ciężej wykonać taki pojazd, ile więcej pieniędzy potrzebne na klocki, jak duże są straty mocy na dodatkowych zębatkach, których taki pojazd potrzebuje.

Moja propozycja jest taka: wprowadźmy dzielenie czasu przejazdu pojazdu z trzema osiami przez 1,15, a pojazdu z czterema osiami przez 1,25. To są niewielkie bonusy, ale mogą one zachęcić ludzi do budowania pojazdów wieloosiowych. Może dzięki temu urozmaicą się konstrukcje i zawody zyskają na atrakcyjności. Jakoś musimy wyplenić z zawodów pojazdu dwuosiowe.

Współczynniki są tylko pewną luźną propozycją. Równie dobrze można dać 1,2 i 1,4. Myślałem nad tym od miesiąca. Troszkę to pode mnie jest, bo właśnie mam ochotę na trzy osie, ale jakoś po prostu się to nie opłaca. Może by tak mnie i innych zachęcić do budowy lekką zmianą przepisów?

PS. Jak wolicie to współczynniki te można stosować już po policzeniu punktów za etap, wtedy jednak punkty przez nie mnożąc.

SENKS

DODAŁEM
Sariel pisze:Trochę też sam sobie przeczysz - po co premiować pojazdy powyżej 4x4, skoro jak sam piszesz lepiej radzą sobie w terenie?
Lepsze pokonywanie nie oznacza od razu szybszego. A właśnie na stratach mocy duże ciężarówki tracą najwięcej czasu. Chciałem to wyrównać.

I prosiłem by nie pisać pierdół w tym temacie, ale nie da się. Sariel musi dobić do 3000 wypowiedzi w tym temacie :-/. Spróbujcie pisać po jednej wypowiedzi. Powinno wystarczyć. Ja i tak na kształt przepisów nie mam wpływu. Może ktoś to weźmie pod uwagę.
Ostatnio zmieniony 2008-11-29, 12:13 przez aro_kal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 709
Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
brickshelf: robson1903
Kontakt:

 

#2 Post autor: Robson »

Bardzo dobra myśl.
Cały czas myśle o swojej trialówce.
I próbuje złożyć taka najlepsza(chyba każdy tak chce), ale najlepsza to wychodziła 2 osiowa lekka z liftarmów i beamów ... Najlepiej jeszcze z jednym silnikiem i na 94 :P
No to teraz można to połączyć ale z 3-4 osiami. Marzy mi się 4 osiowy truck, ale nie miał by szans jeżeli chodzi o zawody z 2 osiowymi, wiec takie zmiany są jak najbardziej na rękę :P
Mój głos już masz że jestem za!
Cb1100RR

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#3 Post autor: Sariel »

Ja jestem przeciw. Mamy już kupę przepisów narzucających wymiary, wagę, napęd (bo przelicznik) i niemalże kolor siedzeń, nie widzę sensu uwzględniania jeszcze liczby osi. Czterokołowca zawsze będzie łatwiej zbudować, niezależnie od przepisów. I niezależnie od nich zawsze będą ambitni z potworami typu Oshkosh 8x8 Duke'a. Trochę też sam sobie przeczysz - po co premiować pojazdy powyżej 4x4, skoro jak sam piszesz lepiej radzą sobie w terenie? Miałoby to sens gdyby wszyscy jeździli na maksymalnie uproszczonych czterokołowcach, a takiej tendencji nie widzę.
Robson: z praktyki wiadomo, że pierwsza trialówka na ogół ma małe szanse, nieważne czy ma 4 koła czy 40.
Ostatnio zmieniony 2008-11-29, 11:51 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 709
Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
brickshelf: robson1903
Kontakt:

 

#4 Post autor: Robson »

Sariel pisze:Robson: z praktyki wiadomo, że pierwsza trialówka na ogół ma małe szanse, nieważne czy ma 4 koła czy 40.
Pierwsza na forum :P W moim domowym zakątku już kilka jeździło xD
Cb1100RR

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#5 Post autor: Sariel »

W domowym zakątku to nawet mój Star wymiatał. A potem wyjechał na trasę i umarł.
Ostatnio zmieniony 2008-11-29, 11:57 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#6 Post autor: Pietruch »

Zaraz wszystko przekreślacie, z takim podejściem daleko nie zajdziemy. Ciężarówki większe od czterokołowych, naprawdę buduję się trudno, jest wiele problemów o których nawet nam się nie śniło i uważam że taka "pomoc" o jakiej pisze Arek będzie w porządku.
Sariel pisze:Mamy już kupę przepisów narzucających wymiary, wagę, napęd (bo przelicznik) i niemalże kolor siedzeń, nie widzę sensu uwzględniania jeszcze liczby osi.
A co ma piernik do wiatraka Sariel? Przecież to nie jest przepis który coś Ci narzuca, on ma tylko wyrównywać szanse i uważam że dodatkowy punkt w regulaminie nikomu nie zaszkodzi.
BTW: Jeżeli ktoś o coś prosi, to uszanujecie to, proszę.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#7 Post autor: TT »

aro_kal pisze:...dlatego, że samochód na większej liczbie kół lepiej pokonuje nierówności i przeszkody, ale... Ileż ciężej wykonać taki pojazd, ile więcej pieniędzy potrzebne na klocki, jak duże są straty mocy na dodatkowych zębatkach, których taki pojazd potrzebuje.

Co do strat mocy to zgadzam się w 100%. Tylko teraz jest pytanie, czy problem straty mocy nie pokrywa/równoważy się z tym, że samochód na większej liczbie kół lepiej pokonuje nierówności i przeszkody.
Na pewno pojazdy z większa ilością osi są znacznie ciekawsze i trudniejsze. Szczególnie jeśli chodzi o zawieszenie (eliminuje to w pewnym stopniu banalne kolebki itp.). Ale to wyzwanie dla budowniczego - moim zdaniem trial to 50% zabawa na torze i 50% zabawa przy budowaniu. Zaangażowanie budowniczego (kasa, czas, trud) nie przekłada się bezpośrednio na wyniki na torze i nie powinny być dodatkowo punktowane (To tak jakby punktować ludzi za jazdę na kołach z JG zamiast na kołach z motoru, bo mimo gorszych właściwości lepiej wyglądają).

Problem strat mocy można jeszcze bardziej rozwinąć i rozważać nie tylko pod względem ilości osi, ale też użycia bądź też nie dodatkowego silnika do atrapy (który nie wlicza się do przelicznik), więcej niż 1 batboxa itp.

Na prawdę ciężko jednoznacznie i obiektywnie rozstrzygnąć ten problem.
Zobaczmy jakie argumenty jeszcze będą padały. Myślę, że Duke nam może powiedzieć kilka konkretów na ten temat - ma doświadczenie z kilku osiową ciężarówką jak i z pojazdami 4x4 :)
Ostatnio zmieniony 2008-11-29, 12:33 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#8 Post autor: Pietruch »

TT pisze:Zaangażowanie budowniczego (kasa, czas, trud) nie przekłada się bezpośrednio na wyniki na torze i nie powinny być dodatkowo punktowane (To tak jakby punktować ludzi za jazdę na kołach z JG zamiast na kołach z motoru, bo mimo gorszych właściwości lepiej wyglądają).
Przecież nikt specjalnie nie będzie budował ciężarówki 8x8 żeby zyskać tych parę marnych punkcików. Dlaczego i za co większe ciężarówki mają dostawać po dupie, za to że są większe? One też chcą wygrywać, ale bez pomocy jest to praktycznie niemożliwe.
Te dodatkowe punkty nie są przyznawane za grubość portfela, one mają tylko trochę pomóc w zbliżeniu się do podium i tak reszta zależy od NAS.
Ostatnio zmieniony 2008-11-29, 12:38 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#9 Post autor: Sariel »

Pietruch, ale Twoje pytanie można łatwo odwrócić: dlaczego i za co większe ciężarówki mają dostawać ekstra punkty? Za ambicję twórcy? Wydaje mi się, że ta zawsze jest wynagradzana uwagą ze strony innych, zainteresowaniem, które są z reguły wielokrotnie większe niż w przypadku czterokołowców. Poza tym te zawody miały w zamierzeniu wyłaniać ciężarówki najbardziej skuteczne, nie najbardziej ambitne. Argument że z wieloma osiami trudniej do mnie nie trafia, sorry - na tym to polega, gdyby wszystko było tak samo łatwe TrTr byłoby nudne. Hej, z dyframi też jest trudno, dlaczego nie ma premii za zmieszczenie dyfrów w mostach?
Z zasady jestem przeciwny zmienianiu regulaminu wg zasady "bo mam z czymś problem, więc dajcie mi coś extra". Jak rozwiążesz trudny problem, to czymś extra będzie prędkość z jaką wszyscy rzucą się oglądać jak to zrobiłeś.
Ostatnio zmieniony 2008-11-29, 12:54 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 709
Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
brickshelf: robson1903
Kontakt:

 

#10 Post autor: Robson »

No to OT i wszyscy jezdzimy 4x4 bo 8x8 i tak nie ma szans :)
Pozdrawiam
Cb1100RR

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#11 Post autor: TT »

Pietruch_15 pisze:Przecież nikt specjalnie nie będzie budował ciężarówki 8x8 żeby zyskać tych parę marnych punkcików.
???

Samemu mi marzy się porządne 8x8. Myślę, że sprawność takiej konstrukcji rekompensuje straty mocy. Do tego dochodzi raz lepsza przyczepność (raz więcej kół). Masa zabawy podczas budowy (to wynika z trudności takich okładów). Rośnie Ci SKILL i uznanie w światku trialowców :) Spójrz na to z innej strony, a nie tylko z perspektywy tych "paru marnych punkcików", bo takiego podejścia do całej zabawy chyba nikt nie ma.

Ja nie przekreślałbym inicjatywy Aro, ale to trzeba rozważyć obiektywnie, żeby bez podstawnie nie faworyzować innych pojazdów
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#12 Post autor: Sariel »

Chciałbym delikatnie przypomnieć, Robsonowi w szczególności, że Duke trzasnął wielkiego, skomplikowanego, i zapewne drogiego Oshkosha bez zająknięcia się ani słowem o premiach dla siebie, a potem zdobył nim tytuł Trialówki Roku. Ta myśl trochę by mnie zawstydziła na Waszym miejscu.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#13 Post autor: aro_kal »

A czy ja dobrze pamiętam, że on zdobył ten tytuł w głosowaniu na forum? Bo jeśli tak to wiesz jakie to ma odniesienie do osiągów na torze.

Cały czas proszę, byśmy unikali takich debilnych wymian zdań. Niech jedna osoba napisze raz, góra dwa razy. Wszystko będzie jasne. Nie próbujmy nikogo na siłę przekonywać. Każdy chyba wie co myśleć. Cenię sobie odpowiedzi zarówno za jak i przeciw. Czy potem zostanie to uwzględnione w regulaminie (czyt. przywrócone ze sporo mniejszymi współczynnikami) to już nie ode mnie zależy.

ZAPOMNIAŁEM

Duże ciężarówki są mniej zwrotne i tracą czas wykonując niektóre manewry na trzy razy.
Ostatnio zmieniony 2008-11-29, 13:44 przez aro_kal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#14 Post autor: Pietruch »

aro_kal pisze:Dwa lata temu i wcześniej, kiedy trucktrial u nas raczkował, był przepis by premiować samochody z większą liczbą osi.
Zgadza się, był taki przepis. Na pewno czemuś służył i wiem że tak było, bo wątpię żeby ktoś sobie to wymyślił o tak dla zasady.
Sariel, rozumie Twoje wątpliwości, ale z obserwacji wynika że większe konstrukcje nie mają szans z mniejszymi. Nie wiem jakbyś się starał nie zrobisz ciężarówki 8x8 tak zwinnej i sprawnej jak 4x4. Jeżeli ktoś chce zbudować coś większego, z miejsca wiadomo że nie ma szans, ale można choć trochę to zmienić. Każdy chce zająć jakieś dobre miejsce, ale czasem trzeba tym "słabszym" pomóc. I tak dodając te punkty ciężarówka ma nadal niewielkie szanse, ale to już jest bliżej, niż dalej podium.
Oczywiście zaraz usłyszę że nie chodzi o podium i takie tam blabla, ale to chociaż wyrówna szanse i będziemy mogli ze sobą rywalizować - inaczej będzie to samo, ma dużą ciężarówkę więc ma małą szansę, super.
TT pisze:Spójrz na to z innej strony, a nie tylko z perspektywy tych "paru marnych punkcików", bo takiego podejścia do całej zabawy chyba nikt nie ma.
Ja nie liczę na te małe punkty, nawet ich nie chcę, ale wkurza mnie to że zawsze szukacie dziury w całym.
Ja napisałem tak, a zaraz Sariel dopisał że można to łatwo odwrócić. Można i co z tego!
Z takim podejściem to [...] nic nie zrobimy.
Ostatnio zmieniony 2008-11-29, 13:49 przez Pietruch, łącznie zmieniany 4 razy.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

Re: Punkty w zawodach a liczba osi

#15 Post autor: Sariel »

aro_kal pisze:I prosiłem by nie pisać pierdół w tym temacie, ale nie da się. Sariel musi dobić do 3000 wypowiedzi w tym temacie :-/
Pewnie że muszę. Słyszałem, że za 3000 dostaje się od Maćka ciasteczko :)

[ Komentarz dodany przez: Pietruch_15: 2008-11-29, 13:55 ]
Ja rozdaję batoniki. :P To Twoje mroczne poczucie humoru... Na Twoim miejscu uważałbym, bo ktoś może nie wytrzymać... ;)

ODPOWIEDZ