[MOC] Morgan

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#16 Post autor: Sariel »

Przy użyciu pewnej ilości siły można, między silnikiem a mechanizmem kierownicy jest sprzęgło.

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#17 Post autor: Jerac »

Tak się zastanawiam czy jakby nie zrobić tych nadkoli dłuższych o jeden stud to nie sprawilo by to czasem że promień skrętu się znacznie poprawi? Można też zwiększyć prześwit o jeden plate, to też sporo by dało...

Oczywiście wygląd na tym ucierpi, ale funkcjonalność bardzo zyska.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#18 Post autor: Sariel »

Pewnie tak, ale jako że to MT, stawiałem wygląd nad funkcjonalnością :)

Awatar użytkownika
caro
Posty: 496
Rejestracja: 2008-08-26, 09:23
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: caro

 

#19 Post autor: caro »

No i świetnie ci się to udało :) Model wytrzyma ponad miesiąc ? czy idzie na żyletki gdy tylko zacznie powstawać nowy projekt?
Powoli Astra GSI

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#20 Post autor: Sariel »

Już zaczął iść na żyletki, bo potrzebowałem trochę skosów do ratraka :)

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#21 Post autor: Emilus »

NAreszcie Twój model jest także MT:-)
Klasa!

Jak dla mnie b. ładny a i funkcjonalny, choć osobiście preferowałbym b. funkcjonalny i ładny ale to zboczenie...

Mrutek

#22 Post autor: Mrutek »

No i znowu za wolno jeździ ;-) Pewnie dla bezpieczeństwa chomika... I dlaczego chomik nie ma zapiętych pasów?
A teraz serio: Czuję jakiś niedosyt.
Do widocznego pudełka na baterię sie nie przyczepię bo uważam za cud, że to wszystko jakoś upchnąłeś. Natomiast napęd wydaje mi się jakiś przekombinowany. Jestem przekonany, że mniejszy silnik PF zupełnie by wystarczył i zajmowałby mniej miejsca. Uważam tak ponieważ buduję właśnie (czy go skończę to inna sprawa) auto sportowe, w którym dyfer jest napędzany poprzez zębatkę chyba 40-zębną (taka duuuża) osadzoną na "małym" silniku. Proste jak budowa cepa, a auto (podwozie) zasuwa jak szalone. Silnik jest umieszczony za tylną osią, a baterie (na razie) na dachu. Na razie prototyp bez zawieszenia na zasadzie "jak to będzie działało". Dlatego, jeszcze raz, szacun za upchnięcie mechaniki, zawieszenie, itp.
Sztudowa ramka szyby (za to samo mnie kiedyś zjechali) i sztudy z tyłu auta nie powalają mnie na kolana i nie pozwalają uznać auta za Twój najlepszy model. Sam wiesz, że stać Cię na więcej. Uznaje go za taki mały relaks między jednym genialnym tworem, a drugim.
Na koniec pytanie: Jak sie sprawdza Twoje nowe przednie zawieszenie? Chodzi mi dokładnie o to czy po skręcie koła prostują sie w jakiś zadowalający sposób?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#23 Post autor: Sariel »

Chomik jest tak gruby, że ciężko go zmieścić w pasy ;)
Zawieszenie samo się nie prostuje, ale na sterowanie reaguje zadowalająco. Zamierzam w najbliższym czasie wykorzystać je w nowej ciężarówce wyścigowej, i to pewnie więcej powie o jego przydatności.

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#24 Post autor: Jerac »

O własnie - czy mógłbyś w swoim technicznym geniuszu wymyślić skuteczne rozwiązanie automatycznego powrotu pojazdu do jazdy na wprost? Kombinowaliśmy kiedyś z robsonem z gumkami które miały ściągać układ do położenia centralnego, ale nie działało to doskonale...

Nie żartuję - to wciąż jest dla mnie otwarty problem który zabiera sporo z bawialności takiego zwykłego autka do pojeżdżenia sobie po pokoju :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#25 Post autor: Sariel »

Nie wiem czy bym potrafił, bo nigdy nie próbowałem :) Nie posiadam w mieszkaniu tak długich prostych, żeby problem odbijania na wprost jakoś szczególnie mi doskwierał :)

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#26 Post autor: Jerac »

A w sumie jak to jest że jak się w normalnym samochodzie puści kierownicę to się sama... "odkręca" i samochód zaczyna jechać prosto? Może jakby jakoś odłączać silnik od sterowania to też się tak stanie w modelu?
Ostatnio zmieniony 2009-01-05, 16:05 przez Jerac, łącznie zmieniany 1 raz.

Roug

#27 Post autor: Roug »

Jerac pisze:A w sumie jak to jest że jak się w normalnym samochodzie puści kierownicę to się sama... "odkręca" i samochód zaczyna jechać prosto?
To wszystko dzięki temu że samochody posiadają geometria skrętna Ackermanna, bez niej zostały by w tym samym miejscu.
Nie wiem czy bym potrafił, bo nigdy nie próbowałem
Spróbuj! Dla dobra nas wszystkich;)
Ja osobiście też wolę taki odbijający układ skrętu.
Ostatnio zmieniony 2009-01-05, 16:21 przez Roug, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#28 Post autor: Sariel »

Jerac pisze:A w sumie jak to jest że jak się w normalnym samochodzie puści kierownicę to się sama... "odkręca" i samochód zaczyna jechać prosto? Może jakby jakoś odłączać silnik od sterowania to też się tak stanie w modelu?
I tu właśnie wkraczamy w dziedzinę w Lego wciąż nieosiągalną: hydraulikę. Współczesne samochody mają kierowanie wspomagane przy użyciu przekładni hydrodynamicznych. Namówcie Lego na produkcję części potrzebną do takich przekładni, w tym np. zaworów obrotowych, po drodze najlepiej jeszcze łożyska kulkowe, i voilla - macie sterowanie które powraca do pozycji na wprost. Nic prostszego, prawda? :)
Ostatnio zmieniony 2009-01-05, 18:44 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrutek

#29 Post autor: Mrutek »

Widzę, że wszyscy mają podobny problem...:-)))
Jerac pisze:O własnie - czy mógłbyś w swoim technicznym geniuszu wymyślić skuteczne rozwiązanie automatycznego powrotu pojazdu do jazdy na wprost? Kombinowaliśmy kiedyś z robsonem z gumkami które miały ściągać układ do położenia centralnego, ale nie działało to doskonale...
Też kombinowałem i w końcu się udało, i ma to coś wspólnego z geometrią Ackermanna.
Obrazek
Najważniejsza jest gumka i te 2 szare liftarmy. Zębatki niewskazane. Zamiast nich np. te 2 czarne bolce i coś a'la korba (to co wisi na czarnej belce) połączona z silnikiem. Bez sprzęgła wszystko siada przy skręcie gdy silnik pracuje na zwarciu. Luzy w mechanizmie napędowym układu są prawie bez znaczenia - wszystko ściąga gumka. Niestety pozostaje zabawa dopasowania siły gumki do sprzęgła i silnika aby wszystko działało. Ale i tak jest nieźle. Niestety rozebrałem oryginał - i tak był toporny. Jestem pewien, że gdyby Sariel zechciał to jakoś dopracować na swoim poziomie to efekt mógłby być niezły.
Ostatnio zmieniony 2009-01-05, 19:55 przez Mrutek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#30 Post autor: Bricksley »

Świetny model :) I jak by nie patrzeć to kolor czarny mu pasuje.

Z ta powaracjącą kierownicą, to może zamiast kombinować z układem skrętnym zasosować gumki w kierownicy na pilocie? Puszczamy kierownicę (czy to za pomocą czego skręcamy) a wtedy wajcha na pilocie powraca do standardowej pozycji. Tylko, że takie rozwiąznie ma sens jedynie w modelach gdzie skręt odbywa się dosyć szybko.
Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ