[WIP] Snowgroomer
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[WIP] Snowgroomer
Na prośbę kilku osób - aktualne zdjęcia z budowy:
Strasznie dużo zawsze piszę o swoich MOCach, więc tym razem się skrócę: to jest samo podwozie, na razie z ośmioma silnikami (dojdą jeszcze trzy). Jeden (z przodu) jest jeszcze niepodłączony do niczego, będzie mrugał światłami, pozostałe siedem silników już działa jak powinno. Nadwozie będzie czerwono-czarne, z użyciem czerwonych paneli, przód jest tam gdzie są dwa niezamocowane siłowniki pneumatyczne. Gąsienice obłożone belkami (na razie 20-kilka belek, dojdzie jeszcze setka), każda z czterema niezależnie zawieszonymi kołami jezdnymi. Napęd 2 x PF XL + PF Medium do skrętu, połączone nowym typem subtraktora. Zasilanie z dwóch battery boxów na nadwoziu. W środku podwozia widać kompresor w włącznikiem ciśnieniowym - patent znany ze starej elektryki z pole reverserami, tu powtórzony na switchu PF. Wymagał użycia dwóch małych siłowników, bo switch PF chodzi ciężej, i z jedną gumką działał na styk - tzn. jak ciśnienie w airtanku zeszło do zera i się głośno kichnęło, to się uruchamiał. Tak jak jest teraz uruchamia się już przy niskim ciśnieniu. Z tyłu ramię na którym będzie tacka wygładzająca śnieg za ratrakiem, z przodu ramię lemiesza z mechanizmem przechylania go na boki. Cały ten interes waży dobrze ponad półtora kilo bez bboxów. Wiem, że w środku wygląda jak po bombardowaniu, ale to akurat norma dopóki nie ma nadwozia :)
Strasznie dużo zawsze piszę o swoich MOCach, więc tym razem się skrócę: to jest samo podwozie, na razie z ośmioma silnikami (dojdą jeszcze trzy). Jeden (z przodu) jest jeszcze niepodłączony do niczego, będzie mrugał światłami, pozostałe siedem silników już działa jak powinno. Nadwozie będzie czerwono-czarne, z użyciem czerwonych paneli, przód jest tam gdzie są dwa niezamocowane siłowniki pneumatyczne. Gąsienice obłożone belkami (na razie 20-kilka belek, dojdzie jeszcze setka), każda z czterema niezależnie zawieszonymi kołami jezdnymi. Napęd 2 x PF XL + PF Medium do skrętu, połączone nowym typem subtraktora. Zasilanie z dwóch battery boxów na nadwoziu. W środku podwozia widać kompresor w włącznikiem ciśnieniowym - patent znany ze starej elektryki z pole reverserami, tu powtórzony na switchu PF. Wymagał użycia dwóch małych siłowników, bo switch PF chodzi ciężej, i z jedną gumką działał na styk - tzn. jak ciśnienie w airtanku zeszło do zera i się głośno kichnęło, to się uruchamiał. Tak jak jest teraz uruchamia się już przy niskim ciśnieniu. Z tyłu ramię na którym będzie tacka wygładzająca śnieg za ratrakiem, z przodu ramię lemiesza z mechanizmem przechylania go na boki. Cały ten interes waży dobrze ponad półtora kilo bez bboxów. Wiem, że w środku wygląda jak po bombardowaniu, ale to akurat norma dopóki nie ma nadwozia :)
Ostatnio zmieniony 2009-01-07, 21:35 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Ale mi tu 8 kanałów idealnie wystarcza. Te 3 nadprogramowe silniki to:
- PF XL w napędzie, który jest podłączony pod jedno wyjście z drugim
- PF Medium w kompresorze, który będzie podpięty przez włącznik ciśnieniowy, więc włączany automatycznie
- PF Medium mrugający częścią świateł, który będzie włączony na stałe razem ze światłami
- PF XL w napędzie, który jest podłączony pod jedno wyjście z drugim
- PF Medium w kompresorze, który będzie podpięty przez włącznik ciśnieniowy, więc włączany automatycznie
- PF Medium mrugający częścią świateł, który będzie włączony na stałe razem ze światłami
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Ma być 11...bartek_mi pisze:trudno sie nie zgodzic :)
8 silnikow.....
Dobra, po ochłonięciu teraz kilka pytań:
Co to będzie umieć oprócz jazdy? Opuszczanie lemiesza i 'wygładzacza'? Wspominałeś coś o wyciągarce?
Nie mogłeś użyć starego switcha na przejściówkach?
Podoba mi się bateria kompresorków zamocowana do beveli z36 ;)
Wiem. Ale właśnie pokazałeś że jesteś na granicy... ;)Sariel pisze:Ale mi tu 8 kanałów idealnie wystarcza. Te 3 nadprogramowe silniki to:
Ostatnio zmieniony 2009-01-07, 21:50 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
I w ten sposob na 2010 rok mozemy sie spodziewac systemu PF na 8 kanalow, kazy po 4 podkanaly, zeby Sariela nie ograniczac za bardzo ;]M_longer pisze:Wiem. Ale właśnie pokazałeś że jesteś na granicy... ;)Sariel pisze:Ale mi tu 8 kanałów idealnie wystarcza. Te 3 nadprogramowe silniki to:
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Nie mam ani jednego starego switcha. Oprócz jazdy, która pochłania 3 silniki, to wszystkie pozostałe funkcje jakie mają Pisten Bully, czyli:
- opuszczana tacka z tyłu, z rozkładanymi na boki skrzydłami
- trzysekcyjny HDS na obrotnicy za kabiną (3 silniki bo na siłownikach śrubowych)
- opuszczany i przechylany na boki lemiesz z przodu, jak dobrze pójdzie to również ze składanymi skrzydłami
- komplet oświetlenia, w tym część mrugająca
- cała pneumatyka sterowana zdalnie: zawory przełączane silnikami i zasilane z automatycznego kompresora z airtankiem
I to wszystko, wyciągarki nie planuję. To nie jest jakiś bardzo dziki zestaw funkcji, są dokładnie takie jak w oryginalym ratraku, więc ta liczba 11 silników wyszła dość naturalnie. Acha, jak Ci się Longer widzi ta obelkowana gąsienica? Proporcjonalnie szeroka?
- opuszczana tacka z tyłu, z rozkładanymi na boki skrzydłami
- trzysekcyjny HDS na obrotnicy za kabiną (3 silniki bo na siłownikach śrubowych)
- opuszczany i przechylany na boki lemiesz z przodu, jak dobrze pójdzie to również ze składanymi skrzydłami
- komplet oświetlenia, w tym część mrugająca
- cała pneumatyka sterowana zdalnie: zawory przełączane silnikami i zasilane z automatycznego kompresora z airtankiem
I to wszystko, wyciągarki nie planuję. To nie jest jakiś bardzo dziki zestaw funkcji, są dokładnie takie jak w oryginalym ratraku, więc ta liczba 11 silników wyszła dość naturalnie. Acha, jak Ci się Longer widzi ta obelkowana gąsienica? Proporcjonalnie szeroka?
a więc tak to powstaje :D ! czekam na wynik końcowy!!!
SqqSE nie lubić Jarec! http://shutupwomangetonmyhorse.com/