[IDEA] Dyferencjał z ograniczonym uślizgiem

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#31 Post autor: Sariel »

Nie. Bo 1. sprzęgło zeżre część momentu obrotowego, 2. nie masz żadnej gwarancji, że będzie miało dość oporu, żeby ruszyć zatrzymane koło na którym stoi cała oś. A wymyśliłem to w kontekście TrTr, więc jakiekolwiek sprzęgło w napędzie mi się tam nie widzi.

marchewek

#32 Post autor: marchewek »

Sariel, wszystko super, fajnie to działa - tylko zrób teraz skręcający pojazd i pojeździj nim np po okręgu w lewo

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#33 Post autor: Sariel »

Dyfer się wyłączy jak będzie skręcał ciągle w jedną stronę, to oczywiste. Ja nie mówię że to rozwiązanie które działa idealnie - nie, jest na tyle proste że z braku możliwości korygowania pozycji krzywek może samo wyłączać dyfer podczas skrętu. Ale w 100% ratuje przed uślizgiem, i wydaje mi się lepszym wyjściem niż zupełny brak dyfra.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#34 Post autor: Pietruch »

Mała modyfikacja, może sprawdzisz ją Sariel w praktyce?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=362735
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#35 Post autor: Sariel »

Rozmawiałem z tym panem, modyfikacja jest bardzo prosta, zwiększa redukcję przed krzywkami. Powinna działać tak samo, tyle że dyfer będzie się blokował z większym opóźnieniem, co powinno pomóc przy zakrętach.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#36 Post autor: Pietruch »

Czyli problem ze skręcaniem rozwiązany, mamy pewność 100% że ratuje nas przed uślizgiem - SUPER. Sariel powinien otrzymać Nobla. :)
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#37 Post autor: Sariel »

No nie do końca rozwiązany, bo niezależnie od przełożenia jak będziesz skręcał cały czas tylko w jedną stronę, to dyfer się w końcu zblokuje. Marchewek ma rację, że jakbyś chciał jeździć w kółko to będzie trochę słabo - dyfer się szybciutko wyłączy.
Teoretycznie da się też zmieścić to na szerokość w 4 studach - wystarczy dać nowy dyfer, a po bokach koła pasowe zamiast zębatek. Tylko że wątpię żeby koła pasowe sprawdziły się w napędzie trialówki (analogicznie jak sprzęgło), ale do lżejszych pojazdów może to być bardzo dobre rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#38 Post autor: Pietruch »

W Truck Trialu kółek nie kręcimy, więc dla nas problem skrętu nie istnieje. A do innych konstrukcji ten patent jest raczej niepotrzebny.
Pozdrawiam,
Maciej

djtermoz
Posty: 176
Rejestracja: 2007-10-26, 02:33
Lokalizacja: Boston

#39 Post autor: djtermoz »

Z redukcją całość ma sens. Warto wyprobować.

Ja natomiast postanowiłem pomęczyć mój pomysł i zbudowałem prototyp przedniego mostu ze zdalna blokadą dyfra. Całość wygląda tak i działa świetnie. W połączeniu z kołami 62.4 ma idealne proporcje do Unimoga, który jednak chyba powstanie (uff).
Inne schematy: 1, 2.
Tym samym mam napęd na przednie koła, zwrotnice z redukcją (zwolnice), dyferencjał ze zdalną blokadą, całkiem spory prześwit i nisko umieszczoną oś obrotu kolebki (dzięki czemu nie buja się ona na boki jak wahadło). A wszystko to w moście który bez kół ma tylko 11s szerokości. Tyle, że ten trick działa tylko dlatego, że skanibalizowałem jeden dyferencjał (nie bijcie) żeby wyłuskać z niego zębatke 24z ze sprzęgłem i bez krzyża na oś. W LDRAW nie ma takiej części więc na schematach jest ona zaznaczona jako zębatka 24z w kolorze ciemnoszarym.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#40 Post autor: M_longer »

djtermoz pisze:Tyle, że ten trick działa tylko dlatego, że skanibalizowałem jeden dyferencjał (nie bijcie) żeby wyłuskać z niego zębatke 24z ze sprzęgłem i bez krzyża na oś
I dzięki temu to rozwiązanie nie znajdzie się w ciężarówkach TrTr 1:13 ;)
Ale pomysł na cięcie dyferencjału tak czy siak mi się nie podoba...

djtermoz
Posty: 176
Rejestracja: 2007-10-26, 02:33
Lokalizacja: Boston

#41 Post autor: djtermoz »

W trialówkach w skali 1:13 takie tricki są niepotrzebne bo mosty są z reguły szersze więc można już to zrobić inaczej i nie trzeba ciąć klocków.
M_longer pisze:Ale pomysł na cięcie dyferencjału tak czy siak mi się nie podoba...
A mnie sie podoba bo jeden dyfer kosztuje tylko $0.70 a dostajemy w zamian bardzo przydatną zębatkę (np. do skrzyni biegów albo takich tricków jak wyżej).
Ostatnio zmieniony 2009-01-16, 16:53 przez djtermoz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#42 Post autor: M_longer »

Ostatnio zmieniony 2009-01-18, 01:11 przez M_longer, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ