Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] MAN Kat
Autor Wiadomość
mienso123 


Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2007
Wpisy: 319
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-01-29, 20:46   [MOC] MAN Kat

Dobry wieczór :)



Pragnę przedstawić wam najnowszą ciężarówkę mojej roboty. Jest to, zapewne znany wam, Man Kat, tym razem w wersji 6x6. Ten typ ciężarówki brał już udział w zawodach, ale niestety brakło mi natchnienia i wytrwałości w poszukiwaniu równie ładnego modelu, dlatego nań padł ostateczny wybór.

Wymiary:
dł: 78st
szerokość: 25st
koła: 94.8mm
wysokość: 26st

Pojazd jest napędzany dwoma silnikami pfxl (1 na przednią oś, drugi na tylną), do skrętu użyłem pfm. Całość zasilają dwa bboxy umieszczone po bokach ramy, pełniące również funkcję balastu.
Głównym założeniem byłą w miarę realistyczna kabina przy jak najmniejszej wadze. Myślę że udało mi się to osiągnąć, ponieważ Man waży jedyne 2,4 kg. Jest lekki, zwinny, nie posiada kompletnie żadnych dyferencjałów. Jedyną wadą jest wykrzywiająca się przy skręcaniu tylna kolebka, ale to szczegół nie wpływający na jazdę.
Jeżeli chodzi o zawieszenie, to użyłem tutaj aż 4 kolebek. Z przodu jedną, z tyłu aż 3: dwie poprzeczne, jedna wzdłużna. Połączyłem dwa mosty kolebkowe sztywnymi belkami, ten most zawiesiłem przy ramie. Zawieszenie spisuje się dobrze. Podczas testowania, środkowa oś była wypychana do góry, przez ostatnią, musiałem więc zamontować parę amortyzatorów, która temu zapobiegła.






[Galeria WIP]
[Galeria]

wyjazd pod trylinkę:


jazda po "kupach":



A tutaj wątpiący w istnienie takiego brzydactwa mogą się przekonać o jego rzeczywistej egzystencji.


"...jak lawa- z wierzchu zimna i twarda, sucha i plugawa,
lecz wewnętrznego ognia sto lat nie wyziębi..."



Pozdrawiam i zapraszam do komentowania:
mienso123
 
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 31
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-29, 20:51   

Jak na kabinę z liftarmów wyszła bardzo ładnie. Podoba mi się patent na tylne kolebki, pomysłowe, proste i zaskakująco dobre. Jeździ bez zadyszki, jest zwinny, czekać tylko na pierwsze zawody. Gratulacje!
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5376
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-01-29, 20:52   

No to co? Ruszasz na podbój GPG? :D
Trucker i Kubrick powinni się ostro wziąć do roboty jeśli chcą pokonać tego MANa.
Bardzo podoba mi się tylna kolebka 3w1.

Dobra robota :)
_________________
m1longer.com
 
 
 
mienso123 


Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2007
Wpisy: 319
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-01-29, 20:56   

Pietruch_15 napisał/a:
Podoba mi się patent na tylne kolebki

M_longer napisał/a:
podoba mi się tylna kolebka 3w1.


Sam to wymyśliłem, ale żeby nie było, to trucker również. Zastosował to w jakimś Zile czy czymś tam, różnica polega na tym że moja wersja jest ponoć niezniszczalna.
 
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 41
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-01-29, 21:01   

Wydaje mi się, że knoby wymagają przesmarowania...

Fajnie wygląda, ake do 2 PF XL 2,4 kg to będzie słaby przelicznik.

Pozdrawiam mięsny :-)
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
 
 
 
mienso123 


Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2007
Wpisy: 319
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-01-29, 21:04   

Emilus napisał/a:
2 PF XL 2,4 kg to będzie słaby przelicznik.

Kiedyś pisałem że nie zależy mi na punktach, tylko na skuteczności samochodu, teraz mam przynajmniej pewność że wszędzie wyjedzie.
A knoby nasmaruje przed zawodami :)
Ostatnio zmieniony przez mienso123 2009-01-29, 21:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
ManiekManiak 
VIP


Wiek: 38
Dołączył: 07 Wrz 2008
Wpisy: 814
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2009-01-29, 21:18   

Zabawna sprawa, wchodzę w temat i co widzę? niemal identyczna kabina jak ta co właśnie ją tworzę do swojej trialówki:) na szczęście mój to nie MAN.

Trialówka fajna, zgrabna i "daje radę", podoba mi się.
 
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-01-29, 21:24   

Bardzo fajna maszyna. Skacze po przeszkodach, jak młoda ........
Mam nadzieje, że w galerii będzie kilka szczegółowych foto tylnego zawieszenia i zwrotnic - do zwrotnic chyba, będę miał zastrzeżenia :P
Szkoda, że przelicznik tak nie korzystny, ale może nie jest stracony jeszcze - jak zamienisz jedno przełożenie 1:3 na bevele to może być ciekawie. Mocy na pewno mu nie zabraknie.
Przetestujemy, pooglądamy na zawodach. Na razie gratuluje maszyny.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
TruckeR 
Sabbath Bloody Sabbath


Wiek: 31
Dołączył: 03 Maj 2006
Wpisy: 851
Skąd: Układ Mendelejewa
Wysłany: 2009-01-29, 21:46   

mienso123 napisał/a:
Sam to wymyśliłem, ale żeby nie było, to trucker również.


Tak, to mój patent nad którym myślałem w nocy w święta rok temu (tyle, że każda moja wersja tego czegoś była do chrzanu) ;-P

O MANie pisałem Ci już na IRCu - jak na KATa to nawet ładny ;-) Ale możliwości to on ma, że ho ho - pięknie śmiga po chodniczku. Jak wysoka była ta wystająca płytka?
_________________
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
Ostatnio zmieniony przez TruckeR 2009-01-29, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
mienso123 


Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2007
Wpisy: 319
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-01-29, 22:02   

TruckeR napisał/a:
Jak wysoka była ta wystająca płytka?

sięgała troche poniżej kabiny, czyli ok. 8cm
 
 
 
 
Hezar 

Wiek: 40
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 933
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2009-01-30, 06:53   

Trialówka nie ma za grosz urody, ale jest skuteczna, a to jest przecież najważniejsze.

Pozdrawiam (:
 
 
 
aro_kal 
Arek

Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2006
Wpisy: 436
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-30, 07:51   

Oryginał jest brzydkawy co tu kryć. Twój pojazd też do pięknych nie należy. Muszę Ci jednak przyznać, że dawno nie widziałem tu tak łatwo pokonującej przeszkody ciężarówki. Podczas przejazdu niesamowicie pracuje zawieszenie, szczególnie z tyłu. Tylny (tylne) mosty bardzo mi się podobają. Nie chodzi mi tu o ich budowę, bo tej analizować mi się nie chce, tylko o to jak wspaniale wykonują swoją pracę. Sam przymierzam się do nowej ciężarówki trójosiowej, tyle że chęci, natchnienia itp. mi brak, ale nie wiem czy zdecyduję się na Twoje rozwiązanie. Jest ono bądź co bądź z górnej półki.

Szkoda tylko, że pojazd ten jest straszliwie lekki. Mój star jest też lekki jak na dwa silniki, ale Twój przy nim to pióreczko. Nikt nie robi na zawodach takich przeszkód przez które przejeżdża Twój potwór. Piszesz o ośmiocentymetrowej ścianie, czyli w naturze byłoby to ponad 100 cm. Niestety punktów dużo nie będziesz zdobywał na poszczególnych etapach, ale zapewne przejedziesz wszystkie i kto wie, może uciułasz na tle dużo, by wygrywać zawody. Powiem nawet więcej - jeśli na Waszych zawodach będą góra trzy osoby, to miejsce na podium masz zapewnione.
_________________

 
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-01-30, 08:37   

ekhm... mam nadzieje, że na zawodach będzie więcej osób :)
Na Twoim miejscu Mieso bym się zastanowił i dał szanse tej trialówce. Masz pełną dowolność - możesz dociążyć ciężarówkę w dowolnym miejscu - nie musi to odrazu oznaczać pogorszenia jej sprawności. Możesz podnieść trochę przełożenie, dodać trochę gram i już przelicznik robi się bardzo dobry. Pomysł o tym.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
rh
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-30, 11:59   

No to ja się wypowiem z punktu widzenia kompletnej trialowej ofiary :)
mienso123 napisał/a:
wytrwałości w poszukiwaniu równie ładnego modelu
To Twoje coś jest tak paskudne, że aż nawet ładne. Jedno co, to dobrze, że wraz z urodą nie idą umiejętności pokonywania terenu, bo te to akurat są świetne w przypadku tej ciężarówki. No ciekawie będzie na GPG/GPS ... do Warszawy mam daleko i dość paskudny dojazd, a do do Krakowa już nie, więc zawsze można się wybrać ;)
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2104
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2009-01-30, 12:04   

Man Kat Cabrio? Wolałem Gazika.
A może po prostu mam stracha? Taki szybki, mocny i jeszcze bonus przelicznika za 3 oś...
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,039 sekundy. Zapytań do SQL: 10