koła 94.8x44r
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Ramzes
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
- brickshelf: Ramzes
- Kontakt:
-
koła 94.8x44r
Pytanie do Was technikowcy i posiadacze ww. kół. Mianowicie czy podczas dużych oporów obserwujecie ślizganie się felgi w kole? Bo mnie to troche zaczeło martwić, gdy podczas testów, felga się obraca opona nie, a przytym wydawany jest dziwny pisk - sam nie wiem co o tym mysleć...
Ostatnio zmieniony 2009-02-16, 17:03 przez Ramzes, łącznie zmieniany 1 raz.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
to normalne zjawisko. Aby temu zaradzić, są trzy wyjscia:
-oponę tę naciągnąć na felgę od kół 8466, z tym że taki zestaw jest wtedy szerszy a opona przy dłuższym takim umieszczeniu może się odkształcić - tego rozwiązania osobiście nie polecam
-można zabudować wewnątrz opony konstrukcję z osiek, axle jojnerów i takich tam (to już każdego inwencja) ale jest to praco i klocko chłonne i wcale nie takie łatwe - osobiście nie polecam
-dobrać oponę do felgi, tzn tak dobierać, aby uzyskać jak najciaśniejsze pasowanie - moim zdaniem w tym kierunku powinieneś iść...
A poza tym jak dociążysz maszynę, zjawisko powinno ustąpić. Ja obserwuje je w mocnych ale niedociążonych autach - u mnie to oznacza samo podwozie bez kabiny i zabudowy.
-oponę tę naciągnąć na felgę od kół 8466, z tym że taki zestaw jest wtedy szerszy a opona przy dłuższym takim umieszczeniu może się odkształcić - tego rozwiązania osobiście nie polecam
-można zabudować wewnątrz opony konstrukcję z osiek, axle jojnerów i takich tam (to już każdego inwencja) ale jest to praco i klocko chłonne i wcale nie takie łatwe - osobiście nie polecam
-dobrać oponę do felgi, tzn tak dobierać, aby uzyskać jak najciaśniejsze pasowanie - moim zdaniem w tym kierunku powinieneś iść...
A poza tym jak dociążysz maszynę, zjawisko powinno ustąpić. Ja obserwuje je w mocnych ale niedociążonych autach - u mnie to oznacza samo podwozie bez kabiny i zabudowy.
Proponuję taśmę samoprzylepną dwustronną pociętą w cienkie paski i naklejoną na felgę w miejscu styku z oponą. Olać to, że ktoś może dziamgać że to nielegalne. Niektórzy budują tu konstrukcje sklejane naklejkami. Koła od 24x43 prawie zawsze wymagały klejenia i nic się nie działo gdy ktoś tak postąpił.
PS. Ludzie stosują do trybów smar, by zmniejszyć tarcie, Ty zastosujesz taśmę, by je zwiększyć.
PS. Ludzie stosują do trybów smar, by zmniejszyć tarcie, Ty zastosujesz taśmę, by je zwiększyć.
Jest też cyjanopan! plastik + guma napewno mocno sklei :D
SqqSE nie lubić Jarec! http://shutupwomangetonmyhorse.com/
- mienso123
- Posty: 319
- Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- brickshelf: mienso123
-
Koło jest trochę cięższe, ale felga rzeczywiście się nie ślizga :) Do opony wsadziłem pięć opon 30.4x14
EDIT:
opony 43.2x28 powodują większe tarcie, są łatwiej dostępne , bardziej niepotrzebne i wystarczą tylko 4 :)
EDIT:
EDIT2:<Kubrick> hehe, czuje sie taki zaj**isty xD
opony 43.2x28 powodują większe tarcie, są łatwiej dostępne , bardziej niepotrzebne i wystarczą tylko 4 :)
Ostatnio zmieniony 2009-02-19, 19:53 przez mienso123, łącznie zmieniany 3 razy.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
meat, sprawdziłem, tych mniejszych wchodzi 7 sztuk do wnętrza 94,8. Sprawdzają się świetnie i nieźle podnoszą masę kompletu.
Nie masz może pożyczyć 48 sztuk?
Nie masz może pożyczyć 48 sztuk?
Ostatnio zmieniony 2009-02-19, 20:38 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
- mienso123
- Posty: 319
- Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- brickshelf: mienso123
-
Te większe są sto razy lepsze. Po pierwsze: bardziej wypełniają przestrzeń między oponą i felgą. Po drugie: mają lepsze właściwości amortyzujące (opona mniej się wygina). Po trzecie: na tych mniejszych opona bardziej się ślizgała (o ile można nazwać to ślizganiem). Po czwarte: są to kompletnie bezwartościowe opony, które łatwiej dostaniesz niż te mniejsze. Po piąte: nie będziesz potrzebował 48, ale 32. Po szóste: 4 większe są lżejsze od 7 mniejszych.
Nie mam pożyczyć. Ba, nie mam ich wystarczające do 6x6, dlatego wymieniam wszystko na te większe :P
Nie mam pożyczyć. Ba, nie mam ich wystarczające do 6x6, dlatego wymieniam wszystko na te większe :P