koła 94.8x44r

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 398
Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
brickshelf: Ramzes
Kontakt:

 

koła 94.8x44r

#1 Post autor: Ramzes »

Pytanie do Was technikowcy i posiadacze ww. kół. Mianowicie czy podczas dużych oporów obserwujecie ślizganie się felgi w kole? Bo mnie to troche zaczeło martwić, gdy podczas testów, felga się obraca opona nie, a przytym wydawany jest dziwny pisk - sam nie wiem co o tym mysleć...
Ostatnio zmieniony 2009-02-16, 17:03 przez Ramzes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#2 Post autor: Emilus »

to normalne zjawisko. Aby temu zaradzić, są trzy wyjscia:

-oponę tę naciągnąć na felgę od kół 8466, z tym że taki zestaw jest wtedy szerszy a opona przy dłuższym takim umieszczeniu może się odkształcić - tego rozwiązania osobiście nie polecam
-można zabudować wewnątrz opony konstrukcję z osiek, axle jojnerów i takich tam (to już każdego inwencja) ale jest to praco i klocko chłonne i wcale nie takie łatwe - osobiście nie polecam
-dobrać oponę do felgi, tzn tak dobierać, aby uzyskać jak najciaśniejsze pasowanie - moim zdaniem w tym kierunku powinieneś iść...
A poza tym jak dociążysz maszynę, zjawisko powinno ustąpić. Ja obserwuje je w mocnych ale niedociążonych autach - u mnie to oznacza samo podwozie bez kabiny i zabudowy.

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 398
Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
brickshelf: Ramzes
Kontakt:

 

#3 Post autor: Ramzes »

Właśnie tak zaczęło się dziać po dociążeniu (kabina atrapa silnika) Nie jest to może nagminne ale w skrajnych przypadkach uniemozliwi dalsze poruszanie się.
Spróbuje podobierać felgi do opon, dzieki za radę
pozdrawiam
Long is the way AND Hard, that out of hell leadsup to Light.

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#4 Post autor: aro_kal »

Proponuję taśmę samoprzylepną dwustronną pociętą w cienkie paski i naklejoną na felgę w miejscu styku z oponą. Olać to, że ktoś może dziamgać że to nielegalne. Niektórzy budują tu konstrukcje sklejane naklejkami. Koła od 24x43 prawie zawsze wymagały klejenia i nic się nie działo gdy ktoś tak postąpił.

PS. Ludzie stosują do trybów smar, by zmniejszyć tarcie, Ty zastosujesz taśmę, by je zwiększyć.

Awatar użytkownika
SeezSQ
Posty: 183
Rejestracja: 2008-08-15, 11:25
Lokalizacja: Jaworzno / Kraków
brickshelf: SeezSQ

 

#5 Post autor: SeezSQ »

Jest też cyjanopan! plastik + guma napewno mocno sklei :D
SqqSE nie lubić Jarec! :) http://shutupwomangetonmyhorse.com/

Bocian
Posty: 26
Rejestracja: 2008-11-13, 11:11
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: bocian

 

#6 Post autor: Bocian »

A ja zadam pytanie trochę inne, ale także na temat:

Czy felgi Wheel 56mm D. x 34mm Technic Racing Medium pasują do tych kół ?
Bo orginalnie w zestawie z 8297 są z Wheel 68.8 x 36 ZR.

Grand

#7 Post autor: Grand »

W modelach RC używa się gąbki do wytłaczania opony, możliwe że mogłaby pomoc w przesuwaniu się opony, zawsze to jakieś tarcie, a lepsze to niż klejenie.

Np:
Obrazek

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#8 Post autor: Pietruch »

aro_kal pisze:Olać to, że ktoś może dziamgać że to nielegalne.
Legalne jak najbardziej. Taśma jest najlepszym rozwiązaniem, które sprawdza się idealnie. Zawsze można dać do środka jakąś gumę (np. dętka), gdyby komuś taśma nie pomogła, ostatecznie połączyć wszystkie rozwiązania.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#9 Post autor: Kubrick »

A nie myslal ktos o wstawieniu jako wypelniacza mniejszych oponek?
Nie mam tych kol, wiec nie ejstem w stanie sobie tego sprawdzic, ale moze ktos, kto je posiada bylby w stanie wyprobowac ten pomysl.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#10 Post autor: mienso123 »

Koło jest trochę cięższe, ale felga rzeczywiście się nie ślizga :) Do opony wsadziłem pięć opon 30.4x14

EDIT:
<Kubrick> hehe, czuje sie taki zaj**isty xD
EDIT2:
opony 43.2x28 powodują większe tarcie, są łatwiej dostępne , bardziej niepotrzebne i wystarczą tylko 4 :)
Ostatnio zmieniony 2009-02-19, 19:53 przez mienso123, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#11 Post autor: Emilus »

meat, sprawdziłem, tych mniejszych wchodzi 7 sztuk do wnętrza 94,8. Sprawdzają się świetnie i nieźle podnoszą masę kompletu.

Nie masz może pożyczyć 48 sztuk?
Ostatnio zmieniony 2009-02-19, 20:38 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#12 Post autor: mienso123 »

Te większe są sto razy lepsze. Po pierwsze: bardziej wypełniają przestrzeń między oponą i felgą. Po drugie: mają lepsze właściwości amortyzujące (opona mniej się wygina). Po trzecie: na tych mniejszych opona bardziej się ślizgała (o ile można nazwać to ślizganiem). Po czwarte: są to kompletnie bezwartościowe opony, które łatwiej dostaniesz niż te mniejsze. Po piąte: nie będziesz potrzebował 48, ale 32. Po szóste: 4 większe są lżejsze od 7 mniejszych.

Nie mam pożyczyć. Ba, nie mam ich wystarczające do 6x6, dlatego wymieniam wszystko na te większe :P

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#13 Post autor: Emilus »

Ale ja wkładałem tak, aby i oś obrotu była prostopadła do osi obrotu 94,8. Wtedy te mniejsze są lepsze.

Ba, tych mniejszych mam 8 a większych też 8. Dla mnie im większa masa tym lepiej. Muszę dobić do tych 6 kg w zile.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#14 Post autor: Kubrick »

Emilus pisze:Ale ja wkładałem tak, aby i oś obrotu była prostopadła do osi obrotu 94,8. Wtedy te mniejsze są lepsze.
to mialem na mysli,proponujac ten patent
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#15 Post autor: mienso123 »

Jak można zwiększyć przyczepność tych kół? Chodzi mi o ztuningowanie opony tak, żeby się nie ślizgała na śniegu. Robił już ktoś coś takiego?

ODPOWIEDZ