Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[WIP] Renault Kerax 4x4
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
My other ride is a tank


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5320
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-13, 16:30   [WIP] Renault Kerax 4x4



Tak wygląda pierwszy prototyp, który idzie do prawie całkowitej rozbiórki. Testy polowe ujawniły co następuje:

Plusy:
- mocny napęd (2 x PF XL) i układ przeniesienia, w którym nic nie przeskakuje
- cała redukcja 7:1 wykonywana w mostach, w tym 5:1 przed dyframi
- zwrotnice ze zwolnicami, wytrzymujące duży nacisk bez uginania się
- nadspodziewanie dobra stabilność

Minusy:
- układ skrętu do niczego
- kabina do zastąpienia brickową bo patrzeć nie mogę
- zapomniałem o takim drobiazgu jak atrapa silnika
- draństwo jest niebezpiecznie wysokie
- słaby tylny most

Plany na najbliższą przyszłość: rozbiórka wszystkiego oprócz przedniego mostu, jak zrobię w nim sensownie działający skręt to może na następne GPM Kerax będzie gotowy.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
ManiekManiak 
VIP


Wiek: 38
Dołączył: 07 Wrz 2008
Wpisy: 814
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2009-05-13, 16:42   Re: Renault Kerax 4x4

Cytat:
... to może na następne GPM Kerax będzie gotowy.

Mam nadzieję, że mówisz o najbliższej sobocie :)
 
 
 
 
Sariel 
VIP
My other ride is a tank


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5320
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-13, 16:47   

Nie.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
FastER 
Producent AGD


Wiek: 28
Dołączył: 01 Paź 2008
Wpisy: 180
Skąd: brać na to pieniądze?
Wysłany: 2009-05-13, 17:09   

Cóż, mój LIAZ też wysoki most ma... Ale udało się to ładnie w kabinie zamknąć, kosztem tego, że atrapa silnika prawie pod sufitem a z foteli w kabinie nici, no chyba, że same oparcia...
Moja trialówka powstaje w tak astronomicznie szybkim tempie, że do niedzieli powinna być gotowa :) (Fakt, że przy klockach siedzę od poniedziałku po ok. 5,6 godzin dziennie , i pozostawia to swoje skutki).
No mam nadzieję, że się nie zniechęcasz i zrobisz wreszcie dobrą maszynkę na zawody.
Ja niestety za daleko mam... No chyba, że ktoś załatwi transport, bo na zawody trialówką nie dojadę :P
A co do tej kabiny z bricków- jesteś pewny? Ja nie wiedziałem, że to tyle może ważyć, i tyle klocków zjadać, ledwo mi starczy... Ale nie wpieprzam się ze swoim WIP do Twojego WIP :P
Przesyłam pozdrowienia i 3kg motywacji ;)
_________________
YouTube.
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1236
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2009-05-13, 17:18   

Wygląda ciekawie, jestem bardzo ciekaw efektu końcowego. Liczę, że zrobisz kabinę brickową, bo przy 2x PF XL jest to korzystne przelicznikowo a poza tym wygląda znacznie okazalej :) Mocy i tak mu nie zabraknie a i prędkość będzie dobra. Widzę, że nie tylko ja miałem problemy z atrapą :P U mnie się ledwie zmieściła na jakiejś normalnej wysokości, odbiło się to co prawda nieco na wysokości kabiny ale tylko o studa.

Mosty pływające?

Przedni most na tej fotce wygląda dość dziwnie, dysponujesz jeszcze innymi zdjęciami?

Pozdrawiam. Powodzenia w dalszych bojach i mam nadzieję że kiedyś się uda z tą Renią porywalizować :)
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Ostatnio zmieniony przez Cieślu 2009-05-13, 17:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Sariel 
VIP
My other ride is a tank


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5320
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-13, 17:27   

Tak, oba mosty pływające. Ale nie ma ich co pokazywać w szczegółach, skoro i tak idą do gruntownej przeróbki.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
FastER 
Producent AGD


Wiek: 28
Dołączył: 01 Paź 2008
Wpisy: 180
Skąd: brać na to pieniądze?
Wysłany: 2009-05-13, 17:32   

W jaką wagę celujesz? Jeden pojemnik na baterię, czy dwa?
_________________
YouTube.
 
 
 
Sariel 
VIP
My other ride is a tank


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5320
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-13, 17:44   

Jeden. Zakładam poniżej 2 kg.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
FastER 
Producent AGD


Wiek: 28
Dołączył: 01 Paź 2008
Wpisy: 180
Skąd: brać na to pieniądze?
Wysłany: 2009-05-13, 18:04   

Ojć, to nie wiem, czy dasz radę, z brickową kabiną. Ja niestety wagi towarowej nie posiadam, więc kiszka, będę żył w niewiedzy ile waży mój LIAZ. :P
_________________
YouTube.
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-05-13, 18:08   

Sariel napisał/a:
Jeden. Zakładam poniżej 2 kg.


Jeden box na 2 XL to błąd.
2Xl na 2kg to drugi błąd.
Sariel przemyśl to.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 31
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-13, 18:08   

Sariel, mocowanie mostów do ramy masz jak u Zoliego w Tatrze? Nie chodzi mi o cięgna, tylko o główne mocowanie, ten liftarm.
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
 
 
 
Sariel 
VIP
My other ride is a tank


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5320
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-13, 18:18   

TT, wiesz że ja mam problemy z trialówkami, niech najpierw w ogóle jeździ, a przelicznikiem będę się martwił później :)
Pietruch, nie mam pojęcia jak wygląda Tatra Zoliego. U mnie cięgna są przypięte do dłuższego końca łamanego liftarma 3x5, a do krótszego końca z obu stron amory.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
FastER 
Producent AGD


Wiek: 28
Dołączył: 01 Paź 2008
Wpisy: 180
Skąd: brać na to pieniądze?
Wysłany: 2009-05-13, 18:20   

TT, ale wagę boxa można nadrobić przecież kabiną i resztą zabudowy, prawda? (To odnoście tego pierwszego błędu, który zresztą popełniłem :P ).
_________________
YouTube.
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 31
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-13, 18:22   

O takie mocowanie mi chodziło, http://www.brickshelf.com...ry.cgi?i=726828
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
 
 
 
Sariel 
VIP
My other ride is a tank


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5320
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-13, 18:28   

Nie, u mnie jakoś prościej to wygląda. Bardzo podobnie jak w moim Sandrailu, tylko z dodatkowymi wzmocnieniami. No i silnik skrętu jest wbudowany w przedni most.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,039 sekundy. Zapytań do SQL: 10