[IDEA] Blokada nowego dyferencjału

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

[IDEA] Blokada nowego dyferencjału

#1 Post autor: Sariel »

Postanowiłem podzielić się pewnym prostym pomysłem :) Chodzi o nowy dyfer, który z czasem będzie pewnie coraz bardziej popularny w naszych MOCach. Nie da się go zablokować w jakiś prosty sposób, tak jak poprzedni, więc trzeba troszkę pokombinować:

Obrazek

Blokada odbywa się za pomocą driving ringa, bo jest to proste i skuteczne. Stopień kompaktowości mechanizmu jest taki, że driving ring dotyka lekko obudowy dyfra, ale nie wynika z tego nic złego bo ma ona gładką powierzchnię - tarcie jest niezauważalne. Zębatki z20 i z16 są głęboko zazębione i radzą sobie z bardzo dużymi obciążeniami, a jednocześnie ich przełożenie zmniejsza obciążenie działające na driving ring.
Pozostałe fotki:

Obrazek Obrazek

Mam nadzieję, że się przyda :)
Ostatnio zmieniony 2009-03-11, 16:56 przez Sariel, łącznie zmieniany 3 razy.

Fistach

#2 Post autor: Fistach »

Każdy patent prędzej czy później się przyda.

Dzięki!

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#3 Post autor: Pietruch »

Widziałem już wcześniej, bardzo fajny patent, tylko trzeba jeszcze posiadać takie dyfry. :) Teraz jak nie ma ograniczeń w Truck Trialu spokojnie można wykorzystać stare dyfry.
Ostatnio zmieniony 2009-03-11, 19:27 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 709
Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
brickshelf: robson1903
Kontakt:

 

#4 Post autor: Robson »

Wszyscy czekali na dyfry węższe żeby do trialu użyć i blokować, a tu początek roku i trial ma nowe zasady i na co komu te oczekiwania. Bardzo fajny patent Sarielu kolejny z Twoich świetnych pomysłów. Troche ubolewam nad tą zmiana w TrTr eh ...
Cb1100RR

Fistach

#5 Post autor: Fistach »

Tyle że wraz z tą blokadą dyfer jest tak samo szeroki jak ten stary:)

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#6 Post autor: Pietruch »

Robercie, świat idzie do przodu, więc i Truck Trial poszedł. :) Ja osobiście uważam że ta zmiana bardzo dobrze wpłynie na rozwój TrTr, nie ma ograniczeń, więc ciężarówki będą lepsze. Nigdy nie dogodzimy wszystkim.
Robson1903 pisze:Wszyscy czekali na dyfry węższe żeby do trialu użyć i blokować, a tu początek roku i trial ma nowe zasady i na co komu te oczekiwania.
Można budować na starych i na nowych, nie widzę tutaj przeszkód.
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 709
Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
brickshelf: robson1903
Kontakt:

 

#7 Post autor: Robson »

Fistach pisze:Tyle że wraz z tą blokadą dyfer jest tak samo szeroki jak ten stary:)
jak stary z blokada? to ciekawe.
Pietruch_15 pisze:Można budować na starych i na nowych, nie widzę tutaj przeszkód.
No właśnie już nie ma przeszkód a tak trzeba było kombinować i było fajniej teraz tak bez ograniczeń to traci ta zabawa sens ... :(
Cb1100RR

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#8 Post autor: Pietruch »

Truck Trial nie opiera się tylko na dyfrach, teraz głównym celem jest jak największa waga i jak najwięcej kabli, baterii, boxów... :) Emil coś o tym wie.
Pozdrawiam,
Maciej

Fistach

#9 Post autor: Fistach »

Robson1903 pisze:jak stary z blokada? to ciekawe.
Przecież napisałem że jak stary a nie jak stary z blokadą.
Robson1903 pisze:No właśnie już nie ma przeszkód a tak trzeba było kombinować i było fajniej teraz tak bez ograniczeń to traci ta zabawa sens ... :(
Nie zgodzę się, jest więcej możliwości do kombinowania i większe pole manewru - to tylko może wpłynąć pozytywnie na poziom prac.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#10 Post autor: Sariel »

Dziękuję za opinie. Jak dobrze pójdzie, to na pierwsze GP Mazowsza przyjdę z czymś posiadającym taką blokadę w tylnej osi, więc zobaczymy jak to się sprawdzi w praniu :)

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#11 Post autor: TT »

Nie wiem po co komu ta cała dyskusja o trtr.
Po pierwsze nie używa się dyfrów w trialu.
Po drugie stary czy nowy - z blokada zajmuje dokładnie tyle samo (na szerokość, bo ogólnie stary z blokada jest mniejszy).
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#12 Post autor: Sariel »

TT pisze:Po drugie stary czy nowy - z blokada zajmuje dokładnie tyle samo (na szerokość, bo ogólnie stary z blokada jest mniejszy).
Hmm, stary z blokadą miał 6 jeśli mnie pamięć nie myli, ten ma 5. Niby niewielka różnica, ale jeśli budujesz na liftarmach to nieparzysta szerokość jest znacznie wygodniejsza.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#13 Post autor: M_longer »

TT pisze:Po pierwsze nie używa się dyfrów w trialu.
Heh, a wozidło Aro przypadkiem nie miało dwóch? ;)

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#14 Post autor: Emilus »

TT pisze:Po pierwsze nie używa się dyfrów w trialu.
Czemu? Bo się boisz o przeskakiwanie/łamanie zębatek? Zawsze można te nowe dyfry zdublować :-)

Fajne Sariel, ale podejrzewam że TT ma rację, w trialu to nie przejdzie z racji słabości samego dyfra.
Ale w konstrukcjach technicowych, jak najbardziej.
M_Longer pisze:Heh, a wozidło Aro przypadkiem nie miało dwóch? ;)
Bo wozidło z racji swej konstrukcji musi mieć dyfry, aby przy łamaniu koła nie tarły o podłoże. Ciężarówki ze skrętnymi osiami to inna bajka.
Ostatnio zmieniony 2009-03-11, 20:36 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#15 Post autor: Pietruch »

Bo dyfrów nie używa się w ciężarówkach ważących 5kg. W lekkich ciężarówkach wytrzymują bardzo dużo.
Pozdrawiam,
Maciej

ODPOWIEDZ