[IDEA] Blokada nowego dyferencjału
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[IDEA] Blokada nowego dyferencjału
Postanowiłem podzielić się pewnym prostym pomysłem :) Chodzi o nowy dyfer, który z czasem będzie pewnie coraz bardziej popularny w naszych MOCach. Nie da się go zablokować w jakiś prosty sposób, tak jak poprzedni, więc trzeba troszkę pokombinować:
Blokada odbywa się za pomocą driving ringa, bo jest to proste i skuteczne. Stopień kompaktowości mechanizmu jest taki, że driving ring dotyka lekko obudowy dyfra, ale nie wynika z tego nic złego bo ma ona gładką powierzchnię - tarcie jest niezauważalne. Zębatki z20 i z16 są głęboko zazębione i radzą sobie z bardzo dużymi obciążeniami, a jednocześnie ich przełożenie zmniejsza obciążenie działające na driving ring.
Pozostałe fotki:
Mam nadzieję, że się przyda :)
Blokada odbywa się za pomocą driving ringa, bo jest to proste i skuteczne. Stopień kompaktowości mechanizmu jest taki, że driving ring dotyka lekko obudowy dyfra, ale nie wynika z tego nic złego bo ma ona gładką powierzchnię - tarcie jest niezauważalne. Zębatki z20 i z16 są głęboko zazębione i radzą sobie z bardzo dużymi obciążeniami, a jednocześnie ich przełożenie zmniejsza obciążenie działające na driving ring.
Pozostałe fotki:
Mam nadzieję, że się przyda :)
Ostatnio zmieniony 2009-03-11, 16:56 przez Sariel, łącznie zmieniany 3 razy.
Widziałem już wcześniej, bardzo fajny patent, tylko trzeba jeszcze posiadać takie dyfry. :) Teraz jak nie ma ograniczeń w Truck Trialu spokojnie można wykorzystać stare dyfry.
Ostatnio zmieniony 2009-03-11, 19:27 przez Pietruch, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Robercie, świat idzie do przodu, więc i Truck Trial poszedł. :) Ja osobiście uważam że ta zmiana bardzo dobrze wpłynie na rozwój TrTr, nie ma ograniczeń, więc ciężarówki będą lepsze. Nigdy nie dogodzimy wszystkim.
Można budować na starych i na nowych, nie widzę tutaj przeszkód.Robson1903 pisze:Wszyscy czekali na dyfry węższe żeby do trialu użyć i blokować, a tu początek roku i trial ma nowe zasady i na co komu te oczekiwania.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
- Robson
- Posty: 709
- Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
- brickshelf: robson1903
- Kontakt:
-
jak stary z blokada? to ciekawe.Fistach pisze:Tyle że wraz z tą blokadą dyfer jest tak samo szeroki jak ten stary:)
No właśnie już nie ma przeszkód a tak trzeba było kombinować i było fajniej teraz tak bez ograniczeń to traci ta zabawa sens ... :(Pietruch_15 pisze:Można budować na starych i na nowych, nie widzę tutaj przeszkód.
Cb1100RR
Przecież napisałem że jak stary a nie jak stary z blokadą.Robson1903 pisze:jak stary z blokada? to ciekawe.
Nie zgodzę się, jest więcej możliwości do kombinowania i większe pole manewru - to tylko może wpłynąć pozytywnie na poziom prac.Robson1903 pisze:No właśnie już nie ma przeszkód a tak trzeba było kombinować i było fajniej teraz tak bez ograniczeń to traci ta zabawa sens ... :(
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Hmm, stary z blokadą miał 6 jeśli mnie pamięć nie myli, ten ma 5. Niby niewielka różnica, ale jeśli budujesz na liftarmach to nieparzysta szerokość jest znacznie wygodniejsza.TT pisze:Po drugie stary czy nowy - z blokada zajmuje dokładnie tyle samo (na szerokość, bo ogólnie stary z blokada jest mniejszy).
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Heh, a wozidło Aro przypadkiem nie miało dwóch? ;)TT pisze:Po pierwsze nie używa się dyfrów w trialu.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Czemu? Bo się boisz o przeskakiwanie/łamanie zębatek? Zawsze można te nowe dyfry zdublować :-)TT pisze:Po pierwsze nie używa się dyfrów w trialu.
Fajne Sariel, ale podejrzewam że TT ma rację, w trialu to nie przejdzie z racji słabości samego dyfra.
Ale w konstrukcjach technicowych, jak najbardziej.
Bo wozidło z racji swej konstrukcji musi mieć dyfry, aby przy łamaniu koła nie tarły o podłoże. Ciężarówki ze skrętnymi osiami to inna bajka.M_Longer pisze:Heh, a wozidło Aro przypadkiem nie miało dwóch? ;)
Ostatnio zmieniony 2009-03-11, 20:36 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.