Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Hellbender
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-24, 22:21   [MOC] Hellbender

Na pewno niejeden z nas ma jeszcze inne hobby poza Lego, np. moim są gry, a szczególnie Unreal Tournament 3. Nie wdając się w szczegóły napiszę że nic tak nie odpręża po ciężkim dniu jak partyjka vCTF (czyli Capture The Flag z dostępnymi pojazdami) w drużynie znajomych. W którymś momencie nastąpiło połączenie dwóch pasji, i w jego wyniku zbudowałem model mojego ulubionego pojazdu z gry:

Hellbender



Dane techniczne:
Waga: 2.35 kg
Wymiary: dł. 46s / szer. 29s / wys. 30s
Napęd: na 4 koła silnikiem PF XL z redukcją 2.33:1
Zawieszenie: przód - niezależne / tył - oś pływająca
Inne: skręt PF Medium, pneumatyczna blokada tylnego dyferencjału sterowana autozaworem z PF Medium, przednia i tylna wieżyczka obracane PF Medium

Na pewno nie jest to model w 100% wierny, bo oryginał jest dość trudny do zbudowania, ale myślę że rozsądnie łączy wierny wygląd z funkcjonalnością. Żeby nie być gołosłownym:



Jak model wygląda, każdy widzi. Starałem się możliwe wiernie oddać przede wszystkim sylwetkę i najważniejsze szczegóły, co nie było łatwe - np. dłuższy czas kombinowałem nad kształtem lufy tylnego działa. Model nie jest również jednorodny kolorystycznie głównie z braku dostatecznej ilości czarnych serków - z tego powodu obie wieżyczki są częściowo ciemnoszare.
Technicznie Hellbender to przede wszystkim sprawdzian podwozia: niezależnego na komponentach z 8297 z przodu, oraz osi pływającej o konstrukcji jakiej użyłem już w SandRailu z tyłu. Oś pływająca ma tutaj tę przewagę, że nie wymaga kardanów i daje miejsce na zastosowanie blokady dyferencjału. Żeby nie komplikować konstrukcji osi oraz nie zakłócać pracy tylnego zawieszenia, blokada aktywowana jest pneumatycznie za pomocą autozaworu i dwupompkowego kompresora w kadłubie. Za pośrednika służą miękkie przewody pneumatyczne, poprowadzone do tylnej osi symetrycznie.



Kompresor i autozawór napędza PF Medium, a kolejny PF Medium obraca jednocześnie przednią i tylną wieżyczką (obie mają pełen zakres obrotu). Łącznie z silnikiem skrętu daje to w sumie 4 silniki, całość zasilana z dwóch battery boxów - nie z powodu jakiegoś wielkiego poboru energii, ale dlatego że optymalne okazało się ulokowanie bboxa z boku kadłuba, konieczny był więc drugi który by go równoważył. Działo na tylnej wieżyczce można manualnie podnosić.
Model nigdy nie miał jeździć tak dobrze jak trialówka, zresztą w kadłubie brakowało miejsca na większą redukcję (głównym problemem było krótkie podwozie). Finalnie jeździ dość słabo - radzi sobie na podłodze, ale już na prostych przeszkodach dość często dochodzi do przeskakiwania zębatek na dyfrach. Z tyłu problem leży po stronie zawieszenia - blokada dyferencjału trochę osłabia jego umocowanie, a i sama oś mogłaby pewnie być sztywniejsza. Z przodu problemem jest brak miejsca właśnie, który nie pozwolił połączyć przedniego i tylnego zawieszenia jednym, wspólnym, solidnie osadzonym wałem napędowym. Zamiast tego za przednim zawieszeniem znajduje się mechanizm skrętu, a napęd doprowadzony jest w dość skomplikowany sposób z przodu. Zawieszenie budowałem z myślą że jeśli się sprawdzi, to użyję go w przyszłości w TrTr, i teraz widzę że konieczne będzie dłuższe podwozie oraz całkowicie przebudowana tylna oś żeby tak się stało.

Galeria

Przykładowe fotki:




Film:

_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 1983
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2009-03-24, 22:39   

Jakiego programu uzywasz do montazu filmow? Fajnie Ci to wyszlo :)

Na jednym zdjeciu widac mocne ugiecie przedniego zawieszenia. On tak ma normalnie, czy to jakis myk specjalnie do zdjecia?
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
spacelord 

Wiek: 38
Dołączył: 21 Cze 2007
Wpisy: 908
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-03-24, 22:39   

Postanowiłem przeczytać cały opis technicowego MOCa - chyba po to żeby więcej tego nie robić ;P
Z akapitu rozpoczynającego się od "Technicznie Hellbender to..." niedużo rozumiem ;) - ale fajnie się czyta... z tekstu aż bije że to technic! po oglądnięciu filmiku już lepiej było - ale dalej nie wiem co to jest pływająca oś (pomijając uwagę o przewadze czegoś tam nad czymś...), ale się dokształcę - niedługo lato, więc będzie okazja pomęczyć trialowców pytaniami (Kubrick, Trucker - przygotujcie się ;) )

No a MOC bardzo udany - jak zawsze :)
Wyglądowi trochę brakuje do super dopracowanych wizualnie konstrukcji jakie się czasami widuje na forum, ale za to funkcjonalność super! :)

/edit:
Kubrick napisał/a:
Na jednym zdjeciu widac mocne ugiecie przedniego zawieszenia

Też to zauważyłem (tzn chyba to - wydawało mi się że koła są pod ukosem do podłoża) - ale w swojej niewiedzy technicznej nie chciałem już o to wypytywać, bo jeszcze by się okazało że to widać ze zdjęć podwozia itp... a przyznam ciekawie to wyglądało na filmiku :)
Ostatnio zmieniony przez spacelord 2009-03-24, 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-24, 22:44   

Kubrick napisał/a:
Jakiego programu uzywasz do montazu filmow? Fajnie Ci to wyszlo :)


Windows Movie Makera, ale szukam czegoś innego bo WMM zmusza mnie do używania bardzo brzydkich słów przy korzystaniu z niego, i potem się wstydzę :)

Kubrick napisał/a:
Na jednym zdjeciu widac mocne ugiecie przedniego zawieszenia. On tak ma normalnie, czy to jakis myk specjalnie do zdjecia?


Jeśli chodzi Ci o fotkę z podpisem "full suspension" to tam pod jedno z kół były podłożone białe klocki, prawie niewidoczne na zdjęciu - stąd ugięcie.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-24, 23:08   

Ugina się tylna oś (a dokładnie prawe koło), a nie przednia i widać to na filmiku (czas to 1:05). Konstrukcja świetna, bardzo mi się podoba, zwłaszcza że tez lubię grać w UT. :)
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
Ostatnio zmieniony przez Pietruch 2009-03-24, 23:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Klomb
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-24, 23:08   

Model jest bardzo fajny, ale zastanawiam się czy budowanie skomplikowanej blokady dyfra ma sens przy tym przełożeniu i w pojeździe, który szczególnie terenowych zapędów nie ma.
A tak na marginesie do obróbki wideo polecam Pinnacle Studio, ale trzeba zapłacić :(
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Klomb 2009-03-24, 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-24, 23:12   

Pietruch_15 napisał/a:
zwłaszcza że tez lubię grać w UT. :)


W trójkę też? W vCTFa?
Do obróbki mam w zasadzie w pełni legalne Ulead Video Studio 10, tylko że używanie tego softu do obróbki filmiku na YT to jak strzelanie z bardzo wielkiej armaty do bardzo małej muchy.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-24, 23:15   

Sariel napisał/a:
W trójkę też? W vCTFa?

Mam Unreala Tournament 2004.
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-24, 23:19   

Też mam, ale przestałem grać jak wyszła trójka. vCTF uzależnia, a w trójce jest znacznie lepszy :)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-24, 23:24   

Sariel napisał/a:
Też mam, ale przestałem grać jak wyszła trójka. vCTF uzależnia, a w trójce jest znacznie lepszy

To może partyjka, jak znajdziemy trochę czasu? :) Zobaczę jak to wygląda, bo jeszcze nie grałem przez sieć. A co do CTF, bez tego ta gra by się szybko nudziła. Lubię jeszcze grać (nie pamiętam kurcze nazwy), ale głównym zadaniem jest przejmowanie baz, zabieranie energii przeciwnikowi i zniszczenie reaktora. :)
Jak dobrze że zbudowałeś pojazd dotyczący gry, przynajmniej OT nie robimy. :P
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
Ostatnio zmieniony przez Pietruch 2009-03-24, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-25, 07:17   

Klomb napisał/a:
zastanawiam się czy budowanie skomplikowanej blokady dyfra ma sens przy tym przełożeniu i w pojeździe, który szczególnie terenowych zapędów nie ma.


Ma sens porównawczy. Pozwoliło mi to dokładnie się przekonać jaka jest różnica w jeździe z zablokowanym dyfrem i normalnie. Prawdę mówiąc jest znacznie mniejsza niż bym się spodziewał po pojeździe z tak dużym rozstawem kół.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Hezar 

Wiek: 37
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 933
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2009-03-25, 08:07   

Co prawda, to prawda. W "Unreala" grałem wieki temu i to jeszcze chyba w pierwszą odsłonę jeśli dobrze pamiętam. Nie chcę strzelić gafy, ale jeśli mnie pamięć nie zawodzi, nie było tam żadnych pojazdów.
Cóż, czas leci do przodu a producenci gier ulepszają swoje produkty, powstają kolejne części i całe szczęście, bo dzięki temu mam okazję podziwiać dzisiaj "Hellbendera".
Przeglądając zdjęcia w galerii natrafiłem na oryginał pochodzący z gry i muszę przyznać, że wersja Lego wyszła Ci fenomenalnie, a zadanie nie było łatwe.
Tak więc opinia:
spacelord napisał/a:
Wyglądowi trochę brakuje do super dopracowanych wizualnie konstrukcji jakie się czasami widuje na forum

jest chyba nieco nie na miejscu.
Tradycyjnie mnóstwo funkcji dodaje smaczku całości, zaś nam daje możliwość podglądania tego i owego.
Nie będę się rozpisywał dłużej nad tą konstrukcją, na koniec napiszę krótko:
Rewelacja. Jak zwykle.

Pozdrawiam (:
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-03-25, 08:43   

Ciekawy ten twój model Sariel a i fajny ale także przez pryzmat porównania z grą.
Taki chyba realaksacyjny i do sprawdzenia idei, nie?

Z całym szacunkiem dal kolegi Hezara, ale teksty:
Cytat:
Rewelacja. Jak zwykle.


To chyba lekka przesada. Ja wiem, że Sariel jest dobry w te klocki, ale to mi wygląda na wazeliniarstwo z zasady
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
 
 
 
Hezar 

Wiek: 37
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 933
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2009-03-25, 10:52   

Emilus napisał/a:
wazeliniarstwo z zasady

Jeżeli chodzi o zasady, to w przypadku MOC-ów prezentowanych na LUGPol-u mam jedną i podstawową: zawsze chwalę świetne konstrukcje, które na to zasługują.
O żadnej przesadzie z mojej strony nie ma mowy.

Pozdrawiam (:
 
 
 
makorol 


Wiek: 25
Dołączył: 20 Lis 2004
Wpisy: 666
Skąd: Bystrzyca / Wrocław
Wysłany: 2009-03-25, 17:14   

Sariel napisał/a:
Windows Movie Makera, ale szukam czegoś innego bo WMM zmusza mnie do używania bardzo brzydkich słów przy korzystaniu z niego, i potem się wstydzę :)

Och, ja też tak mam. Z tym, że staram się ograniczać brzydkie słowa. Najważniejsze, żeby przy robieniu filmu co jakies 10 sek. klikać "zapisz". :)

A co do modelu: Fajna zabawka :) Nie ma tam jakiś super wypasionych patentów, ale za to model jest duży. Naprawdę się dziwię, że potrafisz zbudować duży model w tak krótkim czasie. Ja właśnie kończę nowego MOCa, który jest podobnej wielkości, co twój Hellbender (tylko trochę węższego) i od dwóch miesięcy nie mogę go skonczyć. Ty zrobiłeś ten model bardzo szybko i bez jakiś dużych strat w wyglądzie. Gratuluję.

Mam pytanie: jakiego silnika użyłeś do skrętu ? Bo skręt odbywa się bardzo płynnie, a na panelach tarcie jest dosyć duże.
_________________
Pozdrawiam, Makorol.
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,057 sekundy. Zapytań do SQL: 10